Udzielanie pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 31 października 2007 r.
w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim

Na podstawie art. 4a ust. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Rozporządzenie określa przeznaczenie, warunki dopuszczalności, tryb udzielania oraz sposób monitorowania pomocy finansowej dotyczącej branżowych projektów promocyjnych, o której mowa w art. 4a ust. 1 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, zwanej dalej "pomocą".
2.
Pomoc jest udzielana jako pomoc de minimis zgodnie z przepisami rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z 28.12.2006, str. 5).
3.
Pomocy nie udziela się przedsiębiorcom w zakresie określonym w art. 1 ust. 1 rozporządzenia, o którym mowa w ust. 2.
§  2.
1. 1
(uchylony).
2. 2
Termin złożenia wniosku o dofinansowanie kosztów realizacji branżowego projektu promocyjnego, zwanego dalej "wnioskiem", upływa z dniem 31 października 2013 r.
§  3.
1. 3
Pomoc może być udzielana jako dotacja na pokrycie części kosztów realizacji branżowego projektu promocyjnego mającego na celu promocję produktów i usług lub nawiązanie kontaktów handlowych, realizowanego w ciągu roku kalendarzowego i obejmującego co najmniej dwie oddzielnie zorganizowane przez koordynatora projektu formy działań promocyjnych, takie jak: pokazy, degustacje, wystawy, prezentacje, demonstracje, spotkania branżowe, konferencje prasowe, szkolenia, seminaria oraz warsztaty, zwanego dalej "projektem".
2.
Projekt powinien być realizowany w ramach tej samej lub kilku pokrewnych branż lub grup towarowych przez grupę co najmniej 4 przedsiębiorców wykonujących działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§  4.
1.
Minister właściwy do spraw gospodarki może udzielić pomocy, jeżeli:
1) 4
najpóźniej na 30 dni przed terminem realizacji projektu, nie później niż do dnia 31 października roku kalendarzowego, w którym realizowany będzie branżowy projekt promocyjny, grupa co najmniej 4 przedsiębiorców złoży, za pośrednictwem koordynatora projektu, wniosek wraz z wymaganymi dokumentami;
2)
przedsiębiorca biorący udział w projekcie:
a)
nie ma zaległości podatkowych i zaległości z tytułu składek wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
b)
nie otrzymał pomocy publicznej na realizację tego projektu z innych źródeł,
c) 5
w bieżącym roku podatkowym oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych nie otrzymał pomocy de minimis, której wartość brutto, łącznie z pomocą, o którą się ubiega, przekraczałaby równowartość 200 tys. euro, a w przypadku przedsiębiorców prowadzących działalność w sektorze transportu drogowego 100 tys. euro,
d)
należycie wypełnia zobowiązania wynikające z innych umów dotyczących przedsięwzięć w zakresie promocji eksportu lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim, zawartych z ministrem właściwym do spraw gospodarki.
2.
Koordynatorem projektu może być jeden z przedsiębiorców biorących udział w projekcie lub inny podmiot wybrany przez przedsiębiorców.
§  5. 6
 
1.
Wniosek sporządza się zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.
Każdy z przedsiębiorców biorących udział w projekcie, za pośrednictwem koordynatora projektu, przekazuje:
1)
kopie zaświadczeń o pomocy de minimis uzyskanej w bieżącym roku podatkowym oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie;
2)
sprawozdania finansowe za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzone zgodnie z przepisami o rachunkowości;
3)
informację dotyczącą przedsiębiorcy biorącego udział w projekcie, sporządzoną zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia.
3.
Koordynator projektu, oprócz dokumentów, o których mowa w ust. 2, dołącza do wniosku pisemną opinię właściwego wydziału promocji handlu i inwestycji ambasady lub konsulatu Rzeczypospolitej Polskiej, a w przypadku gdy w ambasadzie lub konsulacie nie został utworzony wydział promocji handlu i inwestycji - właściwego wydziału ekonomicznego ambasady lub konsulatu.
4.
Opinia, o której mowa w ust. 3, dotyczy:
1)
terminu, czasu trwania i miejsca realizacji projektu;
2)
programu projektu;
3)
celu realizacji projektu.
§  6.
1. 7
Koordynator projektu składa wniosek wraz z wymaganymi dokumentami w jednym egzemplarzu.
2. 8
(uchylony).
3.
W przypadku gdy wniosek nie jest kompletny, minister właściwy do spraw gospodarki pisemnie wzywa koordynatora projektu do jego uzupełnienia w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni.
3a. 9
W przypadku gdy wniosek, o którym mowa w ust. 3, złożony po pisemnym wezwaniu przez ministra właściwego do spraw gospodarki nadal nie jest kompletny, minister właściwy do spraw gospodarki powtórnie wzywa pisemnie przedsiębiorcę do jego ostatecznego uzupełnienia w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni.
4. 10
Wniosek, który nie spełnia wymogów określonych w § 5 lub nie został uzupełniony zgodnie z ust. 3 lub 3a, pozostawia się bez rozpatrzenia.
5. 11
Minister właściwy do spraw gospodarki rozpatruje wniosek w terminie nieprzekraczającym 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
§  7.
Minister właściwy do spraw gospodarki ocenia projekt, biorąc pod uwagę:
1)
wybór promowanej branży lub grupy towarowej;
2)
dostosowanie formy działań promocyjnych do specyfiki branży i promowanych produktów;
3)
zamierzone efekty realizacji projektu;
4)
wybór miejsca realizacji projektu oraz jego odbiorców;
5)
ilość firm uczestniczących w projekcie;
6)
zaangażowanie partnerów zagranicznych w realizację projektu;
7) 12
opinię, o której mowa w § 5 ust. 3;
8)
niezbędność uzyskania pomocy dla realizacji projektu;
9)
budżet projektu, w szczególności adekwatność wysokości i rodzajów wydatków do proponowanych działań promocyjnych, szczegółowość i przejrzystość, źródła finansowania projektu;
10)
doświadczenie i zaplecze organizacyjne podmiotów zaangażowanych w realizację projektu.
§  8.
1.
Podstawą udzielenia pomocy jest umowa zawarta między ministrem właściwym do spraw gospodarki a każdym z przedsiębiorców biorących udział w projekcie.
2.
Minister właściwy do spraw gospodarki może udzielić pomocy na realizację projektów do wyczerpania środków finansowych przeznaczonych na ten cel w danym roku kalendarzowym.
3.
O wyczerpaniu środków, o których mowa w ust. 2, minister właściwy do spraw gospodarki informuje pisemnie przedsiębiorcę w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
§  9.
1.
Kosztami kwalifikującymi się do objęcia pomocą są koszty poniesione wyłącznie w związku z realizacją danego projektu.
2.
Do kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą zalicza się koszty:
1)
transportu eksponatów, ich ubezpieczenia, odprawy celnej i spedycji;
2)
wynajmu powierzchni wystawienniczej lub sal;
3)
zabudowy powierzchni, montażu, scenografii;
4)
obsługi technicznej;
5)
przygotowania i wydruku zaproszeń, materiałów informacyjnych i reklamowych;
6)
przejazdu i zakwaterowania jednego przedstawiciela przedsiębiorcy uczestniczącego w projekcie;
7)
przeprowadzenia badania rynku zagranicznego;
8)
niezbędnych zadań zleconych i usług wynikających ze specyfiki projektu.
3.
Poniesione koszty należy udokumentować poświadczonymi za zgodność z oryginałem kopiami faktur lub rachunków oraz dokumentów potwierdzających dokonanie płatności.
4.
Wielkość pomocy na jeden projekt nie może przekroczyć 50 % kosztów netto realizacji projektu, kwalifikujących się do objęcia pomocą.
5. 13
Maksymalna kwota pomocy na jeden projekt wynosi 100.000 zł.
6.
Wielkość pomocy dla jednego przedsiębiorcy biorącego udział w projekcie nie może przekroczyć 50 % kosztów netto poniesionych przez niego w związku z realizacją projektu, kwalifikujących się do objęcia pomocą.
7.
Maksymalna kwota pomocy dla jednego przedsiębiorcy biorącego udział w projekcie wynosi 8.000 zł.
§  10.
Minister właściwy do spraw gospodarki przekazuje Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdania o udzielonej pomocy de minimis zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 35 pkt 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. Nr 59, poz. 404).
§  11.
1.
Wymogu zachowania terminów złożenia wniosku, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 1, nie stosuje się do wniosków składanych w 2007 r.
2.
W 2007 r. wnioski składa się w terminie do dnia 16 listopada.
§  12.
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 października 2004 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu (Dz. U. Nr 236, poz. 2357).
§  13.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK Nr  1

  14 WZÓR

Nr wniosku*
Data wpływu wniosku*
* wypełnia Ministerstwo Gospodarki

WNIOSEK

o dofinansowanie kosztów realizacji branżowego projektu promocyjnego

na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim

I. Informacje podstawowe

1. Tytuł branżowego projektu promocyjnego
2. Kwota wnioskowanej pomocy na projekt

II. Informacje o koordynatorze projektu1

3. Nazwa podmiotu lub imię i nazwisko:
4. Nazwisko i imię oraz stanowisko osoby upoważnionej/osób upoważnionych do reprezentowania podmiotu
5. Adres siedziby lub miejsca zamieszkania (ulica, nr domu, kod, miejscowość, gmina, województwo)
6. Adres do korespondencji (jeżeli jest inny niż adres siedziby)
7. Nr telefonu i faksu (z nr. kierunkowym)
8. Adres e-mail, adres strony internetowej
9. Numery:
REGON ............ NIP ............... Klasa działalności wg PKD2 ...............
10. Nazwisko i imię, stanowisko oraz telefon i e-mail osoby upoważnionej do kontaktów z ministrem właściwym do spraw gospodarki
11. Główne obszary działalności koordynatora projektu
12. Najważniejsze osiągnięcia koordynatora projektu/doświadczenie

III. Informacje o branżowym projekcie promocyjnym

13. Tytuł branżowego projektu promocyjnego
14. Uczestnicy projektu (wymienić oraz określić branże lub grupy towarowe, które reprezentują)
15. Formy działań promocyjnych realizowanych w ramach projektu (zgodnie z § 3 ust. 1 rozporządzenia3)
16. Termin rozpoczęcia i zakończenia oraz miejsce realizacji projektu
17. Szczegółowy opis projektu
18. Odbiorcy projektu
19. Zamierzone efekty realizacji projektu
20. Zaangażowani partnerzy (w tym zagraniczni)
21. Uzasadnienie niezbędności uzyskania pomocy dla realizacji projektu
22. Opis doświadczenia i zaplecza organizacyjnego podmiotów zaangażowanych w realizację projektu

IV. Harmonogram działań i kosztorys projektu (w PLN)

A. Harmonogram działań

Działanie/

rodzaj wydatku

Termin Miejsce Rodzaj kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą Całkowity przewidywany koszt netto działania (w zł)
A
B
...
Całkowity przewidywany koszt netto realizacji projektu (w zł)

B. Koszty realizacji projektu

23. Całkowity koszt netto ................................... zł
realizacji projektu
24. Całkowite koszty netto kwalifikujące się do objęcia ................................... zł
pomocą
25. Wnioskowana kwota pomocy na projekt .................. zł .....% całkowitych kosztów netto projektu kwalifikujących się do
objęcia pomocą
26. Wnioskowana kwota pomocy dla: (wymienić uczestnika projektu) (wskazać kwotę pomocy) % kosztów netto kwalifikujących się do objęcia pomocą, poniesionych przez uczestnika projektu
1. ............. .................. zł ....................
2. ............. .................. zł ....................
3. ............. .................. zł ....................
4. ............ .................. zł ....................
5. ............. .................. zł ....................
27. Inne źródła finansowania projektu, w tym:
a) środki własne uczestników projektu (podać kwotę)
b) inne źródła finansowania (wymienić jakie i podać kwotę)

V. Inne informacje

VI. Wnioskuję o dotację ze środków na promocję eksportu, znajdujących się w dyspozycji ministra właściwego do spraw gospodarki w wysokości ................ zł (słownie: ......................................... zł) na realizację w roku ......... branżowego projektu promocyjnego - ............................................

(wpisać tytuł projektu).

................................................... ............................................................................

(miejscowość i data) (pieczątka i podpis koordynatora projektu)

Pieczątki i podpisy każdego z uczestników projektu:

1. ..........................

2. ..........................

3. ..........................

4. ..........................

______

1 Jeżeli koordynator projektu jest jednocześnie uczestnikiem projektu, wypełnia on również załącznik nr 2 do rozporządzenia.

2 Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 oraz z 2009 r. Nr 59, poz. 489).

3Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim (Dz. U. Nr 211, poz. 1542, z późn. zm.).

ZAŁĄCZNIK Nr  2

  15 WZÓR

Informacja dotycząca przedsiębiorcy biorącego udział w projekcie

A. Informacja o uczestniku projektu

(poniższe informacje przedstawia każdy z przedsiębiorców biorących udział w branżowym projekcie promocyjnym, w tym koordynator projektu, jeżeli jest jednocześnie uczestnikiem projektu)

1. Nazwa (firma) przedsiębiorcy lub imię i nazwisko
2. Nazwisko i imię oraz stanowisko osoby upoważnionej/osób upoważnionych do podpisania umowy1
3. Adres siedziby lub miejsca zamieszkania (ulica, nr domu, kod, miejscowość, gmina, województwo)
4. Adres do korespondencji (jeżeli inny niż adres siedziby)
5. Nr telefonu i faks (z nr. kierunkowym)
6. Adres e-mail, adres strony internetowej
7. Wielkość przedsiębiorcy2 (zaznaczyć właściwe)

[] mikroprzedsiębiorca - 0

[] mały przedsiębiorca - 1

[] średni przedsiębiorca - 2

[] inny przedsiębiorca - 3

8. Forma prawna3 (wpisać kod)

.................

9. Forma opodatkowania (zaznaczyć właściwe)

[] ryczałt od przychodów ewidencjonowanych

[] karta podatkowa

[] zasady ogólne - podatek dochodowy od osób fizycznych

[] podatek dochodowy od osób prawnych

10. Numery:
REGON ............. NIP .............
Klasa działalności wg PKD4, w związku z którą przedsiębiorca ubiega się o pomoc de minimis ..............................
11. Siedmiocyfrowy identyfikator siedziby gminy, w której przedsiębiorca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.)
12. Data utworzenia przedsiębiorcy
13. Nazwisko i imię, stanowisko oraz numer telefonu i e-mail osoby odpowiedzialnej ze strony przedsiębiorcy za sprawy dotyczące niniejszego wniosku i upoważnionej do kontaktów z ministrem właściwym do spraw gospodarki
14. Numer rachunku bankowego, nazwa i adres banku, w którym uczestnik projektu posiada rachunek bankowy
15. Wartość pomocy de minimis uzyskanej przez przedsiębiorcę w bieżącym roku podatkowym oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych (w euro)
16. Przedsiębiorca jest już eksporterem [] TAK [] NIE
17. Eksport w tys. zł za ostatni rok
18. Udział eksportu w całkowitych przychodach w %
19. Podstawowe grupy produktów eksportowych (wymienić)
20. Rynki eksportowe (wymienić kraje) % udział w sprzedaży eksportowej (dane za ostatni rok)
21. Przedsiębiorca posiada międzynarodowe certyfikaty, znaki jakości, świadectwa dopuszczenia itp. [] TAK (wymienić) [] NIE
22. Produkty promowane w projekcie (zwięzły opis):

OŚWIADCZENIA UCZESTNIKA PROJEKTU

Ja, niżej podpisany, oświadczam, że przedsiębiorca:

1) nie ma zaległości podatkowych oraz zaległości z tytułu składek wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych;

2) nie znajduje się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu przepisów prawa Unii Europejskiej;

3) nie otrzymał pomocy publicznej na realizację tego projektu z innych źródeł.

................................................... ....................................................................

(miejscowość i data) (podpis przedsiębiorcy albo osoby

upoważnionej do reprezentacji, pieczątka)

B. Informacje dotyczące sytuacji ekonomicznej uczestnika projektu

1) Czy, w przypadku spółki akcyjnej, spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółki komandytowo-akcyjnej, wysokość niepokrytych strat przewyższa 50% wysokości kapitału [] tak [] nie
zarejestrowanego5, w tym wysokość straty w ciągu ostatnich 12 miesięcy przewyższa 25% wysokości tego kapitału? [] nie dotyczy
2) Czy, w przypadku spółki jawnej, spółki komandytowej, spółki partnerskiej oraz spółki cywilnej, wysokość niepokrytych strat przewyższa 50% wysokości jej kapitału według ksiąg spółki, w [] tak [] nie
tym wysokość straty w ciągu ostatnich 12 miesięcy przewyższa 25% wysokości tego kapitału? [] nie dotyczy
3) Czy przedsiębiorca spełnia kryteria kwalifikujące go do objęcia postępowaniem upadłościowym? [] tak [] nie
4) Czy przedsiębiorca spełnia kryteria kwalifikujące go do objęcia postępowaniem naprawczym6? [] tak [] nie
5) W przypadku zaznaczenia odpowiedzi innych niż twierdzące w pkt 1-4, należy dodatkowo określić, czy w odniesieniu do okresu ostatnich 3 lat poprzedzających dzień wystąpienia z wnioskiem o udzielenie pomocy de minimis:
a) przedsiębiorca odnotowuje rosnące straty? [] tak [] nie
b) obroty przedsiębiorcy maleją? [] tak [] nie
c) zwiększeniu ulegają zapasy przedsiębiorcy lub niewykorzystany potencjał do świadczenia usług? [] tak [] nie
d) przedsiębiorca ma nadwyżki produkcji7? [] tak [] nie
e) zmniejsza się przepływ środków finansowych? [] tak [] nie
f) zwiększa się suma zadłużenia przedsiębiorcy? [] tak [] nie
g) rosną kwoty odsetek od zobowiązań przedsiębiorcy? [] tak [] nie
h) wartość aktywów netto przedsiębiorcy zmniejsza się lub jest zerowa? [] tak [] nie
i) zaistniały inne okoliczności (podać jakie) wskazujące na trudności w zakresie płynności finansowej? [] tak [] nie
...............................................................................
...............................................................................
6) Czy pomimo wystąpienia okoliczności wymienionych w pkt 5 przedsiębiorca jest w stanie odzyskać płynność finansową? [] tak [] nie
Jeśli tak, to w jaki sposób?
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
7) Czy przedsiębiorca należy do grupy kapitałowej? [] tak [] nie
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi twierdzącej, należy dodatkowo wskazać:
a) czy trudności przedsiębiorcy mają charakter wewnętrzny? [] tak [] nie
[] nie dotyczy
b) czy na trudną sytuację przedsiębiorcy miały wpływ decyzje podmiotu dominującego dotyczące alokacji kosztów w ramach grupy kapitałowej? [] tak [] nie
[] nie dotyczy
c) czy trudności przedsiębiorcy mogą być przezwyciężone przez grupę? [] tak [] nie
[] nie dotyczy

C. Informacje dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej, w związku z którą uczestnik projektu ubiega się o pomoc de minimis

Czy wnioskowana pomoc de minimis dotyczy działalności:
1) w sektorze rybołówstwa i akwakultury8? □ tak □ nie
2) w dziedzinie produkcji podstawowej produktów rolnych wymienionych w załączniku I do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej? □ tak □ nie
3) w dziedzinie przetwarzania i wprowadzania do obrotu produktów rolnych wymienionych w załączniku I do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej? □ tak □ nie
4) w sektorze węglowym9? □ tak □ nie
5) w sektorze transportu drogowego10?, jeśli tak to: □ tak □ nie
a) czy pomoc będzie przeznaczona na nabycie pojazdów wykorzystywanych do świadczenia usług w zakresie drogowego transportu towarowego? □ tak □ nie
b) czy zapewniona jest rozdzielność rachunkowa działalności prowadzonej w sektorze transportu drogowego i pozostałej działalności gospodarczej prowadzonej przez przedsiębiorcę (w jaki sposób)? □ tak □ nie
................................................................................
................................................................................

D. Informacje dotyczące pomocy otrzymanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis11

Lp. Dzień udzielenia Podmiot udzielający Podstawa prawna udzielenia pomocy Numer programu pomocowego, Forma pomocy Wartość otrzymanej pomocy Przeznaczenie pomocy
pomocy pomocy informacje podstawowe informacje szczegółowe pomocy indywidualnej nominalna brutto
1 2 3a 3b 3c 3d 3e 4 5 6a 6b 7
1
2
3
4
5

Jeżeli w tabeli wykazano otrzymaną pomoc inną niż pomoc de minimis, należy dodatkowo podać następujące dane:

1) opis przedsięwzięcia:

................................................................................................................................................

2) koszty kwalifikujące się do objęcia pomocą w wartości nominalnej i zdyskontowanej oraz ich rodzaje:

................................................................................................................................................

3) maksymalną dopuszczalną intensywność pomocy:

................................................................................................................................................

4) intensywność pomocy już udzielonej w związku z kosztami, o których mowa w pkt 2:

................................................................................................................................................

5) lokalizację przedsięwzięcia:

................................................................................................................................................

6) cele, które mają być osiągnięte w związku z realizacją przedsięwzięcia:

................................................................................................................................................

7) etapy realizacji przedsięwzięcia:

................................................................................................................................................

8) datę rozpoczęcia i zakończenia realizacji przedsięwzięcia:

................................................................................................................................................

Dane osoby upoważnionej do przedstawienia informacji:

____________ __________ ___________ _________________

imię i nazwisko nr telefonu data i podpis stanowisko służbowe

______

1 Zgodnie z aktualnym dokumentem rejestrowym.

2 W rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (WE) nr 800/2008 z dnia 6 sierpnia 2008 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne ze wspólnym rynkiem w zastosowaniu art. 87 i 88 Traktatu (ogólnego rozporządzenia w sprawie wyłączeń blokowych) (Dz. Urz. UE L 214 z 09.08.2008, str. 3).

3 Wpisać właściwy kod: 1.A - przedsiębiorstwo państwowe; 1.B - jednoosobowa spółka Skarbu Państwa; 1.C - jednoosobowa spółka jednostki samorządu terytorialnego, w rozumieniu przepisów o gospodarce komunalnej; 1.D - spółka akcyjna albo spółka z o.o., w stosunku do których Skarb Państwa, jednostka samorządu terytorialnego, przedsiębiorstwo państwowe lub jednoosobowa spółka Skarbu Państwa są podmiotami, które posiadają uprawnienia takie jak przedsiębiorcy dominujący w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów; 2 - przedsiębiorca nienależący do kategorii określonych kodem od 1.A do 1.D.

4 Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 oraz z 2009 r. Nr 59, poz. 489).

5 Wysokość strat należy obliczać w odniesieniu do sumy wysokości kapitałów: zakładowego, zapasowego, rezerwowego oraz kapitału z aktualizacji wyceny.

6 W rozumieniu ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1361, z późn. zm.).

7 Dotyczy wyłącznie producentów.

8 Objętych rozporządzeniem Rady (WE) nr 104/2000 z dnia 17 grudnia 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynków produktów rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. WE L 17 z 21.01.2000, str. 22; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 4, t. 4, str. 198).

9 Zgodnie z definicją zawartą w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1407/2002 z dnia 23 lipca 2002 r. w sprawie pomocy państwa dla przemysłu węglowego (Dz. Urz. WE L 205 z 02.08.2002, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 8, t. 2, str. 170).

10 W rozumieniu art. 4 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874, z późn. zm.).

11 Należy wypełnić zgodnie z instrukcją stanowiącą załącznik do "Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis" stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311).

1 § 2 ust. 1 uchylony przez § 1 rozporządzenia z dnia 4 kwietnia 2014 r. (Dz.U.2014.521) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 25 kwietnia 2014 r.
2 § 2 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
3 § 3 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
4 § 4 ust. 1 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
5 § 4 ust. 1 pkt 2 lit. c) zmieniona przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 16 marca 2011 r. (Dz.U.11.67.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 marca 2011 r.
6 § 5 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 16 marca 2011 r. (Dz.U.11.67.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 marca 2011 r.
7 § 6 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. a) rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
8 § 6 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 16 marca 2011 r. (Dz.U.11.67.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 marca 2011 r.
9 § 6 ust. 3a dodany przez § 1 pkt 4 lit. b) rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
10 § 6 ust. 4 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
11 § 6 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 4 lit. c) rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
12 § 7 pkt 7 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 marca 2011 r. (Dz.U.11.67.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 marca 2011 r.
13 § 9 ust. 5 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.
14 Załączniknr 1:

-zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 17 września 2009 r. (Dz.U.09.160.1263) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 września 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 16 marca 2011 r. (Dz.U.11.67.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 marca 2011 r.

15 Załącznik nr 2 dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 16 marca 2011 r. (Dz.U.11.67.350) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 30 marca 2011 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024