Dotacja celowa udzielana w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 28 grudnia 2006 r.
w sprawie dotacji celowej udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego

Na podstawie art. 33 ust. 21 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1689, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa:
1)
wzór wniosku o udzielenie dotacji i termin jego składania oraz dokumenty, jakie należy dołączyć do wniosku;
2)
termin zawiadomienia przez Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki podmiotu, który złożył wniosek o udzielenie dotacji, o udzieleniu dotacji i jej wysokości albo o odmowie udzielenia dotacji;
3)
sposób dokumentowania wykorzystania dotacji;
4)
wzory raportów kwartalnych i końcowych z wykonywania działalności, na którą została udzielona dotacja, oraz terminy ich składania Prezesowi Agencji.
§  2. 
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
Prezesie Agencji - rozumie się przez to Prezesa Państwowej Agencji Atomistyki;
2)
ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo atomowe;
3)
wnioskodawcy - rozumie się przez to ubiegającego się o udzielenie dotacji;
4)
wykonawcy - rozumie się przez to wnioskodawcę, któremu Prezes Agencji udzielił dotacji na wykonywanie działalności będącej przedmiotem wniosku.
§  3. 
1. 
Wnioskodawca składa wniosek o udzielenie dotacji do Prezesa Agencji w terminie od dnia 1 marca do dnia 31 marca roku poprzedzającego rok kalendarzowy, którego wniosek dotyczy.
2. 
Wzór wniosku o udzielenie dotacji określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
3. 
Do wniosku o udzielenie dotacji na dofinansowanie inwestycji budowlanej wnioskodawca dołącza dodatkowo:
1)
dokument stwierdzający prawo do dysponowania nieruchomością na cel budowlany;
2)
kopię decyzji o pozwoleniu na budowę, o ile jest ona wymagana zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 i Nr 170, poz. 1217).
§  4. 
1. 
O udzieleniu dotacji i jej wysokości albo o odmowie jej udzielenia Prezes Agencji zawiadamia wnioskodawcę na piśmie w terminie do dnia 15 listopada roku, w którym wniosek został złożony.
2. 
Odmowa udzielenia dotacji wymaga uzasadnienia.
§  5. 
W celu dokumentowania wykorzystania dotacji wykonawca prowadzi:
1)
ewidencję księgową w sposób umożliwiający rozliczenie kosztów i ustalenie dochodów związanych z działalnością, na wykonywanie której została udzielona dotacja;
2)
wyodrębnioną ewidencję księgową środków otrzymanych z dotacji oraz wydatków dokonywanych z tych środków.
§  6. 
1. 
Wykonawca dokumentuje wykorzystanie dotacji, składając Prezesowi Agencji raporty kwartalne i końcowe z wykonywania działalności, których wzory określają załączniki nr 2 i 3 do rozporządzenia.
2. 
Raporty kwartalne wykonawca składa Prezesowi Agencji w terminie jednego miesiąca od zakończenia każdego kwartału.
3. 
Raport końcowy wykonawca składa Prezesowi Agencji w terminie jednego miesiąca od zakończenia umowy.
4. 
Jeżeli termin złożenia raportu końcowego pokrywa się z terminem złożenia raportu kwartalnego, wykonawca składa raport końcowy.
§  7. 
Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 września 2004 r. w sprawie dotacji celowej udzielanej w celu zapewnienia bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego (Dz. U. Nr 224, poz. 2272).
§  8. 
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2007 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 173, poz. 1808, z 2005 r. Nr 163, poz. 1362 oraz z 2006 r. Nr 52, poz. 378, Nr 104, poz. 708, Nr 133, poz. 935 i Nr 170, poz. 1217.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1 

WZÓR

Część A: dotyczy dotacji udzielanej na wykonywanie działalności, o której mowa w art. 33

ust. 2 pkt 1-10 ustawy

............................................... ...............................

(nazwa i adres wnioskodawcy) (miejscowość, data)

Prezes

Państwowej Agencji Atomistyki

WNIOSEK

o udzielenie dotacji celowej w roku .....

Zgodnie z art. 33 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Pra-

wo atomowe (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1689, z późn. zm.) wnoszę o udzielenie

dotacji na wykonywanie działalności pn.

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................,

o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt .......... ustawy w kwocie ............... tys. zł (słownie

złotych ........................................................).

.......................................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

Wniosek zawiera:

I. Część opisową;

II. Plan zadaniowo-finansowy wykonywania działalności w roku ......;

III. Plan dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania działalności w roku ..........

oraz środki pochodzące z innych źródeł;

IV. Harmonogram wydatków na wykonywanie działalności w roku ...... .

I. Część opisowa:

1. Informacje o wnioskodawcy:

1)potencjał techniczny, a w szczególności sprzęt, aparatura oraz infrastruktura

techniczna umożliwiające prawidłowe wykonywanie działalności będącej przed-

miotem wniosku,

2)źródła przychodu umożliwiające współfinansowanie działalności będącej

przedmiotem wniosku,

3)kwalifikacje i doświadczenie pracowników niezbędnych do wykonywania dzia-

łalności będącej przedmiotem wniosku, a także ich uprawnienia, o ile są one wy-

magane.

2. Opis i terminy realizacji poszczególnych zadań wchodzących w zakres

działalności będącej przedmiotem wniosku.

3. Opis prac planowanych do wykonania w ramach usług obcych, wraz

z uzasadnieniem.

4. Wpływ działalności na bezpieczeństwo jądrowe i ochronę radiologiczną

kraju.

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

.........................................................................................................................................................

............................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

II. Plan zadaniowo-finansowy wykonywania w roku .... działalności pn.: ........................................................................................

II.1. Dane dotyczące kosztów realizacji zadań wchodzących w zakres działalności

w tys. zł
Wyszczególnienie Liczba osób

realizują-cych

zadanie w przeli-czeniu na pełny wymiar czasu pracy

Koszty realizacji zadań: w tym:
koszty bezpośrednie koszty pośrednie
ogółem z tego finansowane: w tym: w tym:
z dotacji z docho-dów

i środków pocho-dzących

z innych źródeł

ogółem: wynagro-dzenia i składki naliczane od wyna-grodzeń materiały energia usługi obce inne koszty bezpo-średnie ogółem: amorty-zacja*)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Zadanie

nr 1:

.................................
(tytuł zadania)
Zadanie

nr 2:

.................................
(tytuł zadania)
itd.
RAZEM

*) O ile amortyzacja rozliczana jest w kosztach pośrednich (jeżeli nie, to powinna być wyszczególniona jako składnik kosztów bezpośrednich).

......................................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

II.2. Materiały przewidziane do zakupu na potrzeby realizacji w roku ...... zadań

wchodzących w zakres działalności pn.: ...............

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł
1 2
Zadanie 1. 1. ................................
2. ...............................
Razem
Zadanie 2. 1. ................................
2. ...............................
Razem
itd. 1. ................................
2. ...............................
Razem
OGÓŁEM

....................................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

II.3. Prace planowane do wykonania w ramach usług obcych na potrzeby reali-

zacji w roku ..... zadań wchodzących w zakres działalności pn.: ..............

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł
1 2
Zadanie 1. 1. ................................
2. ...............................
Razem
Zadanie 2. 1. ................................
2. ...............................
Razem
itd. 1. ................................
2. ...............................
Razem
OGÓŁEM

.....................................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

II.4. Inne koszty bezpośrednie przewidziane na potrzeby reali-

zacji w roku ..... zadań wchodzących w zakres działalności pn.: ..................

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł
1 2
Zadanie 1. 1. .................................
2. ................................
Razem
Zadanie 2. 1. .................................
2. ................................
Razem
itd. 1. .................................
2. ................................
Razem
OGÓŁEM

..................................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

III. Plan dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania w roku ... działalności

pn.: ............. oraz środki pochodzące z innych źródeł

Lp. Wyszczególnienie tytułów dochodów oraz tytułów innych źródeł pochodzenia środków Kwota w tys. zł
1 2 3
1.
2.
itd.
Razem

......................................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

IV. Harmonogram wydatków na wykonywanie w roku ...... działalności pn.: .............

Miesiąc: Finansowanie w tys. zł:
ogółem dotacja dochody i środki pochodzące z

innych źródeł

1 2 3 4
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
RAZEM

...................................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

Część B: dotyczy dotacji udzielanej na realizację inwestycji, o której mowa

w art. 33 ust. 2 pkt 11 ustawy

.......................................... ............................

(nazwa i adres wnioskodawcy) (miejscowość, data)

Prezes

Państwowej Agencji Atomistyki

WNIOSEK

o udzielenie dotacji celowej w roku ........

Zgodnie z art. 33 ust. 5 pkt 1 ustawy z dnia 29 listopada 2000 r. - Prawo

atomowe (Dz. U. z 2004 r. Nr 161, poz. 1689, z późn. zm.) wnoszę o udzielenie do-

tacji na realizację inwestycji pn.

.............................................................................................................................................................................

.............................................................................................................................................................................

o której mowa w art. 33 ust. 2 pkt 11, wchodzącej w zakres działalności, o której mo-

wa w art. 33 ust. 2 pkt ...... ustawy w kwocie ................ tys. zł (słownie złotych

.............................................................).

.........................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

Wniosek zawiera:

I. Część opisową;

II. Harmonogram realizacji inwestycji w roku ..... ;

III. Harmonogram finansowania inwestycji w roku .... .

I. Część opisowa:

1. Informacje o wnioskodawcy:

1) potencjał techniczny, a w szczególności sprzęt,

aparatura oraz infrastruktura techniczna

umożliwiające realizację inwestycji będącej

przedmiotem wniosku,

2) źródła przychodu umożliwiające współfinansowanie

inwestycji będącej przedmiotem wniosku,

3) kwalifikacje i doświadczenie pracowników niezbędne

do realizacji inwestycji będącej przedmiotem

wniosku, a także ich uprawnienia, o ile są one

wymagane.

2. Uzasadnienie.

3. Zakres rzeczowy inwestycji.

4. Wartość kosztorysowa inwestycji (w tys. zł).

5. Data rozpoczęcia inwestycji.

6. Data zakończenia inwestycji.

7.*)Zakładany wstępnie**) lub uaktualniony***) harmonogram wydatków na realizację inwestycji wposzczególnych latach (w tys. zł).

8. Data osiągnięcia zdolności projektowych.

9. Planowane efekty rzeczowe realizacji inwestycji.

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

............................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

______________________________________________________________________________________

*) Dotyczy inwestycji realizowanych w okresie dłuższym niż 1 rok.

**) Dotyczy inwestycji rozpoczynanych.

***) Dotyczy inwestycji kontynuowanych.

II. Harmonogram realizacji w roku ....... inwestycji pn.: ....

Lp. Wyszczególnienie*) Termin Koszty w tys. zł:
ogółem źródła finansowania
rozpo-

częcia

zakoń-

czenia

dotacja dochody

i środki

pocho-

dzące

z innych

źródeł

1 2 3 4 5 6 7
1
2
...
itd.
Razem

*)Obejmuje zadania składające się na inwestycję budowlaną (zgodnie z dokumentacją inwestycji) lub specyfika-

cję zakupów.

..........................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

III. Harmonogram finansowania w roku ... inwestycji pn.:......

Miesiąc: Finansowanie w tys. zł:
ogółem dotacja dochody i środki

pochodzące

z innych źródeł

1 2 3 4
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
RAZEM

.........................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

ZAŁĄCZNIK Nr  2 

WZÓR

Część A: dotyczy raportu kwartalnego z wykonywania działalności, o której mowa

w art. 33 ust. 2 pkt 1-10 ustawy

........................................

(miejscowość, data)

.........................................................

(nazwa i adres Wykonawcy)

RAPORT KWARTALNY

z wykonywania w okresie ..... - ..... kw. roku ...... działalności mającej na celu

zapewnienie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy

stosowaniu promieniowania jonizującego w ramach umowy nr .../SP/.....

pn.: .................

................................

autor (autorzy) raportu:

I. Część opisowa

1. Opis realizacji poszczególnych zadań wchodzących w zakres działalno-

ści w okresie sprawozdawczym wraz z określeniem stanu ich zaawanso-

wania.

2. Opis ewentualnych zdarzeń mogących być przyczyną zmian terminów

lub zakresów realizacji poszczególnych zadań lub działalności jako ca-

łości oraz działań podjętych celem likwidacji ich skutków.

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.......................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II. Część finansowa

II.1. Rozliczenie wydatków poniesionych na wykonywanie w okresie ... - ... kw.

roku ..... działalności pn.: ....... w ramach umowy nr .../SP/....

Lp. Wyszczególnienie Wydatki w tys. zł:
ogółem dotacja dochody

i środki pochodzące

z innych źró-

deł

1 2 3 4 5
1. Kwoty ujęte w harmonogramie w okresie sprawozdawczym
2. Dotacja otrzymana oraz środki pochodzące z dochodów i innych źródeł uzyskane w okresie sprawozdawczym
3. Dotacja oraz środki pochodzące z dochodów i innych źródeł wydatkowane w okresie sprawozdawczym
4. Różnice pomiędzy kwotami ujętymi w harmonogramie a dotacją otrzymaną i środkami pochodzącymi z dochodów oraz innych źródeł uzyskanymi w okresie sprawozdawczym (1 - 2)*
5. Różnice pomiędzy dotacją otrzymaną i środkami pochodzącymi z dochodów oraz innych źródeł uzyskanymi a wydatkowanymi w okresie sprawozdawczym (2 - 3) *

* Podać przyczyny powstania ew. powstałych różnic.

...........................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II.2. Rozliczenie kosztów realizacji w okresie ... - .... kw. roku ...... zadań w ramach działalności pn.: ....... wykonywanej w ramach umowy ..../SP/....

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł:
plan: wykonanie:
ogółem dotacja docho-

dy

i środki pocho-

dzące

z in-

nych

źródeł

ogółem dotacja docho-

dy

i środki pocho-

dzące

z in-

nych

źróde

1 2 3 4 5 6 7 8
Zadanie 1. ................................
(tytuł zadania)
Zadanie 2. ................................
(tytuł zadania)
itd.
Razem

Wyjaśnienia dotyczące ew. różnic między planowanymi a rzeczywiście

poniesionymi kosztami realizacji poszczególnych zadań oraz ich wpływ na wy-

konywanie działalności.

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

III. Rozliczenie dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania w okresie ... - ... kw. roku .... działalności pn.: ........ w ramach umowy .../SP/... oraz

środków pochodzących z innych źródeł

Lp. Wyszczególnienie tytułów dochodów oraz tytułów in-

nych źródeł pochodzenia środków

Kwota w tys. zł
plan wykonanie
1 2 3 4
1.
2.
itd.
Ogółem

Wyjaśnienia dotyczące ew. różnic między dochodami oraz środkami pochodzącymi

z innych źródeł: planowanymi i rzeczywiście wydatkowanymi na wykonywanie działal-

ności w okresie sprawozdawczym.

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

..................................................................................................................................

................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

Część B: dotyczy raportu końcowego z wykonywania działalności, o której mowa

w art. 33 ust. 2 pkt 1-10 ustawy

......................................

(miejscowość, data)

...................................................

(nazwa i adres Wykonawcy)

RAPORT KOŃCOWY

z wykonywania w roku ........ działalności mającej na celu zapewnienie bezpie-

czeństwa jądrowego i ochrony radiologicznej kraju przy stosowaniu promie-

niowania jonizującego w ramach umowy nr .../SP/.....

pn.: .................

...............................................

(Autor/Autorzy raportu)

I. Część opisowa

Opis realizacji poszczególnych zadań, wchodzących w zakres działalności, w okresie realizacji umowy wraz z określeniem stopnia ich wykonania.

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

.....................................................................................................................................

...............................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II. Część finansowa

II.1. Rozliczenie wydatków realizacji w roku ....... umowy nr ..../SP/....

pn.: ........

Lp. Wyszczególnienie Wydatki wynikające z harmonogra-

mu w tys. zł

ogółem dotacja dochody

i środki po-

chodzące

z innych

źródeł

1 2 3 4 5
1. Kwoty ujęte w harmonogramie w okresie sprawozdawczym
2. Dotacja otrzymana i dochody oraz środki pochodzące z innych źródeł uzyskane

w okresie sprawozdawczym

3. Dotacja i dochody oraz środki pochodzące z innych źródeł wydatkowane w okresie sprawozdawczym
4. Różnice pomiędzy kwotami ujętymi w harmonogramie w okresie sprawozdaw-czym a dotacją otrzymaną i uzyskanymi dochodami oraz środkami pochodzącymi

z innych źródeł (1 - 2)*

5. Różnice pomiędzy dotacją otrzymaną

i uzyskanymi dochodami oraz środkami pochodzącymi z innych źródeł a dotacją

i dochodami oraz środkami pochodzącymi z innych źródeł wydatkowanymi w okresie sprawozdawczym (2 - 3)*

* Podać przyczyny powstania ew. powstałych różnic.

.............................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II.2. Rozliczenie kosztów realizacji w roku ... zadań w ramach działalności

pn.: ........ wykonywanej w ramach umowy ..../SP/....

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł:
plan: wykonanie:
ogółem dotacja docho-

dy

i środki

pocho-

dzące

z in-

nych

źródeł

ogółem dotacja docho-

dy

i środki

pocho-

dzące

z in-

nych

źródeł

1 2 3 4 5 6 7 8
Zadanie 1. .................................
(tytuł zadania)
Zadanie 2. .................................
(tytuł zadania)
itd.
Razem

Wyjaśnienia dotyczące ew. różnic między planowanymi a rzeczywiście

poniesionymi kosztami realizacji poszczególnych zadań oraz ich wpływ na wy-

konanie działalności.

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II.3. Rozliczenie kosztów realizacji w roku ... zadań w ramach działalności pn.:.... wykonywanej w ramach umowy ..../SP/....

Lp. Liczba osób

realizujących

zadanie w prze-

liczeniu na pełny

wymiar czasu

pracy

Razem Koszty bezpośrednie Koszty pośrednie
ogółem w tym: ogółem w tym:
wynagrodzenia

i składki nali-

czane od wyna-

grodzeń1)

materiały energia usługi obce inne koszty

bezpośrednie

Amortyzacja1)2)
plan wyko-nanie plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

plan wyko-

nanie

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
1.
2.
itd.
RA-ZEM

1) Podać przyczyny powstania ewentualnych różnic.

2) W przypadku, gdy amortyzacja rozliczana jest w kosztach pośrednich (jeżeli nie, to powinna być wyszczególniona jako składnik kosztów bezpośrednich).

..............................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II.4. Rozliczenie kosztów materiałów zakupionych na potrzeby realizacji

w roku ...... zadań w ramach umowy ..../SP/.... pn.: ...............................

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł:*
plan wykonanie
1 2 3 4
Zadanie 1. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
Zadanie 2. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
itd. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
OGÓŁEM

* Podać przyczyny powstania ewentualnych różnic.

................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II.5. Rozliczenie kosztów prac wykonanych w ramach usług obcych na potrzeby realizacji w roku ....... zadań w ramach umowy ..../SP/.... pn.: ..................

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł:*
plan wykonanie
1 2 3 4
Zadanie 1. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
Zadanie 2. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
itd. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
OGÓŁEM

* Podać przyczyny powstania ewentualnych różnic.

...............................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II.6. Rozliczenie innych kosztów bezpośrednich poniesionych na potrzeby

realizacji w roku ...... zadań w ramach umowy ..../SP/.... pn.: ................

Wyszczególnienie Koszty w tys. zł:*
plan wykonanie
1 2 3 4
Zadanie 1. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
Zadanie 2. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
itd. 1. ..............................
2. ..............................
itd.
Razem
OGÓŁEM

* Podać przyczyny powstania ewentualnych różnic.

..............................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

II.7. Rozliczenie dochodów uzyskanych w wyniku wykonywania w roku ...... dzia-łalności pn.: ............ w ramach umowy ..../SP/.... oraz środków pochodzących z innych źródeł

Lp. Wyszczególnienie tytułów dochodów oraz tytułów in-

nych źródeł pochodzenia środków

Kwota w tys. zł
plan wykonanie
1 2 3 4
1.
2.
itd.
Ogółem

Wyjaśnienia dotyczące ew. różnic między dochodami oraz środkami pochodzącymi

z innych źródeł: planowanymi i rzeczywiście wydatkowanymi oraz ich wpływ na wykonanie

działalności w okresie sprawozdawczym.

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

..................................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

ZAŁĄCZNIK Nr  3 

WZÓR

....................................................................

(miejscowość, data)

.............................................................

(nazwa i adres Inwestora)

RAPORT KWARTALNY/KOŃCOWY1)

z realizacji w okresie .... - .... kw. roku ..... / w roku .....1) inwestycji służącej

działalności mającej na celu zapewnienie bezpieczeństwa jądrowego i ochrony

radiologicznej kraju przy stosowaniu promieniowania jonizującego w ramach

umowy nr ..../IN/.... pn.: .....

..............................................................

Autor (Autorzy) raportu:

_______________________

1) Niepotrzebne pominąć.

I. Część opisowa

1. Opis realizacji poszczególnych zadań/zakupów1) w okresie sprawoz-

dawczym wraz z określeniem stanu zaawansowania.

2. Opis2) ew. zdarzeń mogących być przyczyną zmian terminów lub za-

kresów realizacji poszczególnych zadań/zakupów1) lub inwestycji jako

całości oraz działań podjętych celem likwidacji ich skutków.

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

___________________________

1) Niepotrzebne pominąć.

2) Dotyczy raportu kwartalnego.

II. Część finansowa

II.1. Rozliczenie wydatków poniesionych na realizację w okresie .... - .... kw.

roku .... /roku ....1) inwestycji pn.: .......... w ramach umowy ..../IN/....

Lp. Wyszczególnienie Kwoty wynikające z harmonogramu

w tys. zł

ogółem dotacja dochody

i środki po-

chodzące

z innych

źródeł

1 2 3 4 5
1. Kwoty ujęte w harmonogramie w okresie sprawozdawczym
2. Dotacja otrzymana i dochody oraz środki pochodzące z innych źródeł uzyskane w okresie sprawozdawczym
3. Dotacja i dochody oraz środki pochodzące z innych źródeł wydatkowane w okresie sprawozdawczym
4. Różnice pomiędzy kwotami ujętymi w harmonogramie w okresie sprawozdawczym a dotacją otrzymaną i uzyskanymi dochodami oraz środkami pochodzącymi z innych źródeł (1 - 2)2)
5. Różnice pomiędzy dotacją otrzymaną i uzyskanymi dochodami oraz środkami pochodzącymi z innych źródeł a dotacją i dochodami oraz środkami pochodzącymi z innych źródeł wydatkowanymi w okresie sprawozdawczym (2 - 3)2)

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.................................................................................................................................................

.........................................................

(podpis i pieczęć inwestora)

_____________________________

1) Niepotrzebne pominąć.

2) Podać przyczynę powstania ew. różnic.

II.2. Rozliczenie kosztów realizacji w okresie .... - .... kw. roku ..../roku ....1)

zadań/zakupów1) w ramach inwestycji pn.: .......... objętej umową

..../IN/....

Lp. Wyszczególnienie Koszty w tys. zł:
plan: wykonanie:
ogółem źródła finansowa-

nia

ogółem źródła finansowa-

nia

dotacja dochody

lub inne źródła finanso-

wania

dotacja dochody

i inne

źródła

finanso-

wania

1 2 3 4 5 6 7 8
1.
2.
itd.
RAZEM

Wyjaśnienia dotyczące ew. różnic między planowanymi i rzeczywiście ponie-

sionymi kosztami realizacji poszczególnych zadań/zakupów1) oraz inwestycji jako

całości.

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

..................................................................

(podpis i pieczęć Wykonawcy)

___________________________

1) Niepotrzebne pominąć.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024