Zasady i terminy sporządzania sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 2 marca 2000 r.
w sprawie zasad i terminów sporządzania sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego.

Na podstawie art. 15 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014, z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255 oraz z 2000 r. Nr 6, poz. 69 i Nr 12, poz. 136) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
jednostce samorządu terytorialnego - rozumie się przez to odpowiednio: gminę, powiat, miasto na prawach powiatu, województwo samorządowe,
2)
organie stanowiącym jednostki samorządu terytorialnego - rozumie się przez to odpowiednio: radę gminy, radę powiatu, radę miasta na prawach powiatu, sejmik województwa,
3)
klasyfikacji budżetowej - rozumie się przez to klasyfikację, o której mowa w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 39, poz. 169, Nr 60, poz. 257, Nr 69, poz. 297 i Nr 81, poz. 356, z 1992 r. Nr 22, poz. 91 i Nr 103, poz. 523, z 1993 r. Nr 42, poz. 194, Nr 59, poz. 276 i Nr 109, poz. 489, z 1994 r. Nr 9, poz. 33 i Nr 66, poz. 286, z 1995 r. Nr 29, poz. 148 i Nr 153, poz. 783, z 1996 r. Nr 37, poz. 162 i Nr 116, poz. 556, z 1997 r. Nr 22, poz. 116, Nr 100, poz. 626 i Nr 151, poz. 999, z 1998 r. Nr 161, poz. 1081 oraz z 1999 r. Nr 78, poz. 880),
4)
formie elektronicznej sprawozdań - rozumie się przez to pliki baz danych o nazwach i strukturach, określonych w załącznikach do rozporządzenia.
§  2.
Wprowadza się obowiązek sporządzania i przekazywania:
1)
kwartalnych sprawozdań budżetowych o:
a)
dochodach budżetowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do rozporządzenia,
b)
wydatkach budżetowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia,
c)
nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do rozporządzenia,
d)
stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń, według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do rozporządzenia,
2)
półrocznego i rocznego sprawozdania z wykonania podstawowych dochodów podatkowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do rozporządzenia.
§  3.
Sprawozdania:
1)
jednostkowe - sporządzane są przez jednostki budżetowe na podstawie ich ksiąg rachunkowych,
2)
zbiorcze - sporządzane są przez zarządy jednostek samorządu terytorialnego na podstawie sprawozdań jednostkowych jednostek im podległych i własnego sprawozdania jednostkowego.
§  4.
1.
Do sporządzania i przekazywania jednostkowych sprawozdań budżetowych:
1)
wymienionych w § 2 pkt 1 lit. a), b) i d) zobowiązane są zarządy:
a)
gmin,
b)
miast na prawach powiatu,
c)
powiatów,
d)
województw samorządowych,
2)
wymienionych w § 2 pkt 1 lit. a), b) i d) zobowiązane są jednostki budżetowe podległe jednostkom samorządu terytorialnego,
3)
wymienionych w § 2 pkt 1 lit. d) zobowiązane są zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze i fundusze celowe.
2.
Do sporządzania i przekazywania zbiorczych sprawozdań, wymienionych w § 2 pkt 1, zobowiązane są zarządy jednostek samorządu terytorialnego.
3.
Do sporządzania i przekazywania sprawozdań budżetowych, wymienionych w § 2 pkt 2, zobowiązane są zarządy:
1)
gmin,
2)
miast na prawach powiatu.
§  5.
1.
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przekazuje - po jednym egzemplarzu oraz w formie elektronicznej - do właściwej terytorialnie regionalnej izby obrachunkowej sprawozdania zbiorcze, o których mowa w § 2 pkt 1:
1)
za I, II i III kwartał - w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po upływie kwartału, za który sporządzane są sprawozdania,
2)
za IV kwartał - w terminie do 28 lutego roku następującego po okresie sprawozdawczym, za który sporządzane są sprawozdania.
2.
Sprawozdania jednostkowe, sporządzane przez jednostki budżetowe, zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze i fundusze celowe - odpowiednio do postanowień § 4 ust. 1 pkt 2 i 3 - przekazywane są zarządowi jednostki samorządu terytorialnego w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po okresie sprawozdawczym.
3.
Zarząd gminy i miasta na prawach powiatu sprawozdanie, o którym mowa w § 2 pkt 2, przekazuje w dwóch egzemplarzach oraz w formie elektronicznej - do właściwej terytorialnie regionalnej izby obrachunkowej:
1)
za półrocze - w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie;
2)
za rok - w terminie do 28 lutego roku następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie.
4.
Dane przekazywane w formie elektronicznej muszą być zgodne z danymi wykazywanymi w sprawozdaniach wymienionych w § 2.
5.
Regionalna izba obrachunkowa przekazuje w formie elektronicznej do Ministerstwa Finansów:
1)
za I, II i III kwartał - dane ze sprawozdań, wymienionych w § 2 pkt 1, i za półrocze - dane ze sprawozdań wymienionych w § 2 pkt 2 - w terminie do 10 dnia drugiego miesiąca następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie,
2)
za IV kwartał - dane ze sprawozdań wymienionych w § 2 - w terminie do dnia 15 marca roku następującego po upływie okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie.
6.
Regionalna izba obrachunkowa przekazuje do Ministerstwa Finansów oryginały sprawozdań wymienionych w § 2 pkt 2, sporządzonych przez gminy oraz miasta na prawach powiatu.
7.
Terminy sporządzania i obieg sprawozdań określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
8.
Nazwy plików baz danych przekazywanych w formie elektronicznej powinny być zgodne z wzorem zawartym w załączniku nr 12 do rozporządzenia, a struktury tych plików - z wzorami zawartymi odpowiednio w załącznikach nr 7-11 do rozporządzenia.
§  6.
1.
Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z ewidencją księgową, prowadzoną na podstawie ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. Nr 121, poz. 591, z 1997 r. Nr 32, poz. 183, Nr 43, poz. 272, Nr 88, poz. 554, Nr 118, poz. 754, Nr 139, poz. 933 i 934, Nr 140, poz. 939 i Nr 141, poz. 945, z 1998 r. Nr 60, poz. 382, Nr 106, poz. 668, Nr 107, poz. 669 i Nr 155, poz. 1014 oraz z 1999 r. Nr 9, poz. 75 i Nr 83, poz. 931), zarządzenia nr 46 Ministra Finansów z dnia 1 sierpnia 1995 r. w sprawie szczególnych zasad prowadzenia rachunkowości oraz jednolitych planów kont dla państwowych i gminnych jednostek budżetowych i ich gospodarstw pomocniczych, zakładów budżetowych, państwowych i gminnych funduszy celowych oraz gmin i ich związków (Dz. Urz. Min. Fin. Nr 14, poz. 60) oraz rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 25 maja 1999 r. w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 50, poz. 511).
2.
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego obowiązany jest sprawdzić prawidłowość otrzymywanych sprawozdań jednostkowych pod względem formalnym, rachunkowym oraz merytorycznym. W tym celu może żądać przedstawienia wskazanych ksiąg rachunkowych i dokumentów.
3.
Nieprawidłowości ujawnione w sprawozdaniach jednostkowych powinny być usunięte przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań zbiorczych. W razie potrzeby należy dokonać także odpowiednich zapisów korygujących w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.
4.
Regionalna izba obrachunkowa dokonuje kontroli sprawozdań, o których mowa w § 2, pod względem rachunkowym i formalnym.
§  7.
1.
Sprawozdania jednostkowe sporządza się w złotych i groszach, stosownie do zasad obowiązujących przy prowadzeniu ksiąg rachunkowych.
2.
Kwoty w sprawozdaniach zbiorczych, przekazywanych odbiorcom sprawozdań, wykazuje się w pełnych złotych.
3.
Dane w sprawozdaniach wykazuje się narastająco od początku roku do końca okresu sprawozdawczego, za który sporządzane jest sprawozdanie.
4.
Dane w sprawozdaniach o dochodach i wydatkach budżetowych wykazuje się w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf klasyfikacji budżetowej.
5.
Sprawozdania należy sporządzać w sposób czytelny i trwały. Podpisy na sprawozdaniu składa się odręcznie na każdym formularzu, w miejscu do tego oznaczonym, a także umieszcza się pieczątkę z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.
6.
Sprawozdania sporządza się w liczbie egzemplarzy równej liczbie jednostek, którym mają być przekazane, powiększonej o egzemplarz przeznaczony do akt jednostki sporządzającej sprawozdanie. Jednostce uprawnionej do otrzymywania sprawozdań przekazuje się oryginał sprawozdania.
7.
Jednostka samorządu terytorialnego sporządzająca sprawozdanie zachowuje na dowolnym nośniku kopię pliku sprawozdania przekazanego w formie elektronicznej.

Rozdział  2

Sprawozdanie o dochodach budżetowych

§  8.
1.
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza sprawozdanie jednostkowe z następujących dochodów budżetowych:
1)
z tytułu podatków, opłat oraz innych niepodatkowych należności budżetowych, pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego - zgodnie z postanowieniem § 9 ust. 1 - oraz pobieranych przez urzędy skarbowe na rzecz jednostek samorządu terytorialnego, wykazywanych w sprawozdaniach tych urzędów, stosując odpowiednio do tych sprawozdań za:
a)
I i III kwartał - postanowienie § 13 ust. 4,
b)
II i IV kwartał - postanowienie § 24 ust. 4

- załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 1998 r. w sprawie zasad i terminów sporządzania sprawozdawczości budżetowej (Dz. U. Nr 164, poz. 1175),

2)
dochodów jednostki budżetowej - zgodnie z postanowieniem § 9 ust. 2,
3)
udziałów jednostki samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, przekazanych z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa na rachunek budżetu jednostki samorządu terytorialnego,
4)
dotacji celowych i subwencji ogólnej otrzymanych z budżetu państwa,
5)
dotacji celowych z funduszy celowych oraz dotacji celowych na zadania realizowane przez jednostkę samorządu terytorialnego na podstawie porozumień pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego.
2.
Jednostki budżetowe podległe jednostce samorządu terytorialnego sporządzają sprawozdania jednostkowe o dochodach budżetowych zgodnie z postanowieniem § 9 ust. 2.
§  9.
1.
Sprawozdanie jednostkowe o dochodach budżetowych z tytułu podatków, opłat oraz innych niepodatkowych należności budżetowych, pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, sporządza się na podstawie danych księgowości podatkowej w sposób następujący:
1)
w kolumnie "Plan (po zmianach)" wykazuje się dane o planowanych dochodach, zgodnie z planem po ewentualnych zmianach,
2)
w kolumnie "Należności" wykazuje się salda początkowe - zaległości zmniejszone o nadpłaty - powiększone o kwoty przypisów po zmniejszeniu ich o kwoty odpisów; jeżeli kwota nadpłat i odpisów przewyższa kwotę zaległości i przypisów, to różnicę wykazuje się jako liczbę ujemną,
3)
w kolumnie "Potrącenia" ujmuje się skutki wykorzystania szczególnych przypadków wygaśnięcia zobowiązań podatkowych, o których mowa w art. 65 i art. 66 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 i Nr 160, poz. 1083, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 oraz z 1999 r. Nr 11, poz. 95 i Nr 92, poz. 1062); skutki te nie powinny być wykazywane w kolumnie "Wykonanie od początku roku",
4)
w kolumnie "Wykonanie od początku roku" wykazuje się wpływy po zmniejszeniu o dokonane zwroty; jeżeli suma zwrotów przewyższa sumę wpłat, różnicę wykazuje się jako liczbę ujemną,
5)
wpływy z podatku rolnego, leśnego i podatku od nieruchomości, pobierane w formie łącznego zobowiązania pieniężnego, wykazuje się w kwotach odrębnych dla poszczególnych podatków; odrębne kwoty każdego z tych podatków ustala się za pomocą wskaźników, wyliczonych na podstawie rejestru wymiarowego oraz rejestru przypisów i odpisów, stanowiących udział poszczególnych podatków w łącznym zobowiązaniu pieniężnym,
6)
w kolumnie "Saldo końcowe" wykazuje się oddzielnie dla zaległości i nadpłat ustalonych na podstawie danych analitycznych kont podatkowych,
7)
w kolumnie "Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy" powinny być wykazane kwoty stanowiące różnicę pomiędzy dochodami, jakie gmina lub miasto na prawach powiatu mogłaby uzyskać stosując górne stawki podatkowe, a dochodami, jakie uzyskała, stosując niższe stawki uchwalone przez radę gminy lub miasta na prawach powiatu; w przypadku zastosowania przez gminę lub miasto na prawach powiatu obniżenia górnej stawki różnica pomiędzy stawką górną a przyjętą w uchwale przez radę gminy lub miasta na prawach powiatu, przemnożona przez podstawę opodatkowania, powinna być wykazana w kolumnie "Skutki obniżenia górnych stawek..." sprawozdań dotyczących dochodów budżetowych narastająco od początku roku do końca okresu sprawozdawczego; skutki obniżenia górnych stawek w podatku od nieruchomości wykazują również gminy, w których liczba mieszkańców nie przekracza 15 tysięcy,
8)
w kolumnie "Skutki udzielonych przez gminę: ulg, odroczeń, umorzeń..." powinny być wykazane kwoty dotyczące skutków udzielonych przez gminę lub miasto na prawach powiatu za okres sprawozdawczy: ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru podatków i opłat stanowiących dochód budżetu gminy (bez ulg i zwolnień ustawowych), a także skutki finansowe wynikające ze zwolnień i ulg w podatkach i opłatach wprowadzonych przepisami uchwał rad gmin lub miast na prawach powiatu, wydanymi na podstawie ustawowych upoważnień; wykazywane w tej kolumnie skutki ulg powinny wynikać z decyzji właściwych organów gminy lub miasta na prawach powiatu, w zakresie zarówno bieżących, jak i zaległych należności; wykazane kwoty powinny być zgodne z rejestrami przypisów i odpisów, z wyjątkiem decyzji o odroczeniu lub rozłożeniu płatności na raty; w kolumnie tej powinny być wykazywane również skutki ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru podatków i opłat, stanowiących dochód budżetu gminy, udzielanych w trybie art. 17 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119); w kolumnie tej nie należy wykazywać skutków finansowych, wynikających z ugody zawartej w bankowym postępowaniu ugodowym, a także będących wynikiem orzeczeń wydanych przez samorządowe kolegium odwoławcze jako organ II instancji albo wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego.
2.
Sprawozdania jednostkowe o dochodach jednostek budżetowych sporządza się w zakresie wpływów planowanych i wykonanych oraz zaległości (salda końcowego nie zmniejszonego o ewentualne salda nadpłat). Dochody wykonane wykazuje się na podstawie danych księgowości analitycznej dochodów budżetowych do rachunku bieżącego.
3.
Udziały jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, otrzymane z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa, wykazuje się następująco:
1)
w kolumnie "Plan (po zmianach)" - dane o planowanych dochodach, zgodnie z planem po ewentualnych zmianach,
2)
w kolumnie "Należności" - należne udziały jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych,
3)
w kolumnie "Wykonanie od początku roku" - przekazane do jednostek samorządu terytorialnego kwoty udziałów tych jednostek we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, należne za dany okres sprawozdawczy,
4)
w kolumnie "Saldo końcowe" - odpowiednio: saldo "Zaległości" lub "Nadpłat" wynikające z rozliczeń budżetu państwa z jednostkami samorządu terytorialnego.
4.
Dochody z tytułu subwencji ogólnej i dotacji celowych, otrzymanych z budżetu państwa, wykazuje się w następujący sposób:
1)
w kolumnie "Plan (po zmianach)" - wykazuje się dane o planowanych dochodach, zgodnie z planem po ewentualnych zmianach; kwoty planowanych dochodów powinny być zgodne w zakresie:
a)
subwencji ogólnej - z ostatnim zawiadomieniem Ministra Finansów o przyznanych kwotach subwencji ogólnej i jej poszczególnych części,
b)
dotacji celowych z budżetu państwa - z decyzjami dysponentów części budżetowych o przyznanych kwotach dotacji celowych,
2)
w kolumnie "Wykonanie od początku roku" - wykazane kwoty powinny być zgodne z kwotami subwencji ogólnej i jej poszczególnych części, przekazanymi przez Ministra Finansów, oraz kwotami dotacji celowych, przekazanymi przez dysponentów części budżetu państwa, z zastrzeżeniem ust. 5.
5.
W sprawozdaniach rocznych jednostki samorządu terytorialnego wykazują wysokość otrzymanych dotacji celowych, po potrąceniu zwrotów dokonanych do dnia 15 stycznia roku następującego po roku, za który sporządzane jest sprawozdanie.
§  10.
W sprawozdaniach z wykonania podstawowych dochodów podatkowych, o których mowa w § 2 pkt 2, dane zamieszczone w kolumnie "Wykonanie" dotyczące:
1)
dochodów pobieranych przez urzędy skarbowe i przekazywanych na rzecz budżetu jednostki samorządu terytorialnego - powinny być zgodne z danymi wykazywanymi w sporządzanych przez urzędy skarbowe sprawozdaniach jednostkowych Rb-27 o dochodach budżetowych w rubryce "Wykonanie", a dane dotyczące udziałów gmin oraz województw samorządowych we wpływach z tytułu podatku dochodowego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, mających siedzibę na terenie gminy lub województwa - stanowiących dochód budżetu państwa - powinny być zgodne z danymi wykazywanymi w rubryce "Należności" sprawozdań sporządzanych dla danej gminy lub województwa przez urzędy skarbowe,
2)
dochodów z tytułu udziałów jednostek samorządu terytorialnego we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych, przekazanych z centralnego rachunku bieżącego budżetu państwa na rachunki właściwych budżetów jednostek samorządu terytorialnego - powinny być zgodne z przelewami otrzymanymi z rachunku centralnego (łącznie z przelewem otrzymanym w miesiącu następnym po upływie okresu sprawozdawczego) za okres, którego sprawozdanie dotyczy.
§  11.
Sprawozdania jednostkowe o dochodach budżetowych wypełniają:
1)
jednostki budżetowe oraz zarządy powiatów i województw samorządowych:
a)
za I i III kwartał - kolumny: "Plan (po zmianach)", "Wykonanie od początku roku",
b)
za II i IV kwartał - kolumny: "Plan (po zmianach)", "Należności", "Potrącenia", "Wykonanie od początku roku", "Saldo końcowe";
2)
zarządy gmin oraz miast na prawach powiatu:
a)
za I i III kwartał - kolumny: "Plan (po zmianach)", "Wykonanie od początku roku", "Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy", "Skutki udzielonych przez gminę: ulg, odroczeń, umorzeń...",
b)
za II i IV kwartał - kolumny: "Plan (po zmianach)", "Należności", "Potrącenia", "Wykonanie od początku roku", "Saldo końcowe", "Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy", "Skutki udzielonych przez gminę: ulg, odroczeń, umorzeń...".
§  12.
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego sporządza - w szczegółowości sprawozdań jednostkowych - zbiorcze sprawozdanie o dochodach budżetowych zgodnie z zasadami określonymi w § 3 pkt 2 oraz z uwzględnieniem postanowień § 11.

Rozdział  3

Sprawozdanie o wydatkach budżetowych

§  13.
1.
Sprawozdania jednostkowe o wydatkach budżetowych sporządza się na podstawie danych księgowości analitycznej do rachunku bieżącego:
1)
w kolumnie "Plan (po zmianach)" - wykazuje się dane o planowanych wydatkach, w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf; przy sporządzaniu sprawozdań o wydatkach budżetowych nie stosuje się grup paragrafów planowanych wydatków;
2)
w kolumnie "Wykonanie od początku roku" wykazuje się zrealizowane wydatki w szczegółowości: dział, rozdział, paragraf;
3)
w kolumnie "Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego" wykazuje się wydatki, których wykaz organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może ustalić zgodnie z art. 130 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych; kolumnę tę wypełnia się tylko w sprawozdaniu za 4 kwartały roku sprawozdawczego;
4)
w kolumnie "Razem" wykazuje się kwoty stanowiące sumę danych z kolumny "Wykonanie od początku roku" oraz z kolumny "Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego"; kolumnę tę wypełnia się tylko w sprawozdaniu za 4 kwartały roku sprawozdawczego;
5)
niewłaściwe obciążenia oraz uznania rachunków bieżących wydatków wykazuje się wprowadzając symbol 99 zamiast paragrafu; niewłaściwe obciążenie wykazuje się zapisem zwykłym, a niewłaściwe uznanie rachunku - jako liczbę ujemną.
2.
Pojęcie wydatków majątkowych określa art. 69 ust. 6 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.
§  14.
Zarządy jednostek samorządu terytorialnego sporządzają zbiorcze sprawozdania o wydatkach budżetowych w pełnym zakresie informacji wynikających ze sprawozdań jednostkowych o wydatkach budżetowych, w tym o wydatkach budżetowych związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami.
§  15.
1.
W celu zapewnienia kontroli prawidłowości wprowadzania danych w sprawozdaniach zbiorczych zarówno o dochodach, jak i wydatkach budżetowych należy stosować liczby kontrolne obliczane jako suma symboli: działu, rozdziału i paragrafów w ramach każdego rozdziału. Liczby kontrolne zamieszcza się w kolumnie "Paragraf" w tym wierszu, w którym podaje się kwotę ogółem rozdziału.
2.
Dla ustalenia kompletności sprawozdań zbiorczych sporządza się zestawienia zbiorcze według działów.
3.
Składane komplety sprawozdań powinny zawierać numerację stron poszczególnych formularzy sprawozdawczych.

Rozdział  4

Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego

§  16.
W sprawozdaniu o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego:
1)
dochody - powinny być zgodne z danymi ze sprawozdania o dochodach budżetowych,
2)
wydatki - powinny być zgodne z danymi ze sprawozdania o wydatkach budżetowych,
3)
nadwyżka/deficyt - stanowi różnicę pomiędzy dochodami a wydatkami,
4)
finansowanie - stanowi różnicę pomiędzy przychodami ogółem a rozchodami ogółem jednostki samorządu terytorialnego i nie może być mniejsze od deficytu,
5)
dane dotyczące przychodów i rozchodów jednostki samorządu terytorialnego powinny być wypełnione zgodnie z treścią formularza.

Rozdział  5

Sprawozdanie o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego

§  17.
W sprawozdaniu dotyczącym zobowiązań jednostek samorządu terytorialnego, w pozycjach odnoszących się do zobowiązań według tytułów dłużnych, należy wykazać kwoty zadłużenia ogółem, w tym zadłużenie długoterminowe, przy czym przez pojęcie zadłużenie "długoterminowe" rozumie się zadłużenie, którego termin spłaty czy też wykupu jest nie krótszy niż jeden rok, liczony od dnia jego zaciągnięcia.
§  18.
1.
Pojęcie wartości nominalnej zobowiązań z tytułów dłużnych określa art. 36 ust. 2 i ust. 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych, z zastrzeżeniem § 20.
2.
Przez wymagalne zobowiązania należy rozumieć wszystkie bezsporne zobowiązania, wynikające z ewidencji księgowej, obciążające budżet, których termin zapłaty minął przed upływem danego okresu sprawozdawczego, a które nie są przedawnione ani umorzone.
3.
Do państwowego długu publicznego zalicza się wymagalne zobowiązania jednostek, o których mowa w § 3 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 9 kwietnia 1999 r. w sprawie szczegółowych zasad klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego (Dz. U. Nr 38, poz. 364). W przypadku jednostek samorządu terytorialnego dotyczy to zobowiązań wymagalnych jednostek budżetowych, zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych i funduszy celowych.
§  19.
1.
Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji oznacza kwotę, którą poręczyciel (gwarant) byłby zobowiązany zapłacić, gdyby dłużnik, za którego udzielono poręczenia (gwarancji), nie dokonał spłaty zobowiązania samodzielnie. W przypadku kredytów i pożyczek objętych poręczeniami (gwarancjami) uwzględnia się zarówno kwotę świadczenia głównego (kapitału), jak i świadczeń ubocznych (odsetek), o ile zostały objęte poręczeniem (gwarancją).
2.
Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym oznacza kwotę, którą poręczyciel (gwarant) byłby zobowiązany zapłacić, gdyby dłużnik, za którego udzielono poręczenia (gwarancji), nie dokonał spłaty zobowiązania samodzielnie w danym roku budżetowym.
3.
Wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji oznacza kwotę wymagalnych zobowiązań - świadczeń poręczyciela (gwaranta) należnych do zapłaty w dniu wymagalności.
4.
Przez wartość wierzytelności, wynikających ze spłat dokonanych za dłużników w ramach realizacji umów poręczenia lub gwarancji, należy rozumieć sumę należności (wierzytelności), przysługujących jednostce samorządu terytorialnego od dłużników z tytułu spłat dokonanych przez jednostkę samorządu terytorialnego za tych dłużników w wyniku realizacji zawartych umów poręczenia lub gwarancji. Należności te powinny stanowić sumę należności głównej, czyli łączną kwotę dokonanych spłat, powiększoną o przysługujące należności uboczne, np. odsetki za zwłokę bądź opóźnienie w spłacie należności.
5.
Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) oznacza wartość wydatkowanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego środków - tytułem spłaty zobowiązań zaciągniętych i nie spłaconych przez dłużników, poręczonych lub gwarantowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego - obejmującą wartość faktycznie spłaconych środków (należności głównej i należności ubocznych) w ramach realizacji umów poręczenia lub gwarancji.
6.
Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń i gwarancji (dochody) oznacza faktycznie odzyskaną przez jednostkę samorządu terytorialnego kwotę wraz z odsetkami, wcześniej wydatkowaną z budżetu jednostki tytułem dokonanych spłat za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji.
7.
Przez wartość poręczeń i gwarancji, udzielonych w okresie sprawozdawczym, należy rozumieć nominalną wartość poręczeń i gwarancji, udzielonych w okresie sprawozdawczym, obejmującą łączną wysokość należności głównej oraz należności ubocznych, poręczonych lub gwarantowanych.
§  20.
Przez wartość zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji, udzielonych przez jednostki samorządu terytorialnego, rozumie się wartość nominalną niewymagalnych oraz wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji, przy wyłączeniu wzajemnych zobowiązań podmiotów sektora finansów publicznych z tego tytułu, z tym że wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji oznacza kwotę świadczenia poręczyciela (gwaranta) należną do zapłaty w dniu wymagalności zobowiązania.
§  21.
Do wyliczenia wartości nominalnej zobowiązania objętego poręczeniem lub gwarancją, podlegającego oprocentowaniu według zmiennych stóp procentowych, przyjmuje się stopę procentową obowiązującą:
1)
w ostatnim dniu roku budżetowego - w przypadku gdy okres sprawozdawczy dotyczy roku budżetowego lub
2)
w ostatnim dniu kwartału roku budżetowego - w przypadku gdy okres sprawozdawczy dotyczy kwartału roku budżetowego.
§  22.
Do wyliczenia wartości nominalnej zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego, objętego poręczeniem lub gwarancją, płatnego w walucie obcej, stosuje się średni kurs tej waluty ogłoszony przez Narodowy Bank Polski, odpowiednio, w terminach, o których mowa w § 21, a w przypadku gdy kurs taki nie jest ogłoszony - średni kurs walut ogłoszony przez Narodowy Bank Polski w ostatnim dniu roboczym danego okresu sprawozdawczego.
§  23.
Do wyliczenia wartości nominalnej zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego, objętego poręczeniem lub gwarancją, których wartość jest nieoznaczona, przyjmuje się prognozowaną wartość zobowiązania, z uwzględnieniem zasady ostrożnej wyceny.

Rozdział  6

Przepisy przejściowe i końcowe

§  24.
Przepisy rozporządzenia dotyczące gminy stosuje się odpowiednio do Związku Komunalnego m.st. Warszawy.
§  25.
Za spełnienie obowiązku sporządzania sprawozdań miesięcznych Rb-25 o dochodach i wydatkach budżetowych oraz sprawozdań półrocznych i rocznych: Rb-27 o dochodach budżetowych i Rb-28 o wydatkach budżetowych uznaje się sporządzanie sprawozdań wymienionych w § 2 pkt 1 rozporządzenia.
§  26.
Traci moc rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad i terminów sporządzania sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 38, poz. 365 i Nr 79, poz. 896).
§  27.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia i ma zastosowanie do sprawozdań sporządzanych za okresy sprawozdawcze, poczynając od I kwartału 2000 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

TERMINY SPORZĄDZANIA I OBIEG SPRAWOZDAŃ BUDŻETOWYCH JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO I PODLEGŁYCH TYM JEDNOSTKOM JEDNOSTEK BUDŻETOWYCH

Rodzaj sprawozdań sporządzanych przez jednostki samorządu terytorialnego i podległe im jednostki budżetowe oraz zakłady budżetowe, gospodarstwa pomocnicze i fundusze celowe Jednostki przekazujące sprawozdania Jednostki otrzymujące sprawozdania Obowiązująca forma przekazywania sprawozdania Termin przekazania sprawozdania po upływie okresu sprawozdawczego, nie później niż
1 2 3 4 5
A. Sprawozdania kwartalne o:

(za 1, 2 i 3 kwartały)

1) dochodach

budżetowych

- podległe

jednostki

budżetowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne

izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 25 dni
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych 40 dni
2) wydatkach

budżetowych

- podległe

jednostki

budżetowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 25 dni
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych 40 dni
3) nadwyżce/

deficycie,

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 25 dni
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych 40 dni
4) stanie

zobowiązań

według tytułów

dłużnych oraz

gwarancji i

poręczeń

- podległe

jednostki

budżetowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zakłady

budżetowe,

gospodarstwa

pomocnicze,

fundusze celowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 25 dni
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych 40 dni
B. Sprawozdania kwartalne o:

(za 4 kwartały)

1) dochodach

budżetowych,

- podległe

jednostki

budżetowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 28 lutego
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych 15 marca
2) wydatkach

budżetowych

- podległe

jednostki

budżetowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 28 lutego
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych 15 marca
3) nadwyżce/

deficycie,

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 28 lutego
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych l5 marca
4) stanie

zobowiązań

według tytułów

dłużnych oraz

gwarancji i

poręczeń

- podległe

jednostki

budżetowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zakłady

budżetowe,

gospodarstwa

pomocnicze,

fundusze celowe

- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

dokument 10 dni
- zarządy

jednostek

samorządu

terytorialnego

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 28 lutego
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

plik bazy danych 15 marca
C. Sprawozdanie półroczne:
z wykonania podstawowych dochodów podatkowych gminy, miasta - zarządy

gmin/miast

na prawach

powiatu

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 25 dni
na prawach powiatu, Związku Komunalnego m.st. Warszawy - Związek

Komunalny

m. st. Warszawy

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 25 dni
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

dokument i plik bazy danych 40 dni
D. Sprawozdanie roczne
z wykonania podstawowych dochodów podatkowych gminy, miasta - zarządy

gmin/miast na

prawach

powiatu

- regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 28 lutego
na prawach powiatu, Związku Komunalnego m.st. Warszawy Związek Komunalny m.st. Warszawy - regionalne izby

obrachunkowe

dokument i plik bazy danych 28 lutego
- regionalne izby

obrachunkowe

- Ministerstwo

Finansów

dokument i plik bazy danych 15 marca

ZAŁĄCZNIK Nr  2

MINISTERSTWO FINANSÓW, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa Adresat:
Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej SPRAWOZDANIE O DOCHODACH BUDŻETOWYCH REGIONALNA

IZBA OBRACHUNKOWA

w ................

Nazwa województwa ....................

Nazwa powiatu ........................

Typ powiatu powiat/miasto na prawach powiatu*

Nazwa gminy ..........................

Typ gminy: miejska/wiejska/miejsko-wiejska*

1) jednostki budżetowej*

2) jednostki samorządu terytorialnego*

za okres od początku roku

do dnia ..... roku ...

Przed wypełnieniem przeczytać rozporządzenie
Klasyfikacja budżetowa: Plan

(po zmianach)

Należności** (salda początkowe plus przepisy minus odpisy) Potrącenia** (art. 65 i art. 66 § 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa) Wykonanie od początku roku (wpływ minus zwroty) Saldo końcowe** Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy*** Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru obliczone za okres sprawozdawczy (bez ulg i zwolnień ustawowych)***
dział rozdział paragraf zaległości nadpłaty
w pełnych złotych (bez znaku po przecinku)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
................. ................... ..............

skarbnik, telefon rok, miesiąc, dzień Przewodniczący

Zarządu

* Niepotrzebne skreślić.

** Wypełniać tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego.

*** Wypełniają tylko gminy i miasta na prawach powiatu.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

MINISTERSTWO FINANSÓW, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej SPRAWOZDANIE O WYDATKACH BUDŻETOWYCH Adresat:
Nazwa województwa

......................

Nazwa powiatu

......................

Typ powiatu: powiat/miasto na prawach powiatu*

Nazwa gminy

......................

Typ gminy: miejska/wiejska/miejsko-wiejska*

1) jednostki budżetowej*

2) jednostki samorządu terytorialnego*

za okres od początku roku

do dnia ....... roku .......

REGIONALNA

IZBA OBRACHUNKOWA

w ..................

Przed wypełnieniem przeczytać
Klasyfikacja budżetowa Wydatki
Plan

(po zmianach)

Wykonanie

od początku roku

Wydatki, które nie wygasają

z upływem roku

budżetowego**

(art. 130 ust. 2 i ust. 3 ustawy

o finansach publicznych)

RAZEM**

(kol. 5 + kol. 6)

dział rozdział paragraf
w pełnych złotych (bez znaku po przecinku)
1 2 3 4 5 8 7
.................. ................ ..............

skarbnik, telefon rok, miesiąc, Przewodniczący

dzień Zarządu

* Niepotrzebne skreślić.

** Wypełniać tylko za 4 kwartały roku sprawozdawczego.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

MINISTERSTWO FINANSÓW, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej SPRAWOZDANIE O NADWYŻCE/DEFICYCIE* Adresat:
Nazwa województwa

..............................

Nazwa powiatu ..................

Typ powiatu: powiat/miasto na prawach powiatu*

Nazwa gminy ....................

Typ gminy: miejska/wiejska/miejsko-wiejska*

jednostki samorządu terytorialnego

za okres od początku roku

do dnia .......roku ...

REGIONALNA

IZBA OBRACHUNKOWA

w ..............

Przed wypełnieniem przeczytać rozporządzenie
Wyszczególnienie Plan (po zmianach) Wykonanie od początku roku
w pełnych złotych (bez znaku po przecinku)
1 2 3
A. DOCHODY
B. WYDATKI (B1+B2)
B1. Wydatki bieżące
B2. Wydatki majątkowe
C. NADWYŻKA/DEFICYT (A-B)
D. FINANSOWANIE (D1-D2)
D1. Przychody ogółem
z tego:

D1.1. kredyty bankowe

D1.2. pożyczki (uzyskane)
D1.3. spłaty pożyczek

udzielonych

D1.4. nadwyżka z lat ubiegłych
D1.5. papiery wartościowe
D1.6. obligacje jednostek

samorządowych oraz

związków komunalnych

D1.7. prywatyzacja majątku

j.s.t.

D1.8. inne źródła
D2. Rozchody ogółem
z tego:

D2.1. spłaty kredytów

D2.2. pożyczki (udzielone)
D2.3. spłaty pożyczek
D2.4. lokaty w bankach
D2.5. wykup papierów

wartościowych

D2.6. wykup obligacji

samorządowych

D2.7. inne cele
................. ................... ...............

skarbnik, telefon rok, miesiąc, dzień Przewodniczący

Zarządu

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

MINISTERSTWO Finansów, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej SPRAWOZDANIE O STANIE ZOBOWIĄZAŃ

WG TYTUŁÓW DŁUŻNYCH ORAZ GWARANCJI I PORĘCZEŃ

Adresat:

REGIONALNA

IZBA OBRACHUNKOWA

w ...............

Nazwa województwa

........................

Nazwa powiatu

........................

Typ powiatu: powiat/miasto na prawach powiatu*

Nazwa gminy .............

Typ gminy: miejska/wiejska/ miejsko-wiejska*

1) jednostki budżetowe*

2) zakłady budżetowe*

3) gospodarstwa pomocnicze*

4) fundusze celowe*

5) jednostki samorządu

terytorialnego*

za okres od początku roku

do dnia ..... roku ..............

Przed wypełnieniem przeczytać rozporządzenie
Zobowiązania według tytułów dłużnych
Wyszczególnienie Kwota zadłużenia z tego:
zadłużenie krajowe zadłużenie zagraniczne
w tym w tym
ogółem długoterminowe ogółem długoterminowe
w pełnych złotych (bez znaku po przecinku)
1 2 3 4 5 6 7
E. ZOBOWIĄZANIA WG

TYTUŁÓW DŁUŻNYCH

(E1+El+E3+E4+E6)

E
z tego:

E1. emisja papierów

wartościowych

E1
E2. kredyty E2
E3. pożyczki E3
E4. przyjęte depozyty E4
w tym:

E5. depozyty zbywalne

E5
E6. wymagalne

zobowiązania

jednostek sektora

finansów publicznych

(E7+E10)

E6 x x
z tego:

E7. jednostek budżetowych

E7 x x
w tym z tytułu:

E8. dostawy towarów i

usług

E8 x x
E9. składek na

ubezpieczenia

społeczne i Fundusz

Pracy

E9 x x
E10. pozostałych jedn.

sektora finans.

publicznych, w

szczególności

wynikające z ustaw

i orzeczeń sądu,

udzielonych poręczeń

i gwarancji

E10 x x

Poręczenia i gwarancje

WYSZCZEGÓLNIENIE Razem w tym w stosunku do podmiotów należących do:
sektora rządowego w tym:

Skarbu Państwa

sektora samorządowego
w pełnych złotych (bez znaku po przecinku)
1 2 3 4 5 6
Fl. wartość nominalna

niewymagalnych

zobowiązań z tyt.

udzielonych poręczeń

i gwarancji na koniec

okresu

sprawozdawczego

F1
F2. wartość nominalna

niewymagalnych zobow.

z tyt. poręczeń i

gwarancji

przypadających do

spłaty w danym roku

budżetowym

F2
F3. wartość wymagalna

zobow. z tyt.

udzielonych poręczeń

i gwarancji na koniec

okresu

sprawozdawczego

F3
F4. wartość

wierzytelności z tyt.

udzielonych poręczeń

i gwarancji na koniec

okresu

sprawozdawczego

F4
F5. wartość spłat

dokonanych w okresie

sprawozdawczym za

dłużników z tyt.

udzielonych poręczeń

lub gwarancji

(wydatki)

F5
F6. kwota odzyskanych

wierzytelności w

okresie

sprawozdawczym od

dłużników z tyt.

poręczeń lub

gwarancji (dochody)

F6
F7. wartość poręczeń i

gwarancji udzielonych

w okresie

sprawozdawczym

F7

................. ................... ...............

skarbnik, telefon rok, miesiąc, dzień Przewodniczący

Zarządu

* Niepotrzebne skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  6

MINISTERSTWO FINANSÓW, ul. Świętokrzyska 12, 00-916 Warszawa
Nazwa i adres jednostki sprawozdawczej SPRAWOZDANIE Adresat:
Nazwa województwa

..............................

Nazwa powiatu

..................

Nazwa gminy ....................

Typ gminy: miejska/wiejska/miejsko-wiejska*

z wykonania podstawowych dochodów podatkowych gminy/miasta na prawach powiatu*

za okres od początku roku

do dnia ....... roku ...

REGIONALNA

IZBA OBRACHUNKOWA

w

..............

Przed wypełnieniem przeczytać rozporządzenie
Wyszczególnienie Wykonanie Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy Skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru, obliczone za okres sprawozdawczy (bez ulg i zwolnień ustawowych)
w pełnych złotych (bez znaku po przecinku
1 2 3 4
A1. Ogółem podstawowe dochody

podatkowe

(A2+A3+A4+A5+A6+A7+A8+A9+A10)

A1
z tego:
A2. udziały we wpływach z podatku

dochodowego od osób prawnych

i jednostek organizacyjnych

nie posiadających osobowości

prawnej

A2 x x
A3. udziały we wpływach z podatku

dochodowego od osób

fizycznych***

A3 x x
A4. podatek rolny A4
A5. podatek od nieruchomości A5
A6. podatek leśny A6 x
A7. podatek od środków

transportowych

A7 x
A8. podatek dochodowy od osób

fizycznych prowadzących

działalność gospodarczą,

opłacany w formie karty

podatkowej

A8 x
A9. opłata skarbowa A9 x
A10. opłata eksploatacyjna A10 x
w tym x
A11. od przedsiębiorstwa

górniczego**

A11
................. .............. .............

skarbnik, telefon rok, miesiąc, Przewodniczący

dzień Zarządu

* Niepotrzebne skreślić.

** Wypełniają gminy górnicze w rozumieniu art. 2 pkt 9 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dostosowaniu górnictwa węgla kamiennego do funkcjonowania w warunkach gospodarki rynkowej oraz szczególnych uprawnieniach i zadaniach gmin górniczych (Dz. U. Nr 162, poz. 1112).

*** Miasta na prawach powiatu wykazują tylko część "gminną" udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych.

ZAŁĄCZNIK Nr  7

Struktura pliku sprawozdania o dochodach budżetowych jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:
Lp. Nazwa pola Typ Liczba znaków Opis pola Uwagi
1 WK Znakowe 2 Kod województwa wg GUS*
2 PK Znakowe 2 Kod powiatu wg GUS* dla sprawozdań z województw zawsze = 00
3 GK Znakowe 2 Kod gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00
4 GT Znakowe 1 Typ gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0
5 ROK Znakowe 2 Ostatnie dwie cyfry roku

sprawozdawczego

6 KWARTAL Znakowe 1 Cyfra kwartału
7 DAT_SKW Data 8 Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data

sprawozdania)

8 DZIAL Znakowe 3 Dział według klasyfikacji budżetowej
9 ROZDZIAL Znakowe 5 Rozdział według klasyfikacji budżetowej
10 STATUS Znakowe 1 Wyróżnik:

0 - dane jednostkowe,

1 - podsumowanie

rozdziału

11 PAR Znakowe 7 Paragraf według klasyfikacji budżetowej lub liczba kontrolna dla

podsumowania rozdziału

12 R1 Numeryczne 15 Plan (po zmianach)
13 R2 Numeryczne 15 Należności (salda początkowe plus przypisy minus odpisy) wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego
14 R3 Numeryczne 15 Potrącenia wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego
15 R4 Numeryczne 15 Wykonanie od początku roku (wpływy minus zwroty)
16 R5 Numeryczne 15 Saldo końcowe - zaległości wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego
17 R6 Numeryczne 15 Saldo końcowe - nadpłaty wypełniane tylko za 2 i 4 kwartały roku sprawozdawczego
18 R7 Numeryczne 15 Skutki obniżenia górnych stawek podatków obliczone za okres sprawozdawczy wypełniane tylko przez gminy i miasta na prawach powiatu
19 R8 Numeryczne 15 Skutki udzielonych przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń, zwolnień, zaniechania poboru obliczone za okres sprawozdawczy (bez ulg i

zwolnień ustawowych)

wypełniane tylko przez gminy i miasta na prawach powiatu

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)

ZAŁĄCZNIK Nr  8

Struktura pliku sprawozdania o wydatkach budżetowych jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:
Lp. Nazwa pola Typ Liczba znaków Opis pola Uwagi
1 WK Znakowe 2 Kod województwa wg GUS*
2 PK Znakowe 2 Kod powiatu wg GUS* dla sprawozdań z województw zawsze = 00
3 GK Znakowe 2 Kod gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0
4 GT Znakowe 1 Typ gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00
5 ROK Znakowe 2 Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego
6 KWARTAL Znakowe 1 Cyfra kwartału
7 DAT_SKW Data 8 Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania)
8 DZIAL Znakowe 3 Dział według klasyfikacji budżetowej
9 ROZDZIAL Znakowe 5 Rozdział według klasyfikacji budżetowej
10 STATUS Znakowe 1 Wyróżnik:

0 - dane jednostkowe,

1 - podsumowanie

rozdziału

11 PAR Znakowe 7 Paragraf według klasyfikacji budżetowej lub liczba

kontrolna dla podsumowania rozdziału

12 R1 Numeryczne 15 Plan (po zmianach)
13 R4 Numeryczne 15 Wykonanie od początku roku (wpływy

minus zwroty)

14 R9 Numeryczne 15 Wydatki, które nie wygasają z upływem roku budżetowego

(art. 130 ust. 2 i ust. 3 ustawy o finansach publicznych)

wypełniane tylko za 4 kwartały roku sprawozdawczego
15 R10 Numeryczne 15 Razem (R4+R9) wypełniane tylko za 4 kwartały roku sprawozdawczego

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)

ZAŁĄCZNIK Nr  9

Struktura pliku sprawozdania o nadwyżce/deficycie jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:
Lp. Nazwa pola Typ Liczba znaków Opis pola Uwagi
1 WK Znakowe 2 Kod województwa wg GUS*
2 PK Znakowe 2 Kod powiatu wg GUS* dla sprawozdań z województw zawsze = 00
3 GK Znakowe 2 Kod gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00
4 GT Znakowe 1 Typ gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0
5 ROK Znakowe 2 Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego
6 KWARTAL Znakowe 1 Cyfra kwartału
7 DAT_SKW Data 8 Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty

(data sprawozdania)

8 AP Numeryczne 15 Dochody ogółem - plan (po zmianach)
9 AW Numeryczne 15 Dochody ogółem - wykonanie od początku roku
10 BP Numeryczne 15 Wydatki ogółem - plan (po zmianach)
11 BW Numeryczne 15 Wydatki ogółem - wykonanie od początku roku
12 B3P Numeryczne 15 Wydatki bieżące - plan (po zmianach)
13 B3W Numeryczne 15 Wydatki bieżące - wykonanie od początku roku
14 B1P Numeryczne 15 Wydatki majątkowe - plan (po zmianach)
15 B1W Numeryczne 15 Wydatki majątkowe - wykonanie od początku roku
16 CP Numeryczne 15 Nadwyżka/deficyt - plan (po zmianach)
17 CW Numeryczne 15 Nadwyżka/deficyt - wykonanie od początku roku
18 DP Numeryczne 15 Finansowanie - plan (po zmianach)
19 DW Numeryczne 15 Finansowanie - wykonanie od początku roku
20 D1P Numeryczne 15 Przychody ogółem - plan (po zmianach)
21 D1W Numeryczne 15 Przychody ogółem - wykonanie od początku roku
22 D11P Numeryczne 15 Kredyty bankowe - plan (po zmianach)
23 D11W Numeryczne 15 Kredyty bankowe - wykonanie od początku roku
24 D12P Numeryczne 15 Pożyczki (uzyskane) - plan (po zmianach)
25 D12W Numeryczne 15 Pożyczki (uzyskane) - wykonanie od początku roku
26 D13P Numeryczne 15 Spłaty pożyczek udzielonych - plan (po zmianach)
27 D13W Numeryczne 15 Spłaty pożyczek udzielonych - wykonanie od początku roku
28 D14P Numeryczne 15 Nadwyżka z lat ubiegłych - plan (po zmianach)
29 D14W Numeryczne 15 Nadwyżka z lat ubiegłych - wykonanie od początku roku
30 D15P Numeryczne 15 Papiery wartościowe - plan (po zmianach)
31 D15W Numeryczne 15 Papiery wartościowe - wykonanie od początku roku
32 D16P Numeryczne 15 Obligacje jednostek samorządowych oraz związków komunalnych - plan (po zmianach)
33 D16W Numeryczne 15 Obligacje jednostek samorządowych oraz związków komunalnych - wykonanie od początku roku
34 D17P Numeryczne 15 Prywatyzacja majątku j.s.t. - plan (po zmianach)
35 D17W Numeryczne 15 Prywatyzacja majątku j.s.t. - wykonanie od początku roku
36 D18P Numeryczne 15 Inne źródła - plan (po zmianach)
37 D18W Numeryczne 15 Inne źródła - wykonanie od początku roku
38 D2P Numeryczne 15 Rozchody ogółem - plan (po zmianach)
39 D2W Numeryczne 15 Rozchody ogółem - wykonanie od początku roku
40 D21P Numeryczne 15 Spłaty kredytów - plan (po zmianach)
41 D21W Numeryczne 15 Spłaty kredytów - wykonanie od początku roku
42 D22P Numeryczne 15 Pożyczki (udzielone) - plan (po zmianach)
43 D22W Numeryczne 15 Pożyczki (udzielone) - wykonanie od początku roku
44 D23P Numeryczne 15 Spłaty pożyczek - plan (po zmianach)
45 D23W Numeryczne 15 Spłaty pożyczek - wykonanie od początku roku
46 D24P Numeryczne 15 Lokaty w bankach - plan (po zmianach)
47 D24W Numeryczne 15 Lokaty w bankach - wykonanie od początku roku
48 D25P Numeryczne 15 Wykup papierów wartościowych - plan (po zmianach)
49 D25W Numeryczne 15 Wykup papierów wartościowych - wykonanie od początku roku
50 D26P Numeryczne 15 Wykup obligacji samorządowych - plan (po zmianach)
51 D26W Numeryczne 15 Wykup obligacji samorządowych - wykonanie od

początku roku

52 D27P Numeryczne 15 Inne cele - plan (po zmianach)
53 D27W Numeryczne 15 Inne cele - wykonanie od początku roku

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)

ZAŁĄCZNIK Nr  10

Struktura pliku sprawozdania o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:
Lp. Nazwa pola Typ Liczba znaków Opis pola Uwagi
1 WK Znakowe 2 Kod województwa wg GUS*
2 PK Znakowe 2 Kod powiatu wg GUS* dla sprawozdań z województw

zawsze = 00

3 GK Znakowe 2 Kod gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów

zawsze = 00

4 GT Znakowe 1 Typ gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów

zawsze = 0

5 ROK Znakowe 2 Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego
6 KWARTAL Znakowe 1 Cyfra kwartału
7 DAT_SKW Data 8 Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania)
8 E Numeryczne 15 Zobowiązania wg tytułów dłużnych - kwota

zadłużenia

9 EKO Numeryczne 15 Zobowiązania wg tytułów dłużnych - krajowe OGÓŁEM
10 EKD Numeryczne 15 Zobowiązania wg tytułów dłużnych - krajowe długoterminowe
11 EZO Numeryczne 15 Zobowiązania wg tytułów dłużnych - zagraniczne OGÓŁEM
12 EZD Numeryczne 15 Zobowiązania wg tytułów dłużnych - zagraniczne długoterminowe
13 E1 Numeryczne 15 Emisja papierów wartościowych - kwota zadłużenia
14 E1KO Numeryczne 15 Emisja papierów wartościowych - krajowe

OGÓŁEM

15 E1KD Numeryczne 15 Emisja papierów wartościowych - krajowe

długoterminowe

16 E1ZO Numeryczne 15 Emisja papierów wartościowych - zagraniczne

OGÓŁEM

17 E1ZD Numeryczne 15 Emisja papierów wartościowych - zagraniczne

długoterminowe

18 E21 Numeryczne 15 Kredyty - kwota zadłużenia
19 E21KO Numeryczne 15 Kredyty - krajowe OGÓŁEM
20 E21KD Numeryczne 15 Kredyty - krajowe długoterminowe
21 E21ZO Numeryczne 15 Kredyty - zagraniczne OGÓŁEM
22 E21ZD Numeryczne 15 Kredyty - zagraniczne długoterminowe
23 E22 Numeryczne 15 Pożyczki - kwota zadłużenia
24 E22KO Numeryczne 15 Pożyczki - krajowe OGÓŁEM
25 E22KD Numeryczne 15 Pożyczki - krajowe długoterminowe
26 E22ZO Numeryczne 15 Pożyczki - zagraniczne OGÓŁEM
27 E22ZD Numeryczne 15 Pożyczki - zagraniczne długoterminowe
28 E3 Numeryczne 15 Przyjęte depozyty - kwota zadłużenia
29 E3KO Numeryczne 15 Przyjęte depozyty - krajowe OGÓŁEM
30 E3KD Numeryczne 15 Przyjęte depozyty - krajowe długoterminowe
31 E3ZO Numeryczne 15 Przyjęte depozyty - zagraniczne OGÓŁEM
32 E3ZD Numeryczne 15 Przyjęte depozyty - zagraniczne długoterminowe
33 E4 Numeryczne 15 Depozyty zbywalne - kwota zadłużenia
34 E4KO Numeryczne 15 Depozyty zbywalne - krajowe OGÓŁEM
35 E4KD Numeryczne 15 Depozyty zbywalne - krajowe długoterminowe
36 E4ZO Numeryczne 15 Depozyty zbywalne - zagraniczne OGÓŁEM
37 E4ZD Numeryczne 15 Depozyty zbywalne - zagraniczne długoterminowe
38 E5 Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek sektora finansów publicznych - kwota zadłużenia
39 E5KO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek sektora finansów publicznych - krajowe OGÓŁEM
40 E5ZO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek sektora finansów publicznych - zagraniczne OGÓŁEM
41 E6 Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - kwota zadłużenia
42 E6KO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - krajowe OGÓŁEM
43 E6ZO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - zagraniczne OGÓŁEM
44 E7 Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - dostawy towarów i usług -

kwota zadłużenia

45 E7KO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - dostawy towarów i usług -

krajowe OGÓŁEM

46 E7ZO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - dostawy towarów i usług -

zagraniczne OGÓŁEM

47 E8 Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - składki na ubezpieczenia

społeczne i FP - kwota zadłużenia

48 E8KO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - składki na ubezpieczenia

społeczne i FP - krajowe OGÓŁEM

49 E8ZO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania jednostek budżetowych - składki na ubezpieczenia

społeczne i FP - zagraniczne OGÓŁEM

50 E9 Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności wynikające z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji - kwota zadłużenia
51 E9KO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności wynikające z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji - krajowe OGÓŁEM
52 E9ZO Numeryczne 15 Wymagalne zobowiązania pozostałych jednostek sektora finansów publicznych, w szczególności wynikające z ustaw i orzeczeń sądu, udzielonych poręczeń i gwarancji - zagraniczne OGÓŁEM
53 F2 Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego - razem

54 F2R Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

55 F2P Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor

rządowy - Skarb Państwa

56 F2S Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

57 F7 Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym - razem

58 F7R Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

59 F7P Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy - Skarb Państwa

60 F7S Numeryczne 15 Wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tyt. udzielonych poręczeń i

gwarancji przypadających do spłaty w danym roku budżetowym - poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

61 F8 Numeryczne 15 Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego - razem
62 F8R Numeryczne 15 Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec

okresu sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

63 F8P Numeryczne 15 Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy - Skarb Państwa
64 F8S Numeryczne 15 Wartość wymagalna zobowiązań z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy
65 F9 Numeryczne 15 Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu

sprawozdawczego - razem

66 F9R Numeryczne 15 Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu

sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

67 F9P Numeryczne 15 Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu

sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy - Skarb Państwa

68 F9S Numeryczne 15 Wartość wierzytelności z tyt. udzielonych poręczeń i gwarancji na koniec okresu

sprawozdawczego - poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

69 F10 Numeryczne 15 Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu

udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) - razem

70 F10R Numeryczne 15 Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu

udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy

71 F10P Numeryczne 15 Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy - Skarb Państwa
72 F10S Numeryczne 15 Wartość spłat dokonanych w okresie sprawozdawczym za dłużników z tytułu

udzielonych poręczeń lub gwarancji (wydatki) - poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

73 F11 Numeryczne 15 Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) - razem
74 F11R Numeryczne 15 Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy
75 F11P Numeryczne 15 Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie

sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy - Skarb Państwa

76 F11S Numeryczne 15 Kwota odzyskanych wierzytelności w okresie sprawozdawczym od dłużników z tytułu poręczeń lub gwarancji (dochody) - poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy
77 F12 Numeryczne 15 Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym - razem
78 F12R Numeryczne 15 Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy
79 F12P Numeryczne 15 Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym - poręczonych lub gwarantowanych za sektor rządowy - Skarb Państwa
80 F12S Numeryczne 15 Wartość poręczeń i gwarancji udzielonych w okresie sprawozdawczym - poręczonych lub gwarantowanych za sektor samorządowy

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)

ZAŁĄCZNIK Nr  11

Struktura pliku sprawozdania z wykonania podstawowych dochodów podatkowych jednostki samorządu terytorialnego

Plik w formacie dbf powinien posiadać następującą strukturę:
Lp. Nazwa pola Typ Liczba znaków Opis pola rekordu Uwagi
1 WK Znakowe 2 Kod województwa wg GUS*
2 PK Znakowe 2 Kod powiatu wg GUS* dla sprawozdań z województw zawsze = 00
3 GK Znakowe 2 Kod gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 00
4 GT Znakowe 1 Typ gminy wg GUS* dla sprawozdań z województw i powiatów zawsze = 0
5 ROK Znakowe 2 Ostatnie dwie cyfry roku sprawozdawczego
6 KWARTAL Znakowe 1 Cyfra kwartału
7 DAT_SKW Data 8 Data źródłowa sporządzenia sprawozdania lub korekty (data sprawozdania)
8 A1WP Numeryczne 15 Ogółem podstawowe dochody podatkowe - wykonanie
9 U1 Numeryczne 15 Ogółem podstawowe dochody podatkowe - skutki obniżenia górnych stawek podatków
10 UU1P Numeryczne 15 Ogółem podstawowe dochody podatkowe - skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń itp.
11 A2W Numeryczne 15 Udziały we wpływach z podatku doch. od osób prawnych i jedn. org. -wykonanie
12 A3W Numeryczne 15 Udziały we wpływach z podatku doch. od osób fizycznych - wykonanie
13 A4W Numeryczne 15 Podatek rolny - wykonanie
14 U4 Numeryczne 15 Podatek rolny - skutki obniżenia górnych stawek podatków
15 UU4 Numeryczne 15 Podatek rolny - skutki udzielonych ulg, odroczeń,

umorzeń itp.

16 A5W Numeryczne 15 Podatek od nieruchomości - wykonanie
17 U5 Numeryczne 15 Podatek od nieruchomości - skutki obniżenia górnych stawek podatków
18 UU5 Numeryczne 15 Podatek od nieruchomości - skutki udzielonych ulg,

odroczeń, umorzeń itp.

19 A6W Numeryczne 15 Podatek leśny - wykonanie
20 UU6 Numeryczne 15 Podatek leśny - skutki udzielonych ulg, odroczeń, umorzeń itp.
21 A7W Numeryczne 15 Podatek od środków transportowych - wykonanie
22 UU7 Numeryczne 15 Podatek od środków transp. - skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.
23 A8W Numeryczne 15 Podatek - karta podatkowa - wykonanie
24 UU8 Numeryczne 15 Podatek - karta podatkowa - skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.
25 A10W Numeryczne 15 Opłata skarbowa - wykonanie
26 UU10 Numeryczne 15 Opłata skarbowa - skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.
27 A11W Numeryczne 15 Opłata eksploatacyjna - wykonanie
28 UU11 Numeryczne 15 Opłata eksploatacyjna - skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.
29 A111W Numeryczne 15 Opłata eksploatacyjna - wykonanie od przedsiębiorstwa górniczego
30 UU111 Numeryczne 15 Opłata eksploatacyjna od przedsiębiorstwa

górniczego - skutki udziel. przez gminę ulg, odroczeń, umorzeń itp.

*) zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031 i z 2000 r. Nr 13, poz. 161)

ZAŁĄCZNIK Nr  12

SYMBOLIKA NAZWY PLIKU SPRAWOZDANIA PRZESYŁANEGO W FORMIE ELEKTRONICZNEJ Z JEDNOSTKI SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO DO WŁAŚCIWEJ TERYTORIALNIE REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024