Warunki wspierania środkami budżetu państwa na 1999 r. lokalnych programów restrukturyzacyjnych.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 30 sierpnia 1999 r.
w sprawie warunków wspierania środkami budżetu państwa na 1999 r. lokalnych programów restrukturyzacyjnych.

Na podstawie art. 37i ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128, Nr 28, poz. 153, Nr 41, poz. 255, Nr 63, poz. 403, Nr 93, poz. 569, Nr 107, poz. 692, Nr 121, poz. 770 i Nr 123, poz. 776, z 1998 r. Nr 66, poz. 431, Nr 106, poz. 668, Nr 108, poz. 684, Nr 137, poz. 887 i Nr 162, poz. 1112, 1118 i 1126 oraz z 1999 r. Nr 60, poz. 636) zarządza się, co następuje:

Rozdział  1

Przepisy ogólne

§  1.
Rozporządzenie określa warunki wspierania środkami budżetu państwa na 1999 r. lokalnych programów inicjowanych, realizowanych i finansowanych przez organy samorządu województwa, obejmujących swoim zakresem obszar jednego lub kilku powiatów, mających na celu:
1)
zmniejszenie negatywnych skutków bezrobocia,
2)
tworzenie dodatkowych miejsc pracy

- z zastrzeżeniem § 3 ust. 3.

§  2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
ustawie o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu - rozumie się przez to ustawę z dnia 14 grudnia 1994 r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu (Dz. U. z 1997 r. Nr 25, poz. 128, Nr 28, poz. 153, Nr 41, poz. 255, Nr 63, poz. 403, Nr 93, poz. 569, Nr 107, poz. 692, Nr 121, poz. 770 i Nr 123, poz. 776, z 1998 r. Nr 66, poz. 431, Nr 106, poz. 668, Nr 108, poz. 684, Nr 137, poz. 887 i Nr 162, poz. 1112, 1118 i 1126 oraz z 1999 r. Nr 60, poz. 636),
2)
ustawie budżetowej - rozumie się przez to ustawę budżetową na rok 1999 z dnia 17 lutego 1999 r. (Dz. U. Nr 17, poz. 154),
3)
ustawie o dochodach jednostek samorządu terytorialnego - rozumie się przez to ustawę z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119),
4)
inwestycjach w zakresie infrastruktury technicznej - rozumie się przez to inwestycje określone w art. 143 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. Nr 115, poz. 741, z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i z 1999 r. Nr 49, poz. 484).

Rozdział  2

Województwa otrzymujące środki z rezerwy celowej budżetu państwa na 1999 r. oraz ich przeznaczenie

§  3.
1.
Ze środków rezerwy celowej, określonej w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy budżetowej, zwanej dalej "rezerwą", są wspierane programy lokalne inicjowane, realizowane i finansowane przez organy samorządów województw, na których terenie znajdują się co najmniej dwa powiaty objęte w 1998 r. działaniami w ramach strategii i programów, wymienionych w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
2.
W celu realizacji programów, wymienionych w ust. 1, ze środków rezerwy przeznacza się następujące kwoty dla województw:
1)
dolnośląskiego - kwotę 10.450 tys. zł,
2)
łódzkiego - kwotę 10.450 tys. zł,
3)
małopolskiego - kwotę 600 tys. zł,
4)
pomorskiego - kwotę 10.450 tys. zł,
5)
śląskiego - kwotę 9 850 tys. zł,
6)
warmińsko-mazurskiego - kwotę 10.450 tys. zł,
7)
zachodniopomorskiego - kwotę 10.450 tys. zł.
3.
Realizacja lokalnych programów, o których mowa w ust. 1, może być wspierana ze środków rezerwy wyłącznie w powiatach wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
§  4.
Środki z rezerwy mogą być przeznaczone na dotacje celowe, zwane dalej "dotacjami", dla:
1)
jednostek samorządu terytorialnego na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej w celu realizacji zadań, o których mowa w § 1 pkt 1 i 2,
2)
podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, zwanych dalej "przedsiębiorcami", mających siedzibę na terenie powiatów objętych programami restrukturyzacyjnymi przyjętymi przez Radę Ministrów, z przeznaczeniem na dofinansowanie inwestycji mających na celu tworzenie dodatkowych miejsc pracy na bazie majątku restrukturyzowanych podmiotów, w tym wydzielania spółek zależnych.
§  5.
1.
Warunkiem otrzymania środków z rezerwy jest złożenie, w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia, przez zarząd województwa do właściwego wojewody wniosku, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2.
Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, załącza się pisemne potwierdzenie banku o udzieleniu lub zapewnieniu udzielenia inwestorowi, o którym mowa w § 6 ust. 2, kredytu na finansowanie inwestycji oraz o kwocie tego kredytu, jeżeli inwestor wskazuje kredyt jako źródło finansowania tej inwestycji.
3.
Właściwy wojewoda rozpatruje złożony wniosek w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia i po stwierdzeniu, że złożony przez zarząd województwa wniosek jest prawidłowo sporządzony, a inwestycja spełnia warunki określone w § 1, przekaże, w granicach środków określonych w § 3 ust. 2, w całości lub w ratach, kwoty dotacji na dofinansowanie inwestycji na wyodrębnione rachunki bankowe jednostek samorządu terytorialnego lub rachunki bankowe przedsiębiorców.
4.
Wojewoda, w terminie 30 dni od rozpatrzenia wniosku, o którym mowa w ust. 3, wystąpi do ministra właściwego do spraw budżetu o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa.

Rozdział  3

Dotacje na dofinansowanie inwestycji

§  6.
1.
Właściwy wojewoda, w granicach kwoty środków budżetowych określonych w § 3 ust. 2, może przekazać odpowiednim jednostkom samorządu terytorialnego, zwanym dalej "inwestorami", dotacje na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Środki, o których mowa w ust. 1, właściwy wojewoda może przekazać także podmiotom określonym w § 4 pkt 2, zwanym dalej "inwestorami".
3.
Łączna kwota dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie zadania własnego jednostki samorządu terytorialnego w ramach wydatków inwestycyjnych w zakresie infrastruktury technicznej w 1999 r. nie może przekroczyć kwoty, którą ustala się według zasad określonych w art. 44 ust. 3 i 4 oraz art. 45 ust. 1 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego.
4.
Dotacja dla inwestorów, o których mowa w ust. 1 i 2, na inwestycję rozpoczętą i kończoną w 1999 r. lub realizowaną w okresie dłuższym niż jeden rok, nie może przekroczyć 100% środków innych niż środki z budżetu państwa, planowanych na finansowanie tej inwestycji w 1999 r. Łączna kwota dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie takiej inwestycji nie może przekroczyć 50% jej wartości kosztorysowej.
§  7.
1.
Inwestor, który otrzymał dotację na dofinansowanie inwestycji, jest zobowiązany do sporządzania i przekazywania zarządowi województwa oraz właściwemu wojewodzie, w terminie 15 dni po upływie III i IV kwartału 1999 r., zwanych dalej "okresami sprawozdawczymi", informacji o przebiegu realizacji i finansowania tych inwestycji, zawierającej w szczególności:
1)
nazwę i adres wnioskodawcy,
2)
nazwę i lokalizację inwestycji lub informacje w tym zakresie zawarte w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku inwestycji budowlanych,
3)
wartość kosztorysową inwestycji,
4)
planowaną i rzeczywistą wartość nakładów poniesionych na inwestycję od początku 1999 r. do końca okresu sprawozdawczego,
5)
kwotę przyznanej i otrzymanej dotacji,
6)
planowane i rzeczywiste efekty rzeczowe inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej lub jej części (etapu), zakończonej w okresie sprawozdawczym.
2.
Inwestor do informacji, o której mowa w ust. 1, załącza:
1)
kopie protokołów końcowego odbioru inwestycji w danym kwartale 1999 r., a po upływie IV kwartału tego roku - również kopie protokołów częściowego odbioru inwestycji przewidzianych do zakończenia po 1999 r., w zakresie rzeczowym, w części B poz. 5 wniosku, o którym mowa w § 5 ust. 1, do wykonania w 1999 r.,
2)
decyzję o pozwoleniu na użytkowanie lub potwierdzone zawiadomienie o zakończeniu budowy wystawione przez właściwy organ administracji architektoniczno-budowlanej w przypadku inwestycji budowlanych,
3)
część opisową, zawierającą w szczególności analizę przebiegu realizacji i finansowania każdej inwestycji infrastrukturalnej, oraz dane dotyczące wykonanego zakresu rzeczowego poszczególnych inwestycji, który był planowany do wykonania w 1999 r., a po upływie IV kwartału - również dane o ważniejszych efektach rzeczowych inwestycji zakończonych w 1999 r. i ocenę przewidywanego wpływu tych inwestycji zwłaszcza na poprawę stanu infrastruktury technicznej i środowiska oraz na tworzenie dodatkowych miejsc pracy.
3.
Właściwi wojewodowie przekazują ministrowi właściwemu do spraw pracy informacje zbiorcze sporządzone według wzoru, o którym mowa w ust. 1, na podstawie danych zawartych w informacjach otrzymanych od inwestorów, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
4.
Informacje zbiorcze, o których mowa w ust. 3, sporządzone po III kwartale 1999 r., są przekazywane ministrowi właściwemu do spraw pracy w terminie 30 dni po upływie tego kwartału.
5.
Informacje zbiorcze, o których mowa w ust. 3, sporządzone po IV kwartale 1999 r., są przekazywane ministrowi właściwemu do spraw pracy do dnia 31 marca 2000 r., łącznie z częścią opisową, stanowiącą część D wniosku, o którym mowa w § 5 ust. 1, zawierającą w szczególności:
1)
dane o ważniejszych efektach rzeczowych inwestycji zakończonych w 1999 r. i ocenę oczekiwanego wpływu tych inwestycji zwłaszcza na poprawę stanu infrastruktury technicznej i środowiska oraz na tworzenie dodatkowych miejsc pracy na terenie samorządu terytorialnego, którego jednostki otrzymały dotacje,
2)
analizę nieprawidłowości występujących w ciągu 1999 r. podczas realizacji i finansowania inwestycji oraz podjętych działań w celu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości i wyników tych działań.
6.
Kopie informacji zbiorczych, o których mowa w ust. 3, 4 i 5, wojewodowie przesyłają ministrowi właściwemu do spraw budżetu.
7.
Minister właściwy do spraw pracy przedstawia Radzie Ministrów, w terminie do dnia 31 maja 2000 r., informacje zbiorcze na podstawie danych zawartych w informacji od wojewodów o realizacji i finansowaniu inwestycji dofinansowanych dotacją w 1999 r., sporządzonych na podstawie informacji otrzymanych od inwestorów, podając w szczególności:
1)
liczbę i wartość kosztorysową inwestycji dofinansowanych dotacją,
2)
liczbę bezrobotnych zatrudnionych przy realizacji inwestycji dofinansowanych dotacją,
3)
liczbę utworzonych dzięki środkom budżetu państwa dodatkowych miejsc pracy,
4)
kwotę dotacji na dofinansowanie inwestycji, przekazaną inwestorom w 1999 r. przez wojewodów,
5)
kwoty środków z budżetu jednostek samorządu terytorialnego przekazane w 1999 r. na finansowanie inwestycji,
6)
liczbę inwestorów zobowiązanych do zwrotu dotacji oraz łączne kwoty dotacji podlegających zwrotowi do budżetu wojewody w 1999 r. i w 2000 r.
§  8.
1.
Właściwi wojewodowie kontrolują prawidłowość wykorzystania oraz przestrzeganie przez inwestorów obowiązku zwrotu, w wypadkach określonych w ust. 4 pkt 1, ust. 5 oraz w § 10 ust. 1, dotacji przekazanych inwestorom.
2.
Jeżeli wojewodowie w ciągu 1999 r., w wyniku kontroli albo na podstawie informacji otrzymanych od innego organu kontrolnego lub od inwestorów, stwierdzą nieprawidłowości polegające w szczególności na:
1)
wstrzymaniu lub zaniechaniu realizacji kontynuowanej inwestycji,
2)
nierozpoczęciu inwestycji w planowanym terminie albo
3)
zaawansowaniu realizacji inwestycji w stopniu zagrażającym zakończeniu inwestycji w planowanym terminie,
4)
wykorzystaniu dotacji przekazanej na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej niezgodnie z jej przeznaczeniem

- podejmują działania mające na celu wyjaśnienie przyczyn wystąpienia nieprawidłowości oraz ustalają dla inwestorów terminy, do których inwestorzy są zobowiązani usunąć nieprawidłowości i zawiadomić o tym właściwych wojewodów.

3.
Wojewodowie w czasie podejmowania działań wobec inwestorów mogą zmienić ustalone terminy przekazania pozostałych rat dotacji.
4.
Jeżeli inwestorzy nie usuną nieprawidłowości w ustalonych przez wojewodów terminach, o których mowa w ust. 2:
1)
przekazane dotacje podlegają zwrotowi w całości przez inwestorów, w ciągu 14 dni po upływie tych terminów, do budżetów właściwych wojewodów,
2)
wojewodowie nie przekazują inwestorom pozostałych rat dotacji.
5.
Dotacja przekazana na dofinansowanie inwestycji podlega zwrotowi do budżetu wojewody również wtedy, gdy:
1)
inwestycja planowana do zakończenia w 1999 r. nie została zakończona do dnia 31 grudnia 1999 r.,
2)
inwestycja przewidziana do zakończenia po 1999 r. nie została zrealizowana w zakresie rzeczowym w części B poz. 5 wniosku, o którym mowa w § 5 ust. 1.
§  9.
1.
Dotacje, które w 1999 r. będą zwrócone przez inwestorów do budżetów wojewodów w przypadku określonym w § 8 ust. 4 pkt 1 lub z powodu rezygnacji z ich wykorzystania w całości lub części, oraz dotacje, które nie będą przekazane inwestorom w przypadku określonym w § 8 ust. 4 pkt 2, właściwi wojewodowie w 1999 r. mogą przeznaczyć na:
1)
zwiększenie dotacji ustalonych na dofinansowanie inwestycji,
2)
dofinansowanie innych inwestycji objętych wnioskiem o przyznanie dotacji, złożonym w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 1.
2.
W przypadkach, o których mowa w ust. 1, stosuje się odpowiednio przepisy § 7 ust. 1-5 i § 10.
§  10.
1.
Część dotacji otrzymanej przez inwestora w 1999 r. na dofinansowanie inwestycji, która do dnia 31 grudnia 1999 r. nie została wykorzystana, może być przeznaczona przez inwestora w 2000 r. wyłącznie na finansowanie zobowiązań związanych z zakresem rzeczowym inwestycji, planowanym i wykonanym w 1999 r., a po sfinansowaniu zobowiązań pozostała kwota dotacji podlega zwrotowi do budżetu wojewody w terminie 14 dni od dnia zakończenia finansowania zobowiązań.
2.
Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli inwestor jest zobowiązany do zwrotu całej dotacji, w wypadkach określonych w § 8 ust. 4 pkt 1.
§  11.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

LOKALNE PROGRAMY WSPIERANE ŚRODKAMI BUDŻETU PAŃSTWA NA 1999 R.

1) "Strategia rozwoju województwa elbląskiego",

2) "Strategia rozwoju gospodarczego województwa koszalińskiego",

3) "Strategia rozwoju województwa olsztyńskiego",

4) "Partnerska strategia rozwoju województwa słupskiego na lata 1997-2002",

5) "Strategia rozwoju województwa suwalskiego na lata 1997-2002 MAZURY I SUWALSZCZYZNA",

6) "Strategia rozwoju regionu łódzkiego na lata 1998-2002 ŁÓDŹ - SAM ŚRODEK JUTRA",

7) "Europejska strategia rozwoju regionu wałbrzyskiego na lata 1998-2002 BY SPROSTAĆ WYZWANIOM PRZYSZŁOŚCI",

8) Strategia i programy rozwoju województwa katowickiego.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WYKAZ POWIATÓW, W KTÓRYCH MOGĄ BYĆ REALIZOWANE PROGRAMY LOKALNE WSPIERANE ŚRODKAMI BUDŻETU PAŃSTWA NA 1999 R.

1. Województwo dolnośląskie

Powiaty:

m. Legnica

m. Wałbrzych

m. Wrocław

bolesławiecki

dzierżoniowski

głogowski

górowski

jaworski

jeleniogórski

kamiennogórski

kłodzki

lubański

lubiński

lwówecki

milicki

oleśnicki

oławski

polkowicki

strzeliński

średzki

świdnicki

trzebnicki

wałbrzyski

wołowski

wrocławski

ząbkowicki

zgorzelecki

złotoryjski

2. Województwo łódzkie

Powiaty:

m. Łódź

m. Piotrków Trybunalski

m. Skierniewice

bełchatowski

kutnowski

łaski

łowicki

łódzki wschodni

opoczyński

pabianicki

pajęczański

piotrkowski

radomszczański

rawski

tomaszowski

wieluński

wieruszowski

zduńskowolski

zgierski

3. Województwo małopolskie

Powiaty:

chrzanowski

olkuski

4. Województwo pomorskie

Powiaty:

bytowski

chojnicki

człuchowski

kościerski

kwidzyński

lęborski

malborski

nowodworski

słupski

starogardzki

tczewski

5. Województwo śląskie

Powiaty:

m. Bytom

m. Chorzów

m. Częstochowa

m. Dąbrowa Górnicza

m. Gliwice

m. Jastrzębie-Zdrój

m. Jaworzno

m. Katowice

m. Mysłowice

m. Piekary Śląskie

m. Ruda Śląska

m. Rybnik

m. Siemianowice Śląskie

m. Sosnowiec

m. Świętochłowice

m. Tychy

m. Zabrze

m. Żory

będziński

bielski

cieszyński

częstochowski

gliwicki

kłobucki

mikołowski

myszkowski

pszczyński

raciborski

rybnicki

tarnogórski

tyski

wodzisławski

zawierciański

6. Województwo warmińsko-mazurskie

Powiaty:

bartoszycki

braniewski

ełcki

działdowski

elbląski

giżycki

iławski

kętrzyński

lidzbarski

mrągowski

nidzicki

nowomiejski

olecko-gołdapski

olsztyński

ostródzki

piski

szczycieński

7. Województwo zachodniopomorskie

Powiaty:

białogardzki

choszczeński

drawski

goleniowski

gryficki

gryfiński

kamieński

kołobrzeski

koszaliński

myśliborski

pyrzycki

sławieński

stargardzki

szczecinecki

świdwiński

wałecki

ZAŁĄCZNIK Nr  3

Wzór

Wniosek

Zarząd województwa

...................

...................

(adres)

o przyznanie dotacji ze środków rezerwy celowej budżetu państwa na 1999 r. na wspieranie lokalnych programów restrukturyzacyjnych

Część A. Ogólne dane o realizowanym programie restrukturyzacyjnym

Opis programu restrukturyzacyjnego PK* PN*
1. Cele:
2. Zadania:
Wykaz powiatów**, w których realizowany jest lokalny program restrukturyzacyjny, wspierany środkami z budżetu państwa.

* Niepotrzebne skreślić (PK - program kontynuowany, rozpoczęty przed 1999 r., PN - program nowy, którego realizacja rozpocznie się w 1999 r.)

** Powiaty wybrane spośród wymienionych w załączniku nr 2 do rozporządzenia rady Ministrów z dnia 30 sierpnia 1999 r. w sprawie warunków wspierania środkami budżetu państwa na 1999 r. lokalnych programów restrukturyzacyjnych (Dz. U. Nr 72, poz. 808), zwanego dalej "rozporządzeniem".

Część B. Dane identyfikacyjne oraz termin realizacji i efekty inwestycji w infrastrukturę techniczną

INWESTYCJA IK*), IN*) Z-w 99*), Z-po 99*) Nazwa działu gospodarki narodowej**):
Nazwa i lokalizacja inwestycji:

Nr decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, nazwa organu, który decyzję wydał, oraz data wydania decyzji (w przypadku inwestycji budowlanych):

Aktualna wartość kosztorysowa inwestycji: ............. tys. zł,

zatwierdzona dnia ....... przez ................

Dokumentacji inwestycji

zatwierdzona dnia ............ przez ...........

Projekt budowlany zatwierdzony decyzją organu administracji architektoniczno-budowlanej (w przypadku inwestycji budowlanych) nr ........ z dnia ..........

Wyszczególnienie Kwota w tys. zł Termin (nazwa miesiąca) Wyszczególnienie Jednostka miary Dane liczbowe
1. Wnioskowana kwota dotacji ze środków rezerwy celowej budżetu państwa, określonej w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy budżetowej na 1999 r. x 3. Okres realizacji inwestycji (cykl realizacji) Miesiąc
2. Wnioskowany termin przekazania dla inwestora dotacji określonej w poz. 1.***) x 4. Termin (miesiąc, rok):
a) rozpoczęcia x
b) zakończenia x
2a. 5. Efekty rzeczowe inwestycji:
a) ...........
b) ...........
c) .........

*) Niepotrzebne skreślić (IK - inwestycja kontynuowana, rozpoczęta przez 1999 r., IN - inwestycja rozpoczęta w 1999 r. lub planowana do rozpoczęcia w 1999 r. Z-w 99 - inwestycja planowana do zakończenia w 1999 r., Z-po 99 - inwestycja planowana do zakończenia po 1999 r.).

**) Według klasyfikacji budżetowej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów (Dz. U. Nr 39, poz. 169 z późn. zmianami).

***) Jeżeli dotacja może być przekazana w ratach, w poz. 2a należy określić kwoty rat i wnioskowane terminy ich przekazania dla inwestora. Terminy i kwoty zamieszczane w poz. 2 i 2a powinny być określone w sposób zapobiegający przedwczesnemu przekazaniu dotacji, a jednocześnie umożliwiający terminowe finansowanie zobowiązań.

Część C. Źródła finansowania w 1999 r.

1. Inwestycja, która jest realizowana jako zadanie własne jednostki samorządu terytorialnego*)

w tys. zł

Wyszczególnienie Środki planowane w budżecie**) Dotacje z budżetu państwa % (5:2) OGÓŁEM

(2+5)

Dotacja z rezerwy***) Inne dotacje Razem (3+4)
1 2 3 4 5 6 7
Kwoty planowane na rok 1999

2. Inwestycja przedsiębiorcy*)

w tys. zł

Wyszczególnienie Środki inne niż dotacje z budżetu państwa Dotacje z budżetu państwa OGÓŁEM (6+9) % (9:10)
środki własne inwestora kredyt bankowy pożyczka pozostałe środki razem (2+3+4+5) dotacja z rezerwy***) inne dotacje razem (7+8)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Kwoty planowane na rok 1999

* Inwestor wypełnia w cz. C tylko jedną tabelę (1 lub 2) w zależności od rodzaju inwestycji.

** Bez dotacji z budżetu państwa, określonych w rubr. 5.

*** Kwota dotacji z rezerwy budżetu państwa na 1999 r., wykazana w części C, powinna równać się wnioskowanej kwocie dotacji, która jest podana w części B (poz. 1).

DANE UZUPEŁNIAJĄCE:

1. Nakłady na inwestycję od początku jej realizacji do dnia ...... 1999 r.: ....... tys. zł*) oraz jej zaawansowanie: ........%**).

2. Suma dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji, od początku jej realizacji do dnia 31 grudnia 1998 r.: ......... w tys. zł.

3. Udział dotacji z budżetu państwa w finansowaniu inwestycji do 1999 r. włącznie***): .......%

4. Nakłady na inwestycje od początku jej realizacji do dnia 31 grudnia 1998 r.

_________________

*) Wartość nakładów od początku realizacji inwestycji do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym jest składany wniosek.

**) Relacja wartości nakładów od początku realizacji inwestycji do wartości kosztorysowej inwestycji wykazanej w części B.

***) Relacja kwoty dotacji z budżetu państwa na dofinansowanie inwestycji do 1999 r. włącznie (tzn. kwoty wykazanej w części C. "Dane uzupełniające" poz. 2 i kwoty wykazanej w tabeli 1 rubr. 5 lub w tabeli 2 rubr. 9) do wartości kosztorysowej inwestycji, wykazanej w części B.

Część D. Część opisowa

W cz. D wniosku należy przedstawić w szczególności uzasadnienie i informacje, o których mowa w § 7 ust. 5 rozporządzenia.

ZAŁĄCZNIKI:

Do wniosku można załączyć inne dokumenty dotyczące inwestycji objętych wnioskiem i źródeł ich finansowania.

______

Sporządził:

......................... .................. .............

(imię i nazwisko) (stanowisko) (nr telefonu)

Sprawdził:

......................... .................. .............

(imię i nazwisko) (stanowisko) (nr telefonu)

Główny Księgowy*) Skarbnik jednostki sam. teryt.*)

................................ ............

(podpis i pieczęć) (data)

Dyrektor*) Przewodniczący zarządu jednostki sam. teryt.*)

.........................................................

(podpis i pieczęć)

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024