Tryb i warunki przyznawania dotacji z rezerwy budżetu państwa na 1999 r. na dofinansowanie zadań wynikających ze Strategicznego Programu Rządowego "Zagospodarowanie mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej".

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 13 lipca 1999 r.
w sprawie trybu i warunków przyznawania dotacji z rezerwy budżetu państwa na 1999 r. na dofinansowanie zadań wynikających ze Strategicznego Programu Rządowego "Zagospodarowanie mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej".

Na podstawie art. 21 ust. 2 ustawy budżetowej na rok 1999 z dnia 17 lutego 1999 r. (Dz. U. Nr 17, poz. 154) zarządza się, co następuje:
§  1.
Z kwoty 27.700 tys. zł, określonej w art. 21 ust. 1 pkt 2 ustawy budżetowej na rok 1999 z dnia 17 lutego 1999 r. (Dz. U. Nr 17, poz. 154), przeznacza się kwotę 22.300 tys. zł na dofinansowanie zadań wynikających ze Strategicznego Programu Rządowego "Zagospodarowanie mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej".
§  2.
1.
Rozporządzenie określa tryb i warunki przyznawania dotacji z rezerwy budżetu państwa na 1999 r. na dofinansowanie zadań wynikających ze Strategicznego Programu Rządowego "Zagospodarowanie mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej", określonej w ustawie budżetowej na rok 1999.
2.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1)
mieniu - rozumie się przez to dotychczas nie zagospodarowane nieruchomości przejęte od wojsk Federacji Rosyjskiej w latach 1990-1993, stanowiące własność Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z ustawą z dnia 10 czerwca 1994 r. o zagospodarowaniu nieruchomości Skarbu Państwa przejętych od wojsk Federacji Rosyjskiej (Dz. U. Nr 79, poz. 363 i z 1998 r. Nr 106, poz. 668),
2)
Pełnomocniku Rządu - rozumie się przez to Pełnomocnika Rządu do Zagospodarowania Mienia Przejętego od Wojsk Federacji Rosyjskiej, powołanego na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 11 marca 1997 r. w sprawie ustanowienia Pełnomocnika Rządu do Zagospodarowania Mienia Przejętego od Wojsk Federacji Rosyjskiej (Dz. U. Nr 27, poz. 145),
3)
Radzie - rozumie się przez to Radę Programową do Zagospodarowania Mienia Przejętego od Wojsk Federacji Rosyjskiej, działającą na podstawie zarządzenia nr 58 Prezesa Rady Ministrów z dnia 4 lipca 1997 r. w sprawie powołania Rady Programowej do Zagospodarowania Mienia Przejętego od Wojsk Federacji Rosyjskiej,
4)
SPR - rozumie się przez to Strategiczny Program Rządowy "Zagospodarowanie mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej", ustanowiony przez Radę Ministrów w dniu 23 maja 1995 r.,
5)
dotacji - rozumie się przez to wydatki budżetu państwa, o których mowa w § 1, na dofinansowanie zadań własnych gminy, powiatu, samorządu województwa oraz dla wojewodów, ministrów i kierowników centralnych urzędów administracji państwowej na dofinansowanie zadań wynikających z SPR,
6)
zadaniu - rozumie się przez to zadanie wynikające z SPR, na którego dofinansowanie przeznacza się dotację na realizację zadań inwestycyjnych lub bieżących,
7)
jednostkach samorządu terytorialnego - rozumie się przez to gminy, powiaty i województwa.
§  3.
1.
Kwoty dotacji na dofinansowanie zadań wynikających z realizacji SPR są ustalane przez Pełnomocnika Rządu, po zasięgnięciu opinii Rady, w granicach kwoty rezerwy, o której mowa w § 1.
2.
Kwoty dotacji na dofinansowanie zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego nie mogą przekraczać kwot ustalonych według zasad określonych w art. 44 i 45 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999 i 2000 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 i Nr 162, poz. 1119).
3.
Dotacje otrzymane przez wnioskodawców są ewidencjonowane na odrębnym rachunku finansowania poszczególnych zadań i są rozliczane po zakończeniu zadania.
§  4.
1.
Wnioski o przyznanie dotacji są składane:
1)
przez zarządy jednostek samorządu terytorialnego na dofinansowanie zadań własnych w terminie 20 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia - wojewodom w celu zaopiniowania,
2)
przez ministrów i kierowników centralnych urzędów administracji państwowej oraz wojewodów na dofinansowanie realizowanych przez nich zadań i zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego w terminie 30 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia - Pełnomocnikowi Rządu.
2.
Wniosek o przyznanie dotacji na dofinansowanie zadania jest sporządzany według wzoru określonego w załączniku do rozporządzenia.
3.
Część opisowa wniosku powinna zawierać w szczególności uzasadnienie potrzeby realizacji zadania objętego wnioskiem oraz informację dotyczącą:
1)
stanu przygotowania zadania do realizacji,
2)
zakresu rzeczowego zadania wykonanego do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym jest składany wniosek, jeżeli zadanie jest w toku realizacji,
3)
uwzględnienia wymagań ochrony środowiska i ochrony dóbr kultury związanych z realizacją zadania,
4)
planowanych efektów zadania,
5)
kwot dotacji lub środków dotychczas uzyskanych z budżetu państwa na zadania wynikające z SPR,
6)
wniosków o przyznanie dotacji z państwowych funduszów celowych lub budżetu państwa albo innego źródła, złożonych przez jednostki samorządu terytorialnego, lecz nie rozpatrzonych do dnia złożenia wniosku.
§  5.
Przy rozpatrywaniu wniosków w pierwszej kolejności powinny być uwzględnione zadania przewidziane do całkowitego zakończenia w 1999 r., a następnie wymagające najniższego procentowego udziału dotacji, krótkiego okresu ich realizacji, dające po ukończeniu największe efekty społeczno-gospodarcze.
§  6.
Pełnomocnik Rządu:
1)
po otrzymaniu wniosków od wojewodów oraz ministrów i kierowników centralnych urzędów administracji państwowej:
a)
przeprowadza weryfikację zasadności realizacji poszczególnych zadań i dokonuje oceny zgodności wniosków z celami SPR i postanowieniami rozporządzenia,
b)
sporządza projekt podziału rezerwy, o której mowa w § 1, na poszczególne zadania i przedstawia go do zaopiniowania Radzie,
2)
może wydzielić i wykorzystać część dotacji na bezpośrednie finansowanie promocji nie zagospodarowanego mienia,
3)
po uzyskaniu opinii Rady, dotyczącej projektu podziału rezerwy:
a)
ustala kwoty dotacji na dofinansowanie poszczególnych zadań, w granicach kwoty, o której mowa w § 1,
b)
informuje właściwych wojewodów, ministrów i kierowników centralnych urzędów administracji państwowej o ustalonych kwotach dotacji na dofinansowanie poszczególnych zadań,
4)
przekazuje Ministrowi Finansów wykaz zadań i ustalonych kwot dotacji na ich dofinansowanie.
§  7.
1.
Wojewoda, po otrzymaniu wykazu ustalonych kwot dotacji na dofinansowanie poszczególnych zadań:
1)
w terminie 14 dni występuje do Ministra Finansów z wnioskiem o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa,
2)
w terminie 7 dni zawiadamia zarządy jednostek samorządu terytorialnego o kwotach ustalonych dotacji.
2.
Wojewoda, po otrzymaniu dotacji, w terminie 14 dni przekazuje zarządom jednostek samorządu terytorialnego dotacje w kwotach ustalonych przez Pełnomocnika Rządu.
3.
Ministrowie i kierownicy centralnych urzędów administracji państwowej, po otrzymaniu wykazu ustalonych kwot dotacji, występują w terminie 14 dni do Ministra Finansów z wnioskiem o dokonanie odpowiednich zmian w budżecie państwa.
§  8.
Dotacje zwracane przez wojewodów oraz ministrów i kierowników centralnych urzędów administracji państwowej w całości są przekazywane na dochody budżetu państwa.
§  9.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

.....................

(wnioskodawca)

WNIOSEK

o przyznanie dotacji z rezerwy budżetowej państwa na 1999 r.

na dofinansowanie zadań realizowanych w ramach Strategicznego Programu Rządowego

"Zagospodarowanie mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej"

Cz. A. Dane identyfikacyjne oraz termin realizacji i efekty zadania

ZADANIE ZK *), ZN*) Nr EZAD Nazwa działu gospodarki narodowej**)
Nazwa i lokalizacja zadania:
Aktualna całkowita wartość kosztorysowa........... tys. zł Zatwierdzona dnia.................przez...........
Wyszczególnienie Jednostka miary Dane liczbowe Wyszczególnienie Jednostka miary Dane liczbowe
1.Wnioskowana kwota dotacji z rezerwy budżetu państwa na 1999 r. tys. zł 3. Okres realizacji

zadania (cykl

realizacji)

miesiąc
2.Efekty społeczno- gospodarcze

przewidziane po zrealizowaniu zadania

4. Termin (miesiąc, rok)

* a) rozpoczęcia

* b) zakończenia

x

x

5. Efekty działania

* a)..................

* b)..................

* c)..................

*) Niepotrzebne skreślić (ZK - zadanie kontynuowane przed 1999 r., ZN - zadanie rozpoczęte lub planowane do rozpoczęcia w 1999 r.

**) Według klasyfikacji budżetowej (zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów - Dz. U. Nr 39, poz. 169 z późniejszymi zmianami).

Cz. B. Środki finansowe na zadanie w 1999 r.

W tys. zł

Wyszczególnienie Środki planowane w budżecie własnym Inne środki Razem (rubryka 2 + rubryka 3) Dotacje z budżetu państwa Ogółem (rubryka 4 + rubryka 7)
z rezerwy budżetu państwa na 1999 r.*) inna z budżetu wojewody - ministra razem (rubryka 5 + rubryka 6) %

(rubryka 7 : rubryki 4)

1 2 3 4 5 6 7 8 9
Kwoty planowane

na 1999 r.

Dane uzupełniające:

1.Łączne nakłady na zadania od początku jego realizacji do dnia 31 grudnia 1998 r. ................................................ tys. zł oraz jego zaawansowanie .......................%

2.Wnioskowany termin przekazania dotacji dla wnioskodawcy **)

3.Dotychczasowa łączna kwota dotacji z rezerwy celowej budżetu państwa ....................... tys. zł (narastająco)

w tym nie wykorzystane środki na rachunku inwestycyjnym na dzień 31.12.1998 r. ................. tys. zł

______

*) Kwota dotacji z rezerwy budżetu państwa na 1999 r. wykazana w rubr. 5 cz. B powinna równać się wnioskowanej kwocie dotacji, która jest podana w poz. 1 cz. A.

**) Jeżeli dotacja może być przekazana w ratach, to w poz. 2 należy podać kwoty i wnioskowane terminy ich przekazania dla wnioskodawcy.

Cz. C. Część opisowa w załączniku (wg § 4 ust. 3 rozporządzenia)

______

Sporządził:

......... ............ ............. ............. .....1999 r.

(imię i (stanowisko) (nr telefonu) (miejscowość) (data)

nazwisko)

Skarbnik Gminy***)/Dyrektor Przewodniczący Zarządu

Gminy ***)/ Minister

....................... ..........................

(podpis i pieczęć) (podpis i pieczęć)

______

Cz. D. Opinia Wojewody

Wojewoda (podpis i pieczęć)

______

***)lub innej jednostki samorządu terytorialnego 2

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1999.63.714

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Tryb i warunki przyznawania dotacji z rezerwy budżetu państwa na 1999 r. na dofinansowanie zadań wynikających ze Strategicznego Programu Rządowego "Zagospodarowanie mienia przejętego od wojsk Federacji Rosyjskiej".
Data aktu: 13/07/1999
Data ogłoszenia: 30/07/1999
Data wejścia w życie: 14/08/1999