Wzory wniosków o wpis na listę maklerów papierów wartościowych i na listę doradców inwestycyjnych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW
z dnia 29 grudnia 1998 r.
w sprawie wzorów wniosków o wpis na listę maklerów papierów wartościowych i na listę doradców inwestycyjnych.

Na podstawie art. 23 ust. 5 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa wzory wniosków składanych do Komisji Papierów Wartościowych i Giełd o wpis na listę maklerów papierów wartościowych lub na listę doradców inwestycyjnych.
§  2.
Wzór wniosku o wpis na listę maklerów papierów wartościowych stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia.
§  3.
Wzór wniosku o wpis na listę doradców inwestycyjnych stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.
§  4.
Wzór wniosku o wpis na listę doradców inwestycyjnych składanego przez osobę, o której mowa w art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715), stanowi załącznik nr 3 do rozporządzenia.
§  5.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1999 r.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WNIOSEK O WPIS NA LISTĘ MAKLERÓW PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH

miejsce na fotografię miejsce na znaczek

(3,5 x 4,5) opłaty skarbowej

Numer licencji maklerskiej ............1)....................

Data złożenia egzaminu ................ data wpływu wniosku

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715) wnoszę o wpisanie mnie na listę maklerów papierów wartościowych. W związku z powyższym oświadczam, że:

1) posiadam pełną zdolność do czynności prawnych,

2) korzystam z pełni praw publicznych,

3) nie byłem (am) skazany (a) prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko dokumentom, przestępstwo gospodarcze, fałszowanie pieniędzy, papierów wartościowych, znaków urzędowych, przestępstwo skarbowe, przestępstwa, o których mowa w rozdziale 11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715), lub przestępstwa przeciwko obrotowi na rynku towarów giełdowych określone w przepisach odrębnych,

4) posiadam co najmniej średnie wykształcenie,

5) złożyłem(am) z wynikiem pozytywnym egzamin przed komisją egzaminacyjną dla maklerów.

I. Podstawowe dane osobowe wnioskodawcy:

.............................................................

nazwisko

.............................................................

imiona

nazwisko rodowe .............................................

imię ojca ...................................................

imię matki ..................................................

nazwisko rodowe matki .......................................

data urodzenia .................... miejsce urodzenia .......

(dzień, miesiąc, rok)

obywatelstwo ................................................

dowód osobisty (paszport): seria............ numer...........

wydany przez ................................................

nr ewidencyjny (PESEL): .....................................

II. Adres zamieszkania i adres do korespondencji:

adres zamieszkania:

.............................................................

.............................................................

telefon ............................ ........................

adres do korespondencji .....................................

.............................................................

telefon .................

III. Wykształcenie i zawód:

wykształcenie: średnie, wyższe

(niepotrzebne skreślić)

Nazwa szkoły i rok ukończenia

.............................................................

.............................................................

Miejsce pracy

a) nazwa ....................................................

b) adres ....................................................

c) telefon ..................................................

d) data zatrudnienia (nawiązania stosunku pracy, zlecenia lub

innego stosunku prawnego o podobnym charakterze)

..........................................................

IV. Pouczenie:

Przy składaniu wniosku powinno być przedłożone świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły lub jego notarialny odpis.

V. Oświadczam, że powyższe dane są zgodne z prawdą

data ............ podpis..............

______

1) Wypełnia Urząd Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WNIOSEK O WPIS NA LISTĘ DORADCÓW INWESTYCYJNYCH

miejsce na fotografię miejsce na znaczek

(3,5 x 4,5) opłaty skarbowej

Numer licencji doradcy inwestycyjnego ........1)

Data złożenia egzaminu .........................

.....................

data wpływu wniosku

Na podstawie art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715) wnoszę o wpisanie mnie na listę doradców inwestycyjnych. W związku z powyższym oświadczam, że:

1) posiadam pełną zdolność do czynności prawnych,

2) korzystam z pełni praw publicznych,

3) nie byłem (am) skazany (a) prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko dokumentom, przestępstwo gospodarcze, fałszowanie pieniędzy, papierów wartościowych, znaków urzędowych, przestępstwo skarbowe, przestępstwa, o których mowa w rozdziale 11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715), lub przestępstwa przeciwko obrotowi na rynku towarów giełdowych określone w przepisach odrębnych,

4) posiadam co najmniej średnie wykształcenie,

5) złożyłem (am) z wynikiem pozytywnym egzamin przed komisją egzaminacyjną dla doradców inwestycyjnych.

I. Podstawowe dane osobowe wnioskodawcy:

..............................................................

nazwisko

..............................................................

imiona

nazwisko rodowe ..............................................

imię ojca ....................................................

imię matki ...................................................

nazwisko rodowe matki ........................................

data urodzenia ..................... miejsce urodzenia........

(dzień, miesiąc, rok)

obywatelstwo .................................................

dowód osobisty (paszport): seria.......... numer..............

wydany przez .................................................

nr ewidencyjny (PESEL): ......................................

II. Adres zamieszkania i adres do korespondencji:

adres zamieszkania:

..............................................................

..............................................................

telefon..................

adres do korespondencji ......................................

..............................................................

telefon...................

III. Wykształcenie i zawód:

wykształcenie: średnie, wyższe

(niepotrzebne skreślić)

Nazwa szkoły i rok ukończenia

..............................................................

..............................................................

Miejsce pracy

a) nazwa .....................................................

b) adres .....................................................

c) telefon .................

d) data zatrudnienia (nawiązania stosunku pracy, zlecenia lub

innego stosunku prawnego o podobnym charakterze)

...........................................................

IV. Pouczenie:

Przy składaniu wniosku powinno być przedłożone świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły lub jego notarialny odpis.

V. Oświadczam, że powyższe dane są zgodne z prawdą

data ................ podpis...............

______

1) Wypełnia Urząd Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WNIOSEK O WPIS NA LISTĘ DORADCÓW INWESTYCYJNYCH

miejsce na fotografię miejsce na znaczek

(3,5 x 4,5) opłaty skarbowej

Numer licencji doradcy inwestycyjnego .....1)

......................

(data wpływu wniosku)

Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715) wnoszę o wpisanie mnie na listę doradców inwestycyjnych. W związku z powyższym oświadczam, że:

1) posiadam pełną zdolność do czynności prawnych,

2) korzystam z pełni praw publicznych,

3) nie byłem (am) skazany (a) prawomocnym wyrokiem za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko dokumentom, przestępstwo gospodarcze, fałszowanie pieniędzy, papierów wartościowych, znaków urzędowych, przestępstwo skarbowe, przestępstwa, o których mowa w rozdziale 11 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. - Prawo o publicznym obrocie papierami wartościowymi (Dz. U. Nr 118, poz. 754 i Nr 141, poz. 945 oraz z 1998 r. Nr 107, poz. 669 i Nr 113, poz. 715), lub przestępstwa przeciwko obrotowi na rynku towarów giełdowych określone w przepisach odrębnych,

4) posiadam co najmniej średnie wykształcenie,

5) moje kwalifikacje zostały stwierdzone przez Komisję Papierów Wartościowych i Giełd bez potrzeby składania egzaminu.

I. Podstawowe dane osobowe wnioskodawcy:

..............................................................

nazwisko

..............................................................

imiona

nazwisko rodowe ..............................................

imię ojca ....................................................

imię matki ...................................................

nazwisko rodowe matki ........................................

data urodzenia ................ miejsce urodzenia ............

(dzień, miesiąc, rok)

obywatelstwo .................................................

dowód osobisty (paszport): seria............ numer............

wydany przez .................................................

nr ewidencyjny (PESEL)2): ....................................

II. Adres zamieszkania i adres do korespondencji:

adres zamieszkania:

..............................................................

..............................................................

telefon .................

adres do korespondencji ......................................

telefon..................

III. Wykształcenie i zawód:

wykształcenie: średnie, wyższe

(niepotrzebne skreślić)

Nazwa szkoły i rok ukończenia

..............................................................

..............................................................

Miejsce pracy

a) nazwa .....................................................

b) adres .....................................................

c) telefon ...............

d) data zatrudnienia (nawiązania stosunku pracy, zlecenia lub

innego stosunku prawnego o podobnym charakterze)

...........................................................

IV. Pouczenie:

Przy składaniu wniosku powinny być przedłożone, sporządzone w języku polskim lub przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego, dokumenty:

a) życiorys wraz z przebiegiem pracy zawodowej,

b) świadectwo lub dyplom ukończenia szkoły,

c) dokumenty potwierdzające posiadane uprawnienia doradcy w innych państwach: licencje, świadectwa potwierdzające zdanie egzaminów lub inne dokumenty,

d) dokumenty potwierdzające przynależność do organizacji lub stowarzyszeń zrzeszających doradców, o ile wnioskodawca do takich organizacji należy lub należał.

V. Oświadczam, że powyższe dane są zgodne z prawdą

data ............... podpis..............

______

1) Wypełnia Urząd Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.

2) W przypadku osób, co do których nie ma zastosowania, pozostawia się miejsce nie wypełnione.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024