Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.

ROZPORZĄDZENIE
KRAJOWEJ RADY RADIOFONII I TELEWIZJI
z dnia 21 sierpnia 1996 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.

Na podstawie art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz. U. z 1993 r. Nr 7, poz. 34 oraz z 1995 r. Nr 66, poz. 335 i Nr 142, poz. 701) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z dnia 20 maja 1993 r. w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji (Dz. U. Nr 44, poz. 204) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 6 w ust. 2:
a)
w pkt 1 skreśla się wyrazy "i przerywników nadawanych w ramach bloku reklamowego",
b)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) informacji o własnych audycjach nadawcy (zapowiedzi programowe) oraz informacji o świadczonych usługach przez nadawcę, polegających na rozpowszechnianiu reklam w danym programie radiowym lub telewizyjnym,",

c)
pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"4) czasu prezentacji towarów i usług wykorzystanych w audycji,";

2)
w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Nadawca programu telewizyjnego może przerwać audycję w celu nadania reklamy nie wcześniej niż po upływie 20 minut od rozpoczęcia audycji lub od zakończenia poprzedniej przerwy w tej audycji, z tym że filmy fabularne w okresie pierwszych 45 minut mogą być przerwane jednokrotnie w dowolnym czasie. Seriale, audycje rozrywkowe i filmy dokumentalne mogą być przerwane w dowolnym czasie, przy czym odstęp między kolejnymi przerwami powinien wynosić co najmniej 20 minut.";

3)
w § 10 dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:

"2. Zakazana jest reklama oddziaływająca w sposób ukryty na podświadomość.";

4)
w § 12:
a)
dodaje się nowy ust. 2 w brzmieniu:

"2. Ewidencja nadanych reklam obejmuje następujące dane:

1) nazwę reklamowanego produktu lub usługi,

2) nazwę reklamodawcy,

3) datę emisji,

4) godzinę emisji i czas trwania reklamy,

5) czas trwania bloku reklamowego,

6) łączny czas trwania reklam w godzinie zegarowej,

7) dzienny czas nadawania programu i reklam.",

b)
dotychczasowy ust. 2 oznacza się jako ust. 3.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1996.121.572

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie zasad działalności reklamowej w programach radiofonii i telewizji.
Data aktu: 21/08/1996
Data ogłoszenia: 11/10/1996
Data wejścia w życie: 26/10/1996