Sposób prowadzenia rejestru instytucji kultury.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY I SZTUKI
z dnia 17 lutego 1992 r.
w sprawie sposobu prowadzenia rejestru instytucji kultury.

Na podstawie art. 14 ust. 4 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Nr 114, poz. 493) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Rejestr instytucji kultury, zwany dalej "rejestrem", prowadzi się dla instytucji kultury objętych przepisami ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. Nr 114, poz. 493).
2.
Dla każdej instytucji kultury prowadzi się oddzielną księgę rejestrową, oznaczoną kolejnym numerem.
§  2.
1.
Księga rejestrowa składa się z czterech działów:
1)
działu pierwszego - Oznaczenie instytucji kultury, do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
pełną i skróconą nazwę instytucji kultury oraz oznaczenie jej siedziby,
c)
przedmiot działalności instytucji kultury,
d)
oznaczenie organizatora i aktu o utworzeniu instytucji kultury,
e)
cyfrowy identyfikator instytucji kultury nadany w systemie informacji statystycznej oraz uwagi;
2)
działu drugiego - Organizacja instytucji kultury, do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wzmiankę o złożeniu do rejestru statutu instytucji kultury,
c)
imię i nazwisko dyrektora instytucji kultury oraz imiona i nazwiska jego zastępców,
d)
imiona i nazwiska pełnomocników instytucji kultury uprawnionych do dokonywania czynności prawnych w imieniu instytucji oraz zakres ich upoważnień,
e)
nazwy oraz określenie siedziby zakładów i innych wyodrębnionych jednostek organizacyjnych instytucji kultury, które sporządzają bilans, i ich cyfrowe identyfikatory nadane w systemie informacji statystycznej,
f)
uwagi;
3)
działu trzeciego - Mienie instytucji kultury, do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wyposażenie materiałowo-techniczne i środki finansowe instytucji kultury,
c)
wzmiankę o złożeniu do rejestru bilansu instytucji kultury za ostatni rok,
d)
wzmiankę o obciążeniu środków trwałych instytucji kultury ograniczonymi prawami rzeczowymi,
e)
uwagi;
4)
działu czwartego - Połączenie, podział i likwidacja instytucji kultury, do którego wpisuje się w odrębnych rubrykach:
a)
numer kolejny wpisu,
b)
wzmianki dotyczące połączenia, podziału lub likwidacji instytucji kultury,
c)
imię i nazwisko likwidatora,
d)
uwagi.
2.
Wpisowi podlegają również zmiany i uzupełnienia danych wymienionych w ust. 1 pkt 1 lit. b)-d), pkt 2 lit. c)-e) i pkt 3 lit. d).
§  3.
Każdy wpis do księgi rejestrowej oznacza się numerem wynikającym z kolejności wpisów oraz zaopatruje w datę dokonania wpisu i podpis pełnomocnika organizatora.
§  4.
Księga rejestrowa nie może być wynoszona poza miejsce jej przechowywania.
§  5.
1.
Przy księdze rejestrowej prowadzi się odrębnie dla każdej instytucji kultury akta rejestrowe obejmujące dokumenty stanowiące podstawę wpisu do rejestru oraz dokumenty dotyczące postępowania rejestrowego.
2.
Organizator może w treści wpisu powołać się na dokument złożony do akt rejestrowych. Powołane dokumenty uważa się wówczas za objęte treścią wpisu.
§  6.
Przepisy dotyczące wpisu do rejestru stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.
§  7.
Wzór księgi rejestrowej stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  8.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR KSIĘGI REJESTROWEJ

Dział pierwszy - Oznaczenie instytucji kultury
Nr

kolejny

wpisu

Pełna i skró-

cona nazwa

instytucji

kultury i jej

siedziba

Przedmiot

działalności

instytucji

kultury

Oznaczenie organizato-

ra i aktu o utworzeniu

instytucji kultury

Cyfrowy iden-

tyfikator

nadany w sys-

temie infor-

macji staty-

stycznej oraz

uwagi

1 2 3 4 5

Dział drugi - Organizacja instytucji kultury

Nr

kolejny

wpisu

Wzmianka o

złożeniu do

rejestru

statutu

instytucji

kultury

Imię i naz-

wisko dyre-

ktora

instytucji

kultury

i jego

zastępców

Imiona i

nazwiska

pełnomoc-

ników

instytucji

kultury

uprawnio-

nych do

dokonywa-

nia czynno-

ści prawnych

i zakres ich

upoważnień

Nazwy i siedziby zakładów oraz innych jednostek organizacyjnych instytucji kultury, które sporządzają bilans, i ich cyfrowe identyfikatory nadane w systemie informacji statystycznej Uwagi
1 2 3 4 5 6

Dział trzeci - Mienie instytucji kultury

Nr

kolejny

wpisu

Wyposażenie

materiałowo-

techniczne

i środki

finansowe

instytucji

kultury

Wzmianka o

złożeniu do

rejestru

bilansu

instytucji

kultury za

ostatni rok

Wzmianka o obciążeniu środków trwałych instytucji kultury ograniczonymi prawami rzeczowymi Uwagi
1 2 3 4 5

Dział czwarty - Połączenie, podział i likwidacja instytucji kultury

Nr

kolejny

wpisu

Wzmianki dotyczące połączenia, podziału

lub likwidacji instytucji kultury

Imię i nazwisko

likwidatora

Uwagi
1 2 3 4

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024