Zasady prowadzenia rejestrów stowarzyszeń kultury fizycznej, warunki wpisu do rejestru oraz zasady udostępniania rejestrów.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 16 stycznia 1985 r.
w sprawie zasad prowadzenia rejestrów stowarzyszeń kultury fizycznej, warunków wpisu do rejestru oraz zasad udostępniania rejestrów.

Na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 lipca 1984 r. o kulturze fizycznej (Dz. U. Nr 34, poz. 181) zarządza się co następuje:
§  1.
Organy rejestracyjne prowadzą rejestry stowarzyszeń kultury fizycznej, zwane dalej "rejestrami", według wzoru stanowiącego załącznik do rozporządzenia.
§  2.
1.
Wpis do rejestru następuje na podstawie wniosku zgłoszonego na piśmie przez założycieli stowarzyszenia.
2.
Wniosek o wpis do rejestru powinien zawierać:
1)
nazwę stowarzyszenia,
2)
teren działania i siedzibę,
3)
cel stowarzyszenia,
4)
źródła finansowania działalności.
3.
Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć:
1)
protokół posiedzenia zebrania założycielskiego,
2)
imiona, nazwiska i adresy zamieszkania założycieli, a w przypadku związku stowarzyszeń - nazwę stowarzyszeń występujących z wnioskami oraz adresy ich siedzib,
3)
listę obecności z podpisami uczestników zebrania założycielskiego,
4)
4 egzemplarze statutu.
§  3.
1.
Każde stowarzyszenie kultury fizycznej otrzymuje w rejestrze kolejny numer bieżący.
2.
Wpis do rejestru następuje po uzyskaniu decyzji organu rejestracyjnego o zarejestrowaniu stowarzyszenia kultury fizycznej.
§  4.
1.
Zmiany lub wykreślenia wpisów powinny być umieszczone w tej rubryce, w której wpis się znajduje. Wpisy lub ich części, które straciły znaczenie na skutek późniejszych wpisów lub adnotacji, wykreśla się przez ich podkreślenie czerwonym kolorem.
2.
W odpisach z rejestrów należy uwzględnić czerwono podkreślone wpisy tylko wtedy, gdy się tego żąda lub gdy stosownie do okoliczności jest to potrzebne.
§  5.
1.
Dla każdego zarejestrowanego stowarzyszenia kultury fizycznej należy założyć osobne akta, które należy opatrzyć nazwą stowarzyszenia i liczbą, pod którą stowarzyszenie zostało zarejestrowane.
2.
W aktach przechowuje się wszelkie pisma i dowody dotyczące danego stowarzyszenia kultury fizycznej.
§  6.
1.
Rejestry mogą być udostępniane osobom w siedzibie organu rejestracyjnego.
2.
Odpisy z rejestrów mogą być wydawane osobie, która wykaże interes prawny w ich uzyskaniu.
§  7.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia z mocą od dnia 1 stycznia 1985 r.

ZAŁĄCZNIK

REJESTR STOWARZYSZEŃ KULTURY FIZYCZNEJ I ICH ZWIĄZKÓW

Nazwa stowarzyszenia ........................... nr rejestru ..........

Adres stowarzyszenia .............................................

Data wpisu do rejestru, imiona i nazwiska założycieli, teren działania, siedziba stowarzyszenia Skład zarządu: imiona, nazwiska, adresy zamieszkania Zmiany statutu Ograniczenie działalności: zawieszenie, upadłość, ograniczenie pełnomocnictw zarządu na mocy postanowień wewnętrznych Rozwiązanie, likwidacja, wykreślenie z rejestru Postanowienia organu rejestracyjnego wynikające z art. 66 ust.1 ustawy o kulturze fizycznej Uwagi
1 2 3 4 5 6 7

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1985.1.3

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zasady prowadzenia rejestrów stowarzyszeń kultury fizycznej, warunki wpisu do rejestru oraz zasady udostępniania rejestrów.
Data aktu: 16/01/1985
Data ogłoszenia: 25/01/1985
Data wejścia w życie: 01/01/1985, 25/01/1985