Wstęp otrzymuje brzmienie następujące:"Taryfa Ogólna na przewóz towarów, zwłok i zwierząt obowiązuje przy przewozie przesyłek pośpiesznych i zwyczajnych w komunikacji miejscowej następujących kolei wąskotorowych, otwartych dla ruchu prawidłowego:
I. W obrębie Dyrekcji kolejowej Warszawskiej:
A) Koleje wąskotorowe państwowe: B) Koleje wąskotorowe prywatne:
1. Bialska podlaska, 1. Grójecka,
2. Gosławicka, 2. Jabłonna-Wawer-Karczew,
3. Kujawskie, 3. Kalisko-Turecka,
4. Mława-Przasnysz, 4. Łódzkie koleje elektryczne,
5. Nasielsk Lubicz, 5. Marecka,
6. Ostrołęcka, 6. Piotrkowsko-Sulejowska,
7. Rogów-Rawa-Biała, 7. Wilanowska.
8. Wieluńska.
II. W obrębie Dyrekcji kolejowej Radomskiej:
A) Koleje wąskotorowe państwowe:
1. Bełżec-Budy Dzierażeńskie,
2. Jędrzejów-Bogorja-Iwaniska-Staszów,
3. Łęczna-Bystrzyca,
4. Miechów-Działoszyce,
5. Uściług-Uhnów,
6. Wąwolnica-Opole-Rybaki,
7. Zwierzyniec-Biłgoraj.
III. W obrębie Dyrekcji kolejowej Wileńskiej:
A) Kolej wąskotorowa państwowa: Nowojelnia-Nowogródek Lubcza.
B) Koleje wąskotorowe prywatni, pozostające pod zarządem państwowym: Święciańskie.
IV. W obrąbie Dyrekcji kolejowej Lwowskiej: Koleje wąskotorowe prywatne, pozostające pod zarządem państwowym:
1. Lupków-Cisna,
2. Przeworsk-Dynów.
W Części I "Przepisy Przewozowe".
Art. 1. otrzymuje brzmienie następujące:
"Niniejsze Przepisy Przewozowe obowiązują na kolejach wąskotorowych wymienionych we Wstępie".
Art. 3 uzupełnia się Postanowieniem Wykonawczem:
"Brak odpowiedniego taboru uprawnia kolej do odmówienia przewozu".
W art. 45 Postanowienie Wykonawcze uzupełnia się ustępem:
"W razie braku wagonów krytych przewóz zwłok, za zgodą nadawcy oraz miejscowej władzy administracyjnej, może być dokonany w wagonie niekrytym".
Art. 53 uzupełnia się ustępem:
"Wykaz kolei wąskotorowych, dokonywujących przewozu w komunikacji bezpośredniej z kolejami normalnemi winien być podany w taryfie".
Do art. 53 wprowadza się Postanowienie Wykonawcze:
"Czasowo przewóz towarów kolejami wąskotorowemi dokonywany jest tylko w komunikacji wewnętrznej każdej kolei". W art. 54 p. II-C) Postanowienia Wykonawcze uzupełnia się słowami:
"względnie odnośny zarząd kolejowy".
Art. 55 uzupełnia się Postanowieniem Wykonawczem:
"Na kolejach, nie włączonych do komunikacji bezpośredniej, mogą pozostać w użyciu listy przewozowe dawniejsze, odmienne od wzoru podanego w załączniku C".
W art. 56 ust. 2 uzupełnia się zdaniem:
"W komunikacji bezpośredniej z kolejami normalnotorowemi na ładunki wagonowe do 15,000 kgr. wagi sporządza się jeden list przewozowy".
W art. 72 ust. 1 zamienia się następującym:
"Przy przewozach w komunikacji bezpośredniej z kolejami nor-ma1riotorowerni nadawca przesyłki może na kolejach, wyszczególnionych w taryfie, obciążyć ją zaliczeniem do wysokości wartości przesyłki".
Do art. 72 dodaje się Postanowienie Wykonawcze:
"Czasowo, do chwili ustalenia komunikacji bezpośredniej pomiędzy normalno a wąskotorowemi kolejami, zaliczenia nie są dopuszczalne".
W art. 75 p. 1 zamienia się następującym:
"Termin dostawy przesyłki nie może przekraczać następujących norm maksymelnych:
1) na przyjęcie przesyłki do przewozu-2 doby,
2) na czynności zdawczo odbiorcze przy przejściu z kolei wąskotorowych na normalne i odwrotnie-2 doby;
3) na przewóz:
a) dla przesyłek pospiesznych - na każde rozpoczęte 100 kim.
odległości taryfowej-1 doba,
b) dla przesyłek zwyczajnych na każde rozpoczęte 50 kim. odległości taryfowej-1 doba.
Post. Wyk. Czasowo, na okres wojny, normy powyższe zmniejszają się do połowy, t. j. dla przesyłek pospiesznych - jedna doba na każde rozpoczęte 50 kim., a dla przesyłek zwyczajnych - jedna doba na każde rozpoczęte 25 kim.".
Art. 92 i 93 zawieszają się.
Art. 94 otrzymuje brzmienie następujące:
"1. W razie przekroczenia terminu dostawy kolej winna jest uiścić odszkodowanie za udowodnioną stratę, do wysokości przewoźnego.
2. Jeżeli wskutek przekroczenia terminu dostawy szkoda nie powstała lub też nie została udowodnioną, kolej winna uiścić za każdy dzień przekroczenia terminu dostawy 5% przewoźnego, nie wyżej jednak nad 50% sumy przewoźnego".
W ustąpię 3-m skreśla się zdanie drugie.
W części II "Postanowienia Taryfowe".
Punkt 2 zmienia się w sposób następujący:
"W zależności od wagi przesyłki w komunikacji miejscowej kolei wąskotorowych dzielą się na przesyłki drobne - o wadze mniej niż 2500 kgr., półwagonowe - o wadze 2500 kgr. i więcej, oraz całowagonowe-o wadze 5000 i więcej kilogramów".
W punktach 14, 15, 17, 18, 22 i 54-ym minimalna norma wagi-5000 kgr. zastępuje się normą 2500 kgr" a 10000 kgr.-5000 kgr.
W punkcie 21 ustęp a) zmieniu sit;, jak następuje:
"Przesyłki zawierające przedmioty dłuższe niż 4 mtr. lub też przedmioty, ważące w jedne; sztuce więcej niż 100 kgr.".
Tytuł rozdziału XIII zmienia sit w sposób następujący:
"XIII Przedmioty długości ponad 4m2.
Odpowiednio w pp. 55, 56 i 57 wskazaną długość "ponad 7 m.", zmienia się na "ponad 4 m.".
W punkcie 68 ustęp pierwszy otrzymuje brzmienie następujące:
"Przewoźne za towary, przewożone luzem, t. j. bez opakowania lub bez wskazania ilości sztuk i bez należytego cechowania i numerowania każdej sztuki, oblicza się przy wszelkiej wadze, najmniej za 5000 kgr., a przy przewozie w wagonach o mniejszej ładowności niż 5000 kgr. za całkowitą ładowność wagonu".
W punkcie 75 ustęp b) ma brzmieć jak następuje:
"b) Za ciecze (płyny): Za wagę rzeczywistą załadowanego towaru najmniej jednak za 5000 kgr. od wagonu według odpowiedniej dla załadowanego towaru taryfy. Przy przewozie w wagonach o mniejszej ładowności niż 5000 kgr. przewoźne oblicza się za ładowność wagonu".
W punkcie 76 wskazana norma 100.000 kgr. zmienia się na 50.000 kgr.
W "Wykazie opłat dodatkowych".
W punkcie 7 "Opłaty za przetrzymanie wagonu i za zajęcie torów" wysokość opłat zmienia się w sposób następujący:
w ust. |
I - |
za |
każdą |
godziną |
pierwszej |
doby |
6 |
mk. |
" |
" |
" |
drugiej |
" |
" |
" |
10 |
" |
" |
" |
" |
Trzeciej i następnych |
15 |
" |
w ust. |
1I - |
za |
każdą |
godzinę |
pierwszej |
doby |
10 |
" |
" |
" |
" |
drugiej |
" |
" |
" |
15 |
" |
" |
" |
" |
Trzeciej i następnych |
20 |
" |
W części IIII Nomenklatura i klasyfikacja towarów.
W nomenklaturze i klasyfikacji tytuły rubryk, przeznaczonych do oznaczenia klas taryfowych, zamienia się poniższemi:
Klasa taryfy dla przesyłek |
drobnych |
półwagonowych |
wagonowych |
wagę rzeczywista przesyłki. |
za wagę rzeczywistą nie mniej jednak niż |
za 2500 kg |
5000 kg- wzgl. za ładowność wagonu. |
W części IV "Schematy taryfowe i tablice opłat przewozowych".
Dział A otrzymuje redakcję następującą:
Schematy - opłat taryfowych.
Przewoźne la każde 100 kg. i każdy kilometr oblicza się wedle stawek następujących:
w klasie |
przesyłek |
pospiesznych |
po |
|
200 |
fenigów |
" |
" |
" |
" |
zwyczajnych klasy I i II. |
150 |
" |
" |
" |
" |
" |
zwyczajnych klasy III, IV i V. |
80 |
" |
" |
" |
" |
" |
zwyczajnych klasy VI i VII |
30 |
" |
Oprócz opłat powyższych pobiera się przy przewozie stalą opłatę stacyjną w wysokości 2 mk. od każdych 100 kg.
Dział B zmienia się w sposób następujący:
DZIAŁ B.
TABLICE OPŁAT PRZEWOZOWYCH.
Za odległość kilometrów |
OPŁATY W FENIGACH ZA 100 KILOGRAMÓW |
Klasa przesyłek pośpiesznych |
Klasy przesyłek zwyczajnych |
I II |
III IV V |
VI VII |
1-10 |
2200 |
1700 |
1000 |
500 |
11 |
2400 |
1850 |
1080 |
530 |
12 |
2600 |
2000 |
1160 |
560 |
13 |
2800 |
2150 |
1240 |
590 |
14 |
3000 |
2300 |
1320 |
620 |
15 |
3200 |
2450 |
1400 |
650 |
16 |
3400 |
2600 |
1480 |
680 |
17 |
3600 |
2750 |
1560 |
710 |
18 |
3800 |
29C0 |
1640 |
740 |
19 |
4000 |
3050 |
1720 |
770 |
20 |
4200 |
3200 |
1800 |
800 |
21 |
4400 |
3350 |
1880 |
830 |
22 |
4600 |
3500 |
1960 |
860 |
23 |
4800 |
3650 |
2040 |
890 |
24 |
5000 |
3800 |
2120 |
920 |
25 |
5200 |
3950 |
2200 |
950 |
26 |
5400 |
4100 |
2280 |
980 |
27 |
5600 |
4250 |
2360 |
1010 |
28 |
5800 |
4400 |
2440 |
1040 |
29 |
6000 |
4550 |
2520 |
1070 |
30 |
62Ü0 |
4700 |
2600 |
1100 |
31 |
6400 |
4850 |
2680 |
1130 |
32 |
6600 |
5000 |
2760 |
1160 |
33 |
6800 |
5150 |
2840 |
1190 |
34 |
7000 |
5300 |
2920 |
1220 |
35 |
7200 |
5450 |
3000 |
1250 |
36 |
7400 |
5600 |
3080 |
1280 |
37 |
7600 |
5750 |
3160 |
1310 |
38 |
7800 |
5900 |
3240 |
1340 |
39 |
8000 |
6050 |
3320 |
1370 |
40 |
8200 |
6200 |
3400 |
1400 |
41 |
8400 |
6350 |
3480 |
1430 |
42 |
8600 |
6500 |
3560 |
1460 |
43 |
8800 |
6650 |
3640 |
1490 |
44 |
9000 |
6800 |
3720 |
1520 |
45 |
9200 |
6950 |
3800 |
1550 |
46 |
9400 |
7100 |
3880 |
1580 |
47 |
9600 |
7250 |
3960 |
1610 |
48 |
9800 |
7400 |
4040 |
1640 |
49 |
10000 |
7550 |
4120 |
1670 |
50 |
10200 |
7700 |
4200 |
1700 |
51 |
10400 |
7850 |
4280 |
1730 |
52 |
10600 |
8000 |
4360 |
1760 |
53 |
10800 |
8150 |
4440 |
1790 |
54 |
11000 |
8300 |
4520 |
1820 |
55 |
11200 |
8450 |
4600 |
1850 |
DZAŁ B.
TABLICE OPŁAT PRZEWOZOWYCH.
Za odległość kilometrów |
OPŁATY W FENIGACH ZA 100 KILOGRAMÓW |
Klasy przesyłek zwyczajnych |
Klasy przesyłek zwyczajnych |
I II |
I II |
VI VII |
1-10 |
2200 |
1700 |
1000 |
500 |
11 |
2400 |
1850 |
1080 |
530 |
12 |
2600 |
2000 |
1160 |
560 |
13 |
2800 |
2150 |
1240 |
590 |
14 |
3000 |
2300 |
1320 |
620 |
15 |
3200 |
2450 |
1400 |
650 |
16 |
3400 |
2600 |
1480 |
680 |
17 |
3600 |
2750 |
1560 |
710 |
18 |
3800 |
2900 |
1640 |
740 |
19 |
4000 |
3050 |
1720 |
770 |
20 |
4200 |
3200 |
1800 |
800 |
21 |
4400 |
3350 |
1880 |
830 |
22 |
4600 |
3500 |
1960 |
860 |
23 |
4800 |
3650 |
2040 |
890 |
24 |
5000 |
3800 |
2120 |
920 |
25 |
5200 |
3950 |
2200 |
950 |
26 |
5400 |
4100 |
2280 |
980 |
27 |
5600 |
4250 |
2360 |
1010 |
28 |
5800 |
4400 |
2440 |
1040 |
29 |
6000 |
4550 |
2520 |
1070 |
30 |
6200 |
4700 |
2600 |
1100 |
31 |
C400 |
4850 |
2680 |
1130 |
32 |
6600 |
5000 |
2760 |
1160 |
33 |
6800 |
5150 |
2840 |
1190 |
34 |
7000 |
5300 |
2920 |
1220 |
35 |
7200 |
5450 |
3000 |
1250 |
36 |
7400 |
5600 |
3080 |
1280 |
37 |
7600 |
5750 |
3160 |
1310 |
38 |
7800 |
5900 |
3240 |
1340 |
39 |
8000 |
6050 |
3320 |
1370 |
40 |
8200 |
6200 |
3400 |
1400 |
41 |
8400 |
6350 |
3480 |
1430 |
42 |
8600 |
6500 |
3560 |
1460 |
43 |
8800 |
6650 |
3640 |
1490 |
44 |
9000 |
6800 |
3720 |
1520 |
45 |
9200 |
6950 |
3800 |
1550 |
46 |
9400 |
7100 |
3880 |
1580 |
47 |
9600 |
7250 |
3960 |
1610 |
48 |
9800 |
7400 |
4040 |
1640 |
49 |
10C00 |
7550 |
4120 |
1670 |
50 |
10200 |
7700 |
4200 |
1700 |
51 |
10400 |
7850 |
4280 |
1730 |
52 |
10600 |
8000 |
4360 |
1760 |
53 |
10800 |
8150 |
4440 |
1790 |
54 |
11000 |
8300 |
4520 |
1820 |
55 |
11200 |
8450 |
4600 |
1850 |
56 |
11400 |
8600 |
4680 |
1880 |
57 |
11600 |
8750 |
4760 |
1910 |
58 |
11800 |
8800 |
4840 |
1940 |
59 |
12000 |
9050 |
4920 |
1970 |
60 |
12200 |
9200 |
5000 |
2000 |
61 |
12400 |
9350 |
5080 |
2030 |
62 |
12600 |
9500 |
5160 |
2060 |
63 |
12800 |
9650 |
5240 |
2090 |
64 |
12800 |
9800 |
5320 |
2120 |
65 |
13200 |
9950 |
5400 |
2150 |
66 |
13400 |
10100 |
5480 |
2180 |
67 |
13600 |
10250 |
5560 |
2210 |
68 |
13800 |
10400 |
5640 |
2240 |
69 |
14000 |
10550 |
5720 |
2270 |
70 |
14200 |
10700 |
5800 |
2300 |
71 |
14400 |
10850 |
5880 |
2330 |
72 |
14600 |
11000 |
5960 |
2360 |
73 |
14800 |
11150 |
6040 |
2390 |
74 |
15000 |
11300 |
6120 |
2420 |
75 |
15200 |
11450 |
6200 |
2450 |
76 |
15400 |
11600 |
6280 |
2480 |
77 |
15600 |
11750 |
6360 |
2510 |
78 |
15800 |
11900 |
6440 |
2540 |
79 |
16000 |
12050 |
6520 |
2570 |
80 |
16200 |
12200 |
6600 |
2600 |
81 |
16400 |
12350 |
6680 |
2630 |
82 |
16600 |
12500 |
6760 |
2660 |
83 |
16800 |
12650 |
6840 |
2690 |
84 |
17000 |
12800 |
6920 |
2720 |
85 |
17200 |
12850 |
7000 |
2750 |
86 |
17400 |
13100 |
7080 |
2780 |
87 |
17600 |
13250 |
7160 |
2810 |
88 |
17800 |
13400 |
7240 |
2840 |
89 |
18000 |
13550 |
7320 |
2870 |
90 |
18200 |
13700 |
7400 |
2900 |
91 |
18400 |
13850 |
7480 |
2930 |
92 |
18600 |
14000 |
7560 |
2960 |
93 |
18800 |
14150 |
7640 |
2990 |
94 |
19000 |
14300 |
7720 |
3020 |
95 |
19200 |
14450 |
7800 |
3050 |
96 |
19400 |
14600 |
7880 |
3080 |
97 |
18600 |
14760 |
7960 |
3110 |
98 |
18800 |
14900 |
8040 |
3140 |
99 |
20000 |
15050 |
8120 |
3170 |
100 |
20200 |
15200 |
8200 |
3200 |
Z chwilą wprowadzenia w życie niniejszego rozporządzenia traci moc obowiązującą rozporządzenie Ministra Kolei Żelaznych z d. 16 października 1920 r. ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 1920 r. № 100, poz. 664.