I. Ogłoszenie stanowi podstawę do składania wniosków o udzielenie koncesji, na okres 10 lat, na rozpowszechnianie w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie MUX-8 programu telewizyjnego o charakterze uniwersalnym albo wyspecjalizowanym.
Liczba przewidzianych w ogłoszeniu koncesji do udzielenia wynosi: 2.
Programy będą rozpowszechniane codziennie przez 24 godziny na dobę i oznaczane nazwą określoną w koncesji. Programy będą rozpowszechniane z zachowaniem poniższych warunków:
1. Dla potrzeb rozpowszechniania programów użyte zostaną kanały telewizyjne o szerokości 7 MHz w standardzie DVB-T lub DVB-T2, w ósmym ogólnopolskim multipleksie, wymienione i szczegółowo określone w załączniku do zarządzenia nr 5 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 15 lutego 2016 r. w sprawie planu zagospodarowania częstotliwości dla zakresu 174-230 MHz (Dz. Urz. UKE poz. 20), zmienionego zarządzeniem nr 1 Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia 14 stycznia 2019 r. (Dz. Urz. UKE poz. 1).
2. Stacje nadawcze przeznaczone do rozpowszechniania programów będą zlokalizowane na poszczególnych obszarach wykorzystania częstotliwości wskazanych w powyższym planie zagospodarowania częstotliwości lub poza tymi obszarami w odległości nie większej niż 25 km od granicy obszarów. Wartości parametrów technicznych stacji nadawczych, w tym mocy promieniowanej, będą zawierały się w takich granicach, aby dopuszczalny sumaryczny poziom natężenia pola sygnałów zakłócających, wyznaczony zgodnie z obowiązującymi zaleceniami Sektora Radiokomunikacji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego - ITU-R i porozumienia Genewa 2006 (Porozumienie Regionalne w sprawie planowania naziemnej radiodyfuzji cyfrowej w Regionie 1 /w części Regionu 1 położonej na zachód od południka 170°E i na północ od równoleżnika 40°S, z wyłączeniem terytorium Mongolii/ oraz Islamskiej Republice Iranu, w pasmach częstotliwości 174-230 MHz oraz 470-862 MHz - Genewa 2006), tzn. obliczony metodą ITU R.P1546 dla 1 % czasu, 50 % miejsc, na wysokości 10 m n.p.t., nie przekraczał na granicy wspólnoblokowych lub wspólnokanałowych obszarów wykorzystania częstotliwości, na terenie wymienionych poniżej wymienionych krajów, następujących wartości:
- dla standardu DVB-T i DVB-T2:
| Kraj | Wartość (dBµV/m) | ||
| DVB-T (2) → T-DAB | DVB-T (2) → DVB-T | ||
| Niemcy | 45 | 38 | |
| Szwecja | 45 | 38 | |
| Dania | 45 | ||
| Kraj | Wartość (dBµV/m) | ||
| DVB-T (2) → T-DAB | DVB-T (2) → DVB-T | ||
| Litwa | 45 | 38 | |
| Łotwa | 45 | 38 | |
| Rosja | 45 | 38 | |
| Białoruś | 43 | 35 | |
| Ukraina | 45 | 38 | |
| Słowacja | 43 | 35 | |
| Czechy | 43 | 35 | |
| Polska | 45 | 38 | |
3. System emisji:
- standard DVB-T zgodnie z normą PN-ETSI EN 300 744 (Telewizja cyfrowa (DVB) - Struktura ramkowania, kodowanie kanałowe i modulacja dla naziemnej telewizji cyfrowej) lub
- standard DVB-T2 zgodnie z normą PN-ETSI EN 302 755 (Telewizja cyfrowa (DVB) - Struktura ramkowania, kodowanie kanałowe i modulacja dla systemu drugiej generacji naziemnej telewizji cyfrowej (DVB-T2)).
4. Standard kodowania sygnału wizji:
- dla DVB-T: H.264/AVC (zgodnie z Zaleceniem Sektora Telekomunikacji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego ITU-T H.264 Zaawansowane kodowanie wizji dla źródłowych usług audiowizualnych) zdolny do kodowania strumienia MP@L3 dla telewizji o standardowej rozdzielczości (SDTV) i HP@L4 dla telewizji o wysokiej rozdzielczości (HDTV) lub
- dla DVB-T2: H.265/HEVC (zgodnie z Zaleceniem Sektora Telekomunikacji Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego ITU-T H.265 Wysokowydajne kodowanie wizji) zdolny do kodowania obrazów o rozdzielczości 1920 × 1080 p50 i 1280 × 720 p50 dla telewizji o wysokiej rozdzielczości (HDTV).
5. Standard kodowania sygnału fonii:
- standard kodowania sygnału fonii podstawowej: MPEG-2 Audio Warstwa II (zgodnie z normą ISO/IEC 13818-3 - Technika informatyczna - Ogólne zasady kodowania obrazów ruchomych i towarzyszącej im informacji dźwiękowej; Część 3: Dźwięk) lub
- standard kodowania sygnału fonii przestrzennej: E-AC-3 (Dolby Digital+), (zgodnie z normą ETSI TS 102 366 - Standard cyfrowej kompresji fonii /AC-3, Enhanced AC-3/).
6. Średnia przepływność strumienia danych przypadająca na jeden program będzie wynosić nie więcej niż 1/7 przepływności całkowitego strumienia danych powstałego z kodowania wszystkich treści, który po procesie modulacji będzie tworzył sygnał multipleksu MUX-8.
7. Sygnał multipleksu ósmego tworzyć będzie nie więcej niż 7 programów telewizyjnych (dalej "Programy TV"), na których rozpowszechnianie w multipleksie MUX-8 Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji udzielił koncesji (dalej "Koncesje").
8. Uporządkowanie audiowizualnych składników multipleksu MUX-8 będzie następujące: w kolejności odpowiadającej dacie udzielenia Koncesji przez Przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
9. Programy będą niekodowane i udostępniane odbiorcom bezpłatnie.
10. Programy będą rozpowszechniane w sygnale ogólnopolskiego multipleksu MUX-8 w standardzie DVB-T w systemie standardowej rozdzielczości lub w standardzie DVB-T2 w systemie wysokiej rozdzielczości.
11. Programy TV będą rozpowszechniane w standardzie DVB-T co najmniej do dnia, w którym wszystkie Koncesje dopuszczać będą możliwość rozpowszechniania Programów TV w standardzie DVB-T2.
12. Programy TV będą rozpowszechniane w standardzie DVB-T2 najwcześniej od dnia, w którym Koncesje dopuszczać będą możliwość rozpowszechniania programów TV w standardzie DVB-T2.
13. Rozpoczęcie rozpowszechniania programów w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny przez podmioty, które uzyskały w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania prawo do umieszczenia programów w multipleksie ósmym nastąpi nie wcześniej niż od dnia 29 grudnia 2025 r.
II. Elementem decyzji koncesyjnej w zakresie określania warunków programowych będzie odesłanie do zadeklarowanych przez wnioskodawcę we wniosku o udzielenie koncesji informacji programowych i związanych z tym załączników, do których przestrzegania po uzyskaniu decyzji w sprawie udzielenia koncesji wnioskodawca się zobowiąże. Rażące odstąpienie od zadeklarowanych warunków programowych po udzieleniu koncesji będzie stanowić przesłankę cofnięcia koncesji w trybie art. 38 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji.
Elementem decyzji koncesyjnej w zakresie określenia warunków technicznych będzie ustalenie parametrów sygnalizacyjnych - identyfikatorów ID.
III. W postępowaniu stosuje się formularze wniosków, które można uzyskać w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w Warszawie przy Skwerze kard. Stefana Wyszyńskiego 9 w dni robocze w godzinach 10.00-15.00. Formularze dostępne są także na stronie internetowej www.krrit.gov.pl.
Wnioski można nadsyłać pocztą lub składać w kancelarii Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji - pokój A1. Kancelaria przyjmuje wnioski w dni robocze w godzinach 10.00-15.00. Wnioski można składać również drogą elektroniczną przez ePUAP lub na adres do doręczeń elektronicznych. Wnioski należy składać w jednym egzemplarzu.
Informacje dotyczące postępowania można uzyskać pod numerem telefonu 22-597-30-89.
IV. Wnioski mogą być składane w ciągu 45 dni od dnia opublikowania ogłoszenia.
V. Wnioski niezgodne z warunkami określonymi w pkt I w zakresie przedmiotu postępowania, określenia charakteru programu lub warunków technicznych, a także wnioski złożone po terminie określonym w pkt IV będą pozostawiane bez rozpoznania.
VI. Niezwłocznie po wszczęciu postępowania lista wnioskodawców uczestniczących w postępowaniu opublikowana zostanie w Internecie na stronie www.krrit.gov.pl oraz wywieszona w siedzibie Biura Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.
Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025Przedstawiciele środowiska psychologów i psychoterapeutów wskazują na ograniczanie możliwości przedstawiania przez nich opinii do rządowego projektu ustawy o zawodzie psychologa oraz samorządzie zawodowym psychologów, nad którym pracuje sejmowa podkomisja nadzwyczajna. Może to wywoływać poczucie deficytu demokracji, zwłaszcza gdy procedowane regulacje dotyczą konkretnych zawodów i grup społecznych, a tym samym także praw i obowiązków osób do nich należących.
19.11.2025Resort pracy opublikował trzecią już wersję projektu zmian w ustawie o PIP. Chce, żeby nawet wtedy, gdy decyzja inspektora pracy, stwierdzająca istnienie stosunku pracy, zostanie uchylona przez Głównego Inspektora Pracy albo decyzja GIP - uchylona przez sąd, to stwierdzony w niej stosunek pracy będzie trwał - od dnia doręczenia pracodawcy decyzji okręgowego inspektora pracy do dnia jej uchylenia przez GIP albo do dnia uprawomocnienia się orzeczenia sądu albo do rozwiązania stosunku pracy, jeśli rozwiązanie to nastąpiło przed wydaniem prawomocnego orzeczenia. Utrzymano największe kontrowersje i pogłębiono wątpliwości - wskazują prawnicy.
15.11.2025| Identyfikator: | M.P.2025.451 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Możliwość uzyskania koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego w ogólnopolskim multipleksie telewizyjnym MUX-8 |
| Data aktu: | 05/05/2025 |
| Data ogłoszenia: | 15/05/2025 |
| Data wejścia w życie: | 15/05/2025 |