Zmiana zarządzenia w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

ZARZĄDZENIE Nr 14
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 4 lutego 2022 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2021 r. poz. 178, 1192, 1535 i 2105) zarządza się, co następuje:
§  1. 
W zarządzeniu nr 2 Prezesa Rady Ministrów z dnia 5 stycznia 2016 r. w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów (M.P. poz. 1148, z późn. zm. 1 ) w § 8 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. W skład Kancelarii wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Biuro Prezesa Rady Ministrów;

2) Biuro Wiceprezesa Rady Ministrów;

3) Sekretariat Wiceprezesa Rady Ministrów;

4) Sekretariat Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów;

5) Biuro Ministra do Spraw Unii Europejskiej;

6) Biuro Pełnomocnika Rządu do Spraw Cyberbezpieczeństwa;

7) Centrum Informacyjne Rządu;

8) Centrum Rozwoju Kompetencji Cyfrowych;

9) Departament Analiz;

10) Departament Analiz Systemu Bezpieczeństwa Państwa;

11) Departament Architektury Informacyjnej Państwa;

12) Departament Bezpieczeństwa Narodowego;

13) Departament Cyberbezpieczeństwa;

14) Departament Ekonomiczny Unii Europejskiej;

15) Departament GovTech Polska;

16) Departament Instrumentów Rozwojowych;

17) Departament Komitetu do Spraw Europejskich;

18) Departament Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów;

19) Departament Koordynacji Procesu Legislacyjnego;

20) Departament Koordynacji Projektów Międzynarodowych;

21) Departament Nadzoru i Kontroli;

22) Departament Oceny Skutków Regulacji;

23) Departament Polityki Cyfrowej;

24) Departament Praw Obywatelskich i Tożsamości Europejskiej;

25) Departament Prawa Unii Europejskiej;

26) Departament Prawny;

27) Departament Programowania Prac Rządu;

28) Departament Regulacji Cyfrowych;

29) Departament Rozwoju Usług;

30) Departament Służby Cywilnej;

31) Departament Społeczeństwa Obywatelskiego;

32) Departament Spraw Obywatelskich;

33) Departament Spraw Parlamentarnych;

34) Departament Spraw Zagranicznych;

35) Departament Studiów Strategicznych;

36) Departament Telekomunikacji;

37) Departament Tożsamości Cyfrowej;

38) Departament Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą;

39) Departament Współpracy z Samorządem;

40) Departament Zarządzania Danymi;

41) Departament Zarządzania Systemami;

42) Biuro Budżetowo-Finansowe;

43) Biuro Dyrektora Generalnego;

44) Biuro Informatyki;

45) Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego;

46) Biuro Ochrony Informacji Niejawnych.".

§  2. 
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionego zarządzenia zostały ogłoszone w M.P. z 2017 r. poz. 14 i 694, z 2018 r. poz. 17, 179, 287, 444, 512, 670, 1084 i 1162, z 2019 r. poz. 14, 568 i 1193, z 2020 r. poz. 149, 257, 566, 897, 975, 1022, 1048 i 1188 oraz z 2021 r. poz. 429, 518, 552, 634, 703 i 835.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2022.183

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Zmiana zarządzenia w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Data aktu: 04/02/2022
Data ogłoszenia: 10/02/2022
Data wejścia w życie: 11/02/2022