united kingdom
ukraine

Włączenie kwalifikacji rynkowej "Obsługa platformy do nauczania zdalnego" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

OBWIESZCZENIE
MINISTRA CYFRYZACJI 1
z dnia 25 czerwca 2021 r.
w sprawie włączenia kwalifikacji rynkowej "Obsługa platformy do nauczania zdalnego" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

Na podstawie art. 25 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji (Dz. U. z 2020 r. poz. 226) ogłasza się w załączniku do niniejszego obwieszczenia informacje o włączeniu kwalifikacji rynkowej "Obsługa platformy do nauczania zdalnego" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.

ZAŁĄCZNIK

INFORMACJE O WŁĄCZENIU KWALIFIKACJI RYNKOWEJ "OBSŁUGA PLATFORMY DO NAUCZANIA ZDALNEGO" DO ZINTEGROWANEGO SYSTEMU KWALIFIKACJI

1. Nazwa kwalifikacji rynkowej
Obsługa platformy do nauczania zdalnego

2. Nazwa dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji rynkowej

Certyfikat

3. Okres ważności dokumentu potwierdzającego nadanie kwalifikacji rynkowej

Bezterminowo

4. Poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji przypisany do kwalifikacji rynkowej (ewentualnie odniesienie do poziomu Sektorowej Ramy Kwalifikacji)

4 poziom Polskiej Ramy Kwalifikacji

5. Efekty uczenia się wymagane dla kwalifikacji rynkowej

Osoba posiadająca kwalifikację "Obsługa platformy do nauczania zdalnego" pracuje na platformie e-leamingowej lub do nauczania zdalnego, np. Moodle, Google Classroom, Microsoft Teams. Zakłada kursy na platformie, ustawia ich parametry oraz umieszcza aktywności i zasoby. Ustawia właściwości narzędzi oraz ich składowych, zarządza ustawieniami kursów na platformie. Komunikuje się za pomocą różnych kanałów (komunikatorów internetowych, telefonicznie, e-mailowo oraz osobiście) z użytkownikami, diagnozuje i udziela im wsparcia w zakresie zgłaszanych problemów. Diagnozuje i rozwiązuje problemy techniczne kursu na platformie.
Zestaw 1. Tworzenie i porządkowanie kursów na platformie
Poszczególne efekty uczenia się Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Tworzy kursy na platformie - zakłada kursy na platformie;

- uruchamia kurs na platformie zamówiony przez użytkownika;

- kopiuje gotowe kursy na platformie lub treści;

- importuje wybraną zawartość z jednego kursu na platformie do drugiego.

Opisuje kurs na platformie - nadaje nazwę spełniającą wybrane wymogi proceduralne, np. obowiązujące w danej organizacji/instytucji;

- przypisuje kurs na platformie do kategorii/koszyków grupujących kursy, np. rok i semestr akademicki, dział firmy, dziedzina wiedzy.

Wprowadza podstawowe ustawienia do kursu na platformie - dopisuje uczestników do kursu;

- przypisuje uczestnikom role w kursie;

- ustawia klucz dostępu do kursu;

- ustawia widoczność kursu dla uczestników;

- ustawia limit wielkości plików umieszczonych na platformie;

- ustawia uprawnienia dla uczestników kursu, np. czasowy dostęp tylko do odczytu.

Zestaw 2. Tworzenie narzędzi oraz składowych w kursach na platformie
Poszczególne efekty uczenia się Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Dodaje zasoby do kursu na platformie - dodaje pliki w wybranych formatach tekstowych i graficznych;

- dodaje składową umożliwiającą umieszczenie na głównej stronie następujących elementów: ikony, tekstu, zdjęcia/grafiki, pliku audio, pliku wideo, np. zasób Etykieta;

- dodaje link do zasobów zewnętrznych;

- dodaje składową umożliwiającą załączenie wielu plików tekstowych w przejrzysty i uporządkowany sposób, np. Folder;

- kopiuje zasoby w ramach oraz pomiędzy kursami na platformie.

Zamieszcza aktywności w kursie na platformie - zamieszcza składową umożliwiającą zbieranie, ocenienie prac pisemnych uczestników kursu na platformie wraz z zamieszczeniem spersonalizowanej wiadomości zwrotnej, np. aktywność Zadanie;

- zamieszcza składową służącą do asynchronicznej komunikacji w kursie na platformie, np. aktywność Forum;

- zamieszcza składową służącą do synchronicznej komunikacji w kursie na platformie, np. aktywność Czat;

- zamieszcza składową umożliwiającą użycie co najmniej 3 rodzajów pytań do stworzenia ćwiczenia, np. aktywność Test;

- zamieszcza składową umożliwiającą przeprowadzenie głosowania na poziomie całej grupy, np. wybór godziny egzaminu, podzielenie studentów na grupy, np. aktywność Głosowanie;

- ustawia parametry składowych zamieszczonych w kursie: czas dostępu, liczbę podejść, punktację za wykonanie przez uczestników aktywności.

Zestaw 3. Rozwiązywanie problemów technicznych użytkowników platformy do nauczania zdalnego
Poszczególne efekty uczenia się Kryteria weryfikacji ich osiągnięcia
Diagnozuje i proponuje rozwiązania problemów użytkowników kursu na platformie Przygotowuje pytania do zgłoszonego przez użytkownika problemu obejmującego m.in.:

- grupowe klucze dostępu;

- udostępnianie kursu dla studentów;

- dostęp czasowy do zasobów;

- ustawienia kursów;

- logowanie do platformy;

- wyszukiwanie kursów;

- pracę na forum;

- oceny uczestników.

Wykorzystując różne formy komunikacji on-line (np. e-mail, czat, aplikację), przekazuje użytkownikowi propozycje rozwiązań zgłoszonego przez niego problemu obejmującego m.in.:

- grupowe klucze dostępu;

- udostępnianie kursu dla studentów;

- dostęp czasowy do zasobów;

- ustawienia kursów;

- logowanie do platformy;

- wyszukiwanie kursów;

- pracę na forum;

- oceny uczestników.

Diagnozuje i rozwiązuje problemy techniczne kursu na platformie Diagnozuje błędy techniczne dotyczące m.in.:

- grupowych kluczy dostępu;

- załączania plików;

- ustawień kursowych;

- dostępu czasowego do zasobów;

- ustawień aktywności kursowych;

- ocen uczestników.

Usuwa błędy techniczne dotyczące m.in.:

- grupowych kluczy dostępu;

- załączania plików;

- ustawień kursowych;

- dostępu czasowego do zasobów;

- ustawień aktywności kursowych;

- ocen uczestników.

6. Wymagania dotyczące walidacji i podmiotów przeprowadzających walidację

1. Etap weryfikacji

1.1. Metody

Wszystkie zestawy efektów uczenia się są wyłącznie sprawdzane za pomocą następującej metody: obserwacji w warunkach symulowanych (symulacji), w trakcie której kandydat wykonuje zadania na platformie w czasie rzeczywistym, w obecności komisji.

1.2. Zasoby kadrowe

Weryfikację efektów uczenia się prowadzi komisja walidacyjna składająca się z dwóch członków. Każdy z członków komisji musi posiadać dyplom magistra oraz udokumentowane co najmniej 18-miesięczne doświadczenie w pracy polegającej na wykorzystaniu narzędzi on-line platformy e-leamingowej do nauczania zdalnego osób dorosłych lub 18-miesięczne doświadczenie w pracy przy obsłudze kursów e-leamingowych. Ponadto co najmniej jedna osoba wchodząca w skład komisji powinna posiadać udokumentowane doświadczenie w weryfikacji efektów uczenia się dorosłych (egzaminowaniu).

1.3. Warunki organizacyjne i materialne

Instytucja certyfikująca musi zapewnić komputer z aktualnym oprogramowaniem niezbędnym do przeprowadzenia egzaminu, dostępem do Internetu oraz aktualnej wersji platformy e-leamingowej / narzędzia on-line, np. Moodle, Google Classroom, Microsoft Teams. Minister właściwy może wyrazić zgodę na przeprowadzenie całości lub części procesu walidacji zdalnie (on-line). Warunkiem uzyskania zgody jest zapewnienie przez instytucję certyfikującą procedur umożliwiających pełną weryfikację wszystkich efektów uczenia się.

2. Etapy identyfikowania i dokumentowania

Nie określa się wymagań dotyczących etapów identyfikowania i dokumentowania efektów uczenia się.

7. Warunki, jakie musi spełniać osoba przystępująca do walidacji

Nie dotyczy

8. Termin dokonywania przeglądu kwalifikacji

Nie rzadziej niż raz na 10 lat
1 Minister Cyfryzacji kieruje działem administracji rządowej - informatyzacja, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Cyfryzacji (Dz. U. poz. 1716).

Zmiany w prawie

Będą zmiany w wydawaniu wiz dla zagranicznych studentów

Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.

kk/pap 10.05.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 09.05.2025
Prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę obniżającą składkę zdrowotną dla przedsiębiorców

Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.

Grażyna J. Leśniak 06.05.2025
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2025 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie dotyczy nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2025
Lepsze prawo. W Sejmie odbyła się konferencja podsumowująca konsultacje społeczne projektów ustaw

W ciągu pierwszych 5 miesięcy obowiązywania mechanizmu konsultacji społecznych projektów ustaw udział w nich wzięły 24 323 osoby. Najpopularniejszym projektem w konsultacjach była nowelizacja ustawy o broni i amunicji. W jego konsultacjach głos zabrało 8298 osób. Podczas pierwszych 14 miesięcy X kadencji Sejmu RP (2023–2024) jedynie 17 proc. uchwalonych ustaw zainicjowali posłowie. Aż 4 uchwalone ustawy miały źródła w projektach obywatelskich w ciągu 14 miesięcy Sejmu X kadencji – to najważniejsze skutki reformy Regulaminu Sejmu z 26 lipca 2024 r.

Grażyna J. Leśniak 24.04.2025
Rząd organizuje monitoring metanu

Rada Ministrów przyjęła we wtorek, 22 kwietnia, projekt ustawy o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze, przedłożony przez minister przemysłu. Chodzi o wyznaczenie podmiotu, który będzie odpowiedzialny za monitorowanie i egzekwowanie przepisów w tej sprawie. Nowe regulacje dotyczą m.in. dokładności pomiarów, monitorowania oraz raportowania emisji metanu.

Krzysztof Koślicki 22.04.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2021.628

Rodzaj: Obwieszczenie
Tytuł: Włączenie kwalifikacji rynkowej "Obsługa platformy do nauczania zdalnego" do Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji.
Data aktu: 25/06/2021
Data ogłoszenia: 14/07/2021
Data wejścia w życie: 14/07/2021