Nadanie statutu Ministerstwu Infrastruktury.

ZARZĄDZENIE Nr 136
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 listopada 2007 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Infrastruktury

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ministerstwu Infrastruktury nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT MINISTERSTWA INFRASTRUKTURY

§  1.
Ministerstwo Infrastruktury, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Infrastruktury, zwanego dalej "Ministrem", właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 216, poz. 1594), do spraw:
1)
budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa;
2)
gospodarka morska;
3)
łączność;
4)
transport.
§  2. 1
W skład Ministerstwa wchodzą Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1)
Biuro Ministra;
2)
Departament Gospodarki Nieruchomościami;
3)
Departament Gospodarki Przestrzennej;
4)
Departament Rynku Budowlanego i Techniki;
5)
Departament Strategii Budownictwa i Mieszkalnictwa;
6)
Departament Orzecznictwa I;
7)
Departament Orzecznictwa II;
8)
Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi;
9)
Departament Poczty;
10)
Departament Telekomunikacji;
11)
Departament Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych;
12)
Departament Dróg i Autostrad;
13)
Departament Transportu Drogowego;
14)
Departament Kolejnictwa;
15)
Departament Inwestycji Kolejowych;
16)
Departament Lotnictwa;
17)
Departament Funduszy UE;
18)
Departament Budżetu;
19)
Departament Kontroli;
20)
Departament Prawny;
21)
Departament Spraw Obronnych;
22)
Biuro Dyrektora Generalnego;
23)
Biuro Audytu Wewnętrznego;
24)
Biuro Administracyjne;
25)
Biuro Finansowe;
26)
Biuro Informacji i Promocji;
27)
Biuro Ochrony Informacji Niejawnych;
28)
Sekretariat Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
§  3.
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
§  4.
Obsługę zadań Ministra zapewniają w szczególności:
1) 2
w zakresie działu administracji rządowej budownictwo, gospodarka przestrzenna i mieszkaniowa:
a)
Departament Gospodarki Nieruchomościami,
b)
Departament Gospodarki Przestrzennej,
c)
Departament Rynku Budowlanego i Techniki,
d)
Departament Strategii Budownictwa i Mieszkalnictwa;
2) 3
w zakresie działu gospodarka morska - Departament Transportu Morskiego i Bezpieczeństwa Żeglugi;
3)
w zakresie działu łączność:
a)
Departament Poczty,
b)
Departament Telekomunikacji;
4) 4
w zakresie działu transport:
a)
Departament Dróg i Autostrad,
b)
Departament Inwestycji Kolejowych,
c)
Departament Kolejnictwa,
d)
Departament Lotnictwa,
e)
Departament Polityki Transportowej i Spraw Międzynarodowych,
f)
Departament Transportu Drogowego.
1 Załącznik § 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 139 z dnia 15 grudnia 2008 r. (M.P.08.95.820) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 103 z dnia 30 grudnia 2009 r. (M.P.09.81.1025) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2010 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 62 z dnia 14 września 2011 r. (M.P.11.86.899) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 października 2011 r.

2 Załącznik § 4 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 139 z dnia 15 grudnia 2008 r. (M.P.08.95.820) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2009 r.
3 Załącznik § 4 pkt 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 139 z dnia 15 grudnia 2008 r. (M.P.08.95.820) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2009 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 62 z dnia 14 września 2011 r. (M.P.11.86.899) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 8 października 2011 r.

4 Załącznik § 4 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 103 z dnia 30 grudnia 2009 r. (M.P.09.81.1025) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 stycznia 2010 r.

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2007.90.980

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Nadanie statutu Ministerstwu Infrastruktury.
Data aktu: 29/11/2007
Data ogłoszenia: 04/12/2007
Data wejścia w życie: 04/12/2007