Nadanie statutu Ministerstwu Rozwoju Regionalnego.

ZARZĄDZENIE Nr 76
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 26 lipca 2007 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rozwoju Regionalnego

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm. 1 ) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ministerstwu Rozwoju Regionalnego nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie nr 1 Prezesa Rady Ministrów z dnia 2 stycznia 2007 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Rozwoju Regionalnego (M. P. Nr 1, poz. 7).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  2

STATUT MINISTERSTWA ROZWOJU REGIONALNEGO

§  1.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, zwane dalej "Ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Rozwoju Regionalnego, zwanego dalej "Ministrem", właściwego do spraw rozwoju regionalnego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju Regionalnego (Dz. U. Nr 131, poz. 916 oraz z 2007 r. Nr 110, poz. 761 i Nr 148, poz. 1042).
§  2.
W skład Ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1)
Departament Ekonomiczno-Finansowy;
2)
Departament Informacji i Promocji;
3)
Departament Instytucji Certyfikującej;
4)
Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej;
5)
Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych;
6)
Departament Koordynacji Programów Regionalnych;
7)
Departament Koordynacji i Zarządzania Podstawami Wsparcia Wspólnoty;
8)
Departament Prawny;
9)
Departament Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej;
10)
Departament Unii Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej;
11)
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego;
12)
Departament Współpracy Terytorialnej;
13)
Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym;
14)
Departament Zarządzania Programami Konkurencyjności i Innowacyjności;
15)
Departament Zarządzania Programem Transport;
16)
Biuro Administracyjno-Informatyczne;
17)
Biuro Dyrektora Generalnego;
18)
Sekretariat Ministra;
19)
Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego;
20)
Stanowisko do Spraw Obronnych;
21)
Stanowisko do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych.
§  3.
Obsługę zadań Ministra w zakresie działu rozwój regionalny zapewniają w szczególności:
1)
Departament Ekonomiczno-Finansowy;
2)
Departament Informacji i Promocji;
3)
Departament Instytucji Certyfikującej;
4)
Departament Koordynacji Polityki Strukturalnej;
5)
Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych;
6)
Departament Koordynacji Programów Regionalnych;
7)
Departament Koordynacji i Zarządzania Podstawami Wsparcia Wspólnoty;
8)
Departament Programów Pomocowych i Pomocy Technicznej;
9)
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego;
10)
Departament Współpracy Terytorialnej;
11)
Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym;
12)
Departament Zarządzania Programami Konkurencyjności i Innowacyjności;
13)
Departament Zarządzania Programem Transport.
§  4.
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje Minister.
1 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703, z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104 oraz z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 170, poz. 1217 i Nr 220, poz. 1600.
2 Załącznik zmieniony przez § 1 zarządzenia nr 97 z dnia 19 września 2007 r. (M.P.07.64.725) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 9 października 2007 r.

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2007.46.545

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Nadanie statutu Ministerstwu Rozwoju Regionalnego.
Data aktu: 26/07/2007
Data ogłoszenia: 31/07/2007
Data wejścia w życie: 31/07/2007