Nadanie statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji.

ZARZĄDZENIE Nr 13
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 23 stycznia 2006 r.
w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2003 r. Nr 24, poz. 199, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji nadaje się statut, stanowiący załącznik do zarządzenia.
§  2.
Traci moc zarządzenie nr 112 Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 listopada 2005 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji (M. P. Nr 67, poz. 940).
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 80, poz. 717, z 2004 r. Nr 238, poz. 2390 i Nr 273, poz. 2703 oraz z 2005 r. Nr 169, poz. 1414 i Nr 249, poz. 2104.

ZAŁĄCZNIK 

STATUT MINISTERSTWA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI

§  1.
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwane dalej "ministerstwem", zapewnia obsługę Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji właściwego, na podstawie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 31 października 2005 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. Nr 220, poz. 1897), do spraw:
1)
administracji publicznej;
2)
informatyzacji;
3)
wewnętrznych;
4)
wyznań religijnych oraz mniejszości narodowych i etnicznych.
§  2.
W skład ministerstwa wchodzi Gabinet Polityczny Ministra oraz następujące komórki organizacyjne:
1)
Biuro Ministra;
2)
Departament Administracji Publicznej;
3)
Departament Bezpieczeństwa Publicznego;
4)
Departament Budżetu;
5)
Departament Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców;
6)
Departament Informatyzacji;
7)
Departament Infrastruktury Teleinformatycznej;
8)
Departament Kontroli, Skarg i Wniosków;
9)
Departament Logistyki i Infrastruktury;
9a) 1
Departament Polityki Migracyjnej;
10)
Departament Prawny;
10a) 2
Departament Przeciwdziałania Zagrożeniom Terrorystycznym;
11)
Departament Rozwoju Rejestrów;
12)
Departament Spraw Obywatelskich;
13)
Departament Unii Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej;
14)
Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych;
15) 3
Departament Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych;
16)
Departament Zdrowia;
17)
Departament Zezwoleń i Koncesji;
18)
Biuro Administracyjno-Finansowe;
19)
Biuro Kadr, Szkolenia, Organizacji i Audytu Wewnętrznego;
20)
Biuro do Spraw Usuwania Skutków Klęsk Żywiołowych;
21) 4
Biuro Ochrony Informacji Niejawnych.
§  3.
Obsługę zadań Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, zwanego dalej "ministrem", w zakresie działu administracja publiczna, zapewniają w szczególności:
1)
Departament Administracji Publicznej;
2)
Departament Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców;
3)
Departament Infrastruktury Teleinformatycznej;
4)
Departament Rozwoju Rejestrów;
5)
Departament Spraw Obywatelskich.
§  4.
Obsługę zadań ministra, w zakresie działu informatyzacja, zapewnia w szczególności Departament Informatyzacji.
§  5.
Obsługę zadań ministra, w zakresie działu sprawy wewnętrzne, zapewniają w szczególności:
1)
Departament Bezpieczeństwa Publicznego;
1a) 5
Departament Polityki Migracyjnej;
1b) 6
Departament Przeciwdziałania Zagrożeniom Terrorystycznym;
2) 7
Departament Zarządzania Kryzysowego i Spraw Obronnych;
3)
Departament Zdrowia;
4)
Departament Zezwoleń i Koncesji.
§  6.
Obsługę zadań ministra, w zakresie działu wyznania religijne oraz mniejszości narodowe i etniczne, zapewnia w szczególności Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych.
§  7.
Bezpośredni nadzór nad Gabinetem Politycznym Ministra sprawuje minister.
1 Załącznik § 2 pkt 9a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 97 z dnia 23 czerwca 2006 r. (M.P.06.43.462) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lipca 2006 r.
2 Załącznik § 2 pkt 10a dodany przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 4 z dnia 5 stycznia 2007 r. (M.P.07.2.15) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lutego 2007 r.
3 Załącznik § 2 pkt 15 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. a) zarządzenia nr 120 z dnia 4 sierpnia 2006 r. (M.P.06.54.577) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 sierpnia 2006 r.
4 Załącznik § 2 pkt 21 zmieniony przez § 1 pkt 1 lit. b) zarządzenia nr 120 z dnia 4 sierpnia 2006 r. (M.P.06.54.577) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 sierpnia 2006 r.
5 Załącznik § 5 pkt 1a dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 97 z dnia 23 czerwca 2006 r. (M.P.06.43.462) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 6 lipca 2006 r.
6 Załącznik § 5 pkt 1b dodany przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 4 z dnia 5 stycznia 2007 r. (M.P.07.2.15) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 1 lutego 2007 r.
7 Załącznik § 5 pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 120 z dnia 4 sierpnia 2006 r. (M.P.06.54.577) zmieniającego nin. zarządzenie z dniem 19 sierpnia 2006 r.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024