Wytyczne dla okręgowych komisji wyborczych dotyczących dostarczenia obwodowym komisjom wyborczym kart do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2005 r.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 12 września 2005 r.
w sprawie wytycznych dla okręgowych komisji wyborczych dotyczących dostarczenia obwodowym komisjom wyborczym kart do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2005 r.

Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 27 września 1990 r. o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2000 r. Nr 47, poz. 544, z późn. zm.1)) Państwowa Komisja Wyborcza uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się wytyczne dla okręgowych komisji wyborczych dotyczące dostarczenia obwodowym komisjom wyborczym kart do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2005 r., stanowiące załącznik do uchwały.
§  2.
Wytyczne mają odpowiednie zastosowanie w ponownym głosowaniu.
§  3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 113, poz. 984 i Nr 153, poz. 1271, z 2003 r. Nr 57, poz. 507 i Nr 130, poz. 1188 oraz z 2004 r. Nr 25, poz. 219.

ZAŁĄCZNIK

WYTYCZNE DLA OKRĘGOWYCH KOMISJI WYBORCZYCH

DOTYCZĄCE DOSTARCZENIA OBWODOWYM KOMISJOM WYBORCZYM KART DO GŁOSOWANIA W WYBORACH PREZYDENTA RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, ZARZĄDZONYCH NA DZIEŃ 9 PAŹDZIERNIKA 2005 R.

1. Państwowa Komisja Wyborcza na podstawie art. 46 ustawy z dnia 27 września 1990 r. o wyborze Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2000 r. Nr 47, poz. 544, ze zm.) podejmie uchwałę w sprawie zarządzania druku kart do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, a Krajowe Biuro Wyborcze zleci druk kart do głosowania i ich zapakowanie dla poszczególnych obwodowych komisji wyborczych przez ustalonego wykonawcę, przyjmując liczbę uprawnionych do głosowania w obwodach na podstawie danych z wyborów do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 25 września 2005 r.

Karty będą wydrukowane w nakładzie odpowiadającym liczbie uprawnionych do głosowania, z czego 95 % nakładu należy dostarczyć poszczególnym obwodowym komisjom wyborczym, a 5 % nakładu zatrzymać jako rezerwę zdeponowaną u wójta (burmistrza, prezydenta miasta) do wykorzystania według dyspozycji właściwej okręgowej komisji wyborczej. Dla obwodów głosowania utworzonych w szpitalach, zakładach pomocy społecznej, zakładach karnych i aresztach śledczych oraz oddziałach zewnętrznych tych zakładów liczba dostarczonych kart do głosowania powinna odpowiadać liczbie uprawnionych do głosowania.

2. Odbiór od wykonawcy paczek z kartami do głosowania przeznaczonymi dla obwodów głosowania oraz paczek z kartami do głosowania stanowiącymi rezerwę dla gmin i miast położonych na obszarze objętym właściwością poszczególnych okręgowych komisji wyborczych nastąpi w terminach uzgodnionych z wykonawcą, nie później niż w dniu 5 października 2005 r., w punktach odbioru, którymi będą pomieszczenia przygotowane i wskazane przez dyrektorów właściwych delegatur Krajowego Biura Wyborczego. Odbioru paczek z kartami do głosowania od wykonawcy dokona, za pokwitowaniem, pracownik delegatury Krajowego Biura Wyborczego upoważniony przez przewodniczącego okręgowej komisji wyborczej. Odbiór paczek z kartami do głosowania powinien się odbywać za pokwitowaniem, po uprzednim sprawdzeniu liczby i oznakowaniu paczek dla poszczególnych obwodowych komisji wyborczych i paczek z rezerwą kart dla gmin i miast.

W związku z możliwością pomyłek, czynności związane z odbiorem paczek z kartami do głosowania powinny być przeprowadzone z najwyższą starannością, przez sprawdzenie z wcześniej przygotowanym wykazem obwodów, czy paczki zostały przygotowane dla wszystkich obwodowych komisji wyborczych i czy są prawidłowo oznakowane. Ewentualne pomyłki należy usunąć w trakcie odbioru.

3. Stosownie do pkt I.8) "Wytycznych dla okręgowych komisji wyborczych, dotyczących przygotowania i przeprowadzenia wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2005 r." stanowiących załącznik do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 16 sierpnia 2005 r. (M. P. Nr 51, poz. 707), okręgowa komisja wyborcza ustali szczegółowy plan dostarczenia kart do głosowania obwodowym komisjom wyborczym. W przyjętym we współdziałaniu z wójtami (burmistrzami, prezydentami miast) harmonogramie dostarczenia kart do głosowania do gmin i miast, a następnie do obwodów głosowania, okręgowa komisja wyborcza ustali sposób i terminy odbioru kart do głosowania przez osoby upoważnione przez wójtów, burmistrzów i prezydentów miast oraz terminy przekazania kart do głosowania poszczególnym obwodowym komisjom wyborczym. O przyjętych ustaleniach należy powiadomić obwodowe komisje wyborcze. Odbiór paczek z kartami do głosowania dostarczonych do gminy (miasta) powinien odbywać się za pokwitowaniem i po uprzednim ponownym sprawdzeniu, czy paczki przekazano dla wszystkich obwodowych komisji wyborczych wraz z rezerwą przechowywaną przez wójta (burmistrza, prezydenta miasta).

Zaleca się, by przekazanie kart do głosowania obwodowym komisjom wyborczym nastąpiło za pokwitowaniem w przeddzień wyborów, tj. w dniu 8 października 2005 r. Odbierając karty do głosowania, obwodowa komisja wyborcza powinna je przeliczyć w celu skontrolowania, czy liczba otrzymanych kart do głosowania odpowiada ich liczbie podanej na paczce oraz jest wystarczająca w stosunku do liczby uprawnionych do głosowania w danym obwodzie głosowania. Liczba otrzymanych przez komisję kart do głosowania (co dotyczy także ewentualnego otrzymania dodatkowych kart do głosowania z rezerwy) podlega ścisłemu rozliczeniu w protokole głosowania i w związku z tym czynność ich przeliczenia powinna być przeprowadzona dokładnie.

4. Okręgowa komisja wyborcza jest dysponentem rezerwy kart do głosowania zdeponowanej u wójta (burmistrza, prezydenta miasta). Stosownie do decyzji okręgowej komisji wyborczej, określoną przez komisję liczbę kart do głosowania z rezerwy wójt (burmistrz, prezydent miasta) przekazuje wskazanej obwodowej komisji wyborczej, sporządzając w 3 egzemplarzach protokół przekazania kart do głosowania. Jeden egzemplarz protokołu wójt (burmistrz, prezydent miasta) zatrzymuje u siebie, drugi egzemplarz przeznaczony jest dla obwodowej komisji wyborczej i trzeci przekazuje okręgowej komisji wyborczej.

5. Odbiór, transport i przechowywanie kart do głosowania muszą się odbywać w warunkach pełnego zabezpieczenia przed ich utratą lub zniszczeniem. W związku z tym o terminach transportu i miejscach przechowywania kart do głosowania do czasu ich zabezpieczenia w urzędach gmin (miast) dyrektor delegatury Krajowego Biura Wyborczego powinien powiadomić odpowiedniego komendanta policji. O miejscu i czasie przechowywania kart do głosowania w urzędzie gminy (miasta) oraz miejscu przechowywania kart do głosowania w budynkach, w których mieszczą się lokale wyborcze, wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) powinni poinformować odpowiednio komendantów policji lub kierowników komisariatów policji.

Zaleca się, aby pomieszczenia, w których będą składowane karty do głosowania, były plombowane lub zabezpieczane banderolami z pieczęcią urzędu.

6. Okręgowe komisje wyborcze właściwe do przeprowadzenia wyborów w obwodach głosowania utworzonych na polskich statkach morskich oraz w obwodach głosowania utworzonych za granicą obowiązane są ustalić liczbę kart do głosowania niezbędną dla tych obwodów, uwzględniając możliwość ich dostarczenia kapitanom statków na 5 dni przed dniem głosowania oraz konsulom nie później niż w 10 dni przed dniem głosowania.

Sposób sporządzenia i przekazania kart do głosowania dla obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich i za granicą określają:

- uchwała Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 1 września 2005 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania kart do głosowania dla obwodów głosowania utworzonych na polskich statkach morskich w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej,

- uchwała Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 1 września 2005 r. w sprawie sposobu sporządzania i przekazywania kart do głosowania dla obwodów głosowania utworzonych za granicą w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Wymienione uchwały właściwe okręgowe komisje wyborcze przekażą kapitanom statków i konsulom wraz z uchwałą Państwowej Komisji Wyborczej w sprawie zarządzenia druku kart do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 9 października 2005 r. W wypadku niedostarczenia kart do głosowania w terminach określonych w ww. uchwałach karty do głosowania sporządzają bowiem kapitanowie statków i konsulowie w brzmieniu ustalonym przez Państwową Komisję Wyborczą i przekazanym przez właściwą okręgową komisję wyborczą, umieszczając w miejsce pieczęci Państwowej Komisji Wyborczej własną pieczęć.

7. W wypadku konieczności przeprowadzenia ponownego głosowania zasady druku, odbioru i przekazania kart do głosowania obwodowym komisjom wyborczym stosuje się odpowiednio.

Karty do głosowania dla przeprowadzenia ponownego głosowania zastaną dostarczone okręgowym komisjom wyborczym do dnia 19 października 2005 r.

* * *

Przekazując niniejsze wytyczne, Państwowa Komisja Wyborcza zwraca się z prośbą o zapoznanie z nimi przewodniczących obwodowych komisji wyborczych, wójtów, burmistrzów i prezydentów miast.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.2005.54.746

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Wytyczne dla okręgowych komisji wyborczych dotyczących dostarczenia obwodowym komisjom wyborczym kart do głosowania w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2005 r.
Data aktu: 12/09/2005
Data ogłoszenia: 22/09/2005
Data wejścia w życie: 12/09/2005