| Kod PCN | Wyszczególnienie |
| 7208 25 00 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, zwinięte nie obrobione dalej oprócz walcowania na gorąco, trawione: |
|
| - - O grubości 4,75 mm lub większej (ECSC) | |
| 7208 26 00 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, zwinięte nie obrobione dalej oprócz walcowania na gorąco, trawione: |
|
| - - O grubości 3 mm lub większej, ale poniżej 4,75 mm (ECSC) | |
| 7208 27 00 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, zwinięte nie obrobione dalej oprócz walcowania na gorąco, trawione: |
|
| - - O grubości poniżej 3 mm (ECSC) | |
| 7208 37 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, zwinięte nie obrobione dalej oprócz walcowania na gorąco: |
|
|
- - O grubości 4,75 mm lub większej, ale nie przekraczającej 10 mm |
|
| 7208 38 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, zwinięte nie obrobione dalej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości 3 mm lub większej, ale poniżej 4,75 mm | |
| 7208 39 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, zwinięte nie obrobione dalej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości poniżej 3 mm | |
| 7208 40 10 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco z wzorami wypukłymi: |
|
| - - O grubości 2 mm lub większej (ECSC) | |
| 7208 51 30 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości powyżej 10 mm: | |
| - - - Pozostałe, o grubości: | |
| - - - - Przekraczającej 20 mm (ECSC) | |
| 7208 51 50 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości powyżej 10 mm: | |
| - - - Pozostałe, o grubości: | |
|
- - - - Przekraczającej 15 mm, ale nie przekraczającej 20 mm (ECSC) |
|
| 7208 51 91 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości powyżej 10 mm: | |
| - - - Pozostałe, o grubości: | |
|
- - - - Przekraczającej 10 mm, ale nie przekraczającej 15 mm, o szerokości: |
|
| - - - - - 2050 mm lub więcej (ECSC) | |
| 7208 51 99 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości powyżej 10 mm: | |
| - - - Pozostałe, o grubości: | |
|
- - - - Przekraczającej 10 mm, ale nie przekraczającej 15 mm, o szerokości: |
|
| - - - - - Poniżej 2.050 mm (ECSC) | |
| 7208 52 91 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
|
- - Pozostałe, o grubości 4,75 mm lub więcej, lecz nie przekraczającej 10 mm: |
|
| - - - Pozostałe o szerokości: | |
| - - - - 2.050 mm lub większej (ECSC) | |
| 7208 52 99 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
|
- - Pozostałe, o grubości 4,75 mm lub więcej, lecz nie przekraczającej 10 mm: |
|
| - - - Pozostałe o szerokości: | |
| - - - - Poniżej 2.050 mm (ECSC) | |
| 7208 53 90 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości 3 mm lub większej, lecz mniejszej niż 4,75 mm: | |
| - - - Pozostałe (ECSC) | |
| 7208 54 10 0 | Wyroby walcowane płaskie ze stali niestopowej, o szerokości 600 mm lub większej, walcowane na gorąco, nie platerowane, nie pokrywane ani nie powlekane: |
|
- Pozostałe, nie zwinięte, nie obrobione więcej oprócz walcowania na gorąco: |
|
| - - O grubości mniejszej niż 3 mm: | |
| - - - O grubości 2 mm lub większej (ECSC) |
Kazachstan, Ukraina i Rosja są znaczącymi eksporterami blach walcowanych na gorąco na polski obszar celny. Przy czym ich łączny udział w imporcie ogółem oraz udział w krajowym rynku blach walcowanych na gorąco wykazywał w okresie objętym badaniem (1996-1998 oraz pierwsze dwa miesiące roku 1999) stałą tendencję wzrostową, co wskazują dane zawarte w załączniku do postanowienia.
Ponadto trzy objęte wnioskiem kraje realizują swój eksport po cenach średnio o około 30% niższych od cen producentów krajowych, zaś w przypadku Rosji i Kazachstanu ceny te, nawet po uwzględnieniu stawki celnej, są niższe od technicznego kosztu wytworzenia towaru przez producentów krajowych, co uniemożliwia konkurencję.
Wzrostowi udziału importu z krajów objętych postępowaniem w krajowym rynku blach walcowanych na gorąco towarzyszy spadek udziału rynkowego wnioskodawców, co również obrazują dane zawarte w załączniku do niniejszego postanowienia.
Stwierdza się zatem, iż dalsza realizacja importu z Kazachstanu, Rosji i Ukrainy przy takiej dynamice jego wzrostu i tak zaniżonych cenach będzie miała negatywny wpływ na sytuację ekonomiczno-finansową w przemyśle krajowym objętym wnioskiem.
Strony zainteresowane powinny zgłosić swój udział w postępowaniu ochronnym nie później niż w terminie 30 dni od daty ogłoszenia niniejszego postanowienia i dostarczyć informacje oraz wyrazić opinie w ciągu 60 dni od daty ogłoszenia postanowienia.
Postanowienie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025| Identyfikator: | M.P.1999.34.529 |
| Rodzaj: | Postanowienie |
| Tytuł: | Wszczęcie postępowania ochronnego przed nadmiernym przywozem na polski obszar celny blach walcowanych na gorąco z Kazachstanu, Rosji i Ukrainy. |
| Data aktu: | 22/10/1999 |
| Data ogłoszenia: | 02/11/1999 |