Wzór sprawozdania finansowego komitetu wyborczego w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

UCHWAŁA
PAŃSTWOWEJ KOMISJI WYBORCZEJ
z dnia 19 lipca 1993 r.
w sprawie wzoru sprawozdania finansowego komitetu wyborczego w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.

Na podstawie art. 154 ust. 3 ustawy z dnia 28 maja 1993 r. - Ordynacja wyborcza do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 45, poz. 205) i art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 10 maja 1991 r. - Ordynacja wyborcza do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 72, poz. 319) Państwowa Komisja Wyborcza po porozumieniu z Ministrem Finansów uchwala, co następuje:
§  1.
Ustala się wzór sprawozdania finansowego zawierającego informacje o źródłach pozyskanych funduszy oraz o poniesionych wydatkach na cele wyborcze przez komitety wyborcze, które zarejestrowały okręgową listę kandydatów na posłów w jednym lub więcej niż jednym okręgu wyborczym albo zarejestrowały kandydata lub kandydatów na senatorów, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§  2.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

SPRAWOZDANIE FINANSOWE

( nazwa i adres komitetu wyborczego)

o źródłach pozyskanych funduszy oraz o poniesionych wydatkach na cele wyborcze w wyborach do ..................... Rzeczypospolitej Polskiej1) przeprowadzonych

(Sejmu, Senatu)

w dniu ............19.... r.

I. 1. Komitet wyborczy zarejestrował .................. okręgowych

(liczba)

list kandydatów na posłów w następujących okręgach wyborczych2) ..................................................

(numery okręgów wyborczych)

2. Komitet wyborczy zarejestrował .................. kandydatów

(liczba)

na senatorów w następujących okręgach wyborczych2) .....................

..........................................................

(nazwy okręgów wyborczych - województwo)

II. Źródła pozyskanych funduszy3) kwota w tys. zł

1. Środki pochodzące od tworzących

komitet wyborczy: partii,

organizacji politycznych,

organizacji społecznych lub wyborców .................

2. Środki własne kandydatów .................

3. Kredyt bankowy4) .................

4. Pożyczki pozabankowe5) .................

5. Zbiórka środków finansowych:

- zbiórki publiczne .................

- darowizny .................

w tym: darowizny przekraczające

10-krotność przeciętnego miesię-

cznego wynagrodzenia w sześciu

podstawowych działach produkcji

materialnej6) .................

- sprzedaż cegiełek na fundusz wyborczy .................

- sprzedaż znaczków, folderów, plakietek .................

- inne formy (wymienić) .................

______

Ogółem: .................

III. Rodzaj wydatków poniesionych na cele kwota w tys. zł

wyborcze w wyborach do Sejmu1)

1. Funkcjonowanie komitetu wyborczego .................

2. Funkcjonowanie agend terenowych

komitetu wyborczego:

a) ................................ ................

(nazwa agendy, siedziba)

b) ............................... .................

3. Opłaty za korzystanie ze środków

masowego przekazu:

- dzienniki i czasopisma .................

- radio .................

- telewizja .................

4. Wykonanie i rozprowadzenie:

- plakatów wyborczych .................

- wydawnictw (folderów) .................

- ulotek, plakietek, znaczków, reklamówek itp. .................

5. Organizacja spotkań z wyborcami (wy-

najęcie sali, sprzętu, nagłośnienie itp.) .................

6. Przejazdy kandydatów i osób towarzy-

szących ...............

7. Pozostałe (określić jakie)

................................ .................

______

Ogółem .................

IV. Rodzaj wydatków poniesionych na cele

wyborcze w wyborach do Senatu1) kwota w tys. zł

1. Funkcjonowanie komitetu wyborczego: ...............

2. Funkcjonowanie agend terenowych

komitetu wyborczego:

a) ................................. ...............

(nazwa agendy, siedziba)

b) ................................. ...............

3. Opłaty za korzystanie ze środków

masowego przekazu:

- dzienniki i czasopisma ...............

- radio ...............

- telewizja ...............

4. Wykonanie i rozprowadzenie:

- plakatów wyborczych ...............

- wydawnictw (folderów) ...............

- ulotek, plakietek, znaczków,

reklamówek itp. ................

5. Organizacja spotkań z wyborcami

(wynajęcie sali, sprzętu, nagłośnienie itp.) ................

6. Przejazdy kandydatów i osób towarzyszących ................

7. Pozostałe (określić jakie)

............................... ................

______

Ogółem ..............

Oświadczam, iż stosownie do postanowień art. 153 Ordynacji wyborczej do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej środki finansowe przeznaczone przez komitet wyborczy na prowadzenie kampanii wyborczej nie pochodziły: z budżetu państwa; od państwowych jednostek organizacyjnych; z budżetu jednostek samorządu terytorialnego, związków komunalnych i innych komunalnych osób prawnych oraz sejmików samorządowych; od przedsiębiorstw państwowych, a także podmiotów gospodarczych z udziałem Skarbu Państwa, jednostek samorządu terytorialnego, związków komunalnych oraz innych komunalnych osób prawnych; od podmiotów korzystających z dotacji Skarbu Państwa; od osób zagranicznych w rozumieniu przepisów prawa dewizowego.

Zbiórki publiczne odbywały się zgodnie z ustawowymi przepisami o zbiórkach publicznych.

................., dnia .......... ........................

(miejscowość) (czytelny podpis osoby

odpowiedzialnej za prawdziwość

danych)

______

1) Zgodnie z art. 1 ust. 1 w związku z art. 21 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 10 maja 1991 r. - Ordynacja wyborcza do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 72, poz. 319) komitety wyborcze, które uczestniczyły w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzają odrębne sprawozdania o wydatkach związanych z przeprowadzeniem kampanii wyborczej do Senatu (wypełniając część IV). Część II sprawozdania dotycząca źródeł pozyskania funduszy na prowadzenie kampanii wyborczej do Sejmu i Senatu może być wspólna.

2) Niepotrzebne skreślić w zależności od tego, czy sprawozdanie dotyczy wyłącznie kampanii wyborczej do Sejmu, czy do Senatu.

3) Wartość świadczeń rzeczowych i usług należy podać według cen rynkowych.

4) Wymienić wszystkie banki i wysokość uzyskanego w nich kredytu oraz warunki, na jakich kredyt został udzielony.

5) Wymienić wszystkie źródła i wysokość udzielonych pożyczek.

6) Wymienić wszystkich darczyńców, jeżeli wartość rzeczy darowanej, w dacie dokonania darowizny, przekracza ustaloną w art. 154 ust. 2 Ordynacji wyborczej do Sejmu wysokość, liczoną według miesiąca poprzedzającego ogłoszenie zarządzenia Prezydenta o wyznaczeniu daty wyborów.

Zmiany w prawie

Wolna Wigilia po raz pierwszy i nowe obowiązki dla firm, które wejdą… w Wigilię

W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.

Grażyna J. Leśniak 23.12.2025
Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1993.38.395

Rodzaj: Uchwała
Tytuł: Wzór sprawozdania finansowego komitetu wyborczego w wyborach do Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.
Data aktu: 19/07/1993
Data ogłoszenia: 30/07/1993
Data wejścia w życie: 30/07/1993