Wykaz obowiązków sprawozdawczych ustalonych przez Główny Urząd Statystyczny.

OBWIESZCZENIE
PREZESA GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO
z dnia 20 stycznia 1993 r.
w sprawie wykazu obowiązków sprawozdawczych ustalonych przez Główny Urząd Statystyczny.

1.
Na podstawie art. 16 ust. 4 ustawy z dnia 26 lutego 1982 r. o statystyce państwowej (Dz. U. z 1989 r. Nr 40, poz. 221) ogłasza się wykaz obowiązków sprawozdawczych ustalonych przez Główny Urząd Statystyczny, zwany dalej "wykazem", stanowiący załącznik do obwieszczenia.
2.
Traci moc obwieszczenie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 7 lutego 1991 r. w sprawie wykazu obowiązków sprawozdawczych ustalonych przez Główny Urząd Statystyczny (Monitor Polski Nr 12, poz. 81, Nr 15, poz. 103, Nr 21, poz. 152 i Nr 33, poz. 247 oraz z 1992 r. Nr 7, poz. 50, Nr 12, poz. 90 i Nr 34, poz. 246).

ZAŁĄCZNIK

WYKAZ OBOWIĄZKÓW SPRAWOZDAWCZYCH USTALONYCH PRZEZ GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY

Część  I

– Demografia

Lp. Forma przekazywania danych statystycznych (symbol i nazwa formularza) Termin wykonania Podmioty zobowiązane Numer i pozycja w wieloletnim programie badań statystycznych Numer i rok wydania zarządzenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego, wprowadzającego obowiązek sprawozdawczy, oraz numer i pozycja Dziennika Urzędowego Głównego Urzędu Statystycznego
1 2 3 4 5 6
1 Zgłoszenie urodzenia noworodka (Mz-K-10) sukcesywnie, nie później niż 3 dnia następnego miesiąca urzędy stanu cywilnego 01.1.03 z. nr 3 z 1990 r. (Nr 1, poz. 2) i nr 10 z 1991 r. (Nr 5, poz. 38)
2 Karta statystyczna zawarcia małżeństwa (DN-1) sukcesywnie, nie później niż do 3 dnia każdego miesiąca za poprzedni miesiąc urzędy stanu cywilnego 01.1.03
3 Karta statystyczna dotycząca prawomocnie orzeczonego rozwodu (D-R1) sukcesywnie, nie później niż do 3 dnia miesiąca po kwartałach I, II i III oraz do dnia 25 stycznia każdego roku za IV kwartał sądy 01.1.03
4 Karta statystyczna do karty zgonu (Pu-M67) sukcesywnie, nie później niż do 3 dnia miesiąca za miesiąc poprzedni urzędy stanu cywilnego 01.1.03 01.1.03
5 Zestawy informacji o: Rządowe Centrum 01.1.04 01.1.03
- liczbie i cechach

osób

zmieniających

miejsce stałego

pobytu w kraju

10 dnia każdego miesiąca Informatyczne PESEL 01.1.04 01.1.04
- liczbie i cechach

osób

wymeldowanych w

związku z

wyjazdem za

granicę na stałe

10 dnia każdego miesiąca 01.1.04
- liczbie i cechach

osób

zameldowanych na

pobyt czasowy

ponad 2 miesiące,

stan w dniu 31

grudnia

10 stycznia 01.1.04
- liczbie osób

przekraczających

granicę według

przejść

granicznych,

przynależności

państwowej

(obywatele

polscy, obywatele

innych krajów),

rodzajów ruchu

granicznego

(paszportowy,

uproszczony, mały

ruch graniczny,

inny) oraz

obsłudze środków

transportu według

rodzajów i

kierunków (wjazd

i wyjazd)

10 dnia każdego miesiąca Komendant Główny Straży Granicznej 01.1.04
6 D-W3 - dane o ludności zameldowanej na pobyt czasowy ponad 2 miesiące 31 stycznia 1993 r. urzędy gmin 01.1.04 z. nr 47 z 1992 r. (Nr 24, poz. 103)
7 D-W4 - zestawienie zbiorcze danych o ludności zameldowanej na pobyt czasowy ponad 2 miesiące 31 stycznia 1993 r. urzędy gmin 01.1.04

Część  II

– Zatrudnienie

1 2 3 4 5 6
8 Z-01 - sprawozdanie o stanie zatrudnienia 19 stycznia 1993 r. osoby prawne, samodzielne jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, samodzielnie bilansujące części składowe (zakłady, oddziały) wymienionych podmiotów oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, wyodrębnione pod względem techniczno-lokalnym i odrębnie finansowane części składowe osób prawnych i jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej, gdy rodzaj prowadzonej działalności jest inny niż w jednostce macierzystej; obowiązek dotyczy podmiotów, u których liczba pracujących wynosiła powyżej 5 osób, a w przypadku przedsiębiorstw wielozakładowych kryterium to dotyczy przedsiębiorstwa jako całości 06.1.01

06.1.03

06.1.05

06.1.06

z. nr 44 z 1992 r. (Nr 22, poz. 91)
9 Z-03 - sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach 10 dnia kalendarzowego po I, II i III kwartale osoby prawne, samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie: rolnictwa (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych), łowiectwa i leśnictwa, rybołówstwa i rybactwa (z wyłączeniem rybołówstwa w wodach morskich), pośrednictwa finansowego, jednostek naukowo-badawczych, administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, szkolnictwa ogólnokształcącego, zawodowego i wyższego, opieki nad dzieckiem i młodzieżą, ochrony zdrowia i opieki społecznej, działalności weterynaryjnej, kultury fizycznej i sportu, instytucji krzewienia i upowszechniania kultury, teatrów, oper, operetek, estrad, filharmonii, orkiestr, chórów, kapel, zespołów pieśni i tańca, działalności cyrków, wesołych miasteczek i parków rozrywki, działalności agencji informacyjnych, parków narodowych i rezerwatów przyrody, działalności ogrodów zoologicznych, działalności straży pożarnych, wojewódzkich pracowni planów regionalnych, działalności związanej ze świadczeniem usług w zakresie różnych zleceń u których liczba pracujących wynosiła powyżej 5 osób; jednostki i zakłady budżetowe oraz gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych wypłacające wynagrodzenia ze środków ujętych w działach budżetowych: oświata i wychowanie, kultura i sztuka, ochrona zdrowia, opieka społeczna, kultura fizyczna i sport, zaliczone do innych rodzajów działalności niż wymienione wyżej 06.1.01

06.1.03

z. nr 52 z 1992 r. (Nr 26, poz. 116)
10 Z-04 - sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach według stanowisk 18 czerwca naczelne i centralne organy administracji państwowej, Sąd Najwyższy, Naczelny Sąd Administracyjny oraz wybrane urzędy wojewódzkie, do których zwrócą się wojewódzkie urzędy statystyczne 06.1.04
11 Z-06 -sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w dziedzinie usług społecznych 9 stycznia 1993 r. osoby prawne, samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie: nauki i rozwoju techniki, oświaty i wychowania, kultury i sztuki, ochrony zdrowia i opieki społecznej, kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku, administracji państwowej i wymiaru sprawiedliwości, finansów i ubezpieczeń, organizacji społecznych, politycznych i związków zawodowych oraz jednostek wydawniczych i filmowych; jednostek i zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i szkół wyższych prowadzących działalność innego rodzaju niż wymieniona, wypłacające wynagrodzenia finansowane ze środków budżetowych przeznaczonych na te rodzaje działalności 06.1.0106.1.0306.1.0506.1.06 z. nr 44 z 1992 r. (Nr 22, poz. 91)
12 Z-07 - sprawozdanie o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w działalności produkcyjnej 15 stycznia 1993 r. osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych), osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie: przemysłu, budownictwa, rolnictwa, leśnictwa, transportu, łączności, handlu, usług informatycznych, pozostałych rodzajów produkcji materialnej, gospodarki komunalnej, gospodarki mieszkaniowej oraz niematerialnych usług komunalnych i pozostałych rodzajów usług niematerialnych, u których liczba pracujących wynosi: 06.1.0106.1.0306.1.0506.1.06
- powyżej 50 osób w

jednostkach

prowadzących

działalność w zakresie

przemysłu i

budownictwa,

- powyżej 20 osób w

pozostałych rodzajach

działalności, z

wyjątkiem rolnictwa,

- powyżej 5 osób w

rolnictwie, z

wyłączeniem

sporządzających

sprawozdania na

formularzu DG-2,

jednostki i zakłady budżetowe sporządzają sprawozdanie niezależnie od liczby pracujących
13 Z-10 - sprawozdanie o warunkach pracy 16 lutego 1993 r. osoby prawne, samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność w zakresie: przemysłu i budownictwa, rolnictwa, leśnictwa, transportu, łączności, handlu, gospodarki komunalnej, ochrony zdrowia i opieki społecznej, nauki i rozwoju techniki (jednostki naukowo-badawcze) i oświaty (szkoły wyższe), u których liczba pracujących wynosi: 06.1.01 06.1.03 06.1.05 06.1.06
- powyżej 50 osób w

jednostkach

przemysłowych i

budowlanych,

- powyżej 20 osób w

jednostkach

prowadzących pozostałe

rodzaje działalności,

w których występują

zagrożenia czynnikami

szkodliwymi lub

uciążliwymi dla

zdrowia oraz były

realizowane

świadczenia związane z

ochroną pracy

14 Z-11 - sprawozdanie o czasie pracy 16 stycznia 1993 r. wylosowane do badania osoby prawne, samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą zatrudniające robotników grupy wytwórczej i prowadzące działalność w zakresie: przemysłu i budownictwa (o liczbie pracujących powyżej 50 osób) oraz leśnictwa, transportu, łączności i handlu, pozostałych gałęzi produkcji materialnej i gospodarki komunalnej (o liczbie pracujących powyżej 20 osób) 06.1.01 06.1.03 06.1.05 06.1.06
15 Karta statystyczna strajku 3 dni po zakończeniu strajku osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, samodzielnie bilansujące części jednostek wyżej określonych oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, u których liczba pracujących wynosiła: 06.1.05 z nr 52 z 1992 r. (Nr 26, poz. 116)
- powyżej 50 osób i

prowadzą działalność w

zakresie przemysłu;

- powyżej 20 osób i

prowadzą działalność w

zakresie innym niż

przemysł

16 Karta statystyczna wypadku przy pracy 5 dni od sporządzenia protokołu, nie później niż do 15 dnia następnego miesiąca i 6 miesięcy od dnia wypadku osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, z wyjątkiem indywidualnych gospodarstw rolnych 06.1.06 z. nr 69 z 1989 r. (Nr 30, poz. 69); zm. z. nr 24 z 1990 r. (Nr 10, poz. 39)
Uwaga: Jednostki sfery budżetowej podległe Ministrom Spraw Wewnętrznych (z wyjątkiem zawodowych straży pożarnych) i Obrony Narodowej oraz Szefowi Urzędu Ochrony Państwa przekazują zestaw danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach w tych jednostkach bezpośrednio do Głównego Urzędu Statystycznego w zakresie ustalonym odrębnie.

Część  III

- Przekształcenia własnościowe

1 2 3 4 5 6
17 Pr-1 - sprawozdanie o przeznaczeniu mienia zlikwidowanego przedsiębiorstwa państwowego oraz o rozliczeniach budżetowych z tytułu rozporządzania tym mieniem 25 stycznia 1993 r.

25 dnia kalendarzowego po kwartale, w którym wykreślono przedsiębiorstwo z rejestru przedsiębiorstw państwowych

państwowe jednostki organizacyjne, którym właściwe przepisy przyznały prawo reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie rozporządzania mieniem zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych 02.1.04 z. nr 46 z 1992 r. (Nr 23, poz. 94)
18 Pr-2 - sprawozdanie o rozliczeniach budżetowych z tytułu rozporządzania mieniem zlikwidowanego przedsiębiorstwa państwowego pierwsze sprawozdanie 25 dnia kalendarzowego po kwartale, w którym przekazano sprawozdanie Pr-1, i następne po każdym kwartale państwowe jednostki organizacyjne, którym właściwe przepisy przyznały prawo reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie rozporządzania mieniem zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych 02.1.04
19 Pr-3 - sprawozdanie o sprzedaży akcji i udziałów Skarbu Państwa w spółce i o rozliczeniach budżetowych z tego tytułu 20 stycznia 1993 r.

20 dnia kalendarzowego po kwartale

państwowe jednostki organizacyjne, którym właściwe przepisy przyznały prawo reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie udostępniania akcji i udziałów spółek, w których akcjonariuszem lub udziałowcem jest Skarb Państwa 02.1.04
20 Pr-4 - sprawozdanie o przebiegu likwidacji przedsiębiorstwa państwowego 20 stycznia 1993 r.

20 dnia kalendarzowego po kwartale

państwowe jednostki organizacyjne, którym właściwe przepisy przyznały prawo reprezentowania Skarbu Państwa w zakresie rozporządzania mieniem zlikwidowanych przedsiębiorstw państwowych 02.1.04

Część  IV

- Ochrona środowiska i postęp naukowo-techniczny

1 2 3 4 5 6
21 OS-1 - sprawozdanie o emisji zanieczyszczeń powietrza oraz o stanie urządzeń oczyszczających 31 stycznia osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, wnoszące opłaty za wprowadzanie zanieczyszczeń do powietrza, z wyłączeniem opłat za benzo(a)piren z procesów spalania według jednostkowych stawek opłat ustalonych obowiązującymi przepisami 01.4.05 z. nr 56 z 1989 r. (Nr 20, poz. 52); zm. z. nr 20 z 1991 r. (Nr 8, poz. 65)
22 OS-2 - sprawozdanie o zagrożeniu i ochronie środowiska leśnego 31 stycznia nadleśnictwa Lasów Państwowych 01.4.09
23 OS-3 - sprawozdanie o gospodarowaniu wodą, ściekach i ładunkach zanieczyszczeń 31 stycznia osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, wnoszące opłaty za pobór z ujęć własnych rocznie 5.000 m3 i więcej wody podziemnej albo 20.000 m3 i więcej wody powierzchniowej lub za odprowadzanie rocznie 20.000 m3 i więcej ścieków, z wyjątkiem przedsiębiorstw wodociągowych i kanalizacyjnych, zużywających wyłącznie wodę zakupioną od wodociągów komunalnych i jednocześnie odprowadzających ścieki wyłącznie do kanalizacji miejskiej, oraz państwowych gospodarstw rolnych i ferm przemysłowych zużywających wodę wyłącznie na potrzeby produkcji zwierzęcej i roślinnej (w tym ogrodniczej i szklarniowej) 01.4.04

06.2.04

24 OS-4 - sprawozdanie o poborze wody do nawodnień w rolnictwie i leśnictwie oraz o napełnianiu stawów rybnych 15 stycznia wojewódzkie zarządy inwestycji rolniczych, państwowe i spółdzielcze gospodarstwa rybackie oraz okręgowe zarządy lasów państwowych, prowadzące gospodarkę wodną na nawadnianych użytkach rolnych i leśnych o powierzchni 20 ha i większej oraz stawach rybnych o powierzchni 10 ha i większej 06.2.04
25 OS-5 - sprawozdanie o komunalnych oczyszczalniach ścieków 15 stycznia jednobranżowe przedsiębiorstwa wodociągów i kanalizacji oraz wielobranżowe przedsiębiorstwa gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, a także spółki wodno-ściekowe eksploatujące oczyszczalnie przyjmujące ścieki socjalno-bytowe 01.4.04
26 OS-6 - sprawozdanie o odpadach przemysłowych uciążliwych dla środowiska 31 stycznia osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, wytwarzające w ciągu roku 1 tys. ton i więcej odpadów uciążliwych dla środowiska lub posiadające nagromadzone na swoim terenie 1 mln ton i więcej odpadów, bez względu na ilość odpadów wytworzonych w ciągu roku 01.4.07
27 OS-7 - sprawozdanie o ochronie przyrody i krajobrazu 31 stycznia parki narodowe, a w odniesieniu do parków krajobrazowych, obszarów chronionego krajobrazu, rezerwatów i pomników przyrody - wojewodowie 01.4.08
28 PNT-01 - sprawozdanie z działalności naukowej i badawczo-rozwojowej 10 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych, zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, o liczbie pracowników wynoszącej 20 osób i więcej, tj. jednostki badawczo-rozwojowe, placówki Polskiej Akademii Nauk, jednostki, których przedmiot działalności obejmuje obsługę nauki, szkoły wyższe 06.3.01 z. nr 26 z 1992 r. (Nr 11, poz. 69)
29 PNT-02 - sprawozdanie o innowacjach 10 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych, zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których podstawowym przedmiotem działania jest działalność przemysłowa i liczba pracujących wynosi 50 osób i więcej 06.3.02

06.3.06

30 PNT-03 - karta statystyczna wykorzystania licencji 12 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych, zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, w których liczba pracujących wynosi 50 osób i więcej, wykorzystujących przedmiot licencji na zagraniczne rozwiązania naukowo-techniczne 06.3.03
31 PNT-04 - sprawozdanie o wskaźnikach techniczno-produkcyjnych oraz jednostkowego zużycia i wykorzystania materiałów 10 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych, zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których podstawowym przedmiotem działania jest działalność przemysłowa, a liczba pracujących wynosi 50 osób i więcej, wybrane przez Główny Urząd Statystyczny, do których zwrócą się wojewódzkie urzędy statystyczne 06.3.05
32 PNT-05 - jednorazowa ankieta o innowacjach w przemyśle 12 stycznia 1993 r. osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych, zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których podstawowym przedmiotem działania jest działalność przemysłowa i liczba pracujących wynosi 6 osób i więcej, wylosowanych do badania, do których zwrócą się wojewódzkie urzędy statystyczne
33 G-01 - sprawozdanie o zużyciu i zapasach wybranych wyrobów 5 lutego podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie: przemysłu, budownictwa, rolnictwa, transportu, łączności i gospodarki komunalnej, zużywające w skali roku ilości materiałów określone szczegółowo w zarządzeniu oraz 100 MWh i więcej energii elektrycznej 06.5 z. nr 39 z 1992 r. (Nr 21, poz. 86)
34 G-02a - sprawozdanie o produkcji, obrotach, zużyciu 13 dnia po I, II i III kwartale podmioty, których podstawowym przedmiotem działalności jest działalność w zakresie: 06.5
i zapasach paliw, energii i produktów energetycznych 20 stycznia - rolnictwa, łowiectwa i

leśnictwa, rybołówstwa i

rybactwa, u których

liczba pracujących wynosi

powyżej 100 osób,

- górnictwa i kopalnictwa,

działalności

produkcyjnej,

zaopatrywania w energię

elektryczną, gaz i wodę

oraz budownictwa, u

których liczba

pracujących wynosi

powyżej 50 osób,

- handlu hurtowego i

detalicznego, jeżeli

roczna sprzedaż

wszystkich paliw lub

paliw stałych jest

większa od 1.000 ton,

- hoteli i restauracji, u

których liczba

pracujących wynosi

powyżej 200 osób,

- transportu i łączności u

których liczba

pracujących wynosi

powyżej 50 osób,

- w innym zakresie wybrane

metodą doboru celowego,

do których zwrócą się

wojewódzkie urzędy

statystyczne

35 G-02b - sprawozdanie o produkcji, obrotach, zużyciu i zapasach paliw, energii i produktów energetycznych 13 dnia po I, II i III kwartale 20 stycznia podmioty określone pod lp. 34 oraz wytwarzające produkty rafinacji ropy naftowej 06.5
36 G-03 - sprawozdanie o zużyciu paliw i energii 20 stycznia podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie: przemysłu, budownictwa, rolnictwa, transportu, łączności oraz gospodarki komunalnej, zużywające w skali roku 100 MWh i więcej energii elektrycznej 06.5
37 G-04 - sprawozdanie o obrocie środkami ochrony roślin 13 dnia po kwartale podmioty będące producentami środków ochrony roślin 06.5
38 G-05m - sprawozdanie o 22 lutego podmioty prowadzące działalność w zakresie: 06.5
wartości zużytych materiałów i energii oraz zapasów - przemysłu i budownictwa,

u których liczba

pracujących wynosi

powyżej 50 osób,

- transportu i łączności, u

których liczba

pracujących wynosi

powyżej 20 osób,

oraz wylosowane podmioty prowadzące działalność określoną wyżej, u których liczba pracujących jest większa niż 5 osób i nie jest większa odpowiednio od 50 lub 20 osób

- innej działalności

(wytypowane), u których

liczba pracujących wynosi

powyżej 20 osób

39 G-05u - sprawozdanie o wydatkach na zakup obcych usług 22 lutego podmioty określone pod lp. 38 06.5
40 G-06 - sprawozdanie o obrocie surowcami wtórnymi 12 dnia po półroczu podmioty prowadzące działalność handlową, których przedmiotem działalności jest skup i sprzedaż surowców wtórnych (posiadające koncesje), z wyjątkiem podmiotów, u których liczba pracujących wynosi 5 i mniej osób 06.5
41 G-07 - sprawozdanie o przychodach, zapasach, zużyciu i przerobie złomu metali 12 dnia po półroczu podmioty zużywające i przerabiające złom i odpady 06.5
42 G-09.1 - sprawozdanie o obrocie węglem kamiennym i brykietami z węgla kamiennego 20 dnia po kwartale kopalnie węgla kamiennego 06.5 z. nr 56 z 1991 r. (Nr 23, poz. 136); zm. z. nr 53 z 1992 r. (Nr 26, poz. 117)
43 G-09.2 - sprawozdane o mechanicznej przeróbce węgla 6 dnia roboczego miesiąca kopalnie węgla kamiennego 06.5
44 G-10.1 - sprawozdanie z działalności podstawowej elektrowni cieplnej zawodowej 16 dnia miesiąca elektrownie cieplne zawodowe 06.5
45 G-10.1(w) - sprawozdanie z działalności podstawowej elektrowni wodnych wydzielonych 16 dnia miesiąca zespoły elektrowni cieplnych wydzielonych 06.5
46 G-10.2 - sprawozdanie z działalności eksploatacyjnej elektrowni cieplnej zawodowej 5 lutego elektrownie cieplne zawodowe 06.5
47 G-10.3 - sprawozdanie o mocy i energii elektrycznej elektrowni przemysłowej 8 dnia po kwartale elektrownie przemysłowe 06.5
48 G-10.4 - sprawozdanie z działalności podstawowej zakładu energetycznego 16 dnia miesiąca zakłady energetyczne 06.5
49 G-10.5 - sprawozdanie o stanie urządzeń elektrycznych i kosztach - według napięć 20 lutego zakłady energetyczne 06.5
50 G-10.6 - sprawozdanie o mocy i produkcji elektrowni wodnych 20 stycznia zakłady energetyczne 06.5
51 G-10.7 - sprawozdanie o przepływie energii elektrycznej według napięć 20 stycznia zakłady energetyczne 06.5
52 G-10.8 - sprawozdanie o sprzedaży i zużyciu energii elektrycznej według jednostek podziału administracyjnego 20 lutego zakłady energetyczne 06.5
53 G-10.9 - sprawozdanie ciepłowni 20 dnia po kwartale ciepłownie zawodowe i komunalne zaliczone do branży 031 i 721, produkujące powyżej 100 TJ ciepła w roku 06.5

Część  V

- Inwestycje, ceny i finanse

1 2 3 4 5 6
54 I-01 - sprawozdanie z działalności inwestycyjnej 16 kwietnia

16 lipca

16 października

osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych) w zakresie: 06.4.01 06.4.02 06.4.03 z. nr 9 z 1992 r. (Nr 5, poz. 27); zm. z. nr 50 z 1992 r. (Nr 25, poz. 114)
- przemysłu, u których

liczba pracujących

przekracza 50 osób,

- innym niż przemysł,

u których liczba

pracujących

przekracza 20 osób,

- niezależnie od

liczby zatrudnionych

- jednostki

zaliczone

do branży 521,

jednostki gospodarki

mieszkaniowej i

jednostki, których

podstawowy rodzaj

działalności stanowi

produkcja rolna,

oraz zakłady

budżetowe,

ponoszące koszty i prowadzące działalność inwestycyjną, a także wymienione wyżej i nie prowadzące działalności inwestycyjnej, które przejęły do użytkowania środki trwałe na podstawie umowy dzierżawy niezależnie od liczby zatrudnionych
55 I-02 - roczne sprawozdanie z działalności inwestycyjnej 8 lutego, łącznie z wykazem inwestycji z zakresu ochrony środowiska i gospodarki wodnej jednostki określone pod lp. 54 i jednostki budownictwa - za 1992 r. - w których zatrudnienie przekracza 50 osób, z wyjątkiem spółdzielni mieszkaniowych, w których liczba pracujących nie przekracza 20 osób, oraz z wyjątkiem gmin 06.4.01 06.4.02 06.4.03
56 I-03 - karta statystyczna budynku mieszkalnego i obiektu użyteczności publicznej w ciągu 3 dni od daty rozpoczęcia realizacji inwestycji oraz w dniu podpisania protokołu odbioru osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej rozpoczynające i oddające do użytku budynki mieszkalne oraz mieszkania w budynkach o innym przeznaczeniu oraz oddające do użytku mieszkania uzyskane w wyniku adaptacji inwestycyjnej i z modernizacji w wyniku podziału mieszkań większych na mniejsze lub obiekty użyteczności publicznej wolno stojące oraz wbudowane do budynków o innym przeznaczeniu 06.4.01 06.4.02 06.4.03
- meldunek o

liczbie

mieszkań

oddanych do

użytku przez

osoby

fizyczne i

ich

powierzchni

użytkowej

oraz o

liczbie

wydanych

pozwoleń na

budowę

budynków

mieszkalnych

2 dnia miesiąca rejonowe organy rządowej administracji ogólnej 06.4.01 06.4.02 06.4.03
57 I-04 - sprawozdanie o ruchu budowlanym 6 lipca

11 stycznia

rejonowe organy rządowej administracji ogólnej 06.4.01 06.4.02 06.4.03
58 C-01 - sprawozdanie o cenach realizacji producentów wyrobów i usług w sferze produkcji materialnej 14 dnia kalendarzowego każdego miesiąca wybrane przez Główny Urząd Statystyczny podmioty-producenci wyrobów i usług, którym wojewódzki urząd statystyczny przekaże formularz 04.6.01 z. nr 61 z 1989 r. (Nr 22, poz. 58)
szacunkowa dynamika zmian cen realizacji produkowanych wyrobów i usług 2 dnia kalendarzowego każdego miesiąca wybrane przez wojewódzkie urzędy statystyczne podmioty-producenci wyrobów i usług
59 udzielanie ankieterom odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszach, dotyczące cen towarów i usług w dniu notowania wybrane przez Główny Urząd Statystyczny osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie handlu i usług dla ludności 04.6.02
60 kopie jadłospisów ze wskazanego jednego dnia w tygodniu 25 dnia kalendarzowego każdego miesiąca wybrane zakłady gastronomiczne, do których zwrócą się wojewódzkie urzędy statystyczne 04.6.02
61 cenniki, decyzje o ustaleniu zmian cen niezwłocznie po wydaniu podmioty ustalające ceny urzędowe i inne do stosowania w jednolitej wysokości na obszarze kraju lub jego części 04.6.02
62 F-01 - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym prowadzące działalność gospodarczą osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych), w tym spółki jawne, komandytowe i cywilne oraz osoby fizyczne (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych), prowadzące księgi rachunkowe, u których liczba pracujących: 04.1.01 z. nr 49 z 1992 r. (Nr 25, poz. 113)
16 dnia miesiąca

5 lutego

- przekracza 50 osób i

podstawowym rodzajem

działalności jest

działalność

zaklasyfikowana

według Europejskiej

klasyfikacji

działalności (EKD)

do sekcji C

"Górnictwo i

kopalnictwo" i

sekcji D

"Działalność

produkcyjna",

- przekracza 20 osób i

podstawowym rodzajem

działalności jest

działalność

zaklasyfikowana

według EKD do sekcji

innych niż C i D,

16 lipca

5 lutego

- przekracza 5 osób i

podstawowym rodzajem

działalności jest

działalność

zaklasyfikowana

według EKD do sekcji

A "Rolnictwo,

łowiectwo i

leśnictwo" i do

sekcji B

"Rybołówstwo i

rybactwo",

- wynosi 5-50 osób i

podstawowym rodzajem

działalności jest

działalność

zaklasyfikowana

według EKD do sekcji

C i D,

- wynosi 5-20 osób i

podstawowym rodzajem

działalności jest

działalność

zaklasyfikowana

według EKD do innych

sekcji niż C i D

63 F-01/p - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym podmiotów prowadzących księgę przychodów i rozchodów 28 lutego

31 lipca

prowadzące działalność gospodarczą: osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych), w tym spółki jawne, komandytowe i cywilne, oraz osoby fizyczne, u których liczba pracujących przekracza 5 osób i prowadzą księgi przychodów i rozchodów 04.1
64 F-01/b - sprawozdanie o wyniku finansowym działalności banku 25 kwietnia

25 lipca

25 października

28 lutego

banki 04.2.04 z. nr 3 z 1992 r. (Nr 2, poz. 10)
65 F-01/u - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym 25 kwietnia

25 lipca

25 października

28 lutego

instytucje ubezpieczeniowe 04.4.02
66 F-01/s - sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym 31 lipca

31 marca

szkoły wyższe 04.3.01
67 F-02 - statystyczne sprawozdanie finansowe 31 marca i w miesiąc po zamknięciu ksiąg rachunkowych związanych ze zmianą formy prawnej, ogłoszeniem upadłości, otwarciem i zamknięciem likwidacji prowadzące działalność gospodarczą: osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych), w tym spółki jawne, komandytowe i cywilne, niezależnie od liczby pracujących, oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych), u których liczba pracujących przekracza 5 osób 04.1 z. nr 49 z 1992 r. (Nr 25, poz. 113)
68 F-03 - sprawozdanie o stanie i ruchu środków trwałych 5 lutego osoby prawne, samodzielnie bilansujące zakłady będące częścią składową osób prawnych, podmioty finansowane z budżetu państwa i gmin, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, w tym spółki jawne, komandytowe i cywilne, organizacje społeczne, polityczne i związki zawodowe, niezależnie od liczby pracujących, oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą (z wyłączeniem indywidualnych gospodarstw rolnych), u których liczba pracujących przekracza 5 osób, oraz banki, instytucje ubezpieczeniowe i szkoły wyższe 06.4.04

Część  VI

– Działalność podstawowa

Podstawowe dane o pozarolniczej działalności gospodarczej, przekazywane według ujednoliconych zasad
1 2 3 4 5 6
69 DG-1 - meldunek o działalności gospodarczej do 5 dnia roboczego po każdym miesiącu osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych, jednostek i zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie: 05.2.01

05.3.01

05.3.02

05.4.01

05.4.02

05.5.01

05.6.01

05.7.01

05.7.04

05.7.05

05.7.06

05.8.01

05.8.02

05.9.01

06.1.03

z. nr 29 z 1992 r. (Nr 13, poz. 74); zm. z. nr 54 z 1992 r. (Nr 26, poz. 118)
- górnictwa i

kopalnictwa oraz

produkcyjną, w

których liczba

pracujących

przekracza 50

osób,

- innego rodzaju, w

których liczba

pracujących

przekracza 20

osób

oraz wylosowane do badania metodą reprezentacyjną podmioty, w których liczba pracujących jest większa niż 5 osób i nie większa niż 50 i 20
DG-1t - meldunek o działalności transportu, gospodarki magazynowej i łączności do 5 dnia roboczego po każdym miesiącu, a Polskie Koleje Państwowe - do 6 dnia roboczego - transportu,

gospodarki

magazynowej i

łączności

70 DG-2 – sprawozdanie z działalności gospodarczej 15 stycznia osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej będących częścią składową osób prawnych, niezależnie od tego czy sporządzają bilans, czy nie), w tym zakłady budżetowe w gospodarce komunalnej i gospodarstwa pomocnicze jednostek budżetowych (niezależnie od liczby pracujących) oraz osoby fizyczne prowadzące, jako podstawową, działalność gospodarczą w zakresie: 04.1.01

05.2.01

05.3.01

05.3.02

05.4.01

05.4.02

05.5.01

05.7.01

05.7.03

05.7.05

05.8.01

05.9.01

06.1.03

z. nr 25 z 1992 r. (Nr 10, poz. 63); zm. z. nr 40 z 1992 r. (Nr 21, poz. 87)
- przemysłu i

budownictwa, u

których liczba

pracujących

wynosi od 6 do 50

osób,

- innego rodzaju

niż przemysł i

budownictwo, u

których liczba

pracujących

wynosi od 6 do 20

osób

71 DG-3 - sprawozdanie z działalności gospodarczej jednostek do 5 pracujących 15 października osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych) oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, u których liczba pracujących nie przekracza 5 osób 04.1.01

05.2.01

05.3.01

05.4.01

05.4.02

05.5.01

05.7.01

05.7.03

05.7.05

05.8.01

05.9.01

06.1.03

06.4.02

z. nr 17 z 1992 r. (Nr 7, poz. 41)

Uwaga: Obowiązki podane pod lp. 69 dotyczą podmiotów, których działalność została zaklasyfikowana według Europejskiej klasyfikacji działalności (EKD) do działalności z zakresu: rybołówstwa w wodach morskich (05.01.20), górnictwa i kopalnictwa (10-14), działalności produkcyjnej (15-37), zaopatrywania w energię elektryczną, gaz i wodę (40-41), budownictwa (45), handlu hurtowego i detalicznego, naprawy pojazdów mechanicznych, motocykli oraz artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (50, 51, 52), hoteli i restauracji (55), obsługi nieruchomości (70), wynajmu maszyn i sprzętu bez obsługi operatorskiej oraz wypożyczania artykułów przeznaczenia osobistego i użytku domowego (71), informatyki i działalności pokrewnej (72), pozostałej działalności związanej z prowadzeniem interesów (74, z wyłączeniem działalności prawniczej 74.11), odprowadzania ścieków, wywozu śmieci, usług sanitarnych i pokrewnych (90), działalności związanej z filmem i przemysłem video (92.2) i pozostałej działalności usługowej (93).

Przedsiębiorstwa portowe zaliczane według EKD do klasy "Przeładunek towarów" oraz Polska Żegluga Bałtycka przekazują dodatkowo co miesiąc dane o przeładunkach w morskich portach handlowych, a przedsiębiorstwo "Telekomunikacja Polska S.A." - dane o przyroście liczby abonentów telefonicznych, teleksowych i telefaksowych w formie uzgodnionej z Głównym Urzędem Statystycznym.

Obowiązki podane pod lp. 70 i 71 dotyczą podmiotów prowadzących działalność gospodarczą w zakresie: przemysłu, budownictwa, rolnictwa (wyłącznie w zakresie obsługi remontowej i konserwacyjnej maszyn i urządzeń rolniczych i pozostałej produkcji w rolnictwie), leśnictwa, transportu, łączności, handlu, pozostałych gałęzi produkcji materialnej, gospodarki komunalnej, gospodarki mieszkaniowej oraz niematerialnych usług komunalnych, kultury i sztuki (w zakresie działalności estradowej, rozrywkowej, dystrybucji filmów i kina, studiów radiowych i telewizyjnych oraz pozostałych instytucji kultury i sztuki), ochrony zdrowia i opieki społecznej (w zakresie opieki zdrowotnej i jednostek pomocniczych służby zdrowia), turystyki i wypoczynku, pozostałych branż usług niematerialnych oraz finansów (wyłącznie w zakresie loterii i gier liczbowych).

1 2 3 4 5 6
72 Wykazy do systemu REGON zawierające nazwę i adres nowo zgłoszonych i skreślonych w poprzednim miesiącu podatników podatku dochodowego i obrotowego (od produktów i usług) 10 dnia każdego miesiąca urzędy skarbowe z. nr 74 z 1989 r. (z 1990 r. Nr 26, poz. 131)

przemysł

1 2 3 4 5 6
73 P-01- sprawozdanie o produkcji 5 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych, jednostek i zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) oraz osoby fizyczne prowadzące jako podstawową działalność gospodarczą w zakresie: 05.3.01

05.3.02

z. nr 28 z 1992 r. (Nr 12, poz. 73)
- przemysłu, u

których liczba

pracujących

przekracza 50

osób,

- sprawozdanie

o produkcji

20 stycznia - budownictwa, u

których liczba

pracujących

przekracza 50

osób,

- innym niż przemysł

i budownictwo, u

których liczba

pracujących

przekracza 20 osób

i produkujące

wybrane wyroby

przemysłowe

74 DS-01 - sprawozdanie o przyjętych zamówieniach na sprzęt specjalny i zrealizowanych dostawach 20 lipca

25 stycznia

podmioty realizujące dostawy wyrobów i usług w zakresie sprzętu specjalnego z. nr 69 z 1990 r. (Nr 27, poz. 133); zm. z. nr 13 z 1991 r. (Nr 7, poz. 54)
- załącznik do

sprawozdania

DS-01

28 lutego
75 Zestawy danych o zawartych umowach i realizowanych transakcjach w handlu zagranicznym 10 dnia kalendarzowego po każdym kwartale podmioty, które uzyskały koncesję na prowadzenie handlu zagranicznego sprzętem specjalnym

budownictwo

1 2 3 4 5 6
76 B-01 - sprawozdanie o produkcji przedsiębiorstw budowlano-montażowych 10 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyjątkiem będących częścią składową osób prawnych, jednostek i zakładów budżetowych oraz gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych) i osoby fizyczne prowadzące jako podstawowy rodzaj działalności gospodarczej: 05.4.01

05.4.02

z. nr 31 z 1992 r. (Nr 15, poz. 76)
- produkcję

budowlano-

montażową, u

których liczba

pracujących

przekracza 50 osób,

- sprawozdanie o

produkcji

przedsiębiorstw

geologicznych,

geodezyjno-

kartograficznych i biur

projektów

10 lutego - prace geologiczne,

geodezyjno-

kartograficzne lub

projektowane, u

których liczba

pracujących

przekracza 50 osób

05.4.01
77 B-02 - sprawozdanie z realizacji robót budowlano-montażowych systemem gospodarczym 10 lutego podmioty wykonujące roboty budowlano-montażowe systemem gospodarczym (na własne potrzeby i odpłatnie), u których liczba pracujących przekracza 50 osób i podstawową działalnością jest działalność w zakresie przemysłu, lub u których liczba pracujących przekracza 20 osób, a ich podstawowa działalność jest innego rodzaju niż przemysłowa 05.4.01

rolnictwo

1 2 3 4 5 6
78 R-02 - sprawozdanie o użytkowaniu gruntów w gminie (mieście) 5 czerwca urzędy gmin 05.1.03 z. nr 36 z 1992 r. (Nr 19, poz. 81)
79 R-03 - sprawozdanie o zużyciu i zapasach nawozów sztucznych i wapniowych 25 lipca osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące jako podstawową działalność (według Europejskiej klasyfikacji działalności - EKD) w zakresie:

grup:

05.1.14
01.1 – uprawy rolne,

warzywnictwo,

ogrodnictwo,

01.2 – chów i hodowla

zwierząt,

01.3 – uprawy rolne

połączone z

chowem zwierząt

(działalność

mieszana)

oraz grup:

01.4 – działalność

usługowa związana

z uprawami

rolnymi oraz

chowem i hodowlą

zwierząt, z

wyjątkiem

działalności

weterynaryjnej,

01.5 – gospodarka

łowiecka, hodowla

i pozyskiwanie

zwierząt łownych,

łącznie z

pokrewnymi

działalnościami

usługowymi, a

także innych

(poza 01 –

rolnictwo,

łowiectwo i

pokrewne

działalności

usługowe) działów

EKD, jeżeli w

użytkowanych

przez nich

gruntach

powierzchnia

użytków rolnych

przekracza 20 ha.

80 R-04 - sprawozdanie o stanie upraw rolnych według oceny wiosennej w terminie ustalonym przez Główny Urząd Statystyczny, uzależnionym od warunków agrotechnicznych, ogłoszonym w Dz. Urz. GUS osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące jako podstawową działalność zaklasyfikowaną (według EKD) do grup: 01.1 - uprawy rolne, warzywnictwo, ogrodnictwo, 01.2 05.1.07
- chów i hodowla zwierząt i 01.3 – uprawy rolne połączone z chowem zwierząt (działalność mieszana)
81 R-05 - sprawozdanie o użytkowaniu gruntów, powierzchni zasiewów i zbiorach w terminie ustalonym przez Główny Urząd Statystyczny, uzależnionym od warunków agrotechnicznych, ogłoszonym w Dz. Urz. GUS jednostki określone pod lp. 79 05.1.03
82 R-06 - sprawozdanie o powierzchni i zbiorach roślin pastewnych według użytkowania w terminie ustalonym przez Główny Urząd Statystyczny, uzależnionym od warunków agrotechnicznych, ogłoszonym w Dz. Urz. GUS jednostki określone pod lp. 79 05.1.06
83 R-07 - sprawozdanie o powierzchni i zbiorach z łąk trwałych w terminie ustalonym przez Główny Urząd Statystyczny, uzależnionym od warunków agrotechnicznych, ogłoszonym w Dz. Urz. GUS jednostki określone pod lp. 79 05.1.06
84 R-08 - sprawozdanie o wynikach produkcji ogrodniczej 3 listopada osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące jako podstawową działalność zaklasyfikowaną według EKD do:

grup:

05.1.06
01.1 – uprawy rolne,

warzywnictwo,

ogrodnictwo,

01.2 – chów i hodowla

zwierząt,

01.3 – uprawy rolne

połączone z

chowem zwierząt

(działalność

mieszana),

oraz grup:

01.4 – działalność

usługowa związana

z uprawami

rolnymi oraz

chowem i hodowlą

zwierząt, z

wyjątkiem

działalności

weterynaryjnej,

01.5 – gospodarka

łowiecka, hodowla

i pozyskiwanie

zwierząt łownych

łącznie z

pokrewnymi

działalnościami

usługowymi, a

także innych

(poza 01 -

rolnictwo,

łowiectwo i

pokrewne

działalności

usługowe) działów

EKD,

jeżeli prowadzą produkcję ogrodniczą,
- załącznik do

formularza R-

08

31 maja

25 października

jeśli posiadają powyżej 100 m2 powierzchni upraw ogrodniczych pod osłonami
85 R-09 - sprawozdanie o stanie pogłowia zwierząt oraz produkcji zwierzęcej 7 stycznia

7 kwietnia

7 lipca

7 października

osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące jako podstawową działalność zaklasyfikowaną wg EKD do: 05.1.09
grup:
01.1 – uprawy rolne,

warzywnictwo,

ogrodnictwo,

01.2 – chów i hodowla

zwierząt,

01.3 – uprawy rolne

połączone z

chowem zwierząt

(działalność

mieszana),

oraz grup:

01.4 – działalność

usługowa związana

z uprawami

rolnymi oraz

chowem i hodowlą

zwierząt, z

wyjątkiem

działalności

weterynaryjnej,

01.5 – gospodarka

łowiecka, hodowla

i pozyskiwanie

zwierząt łownych

łącznie z

pokrewnymi

działalnościami

usługowymi, a

także innych

(poza 01 –

rolnictwo,

łowiectwo i

pokrewne

działalności

usługowe) działów

EKD,

jeżeli w okresie kwartału, za który składane jest sprawozdanie, posiadały więcej niż 10 sztuk trzody chlewnej lub owiec albo 5 sztuk bydła lub 500 sztuk drobiu
86 R-10 - meldunek o skupie produktów rolnych 3 dnia roboczego każdego miesiąca osoby prawne i samodzielnie bilansujące jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące w ramach działalności gospodarczej skup produktów rolnych bezpośrednio od producenta 05.1.13
- sprawozdanie

o skupie

produktów

rolnych

10 stycznia

10 lipca

osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (w tym spółki cywilne i jawne) prowadzące w ramach działalności gospodarczej skup produktów rolnych bezpośrednio od producenta oraz

osoby fizyczne prowadzące w ramach działalności gospodarczej skup – bezpośrednio od producenta - żywca rzeźnego, mleka krowiego, zbóż, ziemniaków, rzepaku i rzepiku przemysłowego, warzyw i owoców z przeznaczeniem na przetwórstwo, eksport i obrót hurtowy, jeżeli ogólna wartość skupionych produktów w półroczu przekracza 100 mln zł

w tym:

6 stycznia

6 lipca

gminne spółdzielnie "Samopomoc Chłopska"
87 L-01 - sprawozdanie o o lasach Skarbu Państwa 31 stycznia osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, mające w bezpośrednim zarządzie grunty leśne stanowiące własność Skarbu Państwa, z wyłączeniem urzędów gmin 05.2.01

05.2.02

05.2.0306.2.02

z. nr 33 z 1992 r. (Nr 17, poz. 78)
88 L-02 - sprawozdanie o zadrzewieniach 31 stycznia nadleśnictwa Lasów Państwowych, parki narodowe, państwowe gospodarstwa rolne, dyrekcje okręgowe kolei państwowych, rejony dróg publicznych, elektrociepłownie, zespoły elektrowni, elektrownie, zakłady energetyczne, kopalnie, huty i inne zakłady przemysłowe prowadzące zadrzewienia 05.2.03
89 L-03 - sprawozdanie o lasach stanowiących własność osób fizycznych i prawnych (poza Skarbem Państwa) 31 stycznia rejonowe urzędy rządowej administracji ogólnej 05.2.01

05.2.02

05.2.03

06.2.02

Uwaga: Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych przekazuje - w oparciu o wewnętrzny system informacyjny - zestawy danych dotyczących pozyskania i obrotu drewnem (według asortymentów, nadleśnictw i zespołów składnic) oraz podstawowych informacji o stanie lasów, zagospodarowaniu i ochronie, zatrudnieniu (wynagrodzeniach) według rodzajów prac gospodarczych, relacjach i wskaźnikach ekonomicznych w sposób i w terminach uzgodnionych z Głównym Urzędem Statystycznym.

handel wewnętrzny

1 2 3 4 5 6
90 H-01 - sprawozdanie o sprzedaży i zapasach w jednostkach handlowych 16 lipca

16 stycznia

osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych) i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą zaklasyfikowaną według EKD do handlu detalicznego i hurtowego (50, 51, 52) oraz gastronomii (55), u których liczba pracujących jest większa niż 20 osób, a także wybrane spośród podmiotów, u których liczba pracujących wynosi od 6 do 20 osób 05.5.01

05.5.02

05.5.03

05.5.01

05.5.02

05.5.03

z. nr 51 z 1992 r. (Nr 26, poz. 115)
91 H-02 - sprawozdanie o sprzedaży środków produkcji dla rolnictwa 12 lipca

12 stycznia

osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek wchodzących w skład osób prawnych) i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą zaklasyfikowaną według EKD do rolnictwa, łowiectwa i leśnictwa (01.30), działalności produkcyjnej (15.61, 15.71, 15.72, 24.15, 26.52, 29.31, 29.32), handlu hurtowego i detalicznego (51.21, 51.55, 51.66, 51.70, 52.12, 52.48), jeśli prowadzą sprzedaż środków produkcji dla rolnictwa, z wyłączeniem podmiotów, u których liczba pracujących wynosi mniej niż 5 osób

handel zagraniczny

1 2 3 4 5 6
92 Karta 2/7 SAD i SAD BIS bieżąco, nie później niż placówki celne dokonujące odprawy celnej: 05.6 z. nr 52 z 1991 r.
w ciągu 10 dni - w przywozie - po dokonaniu

odprawy ostatecznej lub

czasowej,

(Nr 21, poz. 133)
- w wywozie – po dokonaniu

odprawy ostatecznej lub

czasowej oraz po

potwierdzeniu przez graniczny

urząd celny wywozu towaru za

granicę,

- w tranzycie – po

potwierdzeniu przez graniczny

urząd celny wywozu towaru za

granicę.

Korekty do danych zawartych w kartach 2/7 SAD i SAD BIS w ciągu 14 dni placówki celne lub agenci celni
93 E-01 – sprawozdanie o sprzedaży, wynikach i kosztach 5 lutego 1993 r. wybrane do badania osoby prawne zaliczone do branż 641 i 648, realizujące obroty handlu zagranicznego 05.6

transport i łączność

1 2 3 4 5 6
94 T-01 – sprawozdanie o drogach krajowych i wojewódzkich 31 stycznia dyrekcje okręgowe dróg publicznych oraz wojewodowie 05.7.02 z. nr 34 z 1992 r. (Nr 18, poz. 79)
95 T-02 – sprawozdanie o usługach w transporcie i łączności 6 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej (z wyłączeniem jednostek będących częścią składową osób prawnych) i osoby fizyczne, u których liczba pracujących przekracza 20 osób i prowadzące działalność przewozową (transportem kolejowym, samochodowym, lotniczym oraz żeglugą morską, śródlądową, przybrzeżną), przeładunkową w morskich portach handlowych i w zakresie łączności, 05.7.01

05.8.01

w tym:
10 lutego przedsiębiorstwo państwowe "Polskie Koleje Państwowe", państwowe przedsiębiorstwo użyteczności publicznej Poczta Polska i Telekomunikacja Polska S.A.
5 marca Polskie Linie Lotnicze "LOT", przedsiębiorstwa żeglugi morskiej
96 T-03 – sprawozdanie o zarejestrowanych pojazdach samochodowych, ciągnikach rolniczych i przyczepach 28 lutego wojewodowie 05.7.09
97 T-04 – sprawozdanie o stanie pracy taboru samochodowego ciężarowego w transporcie samochodowym zarobkowym 20 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne dokonujące przewozów ładunków taborem ciężarowym eksploatowanym jako transport samochodowy zarobkowy, u których liczba pracujących przekracza 20 osób 05.7.03

05.7.05

98 T-05 – sprawozdanie o taborze i przewozach ładunków w transporcie samochodowym gospodarczym 20 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne dokonujące przewozów ładunków taborem ciężarowym eksploatowanym jako transport samochodowy gospodarczy, u których liczba pracujących przekracza 50 osób, jeśli ich podstawowa działalność jest działalnością w zakresie przemysłu i budownictwa lub u których liczba pracujących przekracza 20 osób, jeśli ich podstawowa działalność jest działalnością w zakresie: rolnictwa, leśnictwa, transportu, łączności, handlu i gospodarki komunalnej (z wyłączeniem jednostek podległych Ministrom Obrony Narodowej i Spraw Wewnętrznych, jednostek i zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i podmiotów określonych pod lp. 97 i lp. 99) 05.7.03

05.7.05

99 T-06 – sprawozdanie o stanie i pracy taboru autobusowego w transporcie samochodowym zarobkowym 20 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące zarobkowo komunikację autobusową, u których liczba pracujących przekracza 20 osób (z wyłączeniem jednostek komunikacji miejskiej) 05.7.03

05.7.04

100 T-07 – sprawozdanie o sieci regularnej komunikacji autobusowej PKS 20 stycznia przedsiębiorstwa państwowej komunikacji samochodowej 05.7.02
101 T-08 – sprawozdanie o przewozach żeglugą morską 31 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie żeglugi morskiej 05.7.04

05.7.05

102 T-09 – sprawozdanie o morskiej flocie transportowej 31 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie żeglugi morskiej 05.7.03
103 T-10 – sprawozdanie o przeładunkach oraz długości nabrzeży w morskich portach handlowych 5 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne dokonujące na terenie morskich portów handlowych przeładunku ładunków obrotu morskiego i wewnątrz-krajowego 05.7.02

05.7.06

104 T-11 – sprawozdanie o taborze i przewozach w żegludze śródlądowej i przybrzeżnej 5 lutego osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą w zakresie żeglugi śródlądowej i przybrzeżnej 05.7.03

05.7.04

05.7.05

105 T-12 – sprawozdanie o długości dróg wodnych śródlądowych 20 stycznia okręgowe dyrekcje gospodarki wodnej 05.7.02
106 T-13 – sprawozdanie o ruchu statków i pasażerów w portach morskich 31 stycznia urzędy morskie, kapitanaty portów 05.7.07

05.7.08

Uwaga: Przedsiębiorstwo państwowe "Polskie Koleje Państwowe", Polskie Linie Lotnicze "LOT", Przedsiębiorstwo Eksploatacji Rurociągów Naftowych "Przyjaźń", państwowe przedsiębiorstwo użyteczności publicznej "Poczta Polska" oraz "Telekomunikacja Polska S.A." przekazują dane o działalności eksploatacyjnej na maszynowych nośnikach informacji lub w innej uzgodnionej formie, według zestawów określonych przez Główny Urząd Statystyczny.

gospodarka mieszkaniowa i komunalna

1 2 3 4 5 6
107 M-01 – sprawozdanie o zasobach mieszkaniowych 31 stycznia osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej władające zasobami mieszkaniowymi 01.5.01

01.5.02

01.5.03

z. nr 32 z 1992 r. (Nr 16, poz. 77 i Nr 23, poz. 101)
108 M-02 – sprawozdanie o ubytkach zasobów mieszkaniowych 10 stycznia rejonowe organy rządowej administracji ogólnej 01.5.01
109 M-03 - sprawozdanie o opłatach za mieszkania spółdzielcze 31 marca 1993 r. wybrane metodą reprezentacyjną spółdzielnie mieszkaniowe, do których zwrócą się urzędy statystyczne 01.5.01
110 M-05 - sprawozdanie o komunikacji miejskiej 10 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których przedmiot działalności obejmuje regularną zbiorową komunikację miejską 05.9.01 z. nr 30 z 1992 r. (Nr 14, poz. 75)
111 M-06 - sprawozdanie o wodociągach i kanalizacji 10 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą powołane przez organy administracji samorządowej i rządowej, których rodzaj działalności (lub jeden z rodzajów działalności) obejmuje prowadzenie wodociągów i kanalizacji w gospodarce komunalnej i mieszkaniowej 05.0.01
112 M-07 - sprawozdanie o wodociągach zbiorczych i zbiorczej kanalizacji wojewódzkich zakładów usług wodnych, spółdzielni mieszkaniowych, zakładów pracy 20 stycznia wojewódzkie zakłady usług wodnych (lub inne utworzone w ich miejsce jednostki), spółdzielnie mieszkaniowe i zakłady pracy posiadające sieć wodociągową (kanalizacyjną) oraz dostarczające wodę dla ludności 05.9.01
113 M-08 - sprawozdanie o gospodarce cieplnej 10 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne posiadające kotłownie lub sieć ciepłowniczą oraz dostarczające energię cieplną do ogrzewania mieszkań 05.9.01

Uwaga: Centrum Informatyki Energetyki i "Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo" przekazują do Głównego Urzędu Statystycznego odpowiednie dane statystyczne dotyczące odbiorców i zużycia energii elektrycznej w gospodarstwach domowych oraz o sieci gazowej, odbiorcach i zużyciu gazu sieciowego w gospodarstwach domowych według jednostek podziału administracyjnego na maszynowych nośnikach informacji lub w innej odrębnie uzgodnionej formie.

kultura

1 2 3 4 5 6
114 K-01 - sprawozdanie z działalności instytucji artystycznej i rozrywkowej 10 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące profesjonalną działalność sceniczną i rozrywkową, a w szczególności teatry i instytucje muzyczne (teatry dramatyczne i lalkowe, małych form scenicznych, opery, operetki, balety, filharmonie, orkiestry symfoniczne i kameralne, chóry, zespoły pieśni i tańca oraz przedsiębiorstwa (agencje) estradowe, wesołe miasteczka, dyskoteki i cyrki) 01.6.04 z. nr 38 z 1992 r. (Nr 20, poz. 85)
115 K-02 sprawozdanie z działalności w muzeum 10 stycznia muzea i oddziały muzealne 01.6.04
116 K-03 - sprawozdanie biblioteki publicznej 25 stycznia biblioteki publiczne objęte ogólnokrajową siecią biblioteczną, tj. biblioteki wojewódzkie, miejskie, dzielnicowe, gminne, terenowe oddziały bibliotek wojewódzkich, filie biblioteczne 01.6.04
117 K-04 - sprawozdanie biblioteki: naukowej, fachowej, zakładowej, pedagogicznej, towarzystwa naukowego, ośrodka informacji, naukowej, technicznej i ekonomicznej 31 stycznia co dwa lata poczynając od danych za 1993 r. biblioteki: naukowe, fachowe, zakładowe, pedagogiczne, towarzystw naukowych oraz ośrodki informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej 01.6.04
118 K-05 – sprawozdanie z działalności wystawienniczej 10 styczeń Centralne Biuro Wystaw Artystycznych, wojewódzkie biura wystaw artystycznych, galerie i salony sztuki oraz inne jednostki, których podstawowym rodzajem działalności jest prowadzenie działalności wystawienniczej 01.6.04
119 K-06 - sprawozdanie z produkcji i usług filmowych 31 stycznia jednostki produkujące filmy, wytwarzające kopie filmowe oraz świadczące usługi filmowe 01.6.04
120 K-07 - sprawozdanie z działalności domu kultury, klubu kultury, świetlicy 31 stycznia co dwa lata poczynając od danych za 1993 r. domy, ośrodki i kluby kultury oraz świetlice 01.6.04
121 K-08 – sprawozdanie kina 15 stycznia

15 lipca

kina stałe i ruchome oraz kina wideo 01.6.04

szkolnictwo

1 2 3 4 5 6
122 S-01 – sprawozdanie przedszkola 1 października przedszkola 01.6.01 01.6.03 z. nr 21 z 1992 r. (Nr 9, poz. 54 i Nr 23, poz. 102)
123 S-02 - sprawozdanie szkoły podstawowej 5 października szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży 01.6.01
124 S-03 - sprawozdanie szkoły podstawowej dla dorosłych (podstawowego studium zawodowego) 18 listopada szkoły podstawowe dla dorosłych i podstawowe studia zawodowe 01.6.01
125 S-04 - sprawozdanie szkoły podstawowej specjalnej 24 września szkoły podstawowe specjalne, filie szkół podstawowych specjalnych przy zakładach opieki zdrowotnej i w pogotowiach opiekuńczych 01.6.01
126 S-05 - sprawozdanie liceum ogólnokształcącego 24 września licea ogólnokształcące dla młodzieży i licea ogólnokształcące specjalne 01.6.01
127 S-06 - sprawozdanie liceum ogólnokształcącego dla dorosłych 13 października licea ogólnokształcące dla dorosłych 01.6.01
128 S-07 - sprawozdanie szkoły zawodowej 8 października szkoły zawodowe 01.6.01
129 S-08 - sprawozdanie internatu (bursy) 18 listopada internaty (bursy) poszczególnych typów szkół podstawowych, zawodowych i ogólnokształcących 01.6.03
130 S-09 – sprawozdanie dotyczące: stypendiów, zasiłków losowych, zajęć pozalekcyjnych i nadobowiązkowych, półinternatów i świetlic oraz nauczania języków obcych w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych dla dzieci i młodzieży 11 stycznia szkoły podstawowe dla dzieci i młodzieży, licea ogólnokształcące dla młodzieży, szkoły zawodowe dla młodzieży, szkoły specjalne, zespoły ekonomiczno-administracyjne szkół oraz jednostki prowadzące obsługę finansową szkół 01.6.01

01.6.03

131 S-10 - roczne sprawozdanie o studiach dziennych, wieczorowych, zaocznych i eksternistycznych 13 stycznia szkoły wyższe 01.6.01
132 S-11- sprawozdanie o pomocy materialnej i socjalnej dla studentów 20 grudnia szkoły wyższe 01.6.03
133 S-12 – sprawozdanie o stypendiach naukowych, studiach podyplomowych i doktoranckich oraz zatrudnieniu w szkołach wyższych 20 stycznia szkoły wyższe, instytuty naukowo-badawcze, placówki PAN, Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego oraz Krajowa Szkoła Administracji Publicznej 01.6.01
134 S-13 – sprawozdanie placówki opieki całkowitej oraz w zakresie rodziny zastępczej 20 grudnia domy dziecka, rodzinne domy dziecka, pogotowia opiekuńcze i wioski dziecięce oraz kuratoria oświaty 01.6.03
135 S-14 – sprawozdanie specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego oraz młodzieżowego ośrodka wychowawczego 10 listopada specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze i młodzieżowe ośrodki szkolno-wychowawcze 01.6.03
136 S-15 - sprawozdanie o nauczaniu języka ojczystego w szkołach podstawowych i liceach ogólnokształcących dla dzieci i młodzieży narodowości niepolskiej 25 września szkoły podstawowe i licea ogólnokształcące z niepolskim językiem nauczania lub dodatkową nauką języka ojczystego, międzyszkolne zespoły grupujące uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych 01.6.01
137 S-16 - sprawozdanie placówki wychowania pozaszkolnego 5 listopada co dwa lata placówki wychowania pozaszkolnego 01.6.03
138 S-17 - sprawozdanie domu wczasów dziecięcych 5 listopada domy wczasów dziecięcych 01.6.03
139 Kartoteka polskich studentów i absolwentów szkół wyższych za granicą - stan w dniu 31 grudnia 10 stycznia Ministerstwo Edukacji Narodowej 01.6.01
140 Tablice wynikowe o liczbie i nadanych stopniach naukowych - dane z roku poprzedniego 20 lutego Ministerstwo Edukacji Narodowej 01.6.01

turystyka

1 2 3 4 5 6
141 K-T1 - sprawozdanie o obiektach noclegowych turystyki 9 października podmioty będące właścicielami, dzierżawcami lub użytkownikami obiektów wykorzystywanych dla turystyki, tj. prowadzące hotele, motele, pensjonaty, domy wycieczkowe, schroniska i schroniska młodzieżowe, ośrodki: wczasowe, kolonijne, szkoleniowo-wypoczynkowe, domy pracy twórczej, zespoły ogólnodostępnych domków turystycznych, campingi, pola biwakowe, ośrodki wypoczynku sobotnio-niedzielnego i świątecznego, pokoje gościnne (kwatery prywatne), z wyjątkiem domów wczasów dziecięcych, zakładów uzdrowiskowych wykorzystywanych do prowadzenia działalności leczniczej, obiektów adaptowanych na cele zorganizowanego wypoczynku dla dzieci i młodzieży (szkół, internatów i innych placówek oświatowo-wychowawczych) 01.7.02 z. nr 23 z 1992 r. (Nr 9, poz. 56)

działalność gmin

1 2 3 4 5 6
142 SG-01 - statystyka gminy: część 1, 2 i 3

część 4

31 stycznia 8 lutego urzędy gmin 06.4.05 z. nr 48 z 1992 r. (Nr 24, poz. 104)

ochrona zdrowia

1 2 3 4 5 6
143 ZD-1 – sprawozdanie szpitala ogólnego i sanatorium leczenia gruźlicy i chorób płuc 15 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące szpitale ogólne, samodzielne oddziały szpitalne, zamiejscowe filie (oddziały) szpitalne, sanatoria leczenia gruźlicy i chorób płuc oraz zakłady psychiatryczne nie podległe Ministrowi Zdrowia i Opieki Społecznej 01.3.03 z. nr 37 z 1992 r. (Nr 19, poz. 82)
144 ZD-2 - sprawozdanie z lecznictwa uzdrowiskowego, sanatorium rehabilitacyjnego i prewentorium 10 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące szpitale, sanatoria i przychodnie uzdrowiskowe, zakłady przyrodolecznicze, sanatoria rehabilitacyjne i prewentoria 01.3.03
145 ZD-3 – sprawozdanie ambulatoryjnej opieki zdrowotnej 10 stycznia osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej prowadzące przychodnie, ośrodki zdrowia i ambulatoria 01.3.03
146 ZD-3/a – sprawozdanie ambulatoryjnej opieki zdrowotnej przychodni (poradni) akademickiej 15 października osoby prawne i jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, prowadzące przychodnie (poradnie) akademickie 01.3.03
147 ZD-4 - sprawozdanie z pomocy doraźnej 10 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące działalność w zakresie pomocy doraźnej 01.3.03
148 ZD-5 – sprawozdanie apteki i punktu aptecznego 15 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące apteki i punkty apteczne, z wyjątkiem zaopatrujących lecznictwo stacjonarne 01.3.05
149 ZD-6 – sprawozdanie żłobka 5 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące żłobki 01.3.03
150 ZD-7 – sprawozdanie domu małych dzieci 5 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące domy małych dzieci 01.3.03
151 ZD-8 – sprawozdanie zakładu stacjonarnego pomocy społecznej 5 stycznia osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej i osoby fizyczne prowadzące domy pomocy społecznej, zakłady opiekuńczo-lecznicze i leczniczo-wychowawcze oraz inne zakłady 01.2.06

Uwagi: Obowiązki podane pod lp. 143-151 nie dotyczą zakładów stacjonarnych lecznictwa psychiatrycznego nadzorowanych przez Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej oraz izb chorych i przychodni przemysłowej służby zdrowia Ministerstwa Zdrowia i Opieki Społecznej. Ilekroć podany w wykazie obowiązek sprawozdawczy jest uzależniony od liczby pracujących, liczbę pracujących ustala się według stanu w dniu 30 listopada poprzedniego roku, a zmiana tej liczby w ciągu roku, którego dotyczą dane, na większą lub mniejszą, nie powoduje zmiany zakresu obowiązków sprawozdawczych ustalonych na ten rok; obowiązki sprawozdawcze tworzonych w ciągu roku nowych podmiotów powstają z dniem rozpoczęcia działalności.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024