Przepisy ogólne.
Zasady planowania i uchwalania wysokości funduszu oraz jego wydatkowania.
Dla ułatwienia obliczenia stawki wpłaty na fundusz z 1 ha fizycznego użytków rolnych można stosować następujący wzór matematyczny:
przy czym "a" oznacza ogólną przychodowość ze wszystkich gruntów w danej gromadzie, ustaloną dla celów wymiaru podatku gruntowego, "b" oznacza stawkę procentową uchwaloną przez gromadzką radę narodową, "c" oznacza ogólny obszar gruntów w danej gromadzie przyjęty do wymiaru podatku gruntowego, a "d" oznacza stawkę wpłaty na fundusz z 1 ha fizycznego gruntu.
Dla obliczenia wysokości wpłaty na fundusz dla danego i indywidualnego gospodarstwa rolnego (działki przyzagrodowej) lub innego gruntu rolnego ogólny obszar gruntów tego gospodarstwa mnoży się przez obliczoną w powyższy sposób stawkę wpłat z 1 ha fizycznego gruntu.
Zasady wymiaru i poboru wpłat na fundusz.
Wykonywanie pracy niewykwalifikowanej, świadczeń z art. 3 ustawy lub świadczenia podwód.
Sprawozdawczość.
Nadzór i kontrola nad wymiarem, poborem i wykorzystaniem środków funduszu.
Przepisy końcowe.
GROMADZKA (Osiedla, Miejska, Dzielnicowa)
RADA NARODOWA w ....................................
Powiat .................................................................
Województwo .....................................................
Uchwała nr ..........
z dnia ………………… 195... r.
w sprawie wysokości i stawek wpłat na fundusz gromadzki na niektóre cele miejscowe na rok 195………….. - na lata ..........
Na podstawie art. 2 ust. 2 i 5, art. 8 i art. 9 ustawy z dnia 12 marca 1958 r. o funduszu gromadzkim na niektóre cele miejscowe (Dz. U. Nr 17, poz. 73) Gromadzka (Osiedla, Miejska, Dzielnicowa) Rada Narodowa, biorąc pod uwagę przewidywaną realizację zadań w ramach planu i budżetu terenowego oraz czynów społecznych - uchwala:
Na podstawie załączonej kalkulacji ustala się ogólną kwotę wpłat na fundusz w 195... r. w wysokości .................... zł, na lata w wysokości .................... zł.
Wydatki z funduszu ustala się na 195... r. w wysokości .................... zł na cele określone szczegółowo w uchwalanym równocześnie budżecie na rok 195...
Zwolnienia od obowiązku wpłat na fundusz przyznaje się dla:
Członek Prezydium Gromadzkiej Rady Przewodniczący Gromadzkiej Rady
Narodowej Narodowej
(Sekretarz Prezydium Rady Narodowej) (Przewodniczący Prezydium Miejskiej,
Dzielnicowej Rady Narodowej lub
Rady Narodowej Osiedla)
..................................................................... ……………………………………
(podpis) (podpis)
______
Niepotrzebne skreślić.
(Strona 2)
KALKULACJA
Roczny fundusz wynosi kwotę .......................... zł, z czego przypada na wpłaty od:
| 1. | Indywidualnych gospodarstw rolnych, działek przyzagrodowych lub gruntów rolnych: | Ogólna suma przychodowości | Kwota wpłat w zł | Liczba dniówek* * ) |
| a) .......% przychodowości ustalonej dla celów podatku gruntowego, | ||||
| b) po .............. zł od każdego ha fizycznego użytków rolnych. | Ogólna ilość ha | |||
| 2. | Budynków nie związanych z gospodarstwem rolnym po ......... zł od każdej izby. | Ilość izb | ||
| 3. | Gruntów nie zabudowanych (działek budowlanych) nie wchodzących w skład gospodarstwa rolnego po .......... zł od każdych 100 m2 powierzchni gruntów. | Powierzchnia w m2 | ||
| 4. | Prywatnych przedsiębiorstw przemysłowych, handlowych, usługowych oraz innych osób, wykonujących zajęcia zawodowe i wszelkie inne zatrudnienia o celach zarobkowych w wysokości ..........-krotnej należnej ceny za kartę rejestracyjną. | Ogólna kwota kart rejestracyjnych | ||
| 5. | Rzemieślników: | |||
| a) w wysokości ..........-krotnej należnej ceny za kartę rejestracyjną, | Ogólna kwota kart rejestracyjnych | |||
| b) w wysokości ..........% ceny za kartę podatkową. | Ogólna kwota kart podatkowych | |||
| 6. | Rolniczych spółdzielni produkcyjnych w wysokości .................... zł od 1 ha fizycznego gruntu. | Ilość ha | x | |
| 7. | Państwowych gospodarstw rolnych w wysokości 15 zł od 1 ha fizycznego gruntu. | Ilość ha | x | |
| 8. | Państwowych gospodarstw leśnych w wysokości 4 zł od 1 ha fizycznego gruntów leśnych i użytków rolnych. | Ilość ha | x | |
| 9. | Jednostek spółdzielczych i państwowych: | |||
| a) ................. zł od stałego pracownika zatrudnionego w przedsiębiorstwie przemysłowym, | Ilość pracowników | x | ||
| b) ....................zł od stałego pracownika zatrudnionego w przedsiębiorstwie handlowym lub usługowym. | Ilość pracowników | x | ||
| Razem | x | |||
| 10. | Ogólna kwota z tytułu ulg i zwolnień wynosi co stanowi ..........% ogólnej kwoty funduszu. | x | ||
| Kwota funduszu do realizacji* * *) | x |
Uwagi:
*) Wypełnia się w przypadku wykorzystania uprawnień z art. 2 ust. 2 i ust. 3 ustawy.
**) 80% tej kwoty pokrywa wydatki przewidziane w planie wydatków, 20% tej kwoty stanowi rezerwę (art. 9 ust. 3 ustawy).
______
Niepotrzebne skreślić.
(Osiedla, Miejskiej, Dzielnicowej)
RADY NARODOWEJ
w ..................................................
REJESTR WYMIARU I POBORU WPŁAT NA FUNDUSZ
na rok ..........
OBJAŚNIENIA:
| w kolumnach 1 i 2 | należy wpisać zgodnie z nagłówkiem; |
| w kolumnie 3 | "Podstawa wymiaru" należy wpisać: |
| a) od gospodarstw indywidualnych - przychód szacunkowy ustalony dla celów wymiaru podatku gruntowego lub obszar w ha (art. 8 ust. 2 pkt 1 lub art. 8 ust. 3 ustawy), | |
| b) od budynków nie związanych z gospodarstwem rolnym - ilość izb (art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy), | |
| c) od działek budowlanych (gruntów nie zabudowanych) - powierzchnię w m2 (art. 8 ust. 2 pkt 2 ustawy), | |
| d) od prywatnych przedsiębiorstw przemysłowych, handlowych i usługowych, rzemieślników i innych osób wykonujących zajęcia zawodowe - cenę karty rejestracyjnej lub podatkowej (art. 8 ust. 2 pkt 3 i 4 ustawy), | |
| e) od rolniczych spółdzielni produkcyjnych, państwowych gospodarstw rolnych - ogólny obszar gruntów w ha (art. 8 ust. 2 pkt 2 lit. a) i b) ustawy), | |
| f) od państwowych gospodarstw leśnych - ogólny obszar gruntów leśnych i użytków rolnych (art. 8 ust. 2 pkt 5 lit. c) ustawy), | |
| g) od innych jednostek spółdzielczych i państwowych znajdujących się na terenie danej gromady - ogólną liczbę stałych pracowników zatrudnionych w przedsiębiorstwie (art. 8 ust. 2 pkt 6 ustawy); | |
| w kolumnie 4 | "Stawka" należy wpisać odpowiednią stawkę określoną w art. 8 ust. 2 ustawy w zależności od grupy zobowiązanych; |
| w kolumnie 5 | "Kwota należności w zł" należy wpisać iloczyn danych z kolumn 3 i 4, a w razie zastosowania stawki procentowej - iloczyn danych z kolumn 3 i 4, podzielonych przez 100; |
| w kolumnie 6 | "do uiszczenia w gotówce" należy wpisać kwotę należną od zobowiązanych ze wszystkich grup z wyłączeniem tych zobowiązanych, na których zgodnie z art. 2 ust. 2 ustawy uchwała prezydium gromadzkiej rady narodowej nałożyła obowiązek zamiast wpłat pieniężnych - świadczenia w całości dniówek pracy niewykwalifikowanej lub świadczenia podwód (art. 2 ust. 3 ustawy), jak również z wyłączeniem tych zobowiązanych, którym prezydium gromadzkiej rady narodowej wyraziło zgodę na świadczenie zamiast wpłat - dniówek pracy niewykwalifikowanej (art. 2 ust. 4 ustawy) oraz świadczeń z art. 3 ustawy); |
| w kolumnie 7 | "liczba dniówek" należy wpisać liczbę dniówek pracy niewykwalifikowanej (podwód) wymierzonych zobowiązanym na podstawie art. 2 ust. 2 ustawy lub art. 2 ust. 3 ustawy bądź liczbę dniówek, które wymierzono zobowiązanym - za zgodą prezydium gromadzkiej rady narodowej - do nieodpłatnego świadczenia na fundusz (art. 3 ustawy); |
| w kolumnie 8 | "równowartość pieniężna" należy wpisać równowartość w złotych dniówek, wykazanych w kolumnie 7 - przy zastosowaniu odpowiedniej normy (art. 2 ust. 5 oraz art. 3 ustawy); |
| w kolumnie 9 | należy wpisać zgodnie z nagłówkiem; |
| w kolumnie 10 | "rok" należy wpisać rok, w którym powstała zaległość bądź nadpłata; |
| w kolumnie 11 | "Zaległości (nadpłaty) początkowe w gotówce i równowartości pieniężnej świadczeń rzeczowych" należy wpisać kwotę nie uiszczonych należności na fundusz - z należności wymierzonych zobowiązanym w gotówce, powiększoną o kwotę ustaloną po przeliczeniu nie wykonanych świadczeń w naturze, na które wyrażono zgodę (art. 2 ust. 4 i art. 3 ustawy) oraz nie wykonanych świadczeń w naturze, wymierzonych na podstawie art. 2 ust. 2 i 3 ustawy, przy zastosowaniu właściwej normy, przyjętej do przeliczenia w kolumnie 8 dla odpowiedniego rodzaju świadczenia; |
| w kolumnach 12, 13 i 14 | "Odpisy w gotówce l równowartości świadczeń rzeczowych (ulgi, zwolnienia, umorzenia)" należy wpisać kwotę (równowartość) w złotych z tytułu przyznanych decyzją prezydium gromadzkiej rady narodowej ulg |
| w kolumnach 15, 16, 17 i 18 | należy wpisać zgodnie z nagłówkiem; |
| w kolumnach 19, 20 i 21 | "Odpisy równowartości pieniężnej wykonanych świadczeń rzeczowych" należy wpisać równowartość pieniężną wykonanych świadczeń rzeczowych według pokwitowań; |
| w kolumnie 22 | należy wpisać zgodnie z nagłówkiem; |
| w kolumnie 23 | "Zaległości (nadpłaty) końcowe w gotówce i równowartości pieniężnej świadczeń rzeczowych" należy wpisać kwotę złotych stanowiącą różnicę z sumy kwot wykazanych w kolumnach 6 i 8, powiększoną o zaległości z kolumny 11 i zmniejszoną o kwoty wykazane w kolumnach 14, 17 i 21; |
| w kolumnach 24-26 | należy wpisać zgodnie z nagłówkiem. |
(Strona wewnętrzna)
| Lp. | Nazwisko i imię (nazwa) zobowiązanego. Adres | Podstawa wymiaru | Stawka | Wymiar | Ostateczny termin uiszczenia (wykonania) | Zaległości (czarnym atramentem) Nadpłaty (czerwonym atramentem) początkowe | Odpisy w gotówce i równowartości świadczeń rzeczowych (ulgi, zwolnienia, umorzenia) | ||||||
| kwota należności w zł | z ogólnej kwoty należności w zł przypada | rok | w gotówce i równowartości pieniężnej świadczeń rzeczowych | data i nr decyzji | rok | kwota zł | |||||||
| do uiszczenia w gotówce | do wykonania w naturze | ||||||||||||
| liczba dniówek | równowartość pieniężna | ||||||||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
(Strona wewnętrzna)
| Uiszczenia w gotówce | Odpisy równowartości pieniężnej wykonanych świadczeń rzeczowych | Zaległości (czarnym atramentem) Nadpłaty (czerwonym atramentem) końcowe | Przekazano do egzekucji | UWAGI | |||||||
| data wpłaty | nr pokwitowania | kwota zł | kosztów egzekucyjnych w zł | data wykonania | nr pokwitowania | równowartość pieniężna | rok | w gotówce i równowartości pieniężnej świadczeń rzeczowych | data i nr tytułu wykonawczego | należności za rok | |
| 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
PREZYDIUM GROMADZKIEJ ........................., dnia .................... 195... r.
(Osiedla, Miejskiej, Dzielnicowej) (miejscowość)
RADY NARODOWEJ …………………………………………….
w .................................................. (imię i nazwisko (nazwa) zobowiązanego)
…………………………………………..
(adres)
ZAWIADOMIENIE
o wymiarze wpłat na fundusz na rok 195...
Zawiadamia się, że zgodnie z art. 2 ust. 1, 2 i 3 oraz art. 7, 8, 9 i 12 ustawy z dnia 12 marca 1958 r. o funduszu gromadzkim na niektóre cele miejscowe (Dz. U. Nr 17, poz. 73)
1. Obywatel(ka) - przedsiębiorstwo jest obowiązany(a-e) z tytułu ......................... (wymienić przedmioty uzasadniające obowiązek wpłat) do uiszczenia w roku 195... wpłat na fundusz w wysokości .................................................................................................................... zł.
Kwota .................... zł płatna jest w ............. ratach po .................... zł każda, w terminach do dnia .................... 19... r., do dnia .................... 19... r., do dnia .................... 19... r., do dnia .................... 19... r.
2. Zgodnie z uchwałą Rady Narodowej zobowiązuje się Obywatela zamiast wpłat na fundusz - do świadczenia .................... dniówek pracy niewykwalifikowanej, stanowiących równowartość .................... zł.
3. Jednocześnie zamiast wpłat na fundusz zobowiązuje się Obywatela do świadczenia podwód w ilości .......... stanowiącej równowartość .................... zł.
O terminach obowiązkowych świadczeń w formie pracy niewykwalifikowanej bądź dostarczenia podwód zostanie Obywatel(ka) powiadomiony(na) oddzielnym wezwaniem.
………………………......................
(pieczęć i podpis przewodniczącego
prezydium rady narodowej)
______
Niepotrzebne skreślić.
___________________________________________________________________________
Dowód doręczenia zawiadomienia
o wymiarze wpłat na fundusz
na rok 19...
(stempel organu wymiarowego)
..................................................................... Zawiadomienie z dnia ............... 195... r.
(imię i nazwisko (nazwa) zobowiązanego) otrzymałem
………………………………....................... …………………………….
(adres) (podpis doręczającego)
…………………………….
(podpis zobowiązanego)
(Strona 2)
OBJAŚNIENIE
1. Ustalona w pkt 1 zawiadomienia kwota wpłat na fundusz powinna być wpłacona bezpośrednio do kasy prezydium rady narodowej do rąk upoważnionego inkasenta lub przekazem pocztowym na rachunek prezydium rady narodowej w Narodowym Banku Polskim, Oddział w ....................................................... nr rachunku ..................................
2. Nie wpłacona w terminach kwota podlega przymusowemu ściągnięciu w trybie przepisów o egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych z doliczeniem kosztów egzekucyjnych.
3. Zgodnie z przepisami o postępowaniu administracyjnym od zawiadomienia może być złożone odwołanie do prezydium rady narodowej wyższego stopnia w terminie dni 14 od daty doręczenia zawiadomienia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który dokonał wymiaru wpłat na fundusz.
4. Zobowiązany - zamiast wpłat na fundusz, o którym mowa w pkt 1 zawiadomienia - może za zgodą prezydium rady narodowej, która wymierzyła wpłaty, świadczyć nieodpłatnie odpowiednią liczbę dniówek pracy niewykwalifikowanej, pracy wykwalifikowanej, dostarczenia środków przewozowych, sprzętu i materiałów. Wniosek o zamianę świadczenia pieniężnego na wyżej wymienione świadczenia powinien być złożony do prezydium rady narodowej bezpośrednio po otrzymaniu niniejszego zawiadomienia, najpóźniej w terminie 2 tygodni.
Dowód doręczenia zawiadomienia
o świadczeniach rzeczowych na fundusz
(stempel organu wymiarowego)
..................................................................... Zawiadomienie z dnia ............... 195... r.
(imię i nazwisko (nazwa) zobowiązanego) otrzymałem
………………………………....................... …………………………….
(adres) (podpis doręczającego)
…………………………….
(podpis zobowiązanego)
PREZYDIUM GROMADZKIEJ ........................., dnia .................... 195... r.
(Osiedla, Miejskiej, Dzielnicowej) (miejscowość)
RADY NARODOWEJ …………………………………………….
w .................................................. (imię i nazwisko (nazwa) zobowiązanego)
…………………………………………..
(adres)
ZAWIADOMIENIE
o świadczeniu pracy niewykwalifikowanej lub świadczeń z art. 3 ustawy.
Zawiadamia się, że zgodnie z wnioskiem o zastąpienie wpłat na fundusz gromadzki na 19... r. w kwocie ............................... zł nieodpłatnymi rzeczowymi świadczeniami - Prezydium Rady Narodowej na podstawie art. 2 ust. 4 i art. 3 ustawy z dnia 12 marca 1958 r. o funduszu gromadzkim na niektóre cele miejscowe (Dz. U. Nr 17, poz. 73) wyraża zgodę - nie wyraża zgody na nieodpłatne świadczenie rzeczowe na wspomniany fundusz.
Obywatel(ka) wykona (dostarczy)
| Rodzaj świadczenia | Nazwa jednostki | Ilość | Równowartość w zł | Ogółem zł |
| Robocizna niewykwalifikowana | dniówek | |||
| Robocizna wykwalifikowana | ||||
| Furmanki 1-konne | ||||
| Furmanki 2-konne | ||||
| Środki przewozowe zmechanizowane | ton nośności | |||
| Materiał .................... | ||||
| Sprzęt ...................... |
O terminie i miejscu wykonania (dostarczenia) wyżej wymienionych świadczeń zostanie Obywatel(ka) powiadomiony(a) oddzielnym wezwaniem.
…………………….………………………………….
(pieczęć) (podpis przewodniczącego prezydium rady narodowej)
______
Niepotrzebne skreślić.
(Strona 2)
OBJAŚNIENIE
Zgodnie z przepisami o postępowaniu administracyjnym od zawiadomienia może być złożone odwołanie do prezydium rady narodowej wyższego stopnia w terminie dni 14 od daty doręczenia zawiadomienia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem organu, który dokonał wymiaru wpłat na fundusz.
PREZYDIUM GROMADZKIEJ ........................., dnia .................... 195... r.
(Osiedla, Miejskiej, Dzielnicowej) (miejscowość)
RADY NARODOWEJ …………………………………………….
w .................................................. (imię i nazwisko (nazwa) zobowiązanego)
…………………………………………..
(adres)
WEZWANIE
do wykonania pracy niewykwalifikowanej, podwód lub świadczeń z art. 3 ustawy.
Na podstawie art. 12 ustawy z dnia 12 marca 1958 r. o funduszu gromadzkim na niektóre cele miejscowe (Dz. U. Nr 17, poz. 73) Prezydium Rady Narodowej powołując się na:
wzywa Obywatela(kę) do wykonania (do dostarczenia)
| Lp. | Rodzaj świadczenia | Nazwa jednostki | Ilość | Data | |||||
| 1. | Robocizna niewykwalifikowana | dniówek | Ilość | ||||||
| a) na podstawie uchwały | |||||||||
| b) na podstawie ugody | |||||||||
| 2. | Podwody | ||||||||
| 3. | Robocizna wykwalifikowana | ||||||||
| 4. | Furmanki 1-konne | ||||||||
| 5. | Furmanki 2-konne | ||||||||
| 6. | Materiały .................... | ||||||||
| 7. | Sprzęt .................... | ||||||||
| 8. | Środki przewozowe zmechanizowane | ton nośności | |||||||
Dowód doręczenia wezwania
o świadczeniach rzeczowych na fundusz
(stempel organu wymiarowego)
..................................................................... Wezwanie z dnia ............... 195... r.
(imię i nazwisko (nazwa) zobowiązanego) otrzymałem
………………………………....................... …………………………….
(adres) (podpis doręczającego)
…………………………….
(podpis zobowiązanego)
(Strona 2)
Do robót ...................................................................................... w ............................................
należy zabrać ze sobą (narzędzia) .............................................................................................
Furmanki powinny być przygotowane do przewozu ..............................................................
…………………………………..........
(pieczęć i podpis przewodniczącego
prezydium rady narodowej)
______
Niepotrzebne skreślić.
OBJAŚNIENIE
1. Niewykonanie przez Obywatela(kę) w wyznaczonym terminie świadczenia w formie robocizny niewykwalifikowanej ustalonej w wyniku powziętej uchwały o nałożeniu tego obowiązku zamiast wpłat na fundusz lub niedostarczenie świadczenia podwód - spowoduje zastosowanie względem Obywatela(ki) postępowania przymusowego w administracji.
2. Niewykonanie przez Obywatela(kę) w wyznaczonym terminie świadczenia ustalonego w wyniku zgody na nieodpłatne świadczenia na fundusz w formie robocizny niewykwalifikowanej, robocizny wykwalifikowanej, dostarczenia furmanek, materiału, sprzętu i środków przewozowych zmechanizowanych czyni wpłatę na fundusz natychmiast wymagalną.
|
PREZYDIUM GROMADZKIEJ (Osiedla, Miejskiej, Dzielnicowej) RADY NARODOWEJ |
Konto (nr rejestru wymiarowego) |
Pokwitowanie z wykonania świadczeń rzeczowych na fundusz na rok 195......... |
Seria nr ...... |
Dnia .................... 195... r. Data wykonania świadczeń | ||||||
| Wyszczególnienie świadczeń rzeczowych | ||||||||||
| Nazwisko i imię (nazwa) zobowiązanego | Liczba dnia pracy | Dostarczono materiałów i sprzętu, ilość i rodzaj | Ogólna równowartość pieniężna zł |
........................ Podpis kierownika robót [m.p.] Dnia .......... 195... r. |
||||||
| + | środkiem przewozowym | |||||||||
| niewykwalifikowanej | wykwalifikowanej | 1-konnym | 2-konnym | zmechanizowanym | ||||||
| Adres | ||||||||||
| Równowartość słownie złotych ............................................................................ gr ...................... | ||||||||||
(Osiedla, Miejskiej, Dzielnicowej) (nr pozycji rejestru wymiarowego)
RADY NARODOWEJ
w ....................... powiat ……................... Ob./Instytucja ........................wieś ...........................
Karta kontroli wykonania świadczeń rzeczowych na fundusz na rok 195...
| RODZAJ ŚWIADCZENIA | Wezwania | Wykonania | Równowartość w zł | ||||||||||
| Data | Data | Data | Data | Data | Razem | Data i nr kwitu | Data i nr kwitu | Data i nr kwitu | Data i nr kwitu | Data i nr kwitu | Data i nr kwitu | ||
| Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | Ilość | ||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
| Robocizna niewykwalifikowana | |||||||||||||
| Robocizna wykwalifikowana | |||||||||||||
| Furmanki 1-konne | |||||||||||||
| Furmanki 2-konne | |||||||||||||
| Środki zmechanizowane | |||||||||||||
|
Materiał .............. Sprzęt ................ |
|||||||||||||
| Podwody | |||||||||||||
| Ogółem | |||||||||||||
Za niewykonanie dniówek (art. 2 ust. 2 ustawy) w dniu ........................... 19... r., w dniu .................... 19... r.
niedostarczenie podwód (art. 2 ust. 3 ustawy) w dniu ............................... 19... r., w dniu .................... 19... r.
zastosowano postępowanie przymusowe w administracji w postaci: ........................................
Decyzja z dnia ................................ nr ....................
| Uiszczono | grzywnę: | Data .................... nr kwitu ............ kwota .............. zł |
| " | " | Data .................... nr kwitu ............ kwota .............. zł |
(Osiedla, Miejskiej, Dzielnicowej)
RADY NARODOWEJ
w ..................................................
SPRAWOZDANIE O WYNIKACH WYMIARU WPŁAT NA FUNDUSZ GROMADZKI za 195........ r.
| Gromada, osiedle, miasto, dzielnica, powiat, województwo (wypełnić na każdym pasku) | Grupa zobowiązanych | Liczba zobowiązanych | Ogólny wymiar | |||
| kwota w zł | z ogólnej kwoty przypada | Równowartość dniówek z kol. 6 w zł | ||||
| do uiszczenia w zł | do wykonania w naturze liczba dniówek | |||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Gospodarstwa indywidualne | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Posiadacze budynków i placów nie zabudowanych | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Posiadacze kart rejestracyjnych i podatkowych | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Rolnicze spółdzielnie produkcyjne | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Państwowe gospodarstwa rolne i leśne | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Inne jednostki spółdzielcze i państwowe | ||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
| Razem | ||||||
|
Równowartość (zamiennik) dniówki: wynosi w gromadzie: pracy niewykwalifikowanej ........................ zł, podwody ........... zł przeciętna równowartość w powiecie: pracy niewykwalifikowanej ........ zł, podwody ........... zł przeciętna równowartość w województwie: pracy niewykwalifikowanej ..... zł, podwody .......... zł | ||||||
Stempel organu sprawozdawczego ...................., dnia .................... 195... r.
………………………………….................. Przewodniczący Gromadzkiej
(podpis osoby sporządzającej sprawozdanie) Rady Narodowej
.......................................................
(podpis)
(Strona 1)
(Stempel organu sprawozdawczego)
za .......... kwartał 195.. r.
Dochody:
| Wymiar | Zaległości początkowe - po uwzględnieniu nadpłat | Odpisy (ulgi, zwolnienia, umorzenia) | Uiszczono w gotówce | Wykonano w naturze - równowartość | Zaległości końcowe - po uwzględnieniu nadpłat | ||
| Ogółem | do uiszczenia w gotówce | do wykonania - równowartość | |||||
| w tysiącach złotych | |||||||
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Wydatki:
| Wyszczególnienie zadań | W gotówce | W naturze - po przeliczeniu na gotówkę | ||
| planowano | wykonano | planowano | wykonano | |
| w tysiącach złotych | ||||
| I. Na budowę, utrzymanie, wyposażenie i remont: | ||||
| 1) dróg, mostów, ulic i placów lokalnych - w ramach zadań gromadzkiej rady narodowej (bez czynów społecznych) | ||||
| 2) dróg, mostów, ulic i placów lokalnych, prowadzonych w ramach planu gospodarczego powiatu (bez czynów społecznych) - udział gromadzkiej rady narodowej | ||||
| 3) urządzeń komunalnych, kulturalno-oświatowych i przeciwpożarowych (bez czynów społecznych) | ||||
| 4) drobnych zakładów produkcyjnych i usługowych, służących potrzebom mieszkańców gromady (bez czynów społecznych) | ||||
| II. Na pomoc w realizacji czynów społecznych podejmowanych przez zebrania wiejskie lub organizacje społeczne działające na terenie gromady: | ||||
| 1) w zakresie melioracji | ||||
| 2) w innym zakresie | ||||
| III. Na podwody do przewozu nauczycieli, członków ich rodzin i innych osób do lekarza, szpitala itp. oraz opału do mieszkań nauczycieli | ||||
| Razem | ||||
Sporządził: ........................................................... Przewodniczący
Gromadzkiej Rady Narodowej
(Kierownik Wydziału Finansowego)
..........................................................
(podpis)
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
Monika Pogroszewska 10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
Grażyna J. Leśniak 05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
Grażyna J. Leśniak 05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
Grażyna J. Leśniak 04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
Krzysztof Koślicki 02.12.2025| Identyfikator: | M.P.1958.23.139 |
| Rodzaj: | Instrukcja |
| Tytuł: | Wykonanie ustawy o funduszu gromadzkim na niektóre cele miejscowe. |
| Data aktu: | 05/04/1958 |
| Data ogłoszenia: | 12/04/1958 |
| Data wejścia w życie: | 12/04/1958 |








