Tryb i terminy sporządzania faktur przejściowych i końcowych przez Biuro Projektów Inwestycyjnych Przemysłu Mięsnego i Mleczarskiego oraz formy tych faktur.

ZARZĄDZENIE
MINISTRA PRZEMYSŁU MIĘSNEGO I MLECZARSKIEGO
z dnia 12 czerwca 1954 r.
w sprawie trybu i terminów sporządzania faktur przejściowych i końcowych przez Biuro Projektów Inwestycyjnych Przemysłu Mięsnego i Mleczarskiego oraz formy tych faktur.

Na podstawie §§ 4 i 5 uchwały nr 17 Prezydium Rządu z dnia 10 stycznia 1952 r. w sprawie zasad rozliczeń za roboty budowlano-montażowe i prace projektowe w zakresie inwestycji i kapitalnych remontów miedzy jednostkami gospodarki uspołecznionej (Monitor Polski Nr A-6, poz. 53 i Nr A-106, poz. 1642) zarządza się, co następuje:
§  1.
Biuro Projektów Inwestycyjnych Przemysłu Mięsnego i Mleczarskiego wykonuje dokumentację projektowo-kosztorysową na podstawie umowy zawartej ze zleceniodawcą, która określa rodzaj i zakres dokumentacji w oparciu o sporządzony do niej preliminarz i terminarz, ustalające przybliżony koszt dokumentacji i termin jej sporządzenia. Umowa przyjęta do finansowania przez właściwy bank zleceniodawcy i faktury za wykonaną dokumentację stanowią podstawę do przeprowadzenia rozliczeń między Biurem Projektów Inwestycyjnych a zleceniodawcą.
§  2.
1.
Rozliczenia ze zleceniodawcą za wykonaną dokumentację odbywać się powinny na podstawie faktur przejściowych i końcowych według wzoru stanowiącego załącznik do niniejszego zarządzenia.
2.
Faktury przejściowe wystawiać należy w odstępach miesięcznych i powinny one obejmować należność za wykonane w danym miesiącu prace projektowe. Należność za prace projektowe wyliczać należy na podstawie obowiązującego cennika i protokolarnie stwierdzonego ilościowego lub procentowego zaawansowania prac. Odpis protokołu każdorazowo należy załączyć do odpowiedniej faktury.
3.
Faktura obejmująca należność za dany miesiąc powinna być sporządzona i złożona do realizacji w ciągu następnych 15 dni.
4.
Następne faktury przejściowe powinny obejmować koszt dokumentacji od początku, tzn. powinny być wystawiane systemem narastającym. Od ogólnej wartości faktury należy odjąć wartość faktur poprzednio wystawionych. Suma faktury do realizacji stanowić powinna należność za dokumentację wykonaną w danym miesiącu.
5.
Fakturę przejściową należy wystawić jedną w każdym miesiącu na podstawie jednej umowy, jednak w ten sposób, by każdorazowo można było stwierdzić stan i koszt poszczególnych rodzajów dokumentacji.
6.
Przy umowach dotyczących prac projektowych, których wartość nie przekracza 1.500 zł, nie wystawia się faktur przejściowych.
§  3.
1.
Po ukończeniu prac projektowych należy sporządzić fakturę końcową w terminie czterotygodniowym od daty doręczenia zleceniodawcy wykonanej dokumentacji.
2.
W fakturze końcowej należy podawać zrewidowany koszt całkowicie wykonanej dokumentacji. Po odjęciu wszystkich faktur przejściowych dotyczących danego obiektu otrzymana końcowa suma powinna stanowić kwotę do realizacji lub do zwrotu zleceniodawcy jako wynikająca z ewentualnych zmian w zaszeregowaniu prac, norm, cennika itp.
§  4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK 

FAKTURA ..... Nr ......

..................................................

Notka Redakcji Systemu Informacji Prawnej LEX

Niniejsza treść dostępna jest wyłącznie w wersji pierwotnej treści w formacie PDF.

..................................................

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1954.A-61.812

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Tryb i terminy sporządzania faktur przejściowych i końcowych przez Biuro Projektów Inwestycyjnych Przemysłu Mięsnego i Mleczarskiego oraz formy tych faktur.
Data aktu: 12/06/1954
Data ogłoszenia: 29/06/1954
Data wejścia w życie: 29/06/1954