Przekazywanie przez jednostki budżetowe zbędnego sprzętu biurowego.

ZARZĄDZENIE
PRZEWODNICZĄCEGO PAŃSTWOWEJ KOMISJI PLANOWANIA GOSPODARCZEGO
z dnia 9 października 1954 r.
w sprawie przekazywania przez jednostki budżetowe zbędnego sprzętu biurowego.

Na podstawie § 1 ust. 2 uchwały nr 394 Prezydium Rządu z dnia 16 czerwca 1954 r. w sprawie gospodarki niektórymi meblami biurowymi zarządza się, co następuje:
§  1.
1. 1
Przekazywanie przez jednostki budżetowe zbędnego sprzętu biurowego w trybie określonym zarządzeniem Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 4 sierpnia 1954 r. w sprawie gospodarki niektórymi meblami biurowymi (Monitor Polski Nr A-79, poz. 925) odracza się do dnia 15 listopada 1954 r.
2.
W terminie określonym w ust. 1 sprzęt biurowy, w razie zgłoszenia żądania przez właściwe dla miejsca położenia sprzętu prezydium powiatowej (a w miastach będących siedzibą województw - wojewódzkiej) rady narodowej, powinien być przekazany na wyposażenie gromadzkich rad narodowych w trybie i na zasadach określonych w uchwale Komitetu Ekonomicznego Rady Ministrów z dnia 27 maja 1949 r. w sprawie zasad wzajemnego przekazywania maszyn, urządzeń technicznych, środków transportowych i innych przedmiotów majątku trwałego przez urzędy, instytucje i przedsiębiorstwa państwowe (Monitor Polski Nr A-59, poz. 800).
3.
O przekazaniu zbędnego sprzętu biurowego w trybie określonym w ust. 2 jednostka budżetowa natychmiast zawiadamia właściwe wojewódzkie biuro Centrali Handlowej Przemysłu Drzewnego lub przedsiębiorstwo remontowe.
§  2.
Zaleca się wszystkim jednostkom budżetowym przekazywanie w trybie określonym w § 1 ust. 2 na potrzeby gromadzkich rad narodowych również zbędnego sprzętu biurowego nie objętego uchwałą nr 394 Prezydium Rządu z dnia 16 czerwca 1954 r. w sprawie gospodarki niektórymi meblami biurowymi.
§  3.
Przepisów zarządzenia nie stosuje się do sprzętu biurowego przekazanego Centrali Handlowej Przemysłu Drzewnego lub przedsiębiorstwom remontowym przed dniem 15 października 1954 r. i odebranego przed tą datą przez te przedsiębiorstwa.

Przewodniczący Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego: E. Szyr

1 Z dniem 16 grudnia 1954 r. termin określony w nin. paragrafie przedłuża się do dnia 31 stycznia 1955 r., zgodnie z zarządzeniem Przewodniczącego Państwowej Komisji Planowania Gospodarczego z dnia 7 grudnia 1954 r. (M.P.54.117.1655).

Zmiany w prawie

Centralna e-Rejestracja: Start systemu od 1 stycznia 2026 r.

Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.

Inga Stawicka 22.12.2025
Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

M.P.1954.96.1095

Rodzaj: Zarządzenie
Tytuł: Przekazywanie przez jednostki budżetowe zbędnego sprzętu biurowego.
Data aktu: 09/10/1954
Data ogłoszenia: 13/10/1954
Data wejścia w życie: 13/10/1954