Ks. Lempart Antoni, Przewodniczący - Pos. Frankowski Jan, Zast. Przewodniczącego, - Micewski Andrzej, Sekretarz - Ks. Skurski Stanisław, Czł. Prezydium - Tuczemska Wanda, Czł. Prezydium - inż. Rostworowski Stanisław, Czł. Zarządu - Ks. Infułat dr Zalewski Ludwik, Czł. Zarządu - Ks. dr Krynicki Stanisław, Czł. Zarządu - Dolański Seweryn, Czł. Zarządu - Prof. dr Halban Leon, Czł. Zarządu - Jasienica Paweł (Beynar Leon, Lech), Czł. Zarządu.Zarząd przymusowy obejmuje całość zrzeszenia "Caritas" w Polsce oraz wszystkie jego ogniwa organizacyjne (Krajowa Centrala, Związki diecezjalne i archidiecezjalne, okręgi, oddziały parafialne itd.), jak również wszystkie prowadzone lub nadzorowane przez "Caritas" instytucje i zakłady, bez względu na ich formę organizacyjną i nazwę.
Zarząd przymusowy obejmuje całokształt majątku znajdującego się we władaniu zrzeszenia "Caritas", jego ogniw organizacyjnych oraz wszelkiego rodzaju instytucji i zakładów, bez względu na osobę formalnego właściciela.
Z dniem wprowadzenia zarządu przymusowego zawiesza się działalność dotychczasowych organów zarówno zrzeszenia "Caritas", jak i jego ogniw organizacyjnych oraz instytucji i zakładów, bez względu na nazwę i funkcje tych organów, a uprawnienia ich przechodzą na organa zarządu przymusowego.
Wykonywanie zarządu przymusowego powierza się powołanemu przez Ministrów: Pracy i Opieki Społecznej, Oświaty oraz Administracji Publicznej - Zarządowi. Zarząd może uprawnienia swoje w stosunku do poszczególnych ogniw organizacyjnych zrzeszenia "Caritas", jak również w stosunku do instytucji i zakładów tego zrzeszenia przelewać na inne organa i osoby.
Zarząd oraz znajdujące się pod jego kierownictwem organa i osoby kontynuować będą działalność opiekuńczą "Caritas" w Polsce zgodnie z celami i zadaniami tego zrzeszenia i nie dopuszczą do przerwy w udzielaniu opieki.
Zarząd przymusowy wprowadza się na czas niezbędny dla usunięcia stwierdzonych nadużyć i warunków, w których te nadużycia powstawały. W tym celu zarządzone będą przez Zarząd wybory organów "Caritas" jako całości oraz poszczególnych ogniw organizacyjnych, a to dla zapewnienia należytej kontroli społecznej nad działalnością zrzeszenia.
Decyzja niniejsza jest ostateczna w administracyjnym toku instancji.