Decyzja 2025/963 zmieniająca decyzję (WPZiB) 2024/2643 w sprawie środków ograniczających w związku z destabilizującymi działaniami Rosji

DECYZJA RADY (WPZiB) 2025/963
z dnia 20 maja 2025 r.
zmieniająca decyzję (WPZiB) 2024/2643 w sprawie środków ograniczających w związku z destabilizującymi działaniami Rosji

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 29,

uwzględniając wniosek Wysokiego Przedstawiciela Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 8 października 2024 r. Rada przyjęła decyzję (WPZiB) 2024/2643 1 .

(2) W swoich konkluzjach z dnia 19 grudnia 2024 r. Rada Europejska potępiła rosyjską kampanię hybrydową przeciwko Unii Europejskiej i jej państwom członkowskim, w tym sabotaż, zakłócanie infrastruktury krytycznej, cyberataki, manipulacje informacjami i ingerencje w informacje oraz próby osłabienia demokracji, w tym w procesie wyborczym. Rada zadeklarowała, że będzie nadal wzmacniać swoją odporność i w pełni wykorzystywać wszystkie dostępne środki, aby zapobiegać rosyjskim działaniom hybrydowym, powstrzymywać je i na nie reagować.

(3) W dniu 27 stycznia 2025 r. Wysoki Przedstawiciel Unii do Spraw Zagranicznych i Polityki Bezpieczeństwa stwierdził, że działania hybrydowe Rosji są coraz częstsze i coraz bardziej intensywne.

(4) W dniu 12 marca 2025 r. Parlament Europejski w swojej rezolucji w sprawie białej księgi w sprawie przyszłości europejskiej obrony podkreślił, że ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich Unii przyczynia się do bezpieczeństwa całej Unii, oraz zaapelował o podjęcie natychmiastowych działań w celu zwiększenia bezpieczeństwa i obrony północnowschodniej granicy Unii z Rosją i Białorusią poprzez ustanowienie kompleksowej i odpornej linii obrony na lądzie, w powietrzu i na morzu na potrzeby przeciwdziałania zagrożeniom wojskowym i hybrydowym, łącznie z wykorzystaniem energii do celów wojskowych, sabotażem infrastruktury i instrumentalizacją migracji.

(5) Należy zatem wprowadzić zakaz transakcji dotyczących rzeczowych aktywów trwałych związanych z destabilizującymi działaniami Rosji, w tym statków, statków powietrznych, nieruchomości oraz elementów fizycznych sieci cyfrowych i komunikacyjnych. Takie rzeczowe aktywa trwałe obejmują zarówno aktywa o charakterze ruchomym, jak i aktywa o charakterze nieruchomym. Rzeczowe aktywa trwałe powinny być odpowiednio identyfikowalne, aby pomóc w skutecznym wdrażaniu zakazu.

(6) Należy również wprowadzić zakaz transakcji dokonywanych przez instytucje kredytowe, instytucje finansowe i podmioty świadczące usługi w zakresie kryptoaktywów, które bezpośrednio lub pośrednio ułatwiają działalność osób, podmiotów lub organów zaangażowanych w destabilizującą działalność Rosji lub w inny sposób przynoszą korzyści takim osobom, podmiotom lub organom.

(7) Rosja prowadzi systematyczną, międzynarodową kampanię manipulowania przekazem medialnym i przeinaczania faktów w celu wzmocnienia swojej strategii destabilizacji państw z nią sąsiadujących, Unii i jej państw członkowskich. W szczególności działania propagandowe i dezinformacja były wielokrotnie i konsekwentnie wymierzane w europejskie partie polityczne, zwłaszcza w okresach wyborów, a także w społeczeństwo obywatelskie, społeczności mniejszościowe, uchodźców oraz w funkcjonowanie instytucji demokratycznych w Unii i jej państwach członkowskich.

(8) Działania hybrydowe Rosji prowadzone są za pośrednictwem rozmaitych mediów znajdujących się pod stałą bezpośrednią lub pośrednią kontrolą rosyjskiego przywództwa. Działania te stanowią znaczące i bezpośrednie zagrożenie dla porządku publicznego i bezpieczeństwa publicznego Unii. Media te odgrywają istotną i zasadniczą rolę między innymi w manipulowaniu informacją oraz w ingerowanie przez Rosję w sprawy Unii lub jej państw członkowskich, organizacji międzynarodowych lub państw trzecich.

(9) Ze względu na powagę sytuacji oraz w odpowiedzi na destabilizujące działania Rosji konieczne jest wprowadzenie środków ograniczających polegających na zawieszeniu licencji na nadawanie w Unii rosyjskich mediów znajdujących się pod stałą kontrolą rosyjskich przywódców oraz zakazaniu nadawania ich treści w Unii lub treści skierowanych do Unii. Środki te należy utrzymać do czasu, gdy Rosja i te media przestaną prowadzić działania propagandowe przeciwko Unii lub choćby jednemu z jej państw członkowskich, jednej organizacji międzynarodowej lub jednemu państwu trzeciemu.

(10) Środki te są zgodne z podstawowymi prawami i wolnościami uznanymi w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej, w szczególności z prawem do wolności wypowiedzi i informacji, wolnością prowadzenia działalności gospodarczej i prawem własności uznanymi w, odpowiednio, art. 11, 16 i 17 tej Karty. Wprowadzenie tych środków ograniczających nie pozbawia tych mediów lub ich pracowników możliwości prowadzenia w Unii działalności innej niż nadawcza, takiej jak przeprowadzanie badań czy wywiadów. W szczególności środki te nie wpływają na obowiązek przestrzegania praw, wolności i zasad, o których mowa w art. 6 Traktatu o Unii Europejskiej, w tym wymienionych w Karcie praw podstawowych Unii Europejskiej oraz w konstytucjach państw członkowskich w ich odpowiednich zakresach stosowania.

(11) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję (WPZiB) 2024/2643,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W decyzji (WPZiB) 2024/2643 wprowadza się następujące zmiany:

1)
art. 1 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Państwa członkowskie podejmują środki niezbędne do uniemożliwiania wjazdu na ich terytoria lub przejazdu przez ich terytoria osób fizycznych, umieszczonych w wykazie w załączniku I, które:

a) są odpowiedzialne za działania lub polityki, wdrażają lub wspierają działania lub polityki, czerpią korzyści z działań lub polityk, są zaangażowane w działania lub polityki lub ułatwiają działania lub polityki, które można przypisać rządowi Federacji Rosyjskiej, podważające demokrację, praworządność, stabilność lub bezpieczeństwo, lub zagrażające im, w Unii, w jednym lub większej liczbie jej państw członkowskich, w organizacji międzynarodowej lub w państwie trzecim, lub podważające suwerenność lub niezależność jednego lub większej liczby państw członkowskich lub państwa trzeciego, lub zagrażające ich suwerenności lub niezależności, poprzez następujące działania:

(i) planowanie utrudniania lub podważania demokratycznego procesu politycznego lub porządku i bezpieczeństwa publicznego, kierowanie takimi działaniami, angażowanie się w takie działania, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie takich działań lub w inny sposób ułatwianie takich działań, w tym poprzez utrudnianie lub podważanie przebiegu wyborów lub próby destabilizacji lub obalenia porządku konstytucyjnego;

(ii) planowanie brutalnych demonstracji, kierowanie nimi lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie;

(iii) planowanie aktów przemocy fizycznej i niefizycznej, kierowanie nimi lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie, w tym działań mających na celu uciszanie i zastraszanie osób krytycznych wobec działań lub polityk Federacji Rosyjskiej, wymuszanie na nich określonych zachowań lub branie na nich odwetu;

(iv) planowanie wykorzystywania manipulacji informacjami i ingerencji w informacje, kierowanie takimi działaniami lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie;

(v) planowanie wszelkich działań wymierzonych przeciwko funkcjonowaniu instytucji demokratycznych, działalności gospodarczej lub usługom świadczonym w interesie publicznym, w tym poprzez nielegalny wjazd na terytorium państwa członkowskiego, w tym w jego przestrzeń powietrzną, lub mających na celu zakłócanie, uszkodzenie lub zniszczenie - w tym poprzez sabotaż lub szkodliwe działania w cyberprzestrzeni w ramach działań hybrydowych - infrastruktury krytycznej, w tym infrastruktury podmorskiej, kierowanie takimi działaniami lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie takich działań lub w inny sposób ich ułatwianie;

(vi) planowanie instrumentalizacji migrantów, o której mowa w art. 1 ust. 4 lit. b) rozporządzenia (UE) 2024/1359, kierowanie takimi działaniami lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie;

(vii) wykorzystywanie konfliktu zbrojnego, niestabilności lub braku bezpieczeństwa, w tym poprzez nielegalną eksploatację zasobów naturalnych oraz dzikich zwierząt lub roślin lub handel nimi w państwie trzecim;

(viii) podżeganie do konfliktu siłowego w państwie trzecim, wspieranie takiego konfliktu lub w inny sposób jego ułatwianie;

b) są powiązane z osobami fizycznymi, o których mowa w lit. a);

c) wspierają osoby fizyczne zaangażowane w działania, o których mowa w lit. a).";

2)
art. 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

"1. Zamrożone zostają wszystkie środki finansowe i zasoby gospodarcze należące do, będące własnością, będące w posiadaniu lub znajdujące się pod kontrolą osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów, które:

a) są odpowiedzialne za działania lub polityki, wdrażają lub wspierają działania lub polityki, czerpią korzyści z działań lub polityk, są zaangażowane w działania lub polityki lub ułatwiają działania lub polityki, które można przypisać rządowi Federacji Rosyjskiej, podważające demokrację, praworządność, stabilność lub bezpieczeństwo, lub zagrażające im, w Unii, w jednym lub większej liczbie jej państw członkowskich, w organizacji międzynarodowej lub w państwie trzecim, lub podważające suwerenność lub niezależność jednego lub większej liczby państw członkowskich lub państwa trzeciego, lub zagrażające ich suwerenności lub niezależności, poprzez następujące działania:

(i) planowanie utrudniania lub podważania demokratycznego procesu politycznego lub porządku i bezpieczeństwa publicznego, kierowanie takimi działaniami, angażowanie się w takie działania, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie takich działań lub w inny sposób ułatwianie takich działań, w tym poprzez utrudnianie lub podważanie przebiegu wyborów lub próby destabilizacji lub obalenia porządku konstytucyjnego;

(ii) planowanie, bezpośrednio lub pośrednio, brutalnych demonstracji, kierowanie nimi lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie;

(iii) planowanie aktów przemocy fizycznej i niefizycznej, kierowanie nimi lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie, w tym działań mających na celu uciszanie i zastraszanie osób krytycznych wobec działań lub polityk Federacji Rosyjskiej, wymuszanie na nich określonych zachowań lub branie na nich odwetu;

(iv) planowanie wykorzystywania manipulacji informacjami i ingerencji w informacje, kierowanie takimi działaniami lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie;

(v) planowanie wszelkich działań wymierzonych przeciwko funkcjonowaniu instytucji demokratycznych, działalności gospodarczej lub usługom świadczonym w interesie publicznym, w tym poprzez nielegalny wjazd na terytorium państwa członkowskiego, w tym w jego przestrzeń powietrzną, lub mających na celu zakłócanie, uszkodzenie lub zniszczenie - w tym poprzez sabotaż lub szkodliwe działania w cyberprzestrzeni w ramach działań hybrydowych - infrastruktury krytycznej, w tym infrastruktury podmorskiej, kierowanie takimi działaniami lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie takich działań lub w inny sposób ich ułatwianie;

(vi) planowanie instrumentalizacji migrantów, o której mowa w art. 1 ust. 4 lit. b) rozporządzenia (UE) 2024/1359, kierowanie takimi działaniami lub angażowanie się w nie, bezpośrednio lub pośrednio, wspieranie ich lub w inny sposób ich ułatwianie;

(vii) wykorzystywanie konfliktu zbrojnego, niestabilności lub braku bezpieczeństwa, w tym poprzez nielegalną eksploatację zasobów naturalnych oraz dzikich zwierząt lub roślin lub handel nimi w państwie trzecim;

(viii) podżeganie do konfliktu siłowego w państwie trzecim, wspieranie takiego konfliktu lub w inny sposób jego ułatwianie;

b) są powiązane z osobami fizycznymi lub prawnymi, podmiotami lub organami wymienionymi w lit. a);

c) wspierają osoby fizyczne lub prawne, podmioty lub organy zaangażowane w działania, o których mowa w lit. a), zgodnie z wykazem w załączniku I.";

3)
dodaje się artykuły w brzmieniu:

"Artykuł 2a

1. Zakazuje się uczestnictwa, bezpośrednio lub pośrednio, w jakichkolwiek transakcjach dotyczących wszelkich rzeczowych aktywów trwałych, takich jak statki, statki powietrzne, nieruchomości, porty, porty lotnicze, fizyczne elementy sieci cyfrowych i komunikacyjnych, wymienionych w załączniku II, lub obejmujących te aktywa.

2. W wykazie w załączniku II ujmuje się rzeczowe aktywa trwałe, które są:

a) wykorzystywane w działaniach o charakterze destabilizującym, które zagrażają infrastrukturze krytycznej, w tym infrastrukturze podmorskiej, lub ją niszczą, i które można przypisać rządowi Federacji Rosyjskiej lub które przynoszą mu korzyści;

b) wykorzystywane w kontekście działań o charakterze destabilizującym, które naruszają unijne, krajowe, lub międzynarodowe przepisy ruchu lotniczego, morskiego lub lądowego, i które można przypisać rządowi Federacji Rosyjskiej lub które przynoszą mu korzyści;

c) wykorzystywane w działaniach o charakterze destabilizującym, w tym w szpiegostwie i inwigilacji, transporcie broni lub sprzętu i personelu wojskowego, manipulacjach informacjami i ingerencjach w informacje, i które to działania można przypisać rządowi Federacji Rosyjskiej lub które przynoszą mu korzyści;

d) własnością osób fizycznych lub prawnych, podmiotów lub organów wymienionych w załączniku I, lub są przez nie czarterowane lub eksploatowane, lub są w inny sposób używane w imieniu, na rzecz lub na korzyść takich osób lub w związku z takimi osobami.

3. Zakaz w ust. 1 nie ma zastosowania do transakcji ze względów bezpieczeństwa morskiego lub lotniczego, lub niezbędnych do celów humanitarnych lub do pilnego zapobiegania zdarzeniom, które mogą mieć poważny i znaczący wpływ na zdrowie i bezpieczeństwo ludzi lub na środowisko, lub do pilnego łagodzenia skutków takich zdarzeń, lub reagowania na klęski żywiołowe.

4. Zakaz w ust. 1 nie ma zastosowania do transakcji wynikających z uznania lub wykonania wyroku lub orzeczenia arbitrażowego wydanego w państwie członkowskim, lub do transakcji przeprowadzanych do celów dochodzenia w sprawie naruszeń przepisów niniejszej decyzji lub dochodzenia w sprawie innej nielegalnej działalności.

5. Na zasadzie odstępstwa od ust. 1 właściwe organy państwa członkowskiego mogą zezwolić na transakcje dotyczące rzeczowych aktywów trwałych wymienionych w załączniku II, lub je obejmujące, na warunkach, jakie uznają za stosowne, po ustaleniu, indywidualnie dla każdego przypadku, że dana transakcja jest niezbędna do jakichkolwiek celów zgodnych z celami niniejszej decyzji.

Dane państwo członkowskie informuje pozostałe państwa członkowskie oraz Komisję o każdym takim udzielonym zezwoleniu w terminie dwóch tygodni od jego udzielenia.

Artykuł 2b

1. Zakazuje się uczestnictwa, bezpośrednio lub pośrednio, w jakiejkolwiek transakcji z:

a) osobą prawną, podmiotem lub organem z siedzibą poza Unią, które są instytucją kredytową lub instytucją finansową lub jednostką świadczącą usługi w zakresie kryptoaktywów, uczestniczącą w transakcjach, które ułatwiają, bezpośrednio lub pośrednio, działania, o których mowa w art. 1 ust. 1 lub art. 2 ust. 1, osób, podmiotów lub organów prowadzących działalność, o której mowa w art. 1 ust. 1 lub art. 2 ust. 1, lub w inny sposób wspierają takie osoby, podmioty lub organy; lub

b) osobą prawną, podmiotem lub organem, które udzielają pomocy technicznej lub operacyjnej osobom fizycznym lub prawnym, podmiotom lub organom prowadzącym działalność, o której mowa w art. 1 ust. 1 lub art. 2 ust. 1, wymienionym w załączniku III do niniejszej decyzji.

2. Zakaz w ust. 1 nie ma zastosowania do transakcji, które są:

a) niezbędne do celów wywozu, sprzedaży, dostawy, przekazania lub transportu produktów farmaceutycznych, medycznych, lub produktów rolnych i spożywczych, w tym pszenicy i nawozów;

b) absolutnie niezbędne do zapewnienia dostępu do postępowań sądowych, administracyjnych lub arbitrażowych w państwie członkowskim, a także do uznania lub wykonania wyroku lub orzeczenia arbitrażowego wydanego w państwie członkowskim, pod warunkiem że takie transakcje są zgodne z celami niniejszej decyzji oraz z celami rozporządzenia Rady (UE) 2024/2642 * ; lub

c) niezbędne do celów humanitarnych, takich jak dostarczanie lub ułatwianie dostarczania pomocy, w tym środków medycznych lub żywności, lub przewóz pracowników organizacji humanitarnych oraz związana z tym pomoc, lub do celów ewakuacji.

Artykuł 2c

1. Zakazuje się operatorom nadawania lub umożliwiania, ułatwiania lub w inny sposób przyczyniania się do nadawania jakichkolwiek treści przez osoby prawne, podmioty lub organy wymienione w załączniku IV, w tym w drodze transmisji lub dystrybucji za pomocą dowolnych środków, takich jak telewizja kablowa, satelitarna, internetowa, dostawcy usług internetowych, internetowe platformy lub aplikacje służące do udostępniania plików wideo, niezależnie od tego, czy są one nowe czy wcześniej zainstalowane.

2. Zawiesza się wszelkie licencje i zezwolenia na nadawanie udzielone osobom prawnym, podmiotom lub organom wymienionym w załączniku IV, a także porozumienia dotyczące transmisji lub dystrybucji zawarte z tymi osobami prawnymi, podmiotami lub organami.

3. Zakazuje się reklamowania produktów lub usług we wszelkich treściach wyprodukowanych lub nadawanych przez osoby prawne, podmioty lub organy wymienione w załączniku IV, w tym w drodze transmisji lub dystrybucji za pomocą dowolnych środków, o których mowa w ust. 1 niniejszego artykułu.

4) w załączniku do decyzji (WPZiB) 2024/2643 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie następnego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 20 maja 2025 r.

ZAŁĄCZNIK

W załączniku do decyzji (WPZiB) 2024/2643 wprowadza się następujące zmiany:
1)
załącznik otrzymuje nazwę "załącznik I";
2)
dodaje się następujące załączniki:

"ZAŁĄCZNIK II

Wykaz rzeczowych aktywów trwałych, o których mowa w art. 2a

[...]

ZAŁĄCZNIK III

Wykaz osób, podmiotów i organów, o których mowa w art. 2b

[...]

ZAŁĄCZNIK IV

Wykaz osób, podmiotów i organów, o których mowa w art. 2c

[...]".

1 Decyzja Rady (WPZiB) 2024/2643 z dnia 8 października 2024 r. w sprawie środków ograniczających w związku z destabilizującymi działaniami Rosji (Dz.U. L, 2024/2643, 9.10.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec/2024/2643/oj).
* Rozporządzenie Rady (UE) 2024/2642 z dnia 8 października 2024 r. dotyczące środków ograniczających w związku z działaniami destabilizującymi Rosji (Dz.U. L, 2024/2642, 9.10.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/ reg/2024/2642/oj).";

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2025.963

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2025/963 zmieniająca decyzję (WPZiB) 2024/2643 w sprawie środków ograniczających w związku z destabilizującymi działaniami Rosji
Data aktu: 20/05/2025
Data ogłoszenia: 20/05/2025
Data wejścia w życie: 21/05/2025