Rozporządzenie wykonawcze 2024/2916 ustanawiające standardowy formularz do przekazywania danych zawartych w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych, publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu oraz Komisji przez dostawców usług na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2024/2916
z dnia 25 listopada 2024 r.
ustanawiające standardowy formularz do przekazywania danych zawartych w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych, publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu oraz Komisji przez dostawców usług na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232 z dnia 14 lipca 2021 r. w sprawie tymczasowego odstępstwa od niektórych przepisów dyrektywy 2002/58/WE w odniesieniu do wykorzystywania technologii przez dostawców usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów do przetwarzania danych osobowych i innych danych do celów zwalczania niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie 1 , w szczególności jego art. 3 ust. 4.

po konsultacji z komitetem ustanowionym na mocy art. 9a ust. 1 rozporządzenia (UE) 2021/1232,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Informacje, które mają być zawarte w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu i Komisji, są określone w art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232.

(2) Aby usprawnić przedkładanie sprawozdań i zapewnić jednolite gromadzenie danych, dostawcy usług łączności interpersonalnejniewykorzystujących numerów powinni - przy wypełnianiu swoich obowiązków sprawozdawczych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2021/1232 - korzystać ze standardowego formularza określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Standardowy formularz sprawozdawczy

Dostawcy usług łączności interpersonalnej niewykorzystujących numerów publikują i przedkładają właściwemu organowi nadzorczemu i Komisji sprawozdanie dotyczące przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232, korzystając ze standardowego formularza określonego w załączniku do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 25 listopada 2024 r.

ZAŁĄCZNIK

Kategoria zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232 Podkategoria Opis
1) Rodzaj i ilość przetwarzanych danych Odnośna usługa łączności interpersonalnej niewykorzystująca numerów
Metadane dotyczące użytkowników uczestniczących w wymianie online To znaczy wszelkie dane dotyczące użytkowników uczestniczących w wymianie online oraz ich kont, które nie są danymi dotyczącymi treści.

tak/nie

Jeśli tak, proszę podać wszystkie rodzaje przetwarzanych danych (np. nazwę użytkownika, numer identyfikacyjny użytkownika, adres IP, protokół internetowy, numer portu sieciowego, lokalizację itp.) oraz ich ilość.

Dane dotyczące treści wymienianych online tak/nie

Jeśli tak, proszę podać poniżej.

Liczba przetworzonych obrazów w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba przetworzonych obrazów w odniesieniu do użytkowników spoza UE
Liczba przetworzonych nagrań wideo w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba przetworzonych nagrań wideo w odniesieniu do użytkowników spoza UE
Liczba innych przetworzonych plików w odniesieniu do użytkowników z UE Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików (np.: PDF, dokumenty, GIF, pliki audio)
Liczba innych przetworzonych plików w odniesieniu do użytkowników spoza UE Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików (np.: PDF, dokumenty, GIF, pliki audio)
Liczba bajtów tekstu przetworzonego w celu wykrycia nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba bajtów tekstu przetworzonego w celu wykrycia nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników spoza UE
Inne informacje istotne z punktu widzenia rodzaju i ilości przetwarzanych danych
Kategoria zgodnie z art. 3 ust. 1 lit. g) ppkt (vii) rozporządzenia (UE) 2021/1232 Podkategoria Opis
2) Konkretna podstawa przetwarzania zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/679 Jeżeli podaną podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c) lub e) RODO, proszę wskazać, na jakie przepisy unijne lub krajowe powołano się zgodnie z art. 6 ust. 3 RODO.
3) Podstawa przekazywania, w stosownych przypadkach, danych osobowych poza Unię zgodnie z rozdziałem V rozporządzenia (UE) 2016/679 Proszę określić, w jakich przypadkach i w jakim celu miało miejsce przekazanie danych poza Unię oraz jakie podstawy prawne przekazania danych przewidziane w rozdziale V RODO zastosowano.
4) Liczba zidentyfikowanych przypadków

niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie

Znane CSAM Liczba zgłoszeń dotyczących znanych CSAM w odniesieniu do użytkowników z UE Znane CSAM oznaczają materiały, co do których potwierdzono, że przedstawiają niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie
Liczba obrazów stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba nagrań wideo stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba innych plików stanowiących znane CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako przesyłające co najmniej jedną pozycję treści stanowiących znane CSAM
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako otrzymujące co najmniej jedną pozycję treści stanowiących znane CSAM
Nowe CSAM Liczba zgłoszeń dotyczących potencjalnych nowych CSAM w odniesieniu do użytkowników z UE Potencjalne nowe CSAM oznaczają zgłoszone pliki inne niż znane CSAM
Liczba obrazów stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba nagrań wideo stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba innych plików stanowiących potencjalne nowe CSAM, zgłoszonych w odniesieniu do użytkowników z UE Jeśli tak, proszę określić rodzaj plików
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako przesyłające co najmniej jedną pozycję treści stanowiących potencjalne nowe CSAM
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako otrzymujące co najmniej jedną pozycję treści stanowiących potencjalne nowe CSAM
Nagabywanie Liczba zgłoszeń potencjalnych przypadków nagabywania dzieci w odniesieniu do użytkowników z UE
Liczba kont użytkowników w UE zgłoszonych jako konta, z których mogły być nagabywane dzieci
Liczba kont użytkowników zgłoszonych jako konta, z których mogły być nagabywane dzieci w UE
5) Liczba spraw, w których użytkownicy złożyli skargę w ramach wewnętrznego mechanizmu ochrony prawnej lub do organu sądowego oraz sposób rozpatrzenia takich skarg
Znane CSAM Liczba elementów treści, które usunięto jako stanowiące znane CSAM Elementy treści
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM (opcjonalnie)
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących znane CSAM, które zostały przywrócone w wyniku rozpatrzenia skargi wniesionej w ramach wewnętrznego mechanizmu
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących znane CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalne)
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiące znane CSAM
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących znane CSAM (opcjonalnie)
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących znane CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej do organu sądowego
Średni czas potrzebny do zastosowania się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących znane CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM Konta użytkowników w UE
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM
Powody złożenia skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia znanych CSAM (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego
Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia znanych CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie)
Nowe CSAM Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM Elementy treści
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku usunięciem pozycji treści jako stanowiących potencjalny nowy CSAM (opcjonalnie)
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu pierwotnie usuniętych elementów jako stanowiących potencjalny nowy CsAm w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści j ako stanowiących potencjalny nowy CSAM
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku usunięciem pozycji treści j ako stanowiących potencjalny nowy CSAM (opcjonalnie)
Liczba elementów treści usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM, które zostały przywrócone w następstwie skargi złożonej do organu sądowego
Średni czas potrzebny do zastosowania się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu elementów pierwotnie usuniętych jako stanowiących potencjalny nowy CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM Konta użytkowników w UE
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych znanych CSAM (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego
Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu kont użytkowników w UE pierwotnie zawieszonych z powodu udostępnienia potencjalnych nowych CSAM w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie)
Nagabywanie Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka Konta użytkowników w UE
Liczba skarg złożonych w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka
Powody złożenia skarg w ramach wewnętrznego mechanizmu w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu
Średni czas potrzebny na podjęcie decyzji o przywróceniu lub nieprzywróceniu konta użytkownika w UE pierwotnie zawieszonego z powodu nagabywania dziecka w następstwie skargi złożonej w ramach wewnętrznego mechanizmu (opcjonalnie)
Liczba skarg złożonych do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka
Powody złożenia skarg do organu sądowego w związku z zawieszeniem konta użytkownika w UE z powodu nagabywania dziecka (opcjonalne)
Liczba kont użytkowników w UE zawieszonych z powodu nagabywania dziecka, które zostały przywrócone po przeglądzie w następstwie skargi złożonej do organu sądowego
Średni czas potrzebny na zastosowanie się do orzeczenia sądu o przywróceniu lub nieprzywróceniu konta użytkownika w UE pierwotnie zawieszonego z powodu nagabywania dziecka w następstwie skargi złożonej do organu sądowego (opcjonalnie)
6) Liczby i współczynniki błędów (wyniki fałszywie dodatnie) dotyczących poszczególnych zastosowanych technologii Poziom błędu: liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące potencjalne niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone, podzielona przez liczbę elementów treści oznaczonych automatycznie jako potencjalne niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie Proszę określić w odniesieniu do każdej z zastosowanych technologii.
Znane CSAM A1: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM
B1: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone
Poziom błędu: B1/A1 (%)
C1: Liczba weryfikowanych przez człowieka elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące znane CSAM
Inne istotne ustalenia
Nowe CSAM A2: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące nowe CSAM
B2: Liczba elementów treści oznaczonych automatycznie jako stanowiące nowe CSAM, które po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostały potwierdzone
Poziom błędu: B2/A2 (%)
C2: Liczba weryfikowanych przez człowieka elementów treści oznaczonych automatycznie jako nowe CSAM
Inne istotne ustalenia
Nagabywanie A3: Liczba kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci
B3: Liczba kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci, co po zweryfikowaniu przez człowieka nie zostało potwierdzone
Poziom błędu: B3/A3 (%)
C3: Liczba weryfikowanych przez człowieka kont użytkowników w UE oznaczonych automatycznie jako te, z których nagabywano dzieci lub jako będące celem nagabywania dzieci
Inne istotne ustalenia
7) Środki zastosowane w celu ograniczenia poziomu błędu i osiągnięty poziom błędu
Znane CSAM Środki kontroli jakości istniejących skrótów (proszę określić) Wskaźniki (np. skróty)
Środki weryfikacji skrótów przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić)
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane ze skrótami (proszę określić)
Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią Wdrożenie technologii wykrywania
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić)
Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako znany CSAM przed zgłoszeniem Weryfikacja przez człowieka
Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako znany CSAM przed zgłoszeniem
Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.)
Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić)
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić) Inne środki
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić)
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić)
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić)
Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki) Osiągnięty poziom błędu
Nowe CSAM Środki kontroli jakości istniejących klasyfikatorów sztucznej inteligencji (proszę określić) Wskaźniki (np. klasyfikatory sztucznej inteligencji)
Środki weryfikacji klasyfikatorów sztucznej inteligencji przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić)
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane z klasyfikatorami sztucznej inteligencji (proszę określić)
Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią Wdrożenie technologii wykrywania
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić)
Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalny nowy CSAM przed zgłoszeniem Weryfikacja przez człowieka
Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalny nowy CSAM przed zgłoszeniem
Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.)
Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić)
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić) Inne środki
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić)
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić)
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić)
Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki) Osiągnięty poziom błędu
Nagabywanie Środki kontroli jakości istniejących klasyfikatorów sztucznej inteligencji (proszę określić) Wskaźniki (np. klasyfikatory sztucznej inteligencji)
Środki weryfikacji klasyfikatorów sztucznej inteligencji przed ich dodaniem do bazy danych (proszę określić)
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu przez działania związane z klasyfikatorami sztucznej inteligencji (proszę określić)
Plan wdrożenia zweryfikowany przez niezależną stronę trzecią Wdrożenie technologii wykrywania
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu poprzez wdrożenie technologii wykrywania (proszę określić)
Systematyczna weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalne nagabywanie przed zgłoszeniem Weryfikacja przez człowieka
Weryfikacja przez człowieka każdego elementu treści oznaczonego jako potencjalne nagabywanie przed zgłoszeniem
Polityka szkolenia pracowników weryfikujących (proszę określić, np. rodzaj i czas trwania szkolenia przed rozpoczęciem pracy, częstotliwość i rodzaj szkoleń odświeżających itp.)
Środki mające na celu zapewnienie okresowej oceny kontroli jakości pracowników weryfikujących i podjętych decyzji (proszę określić)
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych z NCMEC lub innych organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych (proszę określić) Inne środki
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych od organów ścigania (proszę określić)
Środki mające na celu zapewnienie informacji zwrotnych na temat rozstrzygnięcia skargi w kontekście wewnętrznego mechanizmu odwoławczego lub skargi złożonej do organu sądowego (proszę określić)
Inne środki mające na celu ograniczenie poziomu błędu (proszę określić)
Poziom błędu osiągnięty po wdrożeniu środków mających na celu ograniczenie poziomu błędu (w stosownych przypadkach, tj. jeżeli wprowadzono nowe środki) Osiągnięty poziom błędu
8) Polityka zatrzymywania danych oraz zastosowane zabezpieczenia w zakresie ochrony danych zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2016/679

Polityka zatrzymywania

Polityka zatrzymywania w odniesieniu do elementów treści zidentyfikowanych jako niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych w internecie (proszę określić) Proszę określić dla każdej kategorii długość odpowiednich okresów przechowywania.
Polityka zatrzymywania danych niedotyczących treści w związku ze zgłoszeniami dotyczącymi niegodziwego traktowania dzieci w celach seksualnych w internecie, w tym po ewentualnej dezaktywacji konta przez użytkownika (proszę określić)
Polityka zatrzymywania danych związanych ze skargami i naruszeniami polityki
Inne stosowne polityki zatrzymywania (proszę określić)
Zabezpieczenia służące ochronie danych Stosowanie technik identyfikacji lub pseudonimizacji oraz anonimizacji danych Proszę określić techniki i przypadki, w których są one stosowane
Stosowanie standardowego szyfrowania branżowego (algorytmów i protokołów) w odniesieniu do danych przekazywanych między infrastrukturą prywatną a sieciami publicznymi
Wdrożenie strategii zarządzania danymi/kompleksowych programów ochrony prywatności (proszę określić) Np. wewnętrzne ograniczenia dostępu do danych, korzystanie z list kontroli dostępu, obowiązki w zakresie poufności w stosunku do osób posiadających dostęp do danych itp.
Procedury przeglądu strategii anonimizacji i zarządzania danymi (proszę określić)
Procedury utrzymywania planów reagowania na incydenty bezpieczeństwa w celu monitorowania i wykrywania ewentualnych luk w zabezpieczeniach i incydentów w całej infrastrukturze oraz postępowania w przypadku ich wystąpienia (proszę określić).
Inne środki techniczne i organizacyjne zapewniające bezpieczeństwo danych (proszę określić)
Wewnętrzny mechanizm odwoławczy Proszę sprecyzować, czy: (i) osoba, której dotyczy decyzja, jest informowana o faktach istotnych dla tej decyzji, (ii) istnieją procedury oceny ewentualnych zapytań użytkownika dotyczących decyzji podjętej w stosunku do niego, (iii) istnieje specjalny kanał komunikacji z użytkownikami, (iv) użytkownicy są informowani o zakończeniu oceny oraz (v) czy odbiorcom przekazuje się dodatkowe informacje, o których mowa w art. 3 ust. 1 lit. h) ppkt (i) w oparciu o wynik oceny skargi użytkownika.
Prawo dostępu do danych użytkowników Proszę określić, czy, w jaki sposób i kiedy użytkownicy uzyskują dostęp do swoich danych w przypadku tymczasowego lub trwałego zawieszenia lub usunięcia ich kont w wyniku zidentyfikowanego CSAM lub zidentyfikowanego nagabywania.
Inne zabezpieczenia (proszę sprecyzować)
9) Nazwy organizacji działających w interesie publicznym przeciwko niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych, którym udostępniono dane na mocy niniejszego rozporządzenia Krajowe Centrum ds. Zaginionych i Wykorzystywanych Dzieci (NCMEC)
Unijne centrum ds. zapobiegania niegodziwemu traktowaniu dzieci w celach seksualnych i zwalczania go Ma zastosowanie wyłącznie po utworzeniu Unijnego centrum
Inne (proszę określić)
1 Dz.U. L 274 z 30.7.2021, s. 41, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2021/1232/oj.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2024.2916

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2024/2916 ustanawiające standardowy formularz do przekazywania danych zawartych w sprawozdaniu dotyczącym przetwarzania danych osobowych, publikowanym i przedkładanym właściwemu organowi nadzorczemu oraz Komisji przez dostawców usług na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1232
Data aktu: 25/11/2024
Data ogłoszenia: 26/11/2024
Data wejścia w życie: 16/12/2024