Rozporządzenie wykonawcze 2022/1399 określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji oraz określające uregulowania i treść raportów jakości dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych za rok referencyjny 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2022/1399
z dnia 1 sierpnia 2022 r.
określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji oraz określające uregulowania i treść raportów jakości dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych za rok referencyjny 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 1, art. 8 ust. 3 i art. 13 ust. 6, a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Aby ułatwić przekazywanie informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu), należy określić służące do tego celu formaty techniczne obejmujące pojęcia i procesy, w tym dane i metadane.

(2) W celu oceny jakości statystyk, które mają być przekazywane, w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno- komunikacyjnych, należy określić szczegółowe uregulowania dotyczące rocznych raportów jakości.

(3) Aby zapewnić prawidłowe wykonanie badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych, Komisja powinna określić informacje techniczne dotyczące zbioru danych.

(4) Aby umożliwić Komisji (Eurostatowi) pobieranie danych drogą elektroniczną, przekazywanie danych i składanie rocznych raportów jakości powinno się odbywać za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych.

(5) W odniesieniu do kategorii cech wymienionych w załączniku w stosownych przypadkach państwa członkowskie i instytucje Unii Europejskiej powinny stosować klasyfikacje statystyczne jednostek terytorialnych, kształcenia, zawodów i sektorów gospodarki, kompatybilne z klasyfikacjami NUTS 2 , ISCED 3 , ISCO 4  i NACE 5 .

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Europejskiego Systemu Statystycznego,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Przedmiot

W niniejszym rozporządzeniu określono informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanowiono formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji z państw członkowskich do Komisji (Eurostatu) oraz określono szczegółowe uregulowania dotyczące przekazywania i treści raportów jakości w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Artykuł  2

Definicje

Do celów niniejszego rozporządzenia stosuje się następujące definicje:

1)
"okres badania w terenie" oznacza okres, w którym zbierane są dane od respondentów;
2)
"okres odniesienia" oznacza okres, do którego odnosi się dana informacja.
Artykuł  3

Opis zmiennych

Cechy techniczne zmiennych określone w załączniku odnoszą się do:

a)
identyfikatora zmiennej;
b)
nazwy i opisu zmiennej;
c)
kodów i oznaczeń;
d)
filtrów;
e)
rodzaju zmiennej.
Artykuł  4

Charakterystyka populacji docelowych, jednostek objętych obserwacją i zasad dla respondentów

1. 
Populacjami docelowymi w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych są prywatne gospodarstwa domowe na terytorium państwa członkowskiego oraz osoby, które mają miejsce zamieszkania, zgodnie z art. 2 ust. 11 rozporządzenia (UE) 2019/1700, na terytorium państwa członkowskiego.
2. 
W przypadku wymienionych w załączniku zmiennych dotyczących gospodarstw domowych zbierane są informacje na temat gospodarstw domowych, których co najmniej jeden członek jest w wieku od 16 do 74 lat i zamieszkuje na terytorium państwa członkowskiego.
3. 
W przypadku wymienionych w załączniku zmiennych dotyczących osób zbierane są informacje na temat osób w wieku od 16 do 74 lat, zamieszkujących na terytorium państwa członkowskiego.
4. 
Informacje dotyczące osób w wieku poniżej 16 lub powyżej 74 roku życia mogą być dostarczane dobrowolnie.
5. 
Zbieranie danych w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych odbywa się w odniesieniu do próby prywatnych gospodarstw domowych lub próby osób należących do prywatnych gospodarstw domowych jako jednostek objętych obserwacją.
Artykuł  5

Okresy i data odniesienia

1. 
Okres odniesienia do celów gromadzenia danych statystycznych dotyczących tematu szczegółowego "Kontakty z organami publicznymi", określonego w załączniku, obejmuje trzy ostatnie kwartały 2022 r. i pierwszy kwartał 2023 r.
2. 
W przypadku wszystkich innych tematów szczegółowych, w ramach tematu nr 06 "Uczestnictwo w społeczeństwie informacyjnym", określonego w załączniku, okresem odniesienia jest pierwszy kwartał 2023 r.
3. 
Czas pierwszego wywiadu wyznacza datę odniesienia.
Artykuł  6

Okres zbierania danych

W przypadku danych dostarczanych bezpośrednio przez respondentów okres badania w terenie obejmuje drugi kwartał 2023 r.

Artykuł  7

Wspólne standardy redagowania, imputacji i estymacji danych

1. 
W przypadku braku informacji oraz gdy są one nieważne lub niespójne, w odniesieniu do danych stosuje się imputację, modelowanie lub ważenie.
2. 
Zastosowana do danych procedura zachowuje zmienność wewnątrz zmiennych i korelację między nimi. Preferuje się metody, które uwzględniają "składnik błędu" w imputowanych wartościach, od metod, które tylko imputują wartość predykcyjną.
3. 
Preferuje się metody, które uwzględniają strukturę lub inne cechy łącznego rozkładu zmiennych, od podejścia brzegowego lub jednowymiarowego.
Artykuł  8

Termin i standardy przekazywania danych

1. 
Państwa członkowskie przekazują końcowe dane Komisji (Eurostatowi) do dnia 5 października 2023 r.
2. 
Dane są przekazywane w postaci plików danych jednostkowych (zawierających odpowiednie wagi). Dane muszą zostać w pełni sprawdzone i poddane walidacji przy zastosowaniu standardu wymiany danych i metadanych statystycznych, za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych. Dane te muszą być zgodne z zasadami walidacji zgodnie ze specyfikacją zmiennych na podstawie kodów i filtrów opisanych w załączniku.
3. 
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) metadane w standardowej strukturze metadanych określonej przez Komisję (Eurostat) w terminie do dnia 5 stycznia 2024 r. Metadane te przekazują za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych.
Artykuł  9

Szczegółowe uregulowania dotyczące rocznych raportów jakości i ich treść

1. 
Państwa członkowskie przekazują Komisji (Eurostatowi) roczny raport jakości dotyczący dziedziny korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych.
2. 
Roczny raport jakości zawiera dane i metadane dotyczące jakości oraz informacje na temat dokładności i wiarygodności badania. Opisuje zmiany w podstawowych pojęciach i definicjach, które mają wpływ na porównywalność w czasie i między poszczególnymi państwami. Raport jakości zawiera również informacje na temat zgodności ze wzorem kwestionariusza oraz na temat zmian w projekcie kwestionariusza, które mają wpływ na porównywalność na przestrzeni okresów i między krajami.
3. 
Roczny raport jakości przekazywany jest w terminie do dnia 5 stycznia 2024 r. Komisji (Eurostatowi) zgodnie ze standardami technicznymi ustanowionymi przez Komisję (Eurostat).
4. 
Roczny raport jakości przekazuje się za pośrednictwem pojedynczego punktu wprowadzania danych.
Artykuł  10

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 1 sierpnia 2022 r.

ZAŁĄCZNIK

Opis i formaty techniczne zmiennych zbieranych w odniesieniu do każdego tematu i tematu szczegółowego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz kody, które należy stosować

Temat Temat szczegółowy Identyfikator zmiennej Nazwa zmiennej/opis zmiennej Kody Oznaczenia/kategorie Filtr Rodzaj zmiennej
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych REFYEAR Rok badania RRRR Rok badania (4 cyfry) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych INTDATE Data odniesienia - data pierwszego wywiadu DD/MM/RRRR Data odniesienia (10 znaków) Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych Warstwa Nnnnnn Identyfikator warstwy, do której należy osoba lub gospodarstwo domowe, od 1 do N, gdzie N jest liczbą warstw. Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
-1 Brak podziału na warstwy
01.Informacje techniczne Informacje na temat zbierania danych SCX Jednostka losowania pierwszego stopnia Nnnnnn Identyfikator jednostki losowania pierwszego stopnia (PSU), do której należy osoba lub gospodarstwo domowe, od 1 do N, gdzie N jest liczbą PSU Wszystkie gospodarstwa domowe, w przypadku gdy populacja docelowa jest podzielona na zespoły (PSU) Techniczna
-1 Nie dotyczy
01.Informacje techniczne Oznakowanie HH_ID Identyfikator gospodarstwa domowego XXnnnnnn Niepowtarzalny identyfikator gospodarstwa domowego (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Oznakowanie IND_ID Indywidualny identyfikator XxNnnnnn Niepowtarzalny identyfikator osoby (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry) Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Oznakowanie HH_REF_ID Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy respondent XxNnnnnn

Puste

Identyfikator gospodarstwa domowego, do którego należy osoba (2 litery kodu kraju, następnie maksymalnie 22 cyfry)

Jeżeli osoba ma 15 lat lub mniej albo 75 lub więcej i należy do gospodarstwa domowego obejmującego wyłącznie osoby spoza grupy wiekowej 16-74, to pole powinno zostać puste.

Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Wagi HH_WGHT Waga gospodarstwa domowego Nnnnn.nnnnnn Współczynnik skali gospodarstwa domowego (Tyle cyfr, ile jest konieczne. Jeżeli jest to niezbędne, można użyć liczby po przecinku.) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Wagi IND_WGHT Waga danej osoby Nnnnnn.nnnnn Współczynnik skali osoby (Tyle cyfr, ile jest konieczne. Jeżeli jest to niezbędne, można użyć liczby po przecinku.) Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Charakterystyka wywiadu TIME Czas trwania wywiadu Nnn

Puste

Czas trwania wywiadu wyrażony w minutach

Nie podano

Wszystkie osoby Techniczna
01.Informacje techniczne Charakterystyka wywiadu INT_TYPE Rodzaj wywiadu 1 Wywiad bezpośredni z wykorzystaniem formularzy papierowych (PAPI) Wszystkie osoby Techniczna
2 Wywiad bezpośredni wspomagany komputerowo (CAPI)
3 Wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo (CATI)
4 Wywiad internetowy wspomagany komputerowo
5 Inne
01.Informacje techniczne Lokalizacja COUNTRY Państwo zamieszkania Nie puste Kraj zamieszkania (kod SCL GEO alfa-2) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_NUTS1 Region zamieszkania Nie puste Region NUTS 1 (3 znaki alfanumeryczne) Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_NUTS2 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie) Nie puste

Puste

Region NUTS 2 (4 znaki alfanumeryczne)

Opcja nieuwzględniona

Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_NUTS3 (opcjonalnie) Region zamieszkania (opcjonalnie) Nie puste

Puste

Region NUTS 3 (5 znaków alfanumerycznych - kod NUTS 3 służący przyszłej wymiennej agregacji regionów, nie do publikacji podziałów według NUTS 3)

Opcja nieuwzględniona

Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
01.Informacje techniczne Lokalizacja DEG_URBA Stopień urbanizacji 1 Miasta Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
2 Małe miasta i przedmieścia
3 Obszary wiejskie
01.Informacje techniczne Lokalizacja GEO_DEV Położenie geograficzne 1 Region słabiej rozwinięty Wszystkie gospodarstwa domowe Techniczna
2 Region w okresie przejściowym
3 Region lepiej rozwinięty
Puste Nie podano (kod państw spoza UE)
02. Demografia SEX Płeć 1 Mężczyzna Wszystkie osoby Zbierana
Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

2 Kobieta
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Demografia YEARBIR Rok urodzenia RRRR Rok urodzenia (4 cyfry) Wszystkie osoby Zbierana
02.

Charakterystyka osób i gospodarstw domowych

Demografia PASSBIR Po ostatnim dniu urodzin 1 Tak Wszystkie osoby Zbierana
2 Nie
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Demografia AGE Wiek w ukończonych latach nnn Wiek w ukończonych latach (od 1 do 3 cyfr) Wszystkie osoby Pochodna
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CITIZENSHIP Państwo głównego obywatelstwa Nie puste Kraj głównego obywatelstwa (kod SCL GEO alfa-2) Wszystkie osoby Zbierana
STLS Bezpaństwowiec
FOR Obywatelstwo obce, ale kraj nieznany
Puste Nie podano
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne CNTRYB Państwo urodzenia Nie puste Kraj urodzenia (kod SCL GEO alfa-2) Wszystkie osoby Zbierana
FOR Osoba urodzona za granicą, ale kraj urodzenia nieznany
Puste Nie podano
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

HH_POP Wielkość gospodarstwa domowego (liczba członków gospodarstwa domowego) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego (wliczając dzieci) Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Nie podano
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_POP_16_24 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_POP_16_24S (opcjonalnie) Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat (opcjonalnie) Nn Liczba uczących się członków gospodarstwa domowego w wieku od 16 do 24 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_POP_25_64 (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat (opcjonalnie) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku od 25 do 64 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_POP_65_MAX (opcjonalnie) Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 65 lat (opcjonalnie) Nn Liczba członków gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 65 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD Liczba dzieci poniżej 16 roku życia Nn Liczba dzieci poniżej 16 roku życia Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Nie podano
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_14_15 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat Nn Liczba dzieci w wieku od 14 do 15 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
(opcjonalnie) Puste Opcja nieuwzględniona
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_5_13 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat (opcjonalnie) Nn Liczba dzieci w wieku od 5 do 13 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
02.

Charakterystyka osób

i gospodarstw domowych

Skład gospodarstwa domowego HH_CHILD_LE_4 (opcjonalnie) Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat (opcjonalnie) Nn Liczba dzieci w wieku nieprzekraczającym 4 lat Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
Puste Opcja nieuwzględniona
03.Uczestnictwo w rynku pracy Główny status na rynku pracy (samoocena) MAINSTAT Główny status na rynku pracy (samoocena) 1 Pracujący Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat Zbierana
2 Bezrobotny
3 Osoba na emeryturze
4 Osoba niezdolna do pracy z powodu długotrwałych problemów zdrowotnych
5 Student, uczeń
6 Prowadzenie gospodarstwa domowego, sprawowanie opieki nad innymi
7 Zasadnicza służba wojskowa lub służba zastępcza
8 Inne
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy STAPRO Status zatrudnienia w głównej pracy 1 Osoba pracująca na własny rachunek zatrudniająca pracowników najemnych Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
2 Osoba pracująca na własny rachunek niezatrudniająca pracowników najemnych
3 Pracownik najemny
4 Pomagający członek
Puste rodziny (bezpłatnie) Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy NACE1D (opcjonalnie) Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy (opcjonalnie) Nie puste Kod NACE na poziomie sekcji (jeden znak (od A do U)) Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy ISCO2D Zawód w głównej pracy nn Kod ISCO na poziomie 2 cyfr Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
Puste Nie podano
-1 Nie dotyczy
03. Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_ICT Specjalista z dziedziny technologii informacyjno- komunikacyjnych (ICT) czy nie 1 Specjalista z dziedziny technologii informacyjno- komunikacyjnych (ICT) Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
0 Osoba niebędąca specjalistą z dziedziny technologii informacyjno- komunikacyjnych (ICT)
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03. Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy OCC_MAN Pracownik fizyczny czy nie 1 Pracownik fizyczny Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
0 Pracownik niebędący pracownikiem fizycznym
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Podstawowe cechy wykonywanej pracy EMPST_WKT (opcjonalnie) Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) (opcjonalnie) 1 Praca w pełnym wymiarze czasu pracy Osoby, w przypadku których MAINSTAT = 1 Zbierana
2 Praca w niepełnym wymiarze czasu pracy
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
03.Uczestnictwo w rynku pracy Czas trwania umowy EMPST_CONTR (opcjonalnie) Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy (opcjonalnie) 1 Stałe zatrudnienie Osoby, w przypadku których STAPRO = 3 Zbierana
2 Umowa o pracę na czas określony
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
04.Poziom

i charakterystyka wykształcenia

Poziom wykształcenia ISCEDD Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia) 0 Brak formalnej edukacji lub poniżej ISCED 1 Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat Zbierana
1 ISCED 1 wykształcenie podstawowe
2 ISCED 2 wykształcenie średnie I stopnia
3 ISCED 3 wykształcenie średnie II stopnia
4 ISCED 4 wykształcenie
5 policealne

ISCED 5 krótki cykl kształcenia na poziomie studiów wyższych

6 ISCED 6 licencjat lub stopień równoważny
7 ISCED 7 magister lub stopień równoważny
8 ISCED 8 doktorat lub stopień równoważny
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
04.Poziom

i charakterystyka wykształcenia

Poziom wykształcenia ISCED Zagregowany poziom wykształcenia 0 Najwyżej wykształcenie średnie I stopnia (ISCEDD = 0, 1 albo 2) Wszystkie osoby w wieku co najmniej 16 lat Pochodna
3 Wykształcenie średnie II stopnia
i wykształcenie policealne (nie
5 wyższe) (ISCEDD = 3 albo 4)

Wykształcenie wyższe (ISCEDD = 5, 6, 7 albo 8)

Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
05. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem HH_IQ5 Całkowity bieżący średni miesięczny dochód netto 1 Niższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
2 Średnio-niski ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
3 Średni ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
4 Średnio-wysoki ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
5 Wyższy ekwiwalentny bieżący miesięczny dochód netto
Puste Nie podano
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Dostęp do ICT IACC Dostęp gospodarstwa domowego do internetu w domu (za pomocą dowolnego urządzenia) 1

0

8

Puste

Tak

Nie

Nie wiem

Nie podano

Wszystkie gospodarstwa domowe Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IU Ostatni przypadek korzystania z internetu, w dowolnym miejscu i za pomocą dowolnego urządzenia 1 W ciągu ostatnich 3 miesięcy

W okresie od 3 miesięcy

Wszystkie osoby Zbierana
2

3

4

Puste

wcześniej do roku wcześniej

Ponad rok temu

Nigdy

Nie podano

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IFUS Średnia częstotliwość korzystania z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy 1 Kilka razy w ciągu dnia Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
2 Raz dziennie lub prawie codziennie
3 Co najmniej raz w tygodniu (ale w nie codziennie)
4 Rzadziej niż raz w tygodniu
9 Nie dotyczy
Puste Nie podano
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_DKPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na komputerze stacjonarnym 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_LPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na laptopie 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_TPC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na tablecie 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_MP Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na smartfonie 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Korzystanie i częstotliwość korzystania z ICT IUG_OTH1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy na innych urządzeniach (takich jak telewizja hybrydowa, inteligentny głośnik, konsola do gier, czytnik ebooków, inteligentny zegarek) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUEM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wysyłania i odbierania poczty elektronicznej 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUPH1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do połączeń telefonicznych online (w tym połączeń wideo) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUSNET Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w serwisach społecznościowych (tworzenie profilu użytkownika, zamieszczanie wiadomości lub inny rodzaj aktywności) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUCHAT1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do komunikacji natychmiastowej (wymiana wiadomości za pomocą komunikatorów) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUNW1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do czytania wiadomości, gazet lub czasopism informacyjnych online 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IHIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania informacji związanych ze zdrowiem (dotyczących np. obrażeń ciała, chorób, żywienia, poprawy stanu zdrowia) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUIF Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyszukiwania informacji o towarach lub usługach 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUPOL2 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do wyrażania opinii w sprawach obywatelskich lub politycznych na stronach internetowych lub w mediach społecznościowych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUVOTE Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do uczestnictwa w konsultacjach lub głosowaniach online mających na celu rozwiązanie kwestii obywatelskich lub politycznych (np. miejskie planowanie przestrzenne, podpisanie petycji) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUJOB Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do poszukiwania pracy lub wysyłania podań o pracę 1

0

9

1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUSELL Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do sprzedaży towarów lub usług na stronie internetowej lub za pośrednictwem aplikacji Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUBK Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy w celach prywatnych do bankowości internetowej (w tym bankowości mobilnej) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOLC Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez uczestnictwo w kursie internetowym 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOLM Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez korzystanie z materiałów edukacyjnych dostępnych online, niestanowiących pełnych kursów (np. materiałów audiowizualnych, seminariów internetowych, podręczników elektronicznych, aplikacji lub platform edukacyjnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Aktywność w internecie IUOCIS1 Korzystanie z internetu w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych przez komunikowanie się z osobami prowadzącymi szkolenie lub studentami/uczniami z wykorzystaniem narzędzi internetowych opartych na plikach audio lub wideo 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVIP Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji o sobie przechowywanych przez organy publiczne lub służby publiczne 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVIDB Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych, polegająca na dostępie respondenta do informacji pochodzących z publicznych baz danych lub rejestrów (takich jak informacje o dostępności książek w bibliotekach publicznych, do rejestrów katastralnych, rejestrów przedsiębiorstw) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOV12IF Działalność za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy w celach prywatnych polegająca na dostępie respondenta do informacji (np. o usługach, świadczeniach, uprawnieniach, przepisach, godzinach otwarcia) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVIX W ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie uzyskał dostępu do żadnych danych osobowych ani baz danych ani nie uzyskał żadnych informacji za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOV12FM Pobieranie/drukowanie urzędowych formularzy przez respondenta ze strony internetowej lub aplikacji organów lub służb publicznych w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVAPR Umówienie się na spotkanie lub dokonanie rezerwacji przez respondenta za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji z organami publicznymi lub służbami publicznymi w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy (np. rezerwacja książki w bibliotece publicznej, spotkanie z urzędnikiem rządowym lub państwowym świadczeniodawcą opieki zdrowotnej) 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVPOST (opcjonalnie) Otrzymywanie przez respondenta wszelkich oficjalnych komunikatów lub dokumentów przesłanych przez organy publiczne za pośrednictwem konta respondenta na stronie internetowej lub aplikacji (nazwa usługi, jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie) organów lub służb publicznych (takich jak powiadomienia o grzywnach lub fakturach, pismach) doręczanie wezwań sądowych, dokumentów sądowych, [przykłady krajowe]) w celach prywatnych w ciągu ostatnich 12 miesięcy? Należy wykluczyć korzystanie z wiadomości lub powiadomień opartych na wiadomościach e-mail lub SMS, że dany dokument jest dostępny (opcjonalnie) 1

0

Puste

Tak

Nie

Opcja nieuwzględniona lub nie podano

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
9 Nie dotyczy
1 Tak, respondent zrobił to sam
2 Nie, zostało to wykonane automatycznie (przez organ podatkowy, pracodawcę, inny organ) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVTAX1 Składanie przez respondenta w ciągu ostatnich 12 miesięcy własnej deklaracji podatkowej za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji 34 Nie, respondent przekazał je organowi podatkowemu w formie papierowej Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
4 Nie, ktoś inny zrobił to w imieniu respondenta (np. członek rodziny, doradca podatkowy)
5 Nie, z innych powodów (np. nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym)
9 Nie dotyczy
Puste Nie podano
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVODC Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o wydanie urzędowych dokumentów lub zaświadczeń (takich jak dyplom, świadectwo urodzenia, ślubu, rozwodu, zgonu, zezwolenie na pobyt, wyciąg z rejestru policyjnego lub karnego, [przykłady krajowe]) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVBE Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych w celach prywatnych, polegająca na złożeniu przez respondenta wniosku o świadczenia lub uprawnienia (takie jak emerytura, zasiłek dla osób bezrobotnych, świadczenie na dziecko, zapisy do szkół, uczelni wyższych [przykłady krajowe]) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IGOVRCC Działalność prowadzona w ciągu ostatnich 12 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych lub służb publicznych, w celach prywatnych, polegająca na składaniu przez pozwanego innych wniosków, roszczeń lub skarg (takich jak zgłoszenie kradzieży policji, wniesienie skargi do sądu, złożenie wniosku o pomoc prawną, wszczęcie postępowania w sprawie roszczenia cywilnego przed sądem, [przykłady krajowe]) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVNN Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał żadnych wniosków o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - respondent nie potrzebował domagać się żadnych dokumentów ani wnosić żadnych roszczeń 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IGoVOdC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVLS Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - brak umiejętności lub wiedzy (np. respondent nie potrafił skorzystać ze strony/ aplikacji internetowej lub było to zbyt skomplikowane) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IGOVODC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVSEC Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - obawy o bezpieczeństwo danych osobowych lub niechęć do płacenia przez internet (z uwagi na oszustwa związane z kartą kredytową) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IGoVOdC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVEID (opcjonalnie) Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - brak podpisu elektronicznego, aktywowanej identyfikacji elektronicznej lub innego instrumentu do identyfikacji elektronicznej (wymaganych do skorzystania z usług) [przykłady krajowe] (opcjonalnie) 1

0

Puste

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Opcja nieuwzględniona

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IGoVOdC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent 1 Zaznaczono
nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów 0 Nie zaznaczono
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVOP urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - inna osoba zrobiła to za respondenta (np. konsultant, doradca, krewny) 9 Nie dotyczy Osoby, w przypadku których IGoVOdC = 0 i IGOVBE = 0 oraz

IGOVRCC = 0

Zbierana
Powody, dla których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent 1 Zaznaczono
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IRGOVOTH nie składał wniosku o wydanie jakichkolwiek dokumentów

urzędowych ani nie zgłaszał żadnych roszczeń za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji organów publicznych/służb publicznych - inny powód

0 Nie zaznaczono Osoby, w przypadku

których IGoVOdC = 0 i IGOVBE = 0 oraz IGOVRCC = 0

Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IEID Korzystanie z identyfikacji elektronicznej (elD) w ciągu ostatnich 12 miesięcy [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS (1)], aby w celach prywatnych uzyskać dostęp do usług online

Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim

1

0

8

Tak

Nie

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
1

0

Zaznaczono

Nie zaznaczono

06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IEIDOC lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne w kraju zamieszkania respondenta (np. składanie deklaracji podatkowej, ubieganie się o świadczenia społeczne, ubieganie się o świadectwa urzędowe, dostęp do dokumentacji medycznej, [przykłady krajowe]) 8 Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim Osoby, w przypadku których IEID = 1 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IEIDEC Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 miesięcy respondent korzystał z tożsamości elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS] - usługi świadczone przez organy publiczne lub służby publiczne innych państw europejskich (np. składanie deklaracji podatkowej, składanie wniosku o oficjalne dokumenty lub zaświadczenia, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie) 1

0

8

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 1 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IEIDBS Rodzaj usług, w odniesieniu do których w ciągu ostatnich 12 1 Zaznaczono Osoby, w przypadku których IEID = 1 Zbierana
miesięcy respondent korzystał z identyfikacji elektronicznej [kompletny wykaz identyfikacji elektronicznych w danym kraju

oficjalnie uznanych przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzujących się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS] - usługi świadczone przez przedsiębiorstwa (np. dostęp do usług bankowych, logowanie do usług transportowych, identyfikacja za pomocą identyfikacji elektronicznej np. na internetowej platformie handlowej, [przykłady krajowe]) (jeżeli ma to zastosowanie w danym państwie)

0 Nie zaznaczono
8 Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim
9
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IREIDNA Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie wiedział o istnieniu identyfikacji elektronicznej 1

0

8

Zaznaczono

Nie dotyczy

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 0 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IREIDNO Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie posiada identyfikacji elektronicznej 1

0

8

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 0 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IREIDNN Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie potrzebował dostępu do usług online wymagających identyfikacji elektronicznej 1

0

8

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 0 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IREIDSEC Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem elDAS - respondent nie czuje się bezpiecznie, korzystając z identyfikacji elektronicznej (obawy dotyczące bezpieczeństwa ICT, ochrony danych osobowych) 1

0

8

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 0 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IREIDTEC Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - używalność/kwestie techniczne (np. jest to dla użytkownika zbyt trudne lub nieprzystępne, brak odpowiedniego czytnika kart, niekompatybilność oprogramowania, nieobsługiwanie identyfikacji elektronicznej przez usługi, do których respondent potrzebował dostępu) 1

0

8

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 0 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IREIDDEV Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publicznej i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - respondent nie mógł skorzystać z identyfikacji elektronicznej w celu uzyskania dostępu do usługi na smartfonie lub tablecie 1

0

8

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 0 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Kontakty z organami publicznymi IREIDOTH Powody niekorzystania w ciągu ostatnich 12 miesięcy z identyfikacji elektronicznej oficjalnie uznanej przez organy publiczne lub służby publiczne i charakteryzującej się średnim lub wysokim poziomem zaufania zgodnie z rozporządzeniem eIDAS - inne powody 1

0

8

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Usługa nie jest dostępna w państwie członkowskim

Osoby, w przypadku których IEID = 0 Zbierana
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny IBUY Ostatni zakup lub zamówienie towarów lub usług online na użytek prywatny 1 W ciągu ostatnich 3 miesięcy Osoby, w przypadku których IU = 1 albo IU = 2 Zbierana
2 W okresie od 3 miesięcy wcześniej do roku wcześniej
3 Ponad rok temu
4 Nigdy nie kupowała ani nie zamawiała przez internet
Puste Nie podano
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCLOT1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny odzieży (w tym odzieży sportowej), butów lub akcesoriów (takich jak torby/torebki, biżuteria) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których

IBUY = 1

Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSPG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny artykułów sportowych (z wyłączeniem odzieży sportowej) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny zabawek lub artykułów pielęgnacyjnych dla dzieci (takich jak pieluszki, butelki, wózki dziecięce) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFURN1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny mebli, akcesoriów domowych (takich jak dywany czy zasłony) lub artykułów ogrodniczych (takich jak narzędzia czy rośliny) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BMUFL Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny muzyki na płytach CD lub na płytach winylowych, filmów lub seriali na płytach DVD, Bluray itp. od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BBOOKNLG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny drukowanych książek, czasopism lub gazet od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BHARD1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny komputerów, tabletów, telefonów komórkowych lub akcesoriów do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BEEQU1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny elektroniki użytkowej (takiej jak telewizory, wieże stereo, aparaty fotograficzne, zestawy typu soundbar, inteligentne głośniki, asystenci wirtualni) lub sprzętu gospodarstwa domowego (takiego jak pralki) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BMED1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny lekarstw lub suplementów diety takich jak witaminy (z wyłączeniem odnawiania recept przez internet) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFDR Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny dostaw z restauracji lub od sieci szybkiej obsługi, lub usług cateringowych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFDS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny żywności lub napojów ze sklepów lub od dostawców zestawów gotowych składników do samodzielnego przygotowywania posiłków od przedsiębiorstw lub osób prywatnych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCBW Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny kosmetyków, produktów do makijażu lub pielęgnacji ciała od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCPH Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny produktów do prania i czyszczenia lub do higieny osobistej (takich jak szczoteczki do zębów, chusteczki, detergenty, ścierki do czyszczenia) od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BBMC Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny rowerów, motorowerów, samochodów lub innych pojazdów albo części zamiennych do nich od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BOPG Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny innych dóbr materialnych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_ANY Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny innych z wymienionych dóbr materialnych od przedsiębiorstw lub osób prywatnych (w tym artykułów używanych) 9 Jeżeli IBUY = puste pole lub IBUY<> 1, wtedy 9 Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Pochodna
1 W pozostałych przypadkach, jeżeli BCLOT1 = 1 lub BSPG = 1 lub BCG = 1 lub BFURN1 = 1 lub BMUFL = 1 lub BBOOKNLG = 1 lub BHARD1 = 1 lub BEEQU1 = 1 lub BMED1 = 1 lub BFDR = 1 lub BFDS = 1 lub BCBW = 1 lub BCPH = 1 lub BBMC = 1 lub BOPG = 1, wtedy 1
0 W pozostałych przypadkach 0
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_DOM Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od krajowych sprzedawców (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_EU Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z innych państw UE (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_WRLD Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców z pozostałych państw świata (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_UNK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu towarów od sprzedawców, których kraj pochodzenia jest nieznany (od przedsiębiorstw lub osób prywatnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BPG_PP Towary zakupione od osób prywatnych za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których BPG_ANY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BMUSS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny muzyki jako usługi strumieniowej lub do pobrania 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFLMS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny filmów lub seriali jako usługi strumieniowej lub do pobrania 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BBOOKNLS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny ebooków, czasopism lub gazet internetowych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BGAMES Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny gier internetowych lub gier do pobrania na smartfony, tablety, komputery lub konsole do gier 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSOFTS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny oprogramowania komputerowego lub innego oprogramowania do pobrania, w tym aktualizacji 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BHLFTS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek publiczny aplikacji związanych z ochroną zdrowia lub utrzymaniem sprawności fizycznej (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BAPP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub subskrypcji na użytek prywatny innych aplikacji (związanych np. z nauką języków, podróżowaniem lub pogodą) (z wyłączeniem aplikacji bezpłatnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSTICK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy sportowe 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BCTICK Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny biletów na imprezy kulturalne lub inne (takie jak bilety do kina, na koncerty, targi) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSIMC Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów internetowych lub na telefony komórkowe 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BSUTIL Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny abonamentów na dostawę energii elektrycznej, wody, energii cieplnej, wywóz śmieci lub podobne usługi 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BHHS Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług dla gospodarstwa domowego (takich jak sprzątanie, opieka nad dziećmi, prace remontowe lub ogrodnicze) (w tym również od osób prywatnych) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BTPS_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od przedsiębiorstwa transportowego, takich jak przejazd lokalnymi autobusami, podróż samolotem bądź koleją lub przejazdy taksówkami 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BTPS_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny usług transportowych od osób prywatnych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BRA_E Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny zakwaterowania od przedsiębiorstw takich jak hotele lub biura podróży 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BRA_PP Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do wynajęcia na użytek prywatny lokum od osób prywatnych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BOTS (opcjonalnie) Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu na użytek prywatny wszelkich innych usług (z wyłączeniem usług finansowych i ubezpieczeniowych) (opcjonalnie) 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Opcja nieuwzględniona lub nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BF Liczba przypadków, kiedy w ciągu ostatnich 3 miesięcy za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji zakupiono na użytek prywatny towary lub usługi 1

2

3

4

Puste

9

1-2 razy

3-5 razy

6-10 razy

> 10 razy

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BTFW1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, korzystanie ze strony internetowej było trudne lub niezadowalające (np. zbyt skomplikowane, dezorientujące, źle funkcjonujące) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BDGL1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent napotkał trudności w znalezieniu informacji na temat gwarancji lub innych praw 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BSPD1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, tempo dostaw było wolniejsze niż podane 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BCPR1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, ostateczne poniesione koszty były wyższe niż podane (nieoczekiwane opłaty transakcyjne lub nieuzasadnione opłaty gwarancyjne) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BWDN1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, dostarczone towary lub usługi były uszkodzone lub niewłaściwe 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BFRA1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, respondent spotkał się z oszustwem (takim jak niedostarczenie towarów/usług lub nadużycie danych karty kredytowej) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BCR1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, złożenie skargi i dochodzenie roszczeń było trudne lub odpowiedź otrzymana po złożeniu skargi była niezadowalająca 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BDNS1 Problemy napotkane w handlu internetowym: w ciągu ostatnich 3 miesięcy, podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji, zagraniczny sprzedawca detaliczny nie prowadził sprzedaży do kraju respondenta 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BOTH2 Problemy napotkane w handlu internetowym: inne problemy, jakich respondent doświadczył w ciągu ostatnich 3 miesięcy podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Przeszkody i problemy w korzystaniu BARR2X W ciągu ostatnich 3 miesięcy respondent nie doświadczył żadnych problemów podczas dokonywania zakupów online na użytek prywatny za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IBUY = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFIN_IN1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu w celach prywatnych polis ubezpieczeniowych, w tym ubezpieczenia podróżnego, również w pakiecie, na przykład z biletem lotniczym 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFIN_CR1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zaciągania w celach prywatnych pożyczek lub kredytów hipotecznych bądź uzyskania kredytu w bankach lub innych instytucjach finansowych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Handel elektroniczny BFIN_SH1 Korzystanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy z internetu za pośrednictwem strony internetowej lub aplikacji do zakupu lub sprzedaży w celach prywatnych akcji, obligacji, udziałów w funduszach lub innych aktywów finansowych 1 0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CXFER1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące kopiowanie lub przenoszenie plików (takich jak dokumenty, dane, obrazy, nagrania wideo) między folderami, urządzeniami (pocztą elektroniczną, przy pomocy komunikatorów internetowych, złączy USB, kabli) lub do chmury 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CINSAPP1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące pobieranie danych lub instalowanie oprogramowania lub aplikacji 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CCONF1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące zmiany ustawień oprogramowania, aplikacji lub urządzenia (takie jak dostosowanie języka, kolorów, kontrastu, wielkości tekstu, paska narzędzi/menu) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CWRD1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do edycji tekstu 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CPRES2 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące tworzenie plików (takich jak dokumenty, obrazy, nagrania wideo), zawierających różne elementy, takie jak tekst, obraz, tabele, wykresy, animacje lub dźwięk 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CXLS1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z korzystaniem z oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CXLSADV1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, obejmujące korzystanie z zaawansowanych funkcji oprogramowania do arkuszy kalkulacyjnych (funkcje, wzory, makra i inne funkcje programistyczne) w celu katalogowania, analizy, strukturyzowania lub modyfikacji danych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których CXLS1 = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CEPVA1 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z edytowaniem zdjęć, plików audio lub wideo 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe CPRG2 Czynności wykonywane w ciągu ostatnich 3 miesięcy do celów edukacyjnych, zawodowych lub prywatnych, związane z pisaniem kodu w języku programowania 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe UDI Informacje lub treści (takie jak nagrania wideo, obrazy) obejrzane w ciągu ostatnich 3 miesięcy na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych, które respondent uznał za nieprawdziwe lub budzące wątpliwości 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe TIC Sprawdzanie przez respondenta w ciągu ostatnich 3 miesięcy prawdziwości informacji lub treści znajdujących się na informacyjnych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których UDI = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe TICCSFOI Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez sprawdzanie źródeł lub wyszukiwanie innych informacji w internecie 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których TIC = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe TICIDIS Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez śledzenie w internecie debat dotyczących danych informacji lub uczestniczenie w nich 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których TIC = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe TICNIDIS Sprawdzanie przez respondenta prawdziwości informacji lub treści znalezionych na stronach internetowych przez wymianę opinii na ich temat offline z innymi osobami lub wykorzystywanie innych źródeł niż internet 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których TIC = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe TICXND Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana, ponieważ respondent wiedział już, że informacje, treści lub źródło nie są wiarygodne 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których TIC = 0 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe TICXSKL Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana, ponieważ respondent nie dysponował potrzebną do tego wiedzą lub umiejętnościami 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których TIC = 0 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe TICXOTH Prawdziwość informacji lub treści znalezionych w internecie nie była sprawdzana z innych powodów 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których TIC = 0 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HM (opcjonalnie) Wiadomości napotkane w internecie w nagraniach wideo, na blogach lub vlogach, w mediach społecznościowych lub w serwisach informacyjnych (także w komentarzach) w ciągu ostatnich 3 miesięcy, które respondent uznał za wrogie lub poniżające w stosunku do konkretnych osób lub grup osób (opcjonalnie) 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HMPS (opcjonalnie) Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na poglądy polityczne lub społeczne są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których HM = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HMSO (opcjonalnie) Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na orientację seksualną (tożsamości LGBTIQ) są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane(opcjonalnie) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których HM = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HMSE (opcjonalnie) Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na płeć są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których HM = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HMRE (opcjonalnie) Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na pochodzenie rasowe lub etniczne są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których HM = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HMRB (opcjonalnie) Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na religię lub przekonania są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których HM = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HMD (opcjonalnie) Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na niepełnosprawność są celem wiadomości uznanych za wrogie lub poniżające, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których HM = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Umiejętności cyfrowe HMOTH (opcjonalnie) Grupy osób lub konkretne osoby, które ze względu na inne cechy osobowe są celem uznanych za wrogie lub poniżające wiadomości, lub do których takie wiadomości są kierowane (opcjonalnie) 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których HM = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RPS Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): czytanie oświadczeń o polityce ochrony prywatności przed wprowadzeniem danych osobowych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RRGL Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie lub odmowa dostępu do własnych danych o lokalizacji 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_LAP Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): ograniczanie dostępu do profilu lub treści na portalach społecznościowych lub na internetowych platformach przechowywania i współdzielenia plików 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_RAAD Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): odmowa udzielenia zgody na wykorzystanie danych osobowych do celów reklamowych 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_CWSC Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): sprawdzanie, czy strona internetowa, na której respondent dostarczył dane osobowe, była bezpieczna (np. strony https, logo lub certyfikat bezpieczeństwa); 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie MAPS_APD Wykonywanie w ciągu ostatnich 3 miesięcy następujących czynności w internecie w celu zarządzania dostępem do własnych danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, data urodzenia, numer dowodu tożsamości, dane kontaktowe, numer karty kredytowej, fotografie, dane o lokalizacji): zwracanie się do administratora lub dostawcy stron internetowych lub wyszukiwarek o dostęp do danych na temat respondenta, którymi dysponują, w celu ich aktualizacji lub usunięcia 1

0

9

Zaznaczono

Nie zaznaczono

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie PCOOK1 Zmiana ustawień w przeglądarce internetowej w celu uniknięcia lub ograniczenia plików cookie na którymkolwiek z urządzeń respondenta 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie CCOOK (opcjonalnie) Zaniepokojenie faktem, że działania online respondenta są rejestrowane w celu oferowania mu reklam dostosowanych do jego preferencji (opcjonalnie) 1 Tak, bardzo zaniepokojony(-a) Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
2 Tak, nieco zaniepokojony(-a)
0 Nie, nie jestem zaniepokojony (-a)
Puste Opcja nieuwzględniona lub nie podano
9 Nie dotyczy
06. Udział w społeczeństwie informacyjnym Bezpieczeństwo, prywatność, zaufanie USLCOOK Korzystanie na którymkolwiek z urządzeń respondenta z oprogramowania ograniczającego możliwość śledzenia jego działalności w internecie 1

0

Puste

9

Tak

Nie

Nie podano

Nie dotyczy

Osoby, w przypadku których IU = 1 Zbierana
(1)Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE. Średni i wysoki poziom zaufania został ustalony zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2015/1502 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ustanowienia minimalnych specyfikacji technicznych i procedur dotyczących poziomów zaufania w zakresie środków identyfikacji elektronicznej na podstawie art. 8 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 910/2014 (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 73).
1 Dz.U. L 261 I z 14.10.2019, s. 1.
2 Rozporządzenie (WE) nr 1059/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 26 maja 2003 r. w sprawie ustalenia wspólnej klasyfikacji jednostek terytorialnych do celów statystycznych (NUTS) (Dz.U. L 154 z 21.6.2003, s. 1).
3 Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia 2011,http://uis.unesco.org/sites/default/files/documents/international-standard-classification-of-education-isced-2011-en.pdf (dostępna w językach angielskim i francuskim).
4 Zalecenie Komisji z dnia 29 października 2009 r. w sprawie stosowania międzynarodowego standardu klasyfikacji zawodów (ISCO-08) (Dz.U. L 292 z 10.11.2009, s. 31).
5 Rozporządzenie (WE) nr 1893/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie statystycznej klasyfikacji działalności gospodarczej NACE Rev. 2 i zmieniające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3037/90 oraz niektóre rozporządzenia WE w sprawie określonych dziedzin statystycznych (Dz.U. L 393 z 30.12.2006, s. 1).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2022.213.13

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2022/1399 określające informacje techniczne dotyczące zbioru danych, ustanawiające formaty techniczne stosowane do przekazywania informacji oraz określające uregulowania i treść raportów jakości dotyczących organizacji badania reprezentacyjnego w dziedzinie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych za rok referencyjny 2023 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700
Data aktu: 01/08/2022
Data ogłoszenia: 16/08/2022
Data wejścia w życie: 05/09/2022