Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/740 z dnia 25 maja 2020 r. w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych parametrów, zmieniające rozporządzenie (UE) 2017/1369 oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1222/2009

Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/740 z dnia 25 maja 2020 r. w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych parametrów, zmieniające rozporządzenie (UE) 2017/1369 oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1222/2009

(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 177 z dnia 5 czerwca 2020 r.)

(Dz.U.UE L z dnia 28 października 2021 r.)

Strona 20, załącznik II, pkt 2.2 lit. e):

1) tiret szóste:

zamiast: "<.> Verdana Bold 7 pkt,",

powinno być: "<...> Verdana Bold 8 pkt,";

2) tiret siódme:

zamiast: "<.> Verdana Regular 7 pkt,",

powinno być: "<.> Verdana Regular 8 pkt,";

3) tiret dziewiąte:

zamiast: "<.> Verdana Regular 7 pkt, <.>",

powinno być: "<.> Verdana Regular 8 pkt, <.>";

4) tiret dziesiąte:

zamiast: "litery stanowiące skalę efektywności paliwowej i skalę przyczepności na mokrej nawierzchni: 100 % biały

czcionką Calibri Bold 19 pkt; litery są wyśrodkowane na osi mieszczącej się 4,5 mm od lewej strony strzałek,",

powinno być: "litery stanowiące skalę efektywności paliwowej i skalę przyczepności na mokrej nawierzchni: 100 % biały czcionką Calibri Bold 15 pkt; z czarnym konturem 0,15 pkt; litery są wyśrodkowane na osi mieszczącej się 3 mm od lewej strony strzałek,";

5) tiret jedenaste:

zamiast: "strzałki tworzące skalę efektywności paliwowej od A do E mają następujące kody kolorów w skali CMYK:",

powinno być: "strzałki tworzące skalę efektywności paliwowej od A do E, z czarnym konturem 0,15 pkt, mają następujące

kody kolorów w skali CMYK:".

Strona 21, załącznik II, pkt 2.2 lit. e):

1) tiret siedemnaste:

zamiast: "strzałki tworzące skalę przyczepności na mokrej nawierzchni od A do E mają następujące kody kolorów

w skali CMYK:",

powinno być: "strzałki tworzące skalę przyczepności na mokrej nawierzchni od A do E, z czarnym konturem 0,15 pkt, mają następujące kody kolorów w skali CMYK:";

2) tiret dwudzieste czwarte:

zamiast: "litera wskazująca klasę efektywności paliwowej: 100 % biały czcionką Calibri Bold 33 pkt. <.>",

powinno być: "litera wskazująca klasę efektywności paliwowej i klasę przyczepności na mokrej nawierzchni: 100 % biały

czcionką Calibri Bold 20 pkt. <...>";

3) tiret dwudzieste piąte:

zamiast: "piktogram efektywności paliwowej: szerokość 16 mm, wysokość 14 mm, grubość 1 pkt, <.>",

powinno być: "piktogram efektywności paliwowej: szerokość 16 mm, wysokość 13 mm, grubość 0,8 pkt, <.>";

4) tiret dwudzieste szóste:

zamiast: "piktogram przyczepności na mokrej nawierzchni: szerokość 20 mm, wysokość 14 mm, grubość 1 pkt,

kolor: 100 % czarny,",

powinno być: "piktogram przyczepności na mokrej nawierzchni: szerokość 20 mm, wysokość 13 mm, grubość 0,8 pkt, kolor: 100 % czarny,";

5) tiret dwudzieste siódme:

zamiast: "piktogram zewnętrznego hałasu toczenia: szerokość 24 mm, wysokość 18 mm, grubość 1 pkt, kolor: 100

% czarny. Liczba decybeli w głośniku: czcionką Verdana Bold 12 pkt, jednostka »dB«: czcionką Verdana Regular 9 pkt; zakres klas zewnętrznego hałasu toczenia (od A do C): wyśrodkowany pod piktogramem; litera wskazująca mającą zastosowanie klasę zewnętrznego hałasu toczenia: czcionką Verdana Bold 16 pkt; pozostałe litery klas zewnętrznego hałasu toczenia: czcionką Verdana Regular 10 pkt,",

powinno być: "piktogram zewnętrznego hałasu toczenia: szerokość 24 mm, wysokość 18 mm, grubość 0,8 pkt, kolor: 100 % czarny. Liczba decybeli w głośniku: czcionką Verdana Bold 10 pkt, jednostka »dB«: czcionką Verdana Regular 8 pkt; zakres klas zewnętrznego hałasu toczenia (od A do C): wyśrodkowany pod piktogramem; litera wskazująca mającą zastosowanie klasę zewnętrznego hałasu toczenia: czcionką Verdana Bold 12 pkt; pozostałe litery klas zewnętrznego hałasu toczenia: czcionką Verdana Regular 8 pkt,";

6) tiret dwudzieste ósme:

zamiast: "(.), grubość 1 pkt, (.)",

powinno być: "(.), grubość 0,8 pkt, (.)";

7) tiret dwudzieste dziewiąte:

zamiast: "piktogram przyczepności na lodzie: szerokość 15 mm, wysokość 13 mm, grubość 1 pkt, grubość ukośnych

kresek 0,5 pkt, kolor: 100 % czarny,",

powinno być: "piktogram przyczepności na lodzie: szerokość 15 mm, wysokość 13 mm, grubość 0,8 pkt, grubość ukośnych kresek 0,2 pkt, kolor: 100 % czarny,";

8) tiret trzydzieste:

zamiast: "(...) Verdana Regular 6 pkt, (...).",

powinno być: "(...) Verdana Regular 5 pkt, (...).".

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.382.52

Rodzaj: Sprostowanie
Tytuł: Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/740 z dnia 25 maja 2020 r. w sprawie etykietowania opon pod kątem efektywności paliwowej i innych parametrów, zmieniające rozporządzenie (UE) 2017/1369 oraz uchylającego rozporządzenie (WE) nr 1222/2009
Data aktu: 28/10/2021
Data ogłoszenia: 28/10/2021
Data wejścia w życie: 25/06/2020