Decyzja wykonawcza 2021/973 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2019 oraz dla producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen w latach kalendarzowych 2014-2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/973
z dnia 1 czerwca 2021 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2019 oraz dla producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen w latach kalendarzowych 2014-2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631

(notyfikowana jako dokument nr C(2021) 3682)

(Jedynie teksty w języku czeskim, niderlandzkim, angielskim, estońskim, francuskim, niemieckim, węgierskim, włoskim i szwedzkim są autentyczne)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(Dz.U.UE L z dnia 17 czerwca 2021 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 1 , w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (UE) 2019/631 oraz, w odniesieniu do docelowych indywidualnych poziomów emisji i średnich indywidualnych poziomów emisji w roku kalendarzowym 2019, z rozporządzeniami (WE) nr 443/2009 2  i (UE) nr 510/2011 3  Komisja jest zobowiązana do określenia każdego roku średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta odpowiedzialnego za nowe samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w Unii, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie, a także dla każdej grupy producentów. Ustalone na tej podstawie wyniki producentów lub grup producentów umożliwiają sprawdzenie, czy przestrzegają oni obowiązku nieprzekraczania swoich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji za rok kalendarzowy 2019 są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych i nowych lekkich pojazdów użytkowych przez organy sprawozdawcze w tym roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie państwa przekazały Komisji swoje dane za 2019 r., jednak w niektórych przypadkach z pewnymi opóźnieniami w stosunku do terminu składania sprawozdań przypadającego na dzień 28 lutego 2020 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z organami sprawozdawczymi i, za zgodą tych organów, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z organem sprawozdawczym nie było możliwe, wstępne dane przekazane przez dane państwo nie były korygowane.

(4) W dniu 26 czerwca 2020 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 91 producentów samochodów osobowych i 61 producentów lekkich pojazdów użytkowych oraz odpowiednie grupy producentów o wstępnych obliczeniach ich średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz ich docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2019 r.

(5) Wstępne dane notyfikowane przez Komisję obejmowały współczynniki korekcji, zarówno w odniesieniu do samochodów osobowych, obliczone zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1153 4 , jak i lekkich pojazdów użytkowych, obliczone zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2017/1152 5 . Określenie współczynników korekcji jest częścią procedur korelacji ustanowionych w celu odzwierciedlenia zmiany w regulacyjnej procedurze badań dotyczącej pomiaru indywidualnych poziomów emisji CO2. Służą one zapewnieniu, aby tolerancje proceduralne niezbędne do korelacji wartości emisji CO2 były stosowane zgodnie z przeznaczeniem, a nie jako sposób na sztuczne zaniżenie tych wartości.

(6) Współczynnik korekcji oblicza się w oparciu o współczynniki odchylenia i weryfikacji określone dla statystycznej próby pojazdów, która powinna być reprezentatywna dla parku nowych pojazdów danego producenta.

(7) Producentów poproszono o weryfikację wstępnych danych zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i art. 8 ust. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, w szczególności współczynników odchylenia i weryfikacji, na podstawie których oblicza się współczynnik korekcji, oraz o powiadomienie Komisji o wszelkich błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 56 producentów samochodów osobowych i 24 producentów lekkich pojazdów użytkowych złożyło powiadomienie o błędach. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych potwierdzono możliwość zastosowania współczynnika korekcji do ich średnich indywidualnych poziomów emisji. W przypadku jednego producenta samochodów osobowych i jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych żadne pojazdy zgłoszone we wstępnym zestawie danych nie wchodziły w zakres rozporządzenia (UE) 2019/631.

(8) W odniesieniu do pozostałych producentów samochodów osobowych i producentów lekkich pojazdów użytkowych, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku jednego z tych producentów lekkich pojazdów użytkowych należy zastosować współczynnik korekcji.

(9) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała wstępne zestawy danych. Zachowano tylko te zapisy w zestawie danych, które obejmują wartości masy i emisji CO2. W związku z tym należy potwierdzić lub zmienić wstępne dane dotyczące 89 producentów samochodów osobowych i 58 producentów lekkich pojazdów użytkowych.

(10) Zgodnie z art. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenta należy uznać za spełniającego docelowe indywidualne poziomy emisji, jeżeli jego średni indywidualny poziom emisji CO2 wskazany w niniejszej decyzji nie przekracza jego docelowego indywidualnego poziomu emisji. W przypadku producentów będących członkami grupy producentów zgodność należy oceniać na poziomie grupy zgodnie z art. 7 ust. 7 przedmiotowych rozporządzeń.

(11) Ewidencja zawierająca kompletne dane dotyczące masy w stanie gotowym do jazdy i emisji CO2, ale bez numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z nieprawidłowymi numerami identyfikacyjnymi pojazdów, powinna zostać uwzględniona przy obliczaniu docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz średnich indywidualnych poziomów emisji. Należy jednak wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych zapisów. W związku z tym przy określaniu odległości do poziomu docelowego dla danych producentów należy zastosować margines błędu.

(12) Ten margines błędu jest obliczany jako różnica między odległościami pomiędzy średnim indywidualnym poziomem emisji a docelowym indywidualnym poziomem emisji obliczana z uwzględnieniem i wyłączeniem wszystkich rejestracji pojazdów, których producent nie może zweryfikować. Margines błędu jest stosowany tak, aby zawsze poprawiał wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(13) W przypadku gdy po uwzględnieniu marginesu błędu odległość do poziomu docelowego producenta lub grupy producentów, w zależności od przypadku, jest większa od zera, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, zgodnie z art. 8 rozporządzenia (UE) 2019/631. Dotyczy to czterech producentów samochodów osobowych: Automobili Lamborghini S.p.A., Bentley Motors Ltd, Maserati S.p.A. i Ssangyong Motor Company oraz jednego producenta lekkich pojazdów użytkowych Ssangyong Motor Company. Opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji oblicza się zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2019/631.

(14) Zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzeń (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 producenci odpowiedzialni za mniej niż 1 000 nowych rejestracji pojazdów w danym roku kalendarzowym są zwolnieni z obowiązku osiągnięcia docelowego indywidualnego poziomu emisji. Należy jednak obliczyć i zgłosić ich średni indywidualny poziom emisji oraz liczbę zarejestrowanych nowych pojazdów.

(15) W następstwie szczegółowego dochodzenia otrzymano wystarczające wyjaśnienia od producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG, na podstawie których tymczasowe dane za lata kalendarzowe 2014-2019 zostały zmienione dla tego producenta. W tym kontekście dane tymczasowe za te lata kalendarzowe należy uznać za potwierdzone w przypadku tego producenta i grupy Volkswagen, której jest członkiem.

(16) Zgodnie z art. 12 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 725/2011 6  Komisja przeprowadziła doraźną weryfikację oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej Komisji 2013/341/UE 7  i decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2015/158 8 . Weryfikacja wykazała zadowalające wyniki w odniesieniu do oszczędności CO2 poświadczonych poprzez odniesienie do decyzji wykonawczej 2013/341/UE. Jednak jeśli chodzi o decyzję wykonawczą (UE) 2015/158, stwierdzono różnicę między poświadczonymi oszczędnościami CO2 wynikającymi z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów zamontowanych w pojazdach produkowanych przez Daimler AG, a oszczędnościami zweryfikowanymi przez Komisję - wynosiły one odpowiednio 9 % i 23 %. Komisja powiadomiła Daimler AG o stwierdzonych odstępstwach i zwróciła się do producenta o przedstawienie dowodów potwierdzających prawidłowość poświadczonych oszczędności CO2.

(17) Na podstawie informacji przedstawionych przez Daimler AG Komisja stwierdziła, że różnica w oszczędnościach wynikała z różnicy w sposobie stosowania metodyki badania do celów poświadczania i weryfikacji oszczędności CO2. Ściślej rzecz biorąc, przed badaniem certyfikacyjnym przeprowadzono rozruch wysokosprawnych alternatorów, mimo że metodyka badań, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie nakazuje przeprowadzenia rozruchu wysokosprawnych alternatorów poza badaniem certyfikacyjnym ani nie pozwala na jego przeprowadzenie.

(18) Z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011wynika, że w celu uwzględnienia oszczędności CO2 wynikających z technologii innowacyjnych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji producenta w 2019 r., oszczędności te muszą mieć zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2, zgodnie z metodyką badania, która umożliwia uzyskanie sprawdzalnych, powtarzalnych i porównywalnych wyników. Ponieważ weryfikacja przeprowadzona na podstawie metodyki badania, o której mowa w decyzji wykonawczej (UE) 2015/158, nie potwierdziła poświadczonych oszczędności CO2 wynikających z zastosowania dwóch wysokosprawnych alternatorów w niektórych pojazdach wyprodukowanych przez Daimler AG, poświadczonych oszczędności CO2 przypisywanych tej innowacji ekologicznej - wynoszących 0,102 g CO2/km na poziomie parku pojazdów Daimler AG - nie należy uwzględniać przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji tego producenta. Na tej samej podstawie nie należy uwzględniać oszczędności emisji CO2 przypisanych do tych ekoinnowacji - wynoszących 0,101 g CO2/ km na poziomie parku pojazdów grupy Daimler AG - przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji grupy.

(19) Wartości dotyczące wyników producenta potwierdzone lub zmienione niniejszą decyzją mogą zostać zmienione w przypadku, gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 przedłożonych w celu ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1
1. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów samochodów osobowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2019 są określone w załączniku I.
2. 
Wartości odnoszące się do wyników producentów lekkich pojazdów użytkowych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2019 są określone w załączniku II.
3. 
Wartości dotyczące wyników Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen jako producentów samochodów osobowych w odniesieniu do lat kalendarzowych 2014-2017 są określone w załączniku III, a w odniesieniu do roku kalendarzowego 2018 są określone w załączniku IV.
Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:

1)
ADAM OPEL GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13

65423 Rüsselsheim

Niemcy

2)
ADIDOR VOITURES SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

Francja

3)
ALFA ROMEO SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

4)
ALKE SRL

via Vigonovese 123

35127 Padova

Włochy

5)
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

6)
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE

Via Lanzo 27

10071 Borgaro Torinese

Włochy

7)
ASTON MARTIN LAGONDA LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Aston Martin Lagonda of Europe GmbH,

Unterschweinstiege 2-14

60549 Frankfurt am Main

Niemcy

8)
AUDI AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

9)
AUDI HUNGARIA MOTOR KFT

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

10)
AUDI SPORT GMBH

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

11)
AUTOMOBILE DACIA SA

1 Avenue du Golf

78280 Guyancourt Cedex

Francja

12)
AUTOMOBILES CITROEN

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

13)
AUTOMOBILES PEUGEOT

7, rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

14)
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

Włochy

15)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

CS AUTOLADA

211 Konevova

130 00 Prague 3

Czechy

16)
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

17)
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD

Kriegsbergstraße 11

70174 Stuttgart

Niemcy

18)
BENTLEY MOTORS LTD

Pyms Lane CW1 3PL

Crewe Cheshire

Zjednoczone Królestwo

19)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton 92800 Puteaux

Francja

(20)
BMW M GMBH Petuelring 130

80788 München

Niemcy

21)
BMW Pool Petuelring 130

80788 München

Niemcy

22)
BUGATTI AUTOMOBILES SAS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

23)
CATERHAM CARS LIMITED

2 Kennet Road

DA1 4QN Dartford Zjednoczone Królestwo

24)
CNG-TECHNIK GMBH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

25)
DAIMLER AG

Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

26)
DAIMLER Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

DAIMLER AG

Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

27)
DAIMLER Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

DAIMLER AG

Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim Niemcy

28)
DFSK MOTOR CO LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Giotti Victoria Sr.l. Pisana Road, 11/a

50021 Barberino, Val D'Elsa (FI)

Włochy

29)
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

30)
DR AUTOMOBILES SRL

Zona Industriale, Snc

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

31)
DR ING HCF PORSCHE AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

32)
DR MOTOR COMPANY SRL

S 85 Venafrana km 37500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

33)
E-GO MOBILE AG

AG Campus-Boulevard 30 D

52074 Aachen

Niemcy

34)
FABBRICA DALLARA SRL

Via Guglielmo Marconi,18

43040 Varano de'Melegari (PR)

Włochy

35)
FCA ITALY SPA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

36)
FCA TESLA Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

FCA Italy SpA

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

37)
FCA US LLC

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

38)
FIAT GROUP Pool (N1)

C.so Settembrini, 40

Gate 8 - Building 6 - 1st floor - B15N Colonna N47

10135 Torino

Włochy

39)
ESAGONO ENERGIA SRL

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

40)
FERRARI SPA

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Włochy

41)
FORD INDIA PRIVATE LIMITED

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

42)
FORD MOTOR COMPANY

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

43)
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

44)
FORD-WERKE GMBH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

45)
FORD Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

46)
FORD Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez: Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building, Imbert 479

Henry Ford Strasse 1

50735 Köln

Niemcy

47)
FUSO

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Daimler AG, Building 120, Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

48)
GAZ

Poe 2

60502 Lähte Tartumaa

Estonia

49)
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

50)
GONOW AUTO CO LTD

Via della Muratella, 797

00054 Maccarese (RM)

Włochy

51)
GOUPIL INDUSTRIE SA

Route de Villeneuve

47320 Bourran

Francja

52)
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Great Wall Motor Europe Technical Center

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

53)
GUMPERT AIWAYSAUTOMOBILE GMBH

Carl-Hahn-Straße 5

85053 Ingolstadt

Niemcy

54)
HONDA MOTOR CO LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

55)
HONDA Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

56)
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd

Wijngaardveld 1 (Noord V)

9300 Aalst

Belgia

57)
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

58)
HYUNDAI Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

59)
HYUNDAI Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

60)
HYUNDAI MOTOR COMPANY

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

61)
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

62)
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Hyundai Motor Europe Technical Centre GmbH

Hyundai Platz

65428 Russelsheim

Niemcy

63)
ISUZU MOTORS LIMITED

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

64)
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

65)
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre,

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

66)
KIA Pool (M1)

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

67)
KIA Pool (N1)

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

68)
KIA MOTORS CORPORATION

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

69)
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt/M

Niemcy

70)
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB

Valhall Park

262 74 Angelhlom

Szwecja

71)
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG

Stallhofnerstrasse 3

5230 Mattighofen

Austria

72)
LADA AUTOMOBILE GMBH

Erlengrund 7

21614 Buxtehude

Niemcy

73)
LIGIER GROUP

Route d'Hauterive 105

3200 Abrest

Francja

74)
LONDON EV COMPANY

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Cina-Euro Vehicle Technology (CEVT), Theres Svenssons Gata 7

41755 Goteborg

Szwecja

75)
LOTUS CARS LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Cina-Euro Vehicle Technology (CEVT), Theres Svenssons Gata 7

41755 Goteborg

Szwecja

76)
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

77)
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Via Cancelliera 35

00072 Ariccia (Roma)

Włochy

78)
MAN TRUCK & BUS AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

79)
MARUTI SUZUKI INDIA LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

80)
MASERATI SPA

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

Włochy

81)
MAZDA MOTOR CORPORATION

European R&D Centre

Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Taunus

Niemcy

82)
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED

Chertsey Road Woking

GU21 4YH Surrey

Zjednoczone Królestwo

83)
MERCEDES-AMG GMBH

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Daimler AG, Building 120,

Mercedesstrasse 120

70546 Stuttgart-Untertuerkheim

Niemcy

84)
MFTBC

F403, EA/R

70546 Stuttgart

Niemcy

85)
MG MOTOR UK LIMITED

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SAIC Motor Europe B.V.

Professor W.H. Keesomlaan 12

DJ Amstelveen

Niderlandy

86)
MG SAIC Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

SAIC MOTOR CORPORATION

Dyapason Building, rue Robert Stumper 4

L2557 Luxembourg-Cloche d'Or

Luksemburg

87)
MITSUBISHI MOTORS Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

88)
MITSUBISHI MOTORS Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

89)
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21 6121 SH Born

Niderlandy

90)
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born Niderlandy

91)
MORGAN TECHNOLOGIES LTD

Pickersleigh Road Malvern Link

WR14 2LL Worcestershire

Zjednoczone Królestwo

92)
NISSAN INTERNATIONAL SA

Renault Nissan Representation Office

Avenue des Arts 40

1040 Brussels Belgia

(93)
OPEL AUTOMOBILE GMBH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-13

65423 Rüsselsheim

Niemcy

94)
PAGANI AUTOMOBILI SPA

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena)

Włochy

95)
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI) Włochy

96)
GROUPE PSA Pool (N1)

Route de Gisy

78943 Velizy-Villacoublay Cedex

Francja

97)
PSA AUTOMOBILES SA

2-10 boulevard de l'Europe

78300 Poissy

Francja

98)
PSA OPEL Pool (M1)

Route de Gisy

78943 Guyancourt Cedex Francja

99)
RENAULT Pool (M1)

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

100)
RENAULT Pool (N1)

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

101)
RENAULT SAS

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

102)
RENAULT TRUCKS

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69806 Saint Priest Cedex

Francja

103)
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

104)
ROMANITAL SRL

Via delle Industrie, 107

90040 Isola delle Femmine PA

Włochy

105)
SAIC MOTOR CORPORATION

Dyapason Building, rue Robert Stumper 4

L2557 Luxembourg, Luxembourg-Cloche d'Or

Luksemburg

106)
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD

Dyapason Building, rue Robert Stumper 4

L2557 Luxembourg,

Luxembourg-Cloche d'Or

Luksemburg

107)
SEAT SA

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

108)
SECMA SAS

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

109)
SKODA AUTO AS

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

110)
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE

1 Avenue du Golf

78280 Guyancourt Cedex

Francja

111)
SSANGYONG MOTOR COMPANY

SsangYong Motor Europe Office c/o Business center

Otto-Volger-Straße 15

65843 Sulzbach

Niemcy

112)
STREETSCOOTER GMBH

Jülicher Straße 191

52070 Aachen

Niemcy

113)
SUBARU CORPORATION

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

114)
SUZUKI MOTOR CORPORATION

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

115)
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

116)
SUZUKI Pool

Schweidel Jozsef U52

2500 Esztergom

Węgry

117)
TATA JAGUAR LAND ROVER Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

JLR Ireland (Services) Ltd, Software Engineering Centre

Three Airport Avenue, Shannon Industrial Estate

V14 YH92 Shannon (Co. Clare)

Irlandia

118)
TECNO MECCANICA IMOLA SPA

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Artega GmbH, Artegastraße 1

33129 Delbrück

Niemcy

119)
TESLA MOTORS LTD

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Tesla Motors Netherlands B.V.

Burgemeester Stramanweg 122

1101 EN Amsterdam

Niderlandy

120)
TOYOTA MAZDA Pool

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

Toyota Motor Europe Nv Sa

Avenue du Bourget 60 1140 Brussels

Belgia

121)
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

122)
UAZ

Moskovskoye shosse, 92

432034 Ulyanovsk

Rosja

123)
VOLKSWAGEN AG

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

124)
VOLKSWAGEN Pool (M1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

VW GROUP PC

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

125)
VOLKSWAGEN Pool (N1)

Reprezentowany(-a) w Unii przez:

VOLKSWAGEN GROUP LCV

Letter box 011/1882

38436 Wolfsburg

Niemcy

126)
VOLVO CAR CORPORATION

Regulatory Affairs Environment (Dep 58832)

PV3A1, PVE Reception, Assar Gabrielssons väg

40531 Göteborg

Szwecja

Sporządzono w Brukseli dnia 1 czerwca 2021 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I  9  

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 poszczególnych producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Współczynnik korekcji Margines błędu
ADAM OPEL GMBH P10 157 1 429,72 125,745 132,278 -7,394 0 1 0,861
ADIDOR VOITURES SAS DMD 80 1 306,56 148,813 0 1 0
ALFA ROMEO SPA P3 50 565 1 619,15 147,256 140,935 6,321 0,104 1 0
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO D 693 2 005,00 209,937 216,000 -6,063 0 1 0
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE DMD 44 1 535,00 0,000 0 1 0
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 2 435 1 853,53 253,756 295,000 -41,244 0 1 0
AUDI AG P15 700 930 1 617,16 129,147 140,844 -11,697 0,005 1 0
AUDI HUNGARIA MOTOR P15 5 810 1 441,57 154,874 132,819 22,055 0 1 0
AUDI SPORT GMBH P15 11 467 1 707,81 209,024 144,986 64,038 0,001 1 0
AUTOMOBILE DACIA SA P11 376275 1 174,99 123,939 120,637 3,299 0,191 1 0,003
AUTOMOBILES CITROEN P10 522 998 1 179,70 106,270 120,852 -14,583 0,202 1 0,001
AUTOMOBILES PEUGEOT P10 866 936 1 276,15 107,758 125,260 -17,504 0,098 0,989 0,002
AUTOMOBILI

LAMBORGHINI SPA

D 1 984 1 976,36 332,863 304,000 28,863 0 1 0
AVTOVAZ JSC P11 3 790 1 310,36 193,965 126,823 67,142 0 1 0
BAYERISCHE

MOTOREN WERKE AG

P1 985 804 1 612,74 123,773 140,642 -16,869 1,183 1 0
BEIJING BORGWARD AUTOMOTIVE CO LTD DMD 7 1 854,00 233,000 0 1 0
BENTLEY MOTORS LTD D 2 976 2 439,99 269,276 264,000 5,276 0 1 0
BLUECAR SAS DMD 166 1 515,20 0,000 0 1 0
BMW M GMBH P1 16 906 1 792,57 222,790 148,860 73,930 0,020 1 0
BUGATTI AUTOMOBILES SAS P15 22 2 070,00 516,000 161,538 354,462 0 1 0
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED DMD 10 2 465,00 0,000 0 1 0
CATERHAM CARS LIMITED DMD 140 675,36 173,671 0 1 0
CNG-TECHNIK GMBH P4 1 464 1 707,50 103,509 144,972 -41,464 0 1 0,001
DAIMLER AG P2 979292 1 589,41 135,985 139,576 - 3,593 0,753 1 0,002
DFSK MOTOR CO LTD DMD 213 1 579,69 204,915 0 1 0
DONKERVOORT

AUTOMOBIELEN BV

DMD 33 865,33 178,000 0 1 0
DR AUTOMOBILES SRL D 2 056 1 400,96 152,654 155,000 -2,346 0,000 1 0
DR ING HCF PORSCHE AG P15 72 980 1 908,92 185,561 154,177 31,381 1,03 1 0,003
DR MOTOR COMPANY SRL D 1 805 1 170,35 147,143 150,000 -2,857 0 1 0
E-GO MOBILE AG DMD 143 1 231,00 0,000 0 1 0
FABBRICA DALLARA SRL DMD 25 1 013,20 217,960 0 1 0
FCA ITALY SPA P3 667266 1 186,83 123,324 121,178 2,146 0,437 1 0
FCA US LLC P3 161 863 1 606,13 149,124 140,340 8,784 0,555 1 0
FERRARI SPA D 3 380 1 709,04 279,654 286,000 -6,346 0 1 0
FORD INDIA PRIVATE LTD P4 40 036 1 146,15 118,725 119,319 -0,594 0 1 0
FORD MOTOR COMPANY P4 15 091 1 961,75 221,690 156,591 65,078 0 1 0,021
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P4 10 1 669,30 141,780 143,226 -1,850 0,120 1 0,404
FORD-WERKE GMBH P4 922 360 1 465,58 129,851 133,916 -4,069 0,184 1 0,004
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC D 2 634 1 803,16 252,016 265,000 -12,984 0,000 1 0
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 117 1 615,34 172,197 0 1 0
GUMPERT SPORTWAGEN MANUFAKTUR GMBH DMD 1 1 825,00 0,000 0 1 0
HONDA MOTOR CO LTD P5 116 781 1 397,63 124,926 130,811 -5,887 0,284 1 0,002
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P5 199 1 639,23 139,136 141,852 -2,716 0 1 0
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P6 152 644 1 065,20 122,259 115,619 6,637 0,002 1 0,003
HYUNDAI MOTOR COMPANY P6 174736 1 454,79 100,245 133,423 -33,186 0,084 1 0,008
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH P6 4 276 1 441,68 131,866 132,824 -0,958 0,130 1 0
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH P6 220 684 1 478,97 144,380 134,528 9,850 0,081 1 0,002
ISUZU MOTORS LTD DMD 1 1 980,00 183,000 0 1 0
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P13/ND 214 955 2 037,92 157,608 178,025 -20,417 0,124 1 0
KIA MOTORS CORPORATION P7 324 405 1 304,13 114,743 126,538 -11,796 0,003 1 0,001
KIA MOTORS SLOVAKIA P7 173159 1 442,39 138,016 132,857 5,158 0,070 1 0,001
KOENIGSEGG

AUTOMOTIVE AB

DMD 1 1 750,00 464,000 0 1 0
KTM SPORT MOTORCYCLE AG DMD 1 875,00 202,000 0 1 0
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 849 1 269,59 221,876 0 1 0
LONDON EV COMPANY DMD 23 2 305,00 0,000 0 1 0
LOTUS CARS LIMITED D 717 1 139,76 206,134 225,000 -18,866 0 1 0
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P12/ND 104813 1 229,06 131,875 123,114 8,761 0 1 0
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

D 1 083 1 293,97 141,099 165,000 -23,901 0 1 0
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P12/ND 9 692 965,43 106,144 123,114 -16,970 0 1 0
MASERATI SPA D 5 127 2 129,93 239,733 237,000 2,733 0 1 0
MAZDA MOTOR CORPORATION P14 247 405 1 373,75 134,727 129,720 5,007 0,507 1 0
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 1 061 1 513,62 257,573 260,000 -2,427 0 1 0
MERCEDES-AMG GMBH P2 5 871 1 957,64 247,183 156,404 90,779 0 1 0
MG MOTOR UK LIMITED P8/ND 13 038 1 330,02 134,160 140,101 -5,941 0 1 0
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P9 102 154 1 632,85 118,943 141,561 -22,618 0,071 1 0
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P9 37 284 946,60 106,497 110,199 -3,702 0 1 0
MORGAN

TECHNOLOGIES LTD

DMD 372 1 071,13 202,067 0 1 0
NISSAN

INTERNATIONAL SA

391479 1 390,41 114,270 130,481 -16,213 0,068 1 0,002
OPEL AUTOMOBILE GMBH P10 790 982 1 296,67 126,017 126,197 -0,182 0,123 1 0,002
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 10 1 491,00 343,000 0 1 0
PIAGGIO & C SPA DMD 1 1 010,00 150,000 0 1 0
PSA AUTOMOBILES SA P10 326 474 1 460,47 114,078 133,683 -19,605 0,193 1 0
RENAULT SAS P11 1 269 109 1 336,75 116,048 128,029 -11,983 0,160 1 0,002
RENAULT TRUCKS DMD 91 2 523,97 191,385 0 1 0
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P1 694 2 640,71 345,931 187,620 158,311 0 1 0
SAIC MOTOR CORPORATION LTD P8/ND 1 064 1 606,23 0,000 140,101 -140,101 0 1 0
SEAT SA P15 491073 1 318,68 119,525 127,203 -7,680 0,006 1 0,002
SECMA SAS DMD 88 666,18 131,727 0 1 0
SKODA AUTO AS P15 726 643 1 357,31 119,019 128,969 -9,951 0,196 1 0,001
SOCIETE DES AUTOMOBILES ALPINE P11 3 919 1 170,18 144,043 120,417 23,626 0 1 0
SSANGYONG MOTOR COMPANY ND 12 765 1 619,46 171,517 167,573 3,944 0 1 0
SUBARU CORPORATION ND 27 450 1 598,21 162,300 164,616 -2,316 0,172 1 0
SUZUKI MOTOR CORPORATION P12/ND 128106 993,52 115,085 123,114 -8,029 0,146 1 0
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD P12/ND 11 405 892,85 91,915 123,114 -31,199 0 1 0
TECNO MECCANICA

IMOLA SPA

DMD 4 712,00 0,000 0 1 0
TESLA INC P3 104 354 1 950,74 0,000 156,088 -156,088 0 1 0
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA P14 788030 1 352,78 99,595 128,762 -29,170 0,138 1 0,003
VOLKSWAGEN AG P15 1 713 273 1 435,42 121,797 132,538 -10,742 0,006 1 0,001
VOLVO CAR CORPORATION 326 205 1 779,44 131,927 148,260 -16,335 0 1 0,002

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 grup producentów samochodów osobowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa grupy Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Współczynnik korekcji Margines błędu
BMW GROUP P1 1 003 404 1 616,48 125,595 140,813 -15,218 1,163 1 0
DAIMLER AG P2 985163 1 591,60 136,648 139,676 - 3,030 0,748 1 0,002
FCA-TESLA P3 984 048 1 359,02 115,719 129,047 -13,328 0,393 1 0
FORD-WERKE GMBH P4 978 961 1 460,53 130,773 133,686 -2,915 0,172 1 0,002
HONDA MOTOR

EUROPE LTD

P5 116 980 1 398,05 124,950 130,830 -5,881 0,283 1 0,001
HYUNDAI P6 5 52 340 1 356,68 124,208 128,940 -4,737 0,060 1 0,005
KIA P7 497 564 1 352,24 122,842 128,737 -5,896 0,027 1 0,001
MG-SAIC P8/ND 14 102 1 350,86 124,037 140,101 -16,064 0,000 1 0
MITSUBISHI MOTORS P9 139438 1 449,35 115,615 133,175 -17,560 0,052 1 0
PSA-OPEL P10 2 507 547 1 286,51 113,874 125,733 -11,860 0,140 0,995 0,001
RENAULT P11 1 653 093 1 299,47 118,089 126,325 -8,239 0,167 1 0,003
SUZUKI POOL P12/ND 254016 1 085,12 120,632 123,114 -2,482 0,073 1 0
TATA MOTORS JAGUAR LAND ROVER P13/ND 214 955 2 037,92 157,608 178,025 -20,417 0,124 1 0
TOYOTA-MAZDA P14 1 035 435 1 357,79 107,990 128,990 -21,001 0,226 1 0,001
VW GROUP PC P15 3 722 198 1 449,13 123,912 133,165 -9,253 0,063 1 0

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2019 (drobny producent).

"ND" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego

2019 (producent niszowy).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2019 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2019.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach:

- oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H);

- współczynnik korekcji, o którym mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 (kolumna I).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i przy M0 równym 1 379,88 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od której odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korekcji obliczony zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2).

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela 1

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 poszczególnych producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631
A B C D E F G H I J
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Współczynnik korekcji Margines błędu
ALKE SRL DMD 79 1 126,25 0,000 0 1 0
AUDI AG P9 58 1 789,91 141,121 177,186 -36,065 0 1 0
AUTOMOBILES CITROEN P4 86 840 1 837,92 146,890 181,651 -34,766 0 1 0,005
AUTOMOBILES PEUGEOT P4 127067 1 835,38 144,299 181,415 -37,117 0 0,989 0,001
AVTOVAZ JSC P8 485 1 266,48 225,196 128,507 96,689 0 1 0
BLUECAR SAS DMD 1 1 325,00 0,000 0 1 0
BAYERISCHE

MOTOREN WERKE AG

DMD 126 1 856,60 152,563 0 1 0
BMW M GMBH DMD 25 2 152,00 185,800 0 1 0
FCA US LLC P2 14 1 813,00 184,214 179,334 4,880 0 1 0
AUTOMOBILE DACIA SA P8 30 094 1 280,25 123,333 129,788 -6,457 0,014 1 0,002
DAIMLER AG P1 161818 2 178,12 189,555 213,290 -23,735 0 1 0
DFSK MOTOR CO LTD DMD 609 1 275,99 186,250 0 1 0
ESAGONO ENERGIA SRL DMD 10 1 251,00 0,000 0 1 0
FCA ITALY SPA P2 144 440 1 704,35 156,733 169,229 -12,496 0,071 1 0
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P3 44 568 2 318,03 215,475 226,302 -10,828 0 1 0,001
FORD MOTOR COMPANY P3 273 2 238,98 207,729 218,950 -11,221 0 1 0
FORD-WERKE GMBH P3 249 687 1 992,16 161,856 195,996 -34,141 0 1 0,001
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION P1 561 2 177,34 179,891 213,217 -33,326 0 1 0
LLC AUTOMOBILE

PLANT GAZ

DMD 1 2 326,00 295,000 0 1 0
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC DMD 1 2 458,00 347,000 239,319 107,681 0 1 0
GONOWAUTO CO LTD DMD 2 1 017,50 146,000 0 1 0
GOUPIL INDUSTRIE SA DMD 825 1 045,14 0,000 0 1 0
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 450 1 953,45 236,613 0 1 0
HONDA MOTOR CO LTD DMD 5 1 367,20 121,000 0 1 0
HYUNDAI MOTOR CO P5 1 494 2 150,45 200,862 210,717 -9,855 0 1 0
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE P5 116 1 043,24 119,655 107,746 11,909 0 1 0
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH P5 26 1 484,55 113,654 148,788 -35,134 0 1 0
ISUZU MOTORS LIMITED 13 799 2 089,91 198,709 205,086 -6,377 0 1 0
IVECO SPA 19 424 2 475,23 204,585 240,921 -36,357 0 1 0,021
JAGUAR LAND ROVER LIMITED 1 868 2 404,69 200,841 234,361 -33,520 0 1 0
KIA MOTORS CORPORATION P6 946 1 488,49 121,285 149,154 -27,869 0 1 0
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P6 47 1 539,28 116,532 153,878 -37,346 0 1 0
LIGIER GROUP DMD 23 709,91 0,000 0 1 0
MAHINDRA &

MAHINDRA LTD

DMD 67 2 193,28 229,179 0 1 0
MANTRUCK & BUS AG P9 8 940 2 187,02 203,763 214,118 -10,355 0 1 0
MAZDA MOTOR CORPORATION DMD 68 1 516,29 138,044 0 1 0
MFTBC P1 93 2 548,69 230,957 247,753 -16,796 0 1 0
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P7 94 1 820,91 149,606 180,069 -30,463 0 1 0
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P7 8 350 1 997,93 190,006 196,532 -6,526 0,351 1 0
NISSAN

INTERNATIONAL SA

45 711 1 929,57 153,616 190,175 -36,563 0,007 1 0,004
ADAM OPEL GMBH 1 056 1 478,36 138,215 148,212 -10,173 0 1 0,176
OPEL AUTOMOBILE GMBH P4 75 029 1 770,28 148,538 175,361 -26,826 0 1 0,003
PIAGGIO & C SPA D 3801 1 116,57 149,661 153,000 -3,339 0 1,009 0
DR ING HCF PORSCHE AG P9 1 1 845,00 167,000 182,31 -15,310 0 1 0
PSA AUTOMOBILES SA P4 141824 1 422,07 112,468 142,977 -30,510 0,001 1 0,001
RENAULT SAS P8 238 613 1 726,86 146,292 171,323 -25,031 0,039 1 0
RENAULT TRUCKS 8 671 2 335,29 208,500 227,907 -19,407 0,040 1 0
ROMANITAL SRL DMD 71 1 278,07 155,000 0 1 0
SAIC MAXUS AUTOMOTIVE CO LTD DMD 517 2 370,64 152,673 0 1 0
SEAT SA P9 153 1 212,85 110,784 123,520 -12,736 0 1 0
SKODA AUTO AS P9 121 1 249,50 108,959 126,928 -17,969 0 1 0
SSANGYONG MOTOR COMPANY 1 169 2 161,31 217,170 211,727 5,443 0 1 0
STREETSCOOTER GMBH 1 987 1 667,23 0,000 165,777 -165,777 0 1 0
SUBARU CORPORATION DMD 16 1 608,94 163,875 0 1 0
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 41 250 1 976,92 165,288 194,578 -29,297 0 1 0,007
UAZ DMD 3 2 071,67 233,000 0 1 0
VOLKSWAGEN AG P9 200 501 1 952,13 171,208 192,273 -21,208 0 1 0,143
VOLVO CAR CORPORATION DMD 878 1 715,45 129,105 0 1 0

Tabela 2

Wyniki w roku kalendarzowym 2019 grup producentów lekkich pojazdów użytkowych zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) 2019/631

A B C D E F G H I J
Nazwa grupy Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Współczynnik korekcji Margines błędu
DAIMLER P1 162472 2 178,33 189,545 213,309 -23,764 0 1,000 0
FCA ITALY SPA P2 144 454 1 704,36 156,736 169,230 -12,494 0,071 1,000 0
FORD-WERKE GMBH P3 294 528 2 041,70 170,012 200,603 -30,591 0 1,000 0
GROUPE PSA P4 430 760 1 688,48 135,689 167,753 -32,064 0 1,001 0
HYUNDAI P5 1 636 2 061,36 193,718 202,431 -8,713 0 1,000 0
KIA P6 993 1 490,89 121,060 149,378 -28,318 0 1,000 0
MITSUBISHI MOTORS P7 8444 1 995,96 189,556 196,349 -6,793 0,347 1,000 0
RENAULT P8 269192 1 676,10 143,867 166,602 -22,736 0,037 1,000 0,001
VOLKSWAGEN GROUP LCV P9 209 774 1 961,15 172,507 193,112 -20,736 0 1,000 0,131

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę podaną przez państwo członkowskie.

Tabela 2: "Nazwa grupy producentów" oznacza nazwę grupy producentów zadeklarowaną przez zarządzającego grupą producentów.

Kolumna B:

"D" oznacza, że przyznano odstępstwo zgodnie z art. 10 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2019/631 dla roku kalendarzowego 2019 (drobny producent).

"DMD" oznacza, że stosuje się wyłączenie de minimis zgodnie z art. 2 ust. 4 rozporządzenia (UE) 2019/631, w związku z czym producent nie musi osiągnąć docelowego indywidualnego poziomu emisji w 2019 r.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (której numer jest wymieniony w kolumnie B w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631, a umowa powołująca grupę producentów jest ważna na rok kalendarzowy 2019.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masy w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2).

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych lekkich pojazdów użytkowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Zjednoczonym Królestwie w roku kalendarzowym 2019, za które odpowiada producent (tabela 1) lub członkowie grupy producentów (tabela 2). Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach, oszczędności emisji CO2 wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631 (kolumna H).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2) obliczone zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 510/2011 i przy M0 równym 1 766,4 lub odstępstwie od celu przyznanym na podstawie art. 10 rozporządzenia (UE) 2019/631. W przypadku gdy producent korzysta z wyłączenia na podstawie art. 2 ust. 4, nie określa się żadnych docelowych indywidualnych poziomów emisji.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od której odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (g CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 wymienionych w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 11 rozporządzenia (UE) 2019/631.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korekcji obliczony zgodnie z art. 6 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1152, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta (tabela 1) lub grupy producentów (tabela 2).

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta (tabela 1) lub grupę producentów (tabela 2) z kodem błędu B, jak określono w art. 10a ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 293/2012.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie E);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określono w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

ZAŁĄCZNIK  III

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2017

A B C D E F G H I
Nazwa producenta i grupy producentów Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AG P13 67 186 176,097 152,765 23,332 23,319 1 890,53 176,217
Grupa VW GROUP PC P13 3 540 815 121,492 131,161 -9,669 -9,693 1 417,81 121,499

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2016

A B C D E F G H I
Nazwa producenta i grupy producentów Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AG P14 67 643 185,198 152,535 32,663 32,608 1 885,51 185,293
Grupa VW GROUP PC P14 3 489 798 120,154 131,039 -10,885 -10,983 1 415,14 120,156

Tabela 3

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2015

A B C D E F G H I
Nazwa producenta i grupy producentów Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AG P14 64 611 184,397 154,253 30,144 30,144 1 902,70 184,399
Grupa VW GROUP PC P14 3 374 412 120,865 131,713 -10,848 -10,848 1 409,49 121,283

Tabela 4

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2014

A B C D E F G H I
Nazwa producenta i grupy producentów Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
DR ING HCF PORSCHE AG P12 51 090 182,036 151,881 30,155 29,934 1 850,80 192,942
Grupa VW GROUP PC P12 3 159 777 115,087 131,172 -16,085 -16,191 1 397,65 125,800

Objaśnienia do tabel 1, 2, 3 i 4:

Kolumna A:

"Nazwa producenta i grupy producentów" oznacza nazwę producenta lub grupy producentów zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Kolumna B:

Producent Dr Ing. h.c. F. Porsche AG jest członkiem grupy VW GROUP PC (P12, P13 lub P14) utworzonej na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na lata kalendarzowe 2014, 2015, 2016 i 2017.

Kolumna C

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje.

Kolumna D:

Tabele 1, 2 i 3: "Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 (g CO2/ km), który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średni indywidualny poziom emisji CO2 obejmuje redukcje emisji wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a w tabelach 3 i 4 - redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia.

Tabela 4: "Skorygowane średnie emisje CO2 (80 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 80 % pojazdów o najniższych emisjach w parku danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret trzecie rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz pkt 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final 10 .

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o zapisach z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna H:

"Średnia masa" oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy (w kg) pojazdów przypisanych do danego producenta.

Kolumna I:

Tabele 1, 2, 3 i 4: "Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2014 i 2015 (tabele 3 i 4) redukcje emisji wynikające z przepisów dotyczących superjednostek, określonych w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 443/2009, oraz zastosowania E85 zgodnie z art. 6 tego rozporządzenia, są również wykluczone z obliczenia.

ZAŁĄCZNIK  IV

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen, potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009 na rok kalendarzowy 2018

A B C D E F G H I J
Nazwa producenta i grupy producentów Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średnia masa Średni indywidualny poziom emisji CO2 Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych Współczynnik korekcji Margines błędu
DR ING HCF PORSCHE AG P14 63 874 1 855,42 181,978 151,160 30,818 0,144 1,000 0,000
Grupa VW GROUP PC P14 3 548 716 1 414,82 121,851 131,025 -9,174 0,017 1,000 0,000

Objaśnienia do tabeli 1:

Kolumna A:

"Nazwa producenta i grupy producentów" oznacza nazwę producenta lub grupy producentów zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub zainteresowaną grupę lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący danego państwa.

Kolumna B:

Producent Dr Ing. h.c. F. Porsche AG jest członkiem grupy VW GROUP PC (P14) utworzonej na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2018.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent lub członkowie grupy producentów.

Kolumna D:

"Średnia masa" (kg) oznacza średnią masę w stanie gotowym do jazdy wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent lub członkowie grupy producentów.

Kolumna E:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2" (g CO2/km) oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2 wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Unii Europejskiej i Islandii w roku kalendarzowym 2018, za które odpowiada producent lub członkowie grupy producentów. Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 uwzględniono, w stosownych przypadkach:

- ograniczenie emisji CO2 wynikające ze stosowania innowacyjnych technologii, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) 443/2009 (kolumna H);

- współczynnik korekcji, o którym mowa w art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153 (kolumna I).

Kolumna F:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" (g CO2/km) oznacza docelowy indywidualny poziom emisji producenta lub grupy producentów obliczony zgodnie z załącznikiem I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i przy M0 równym 1 392,4.

Kolumna G:

"Odległość do poziomu docelowego" (g CO2/km) oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 określonym w kolumnie E a docelowym indywidualnym poziomem emisji określonym w kolumnie F, od której odejmuje się margines błędu określony w kolumnie J.

Jeżeli wartość w kolumnie G jest większa od zera, oznacza to, że docelowy indywidualny poziom emisji został przekroczony.

W przypadku producenta, który jest członkiem grupy producentów, zgodność z docelowym indywidualnym poziomem emisji ocenia się na poziomie grupy producentów.

Kolumna H:

"Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych" (CO2/km) oznaczają oszczędności emisji uwzględniane do celów obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 wymienionego w kolumnie E, wynikające z zastosowania technologii innowacyjnych mających zweryfikowany udział w redukcji emisji CO2 i zatwierdzonych przez Komisję zgodnie z art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna I:

"Współczynnik korekcji" oznacza współczynnik korekcji obliczony zgodnie z art. 7 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2017/1153, który został wykorzystany przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 producenta lub grupy producentów.

Kolumna J:

"Margines błędu" (g CO2/km) oznacza wartość, o którą skorygowano różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 (kolumna E) a docelowym indywidualnym poziomem emisji (kolumna F) przy obliczaniu odległości do poziomu docelowego (kolumna G) w celu uwzględnienia zapisów zgłoszonych Komisji przez producenta lub grupę producentów z kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010.

Taki margines błędu oblicza się zgodnie z następującym wzorem:

Margines błędu = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B;

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji, z uwzględnieniem zapisów z kodem błędu B (jak określony o w kolumnie F);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji, z wyłączeniem zapisów z kodem błędu B.

1 Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1).
3 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1).
4 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1153 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 1014/2010 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 679).
5 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1152 z dnia 2 czerwca 2017 r. ustanawiające metodę określania parametrów korelacji niezbędnych do odzwierciedlenia zmian w regulacyjnej procedurze badań w odniesieniu do lekkich samochodów dostawczych oraz zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 293/2012 (Dz.U. L 175 z 7.7.2017, s. 644).
6 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 725/2011 z dnia 25 lipca 2011 r. ustanawiające procedurę zatwierdzania i poświadczania technologii innowacyjnych umożliwiających zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 194 z 26.7.2011, s. 19).
7 Decyzja wykonawcza Komisji 2013/341/UE z dnia 27 czerwca 2013 r. w sprawie zatwierdzenia wysokosprawnego alternatora Valeo ("Valeo Efficient Generation Alternator") jako technologii innowacyjnej umożliwiającej zmniejszenie emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 179 z 29.6.2013, s. 98).
8 Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).
9 Załącznik I zmieniony przez art. 1 decyzji nr 2022/324 z dnia 24 lutego 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.55.54) zmieniającej nin. decyzję z dniem 28 lutego 2022 r.
10 Komunikat Komisji z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i przekazywania danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych (COM(2010) 657 final).

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.215.1

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2021/973 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2019 oraz dla producenta samochodów osobowych Dr Ing. h.c. F. Porsche AG i grupy Volkswagen w latach kalendarzowych 2014-2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631
Data aktu: 01/06/2021
Data ogłoszenia: 17/06/2021