united kingdom
ukraine

Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/701
z dnia 27 kwietnia 2021 r.
w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyj- ności systemu kolei w Unii Europejskiej 1 , w szczególności jej art. 48 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE 2  zmieniono rozporządzeniem wykonawczym (UE) 2019/776 3  w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 4 .

(2) Decyzja wykonawcza 2011/665/UE zawiera kilka błędów w tabeli 2 w załączniku II, a mianowicie kilka parametrów europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji nie powinno mieć zastosowania do wagonów towarowych.

(3) Należy zatem sprostować decyzję wykonawczą 2011/665/UE.

(4) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 51 ust. 1 dyrektywy (UE) 2016/797,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wprowadza się sprostowania zgodnie z załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 27 kwietnia 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca

ZAŁĄCZNIK

W tabeli 2 w załączniku II do decyzji wykonawczej 2011/665/UE wiersze zawierające parametry oznaczone numerami od 4.5.2 do 4.8.6 otrzymują brzmienie:
Parametr Format danych Zastosowanie w odniesieniu do kategorii pojazdów (Tak, Nie, Opcjonalnie, Punkt Otwarty) Parametry kompatybilności technicznej między pojazdem i siecią (sieciami) obszaru użytkowania
1. Pojazdy trakcyjne 2. Ciągnione pojazdy pasażerskie 3. Wagony towarowe 4. Pojazdy specjalne
"4.5.2 Masa projektowa Nagłówek (brak danych)
4.5.2.1 Masa projektowa w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.2.2 Masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.2.3 Masa projektowa przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3 Statyczny nacisk osi Nagłówek (brak danych)
4.5.3.1 Statyczny nacisk osi w stanie gotowości do eksploatacji [liczba] kg T T N T T
4.5.3.2 Statyczny nacisk osi przy normalnym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.3 Statyczny nacisk osi przy wyjątkowym obciążeniu użytkowym [liczba] kg T T N T T
4.5.3.4 Położenie osi na całej długości jednostki (odstęp między osiami):

a: Odległość między osiami

b: Odległość od osi końcowej do końca najbliższej płaszczyzny sprzęgu

c: Odległość między dwiema osiami wewnętrznymi

a [liczba] m b [liczba] m c [liczba] m

Wyjaśnienie wartości dla a, b i c [ciąg znaków]

T T N T T
4.5.5 Masa całkowita pojazdu (dla każdego pojazdu składającego się na daną jednostkę) [liczba] kg T T N T T
4.5.6 Masa na koło [liczba] kg T T N T T
4.6 Charakterystyka dynamiczna taboru Nagłówek (brak danych)
4.6.4 Połączenie maksymalnej prędkości i maksymalnego niedoboru przechyłki, w odniesieniu do których pojazd został oceniony [liczba] km/h - [liczba] mm T T T T T
4.6.5 Pochylenie poprzeczne szyny [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T T
4.7 Hamowanie Nagłówek (brak danych)
4.7.1 Maksymalne średnie opóźnienie [liczba] m/s2 T N N T N
4.7.2 Pojemność cieplna Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1 Skuteczność hamowania na torach o dużym nachyleniu przy normalnym obciążeniu użytkowym Nagłówek (brak danych)
4.7.2.1.1 Przypadek referencyjny TSI [ciąg znaków] z wcześniej określonego wykazu T T T T N
4.7.2.1.2 Prędkość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km/h T T T T N
4.7.2.1.3 Nachylenie (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] ‰ (mm/m) T T T T N
4.7.2.1.4 Odległość (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] km T T T T N
4.7.2.1.5 Czas (jeżeli nie określono odległości) (jeżeli nie wskazano przypadku referencyjnego) [liczba] min T T T T N
4.7.2.1.6 Maksymalna pojemność cieplna hamulców [liczba] kJ T T T T N
4.7.3 Hamulec postojowy Nagłówek (brak danych)
4.7.3.3 Maksymalne nachylenie toru, na którym jednostka jest unieruchomiona wyłącznie przy użyciu hamulca postojowego (jeżeli pojazd jest w niego wyposażony) [liczba] ‰ (mm/m) T T N T N
4.7.3.4 Hamulec postojowy [wartość logiczna] T/N N N T N N
4.7.4 Układy hamulcowe zainstalowane w pojeździe Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1 Hamulec wiroprądowy Nagłówek (brak danych)
4.7.4.1.1 Szynowy hamulec wiroprądowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.1.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca wiroprądowego (jedynie w przypadku gdy szynowy hamulec wiroprądowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2 Hamulec magnetyczny Nagłówek (brak danych)
4.7.4.2.1 Szynowy hamulec magnetyczny zainstalowany [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.2.2 Możliwość uniemożliwienia użycia szynowego hamulca magnetycznego (jedynie w przypadku gdy hamulec magnetyczny jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T T N T T
4.7.4.3 Hamulec odzyskowy (jedynie w przypadku pojazdów zasilanych z trakcji elektrycznej) Nagłówek (brak danych)
4.7.4.3.1 Hamulec odzyskowy zainstalowany [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.4.3.2 Możliwość uniemożliwienia użycia hamulca odzyskowego (jedynie w przypadku gdy hamulec odzyskowy jest zainstalowany) [wartość logiczna] T/N T N N T T
4.7.5 Hamulec bezpieczeństwa: Droga hamowania i profil opóźnienia dla każdego stanu obciążenia dla danej konstrukcyjnej prędkości maksymalnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T N T N
4.7.6 W przypadku eksploatacji ogólnej:

Procent masy hamującej (lambda) lub masa hamująca

Lambda (%) [liczba] tony T T T T N
4.7.7 Hamulec służbowy: Przy maksymalnej sile hamowania służbowego: Droga hamowania, maksymalne opóźnienie, dla stanu obciążenia »masa projektowa przy normalnym obciążeniu użytkowym« przy maksymalnej prędkości konstrukcyjnej [liczba] m [liczba] m/s2 T T T T N
4.7.8 Zabezpieczenie przed poślizgiem kół [wartość logiczna] T/N T T T T N
4.8 Charakterystyka geometryczna Nagłówek (brak danych)
4.8.1 Długość pojazdu [liczba] m T T N T N
4.8.2 Minimalna eksploatacyjna średnica koła [liczba] mm T T T T T
4.8.4 Minimalny dozwolony promień łuku poziomego [liczba] m T T N T T
4.8.5 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wypukłego [liczba] m T T T T N
4.8.6 Minimalny dozwolony promień łuku pionowego wklęsłego [liczba] m T T T T N"
1 Dz.U. L 138 z 26.5.2016, s. 44.
2 Decyzja wykonawcza Komisji z dnia 4 października 2011 r. w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji (Dz.U. L 264 z 8.10.2011, s. 32).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2019/776 z dnia 16 maja 2019 r. zmieniające rozporządzenia Komisji (UE) nr 321/2013, (UE) nr 1299/2014, (UE) nr 1301/2014, (UE) nr 1302/2014 i (UE) nr 1303/2014, rozporządzenie Komisji (UE) 2016/919 oraz decyzję wykonawczą Komisji 2011/665/UE w odniesieniu do dostosowania do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 oraz realizacji celów szczegółowych określonych w decyzji delegowanej Komisji (UE) 2017/1474 (Dz.U. L 139I z 27.5.2019, s. 108).
4 Decyzja delegowana Komisji (UE) 2017/1474 z dnia 8 czerwca 2017 r. uzupełniająca dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 w odniesieniu do szczegółowych celów dotyczących opracowania, przyjęcia i przeglądu technicznych specyfikacji interope- racyjności (Dz.U. L 210 z 15.8.2017, s. 5).

Zmiany w prawie

Ustawa o powierzaniu pracy cudzoziemcom - opublikowana

Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.05.2025
Ustawa o rynku pracy i służbach zatrudnienia opublikowana

Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.05.2025
Będzie elektroniczna dokumentacja w zakresie urodzeń i zgonów

Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.

Grażyna J. Leśniak 12.05.2025
Będą zmiany w wydawaniu wiz dla zagranicznych studentów

Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.

kk/pap 10.05.2025
Sejm zdecydował: Kandydat do pracy dostanie informację o wynagrodzeniu i innych świadczeniach

Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.

Grażyna J. Leśniak 09.05.2025
Prezydent Andrzej Duda zawetował ustawę obniżającą składkę zdrowotną dla przedsiębiorców

Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.

Grażyna J. Leśniak 06.05.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2021.145.37

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2021/701 w sprawie sprostowania decyzji wykonawczej 2011/665/UE w sprawie europejskiego rejestru typów pojazdów kolejowych dopuszczonych do eksploatacji
Data aktu: 27/04/2021
Data ogłoszenia: 28/04/2021
Data wejścia w życie: 18/05/2021