STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI (zwane dalej "Stanami Zjednoczonymi"), UNIA EUROPEJSKA, ISLANDIA oraz KRÓLESTWO NORWEGII (zwane dalej "Norwegią"),UZNAJĄC korzyści płynące z promowania elastyczności, uczciwych możliwości i równych szans w odniesieniu do umów operacyjnych zawieranych przez przedsiębiorstwa lotnicze na podstawie art. 10 ust. 9 Umowy o transporcie lotniczym między Stanami Zjednoczonymi Ameryki a Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, podpisanej w dniach 25 i 30 kwietnia 2007 r., zmienionej Protokołem zmieniającym Umowę o transporcie lotniczym między Stanami Zjednoczonymi Ameryki a Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, podpisanym w dniu 24 czerwca 2010 r. (zwaną dalej "ATA USA-UE"), i stosowanych zgodnie z Umową o transporcie lotniczym między Stanami Zjednoczonymi Ameryki, Unią Europejską i jej państwami członkowskimi, Islandią i Królestwem Norwegii, podpisaną w dniach 16 i 21 czerwca 2011 r. (zwanej dalej "czterostronną ATA");
UZNAJĄC kompleksowe stosunki w dziedzinie lotnictwa między Stronami, regulowane ATA USA-UE i czterostronna ATA oraz ścisłą współpracę między Stronami, rozwijaną w kontekście tych umów;
POTWIERDZAJĄC, że wspólnym celem Stron jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa i ochrony w międzynarodowym transporcie lotniczym, co odzwierciedlają podobne ramy regulacyjne;
UZNAJĄC, że warunki społeczne i gospodarcze Stron w odniesieniu do międzynarodowego transportu lotniczego są porównywalne; oraz
ZDECYDOWANE promować elastyczność uzgodnień operacyjnych między przedsiębiorstwami lotniczymi w zakresie leasingu statków powietrznych z załogą, zgodnie z postanowieniami ATA USA-UE, w tym zgodnie z postanowieniami czterostronnej ATA, poprzez wzajemne zniesienie ograniczeń czasowych w tych umowach, bez innych zmian w odniesieniu do stosowania tych umów;
UZGODNIŁY, CO NASTĘPUJE: