Decyzja wykonawcza 2018/144 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2018/144
z dnia 19 stycznia 2018 r.
potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009

(notyfikowana jako dokument nr C(2018) 186)

(Jedynie teksty w języku angielskim, bułgarskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 30 stycznia 2018 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 443/2009 Komisja ma obowiązek obliczania co roku średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w Unii oraz dla każdej grupy producentów. W oparciu o te obliczenia Komisja ustala, czy producenci i grupy producentów przestrzegali określonych dla nich docelowych indywidualnych poziomów emisji.

(2) Szczegółowe dane wykorzystywane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym.

(3) Wszystkie państwa członkowskie przedłożyły Komisji dane za 2016 r. W przypadkach, w których weryfikacja przeprowadzona przez Komisję wyraźnie wykazała, iż pewnych danych brakuje lub są one rażąco błędne, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(4) Dnia 20 kwietnia 2017 r. Komisja opublikowała wstępne dane i powiadomiła 95 producentów o dotyczących ich wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji w 2016 r. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia. 40 producentów przekazało powiadomienia o błędach w wyznaczonym terminie.

(5) W odniesieniu do pozostałych 55 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zestawach danych ani nie przesłali innej odpowiedzi, należy zatwierdzić wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. W przypadku trzech producentów żadne pojazdy, których dotyczyły przekazane wstępne zestawy danych, nie wchodziły w zakres rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

(6) Komisja zweryfikowała zgłoszone przez producentów błędy oraz uzasadnienia konieczności ich skorygowania i potwierdziła lub skorygowała odpowiednie zestawy danych.

(7) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu, należy uwzględnić fakt, że producenci nie mogą weryfikować ani korygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(8) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji, wyrażonymi jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego indywidualnego poziomu emisji i obliczonymi z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do określonego dla niego docelowego poziomu emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(9) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 wspomnianego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu lub jest członkiem grupy producentów, a grupa ta spełnia wymóg dotyczący określonego dla niej docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(10) W dniu 3 listopada 2015 r. Volkswagen Group złożyła oświadczenie o stwierdzeniu nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 w ramach homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy. Kwestia ta była przedmiotem szczegółowego dochodzenia, Komisja jest jednak zdania, że konieczne są dalsze wyjaśnienia ze strony grupy Volkswagena jako całości, jak również potwierdzenie ze strony odpowiednich krajowych organów udzielających homologacji typu, że nieprawidłowości te nie występują. W związku z tym wartości w odniesieniu do grupy Volkswagena i jej członków (Audi AG, Audi Hungaria Motor Kft., Bugatti Automobiles S.A.S., Dr Ing. h. c. F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat S.A., Skoda Auto A.S. oraz Volkswagen AG) nie mogą zostać potwierdzone ani zmienione.

(11) Komisja zastrzega sobie prawo do weryfikacji wyników któregokolwiek z producentów, potwierdzonych lub zmienionych niniejszą decyzją, w przypadku gdy odpowiednie organy krajowe potwierdzą istnienie nieprawidłowości dotyczących wartości emisji CO2 wykorzystanych do ustalenia, czy dany producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(12) Należy zatem potwierdzić lub odpowiednio zmienić wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2016 r., docelowych indywidualnych poziomów emisji oraz różnicy pomiędzy tymi dwiema wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości dotyczące wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta samochodów osobowych oraz dla każdej grupy producentów takich samochodów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2016 zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009:

1)
Adidor Voitures SAS

2/4 Rue Hans List

78290 Croissy-sur-Seine

Francja

2)
Alfa Romeo S.P.A.

C.so Giovanni Agnelli 200

10135 Torino

Włochy

3)
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH & Co., KG

Alpenstraße 35-37

86807 Buchloe

Niemcy

4)
Anhui JiangHuai Automobile Co Ltd

Via Lanzo 27

10071 Borgaro Torinese

Włochy

5)
Aston Martin Lagonda Ltd.

Gaydon Engineering Centre

Banbury Road

Gaydon Warwickshire

CV35 0DB

Zjednoczone Królestwo

6)
Automobiles Citroen

7 rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

7)
Automobiles Peugeot

7 rue Henri Sainte-Claire Deville

92500 Rueil-Malmaison

Francja

8)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowany w Unii przez:

LADA France S.A.S.

13 Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

9)
Bentley Motors Ltd.

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

Niemcy

10)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

11)
BLUECAR ITALY S.R.L.

Foro Bonaparte 54

20121 Milano (MI)

Włochy

12)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

13)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

14)
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED

Reprezentowany w Unii przez:

BYD Europe B.V.

's-Gravelandseweg 256

3125 BK Schiedam

Niderlandy

15)
Caterham Cars Ltd.

2 Kennet Road Dartford Kent

DA1 4QN

Zjednoczone Królestwo

16)
Chevrolet Italia S.p.A.

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

17)
FCA US LLC

Reprezentowany w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

18)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

19)
Automobile Dacia SA Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

20)
Daimler AG

Zimmer 229

Mercedesstr. 137/1

70546 Stuttgart

Niemcy

21)
Donkervoort Automobielen BV

Pascallaan 96

8218 NJ Lelystad

Niderlandy

22)
Dr Motor Company Srl

S.S. 85, Venafrana km 37,500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

23)
Ferrari S.p.A.

Via Emilia Est 1163

41122 Modena

Włochy

24)
FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

25)
Ford India Private Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

26)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

27)
Ford Motor Company of Brazil Ltda.

Reprezentowany w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

28)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

29)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

30)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

Belgia

31)
General Motors Company

Reprezentowany w Unii przez:

Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

32)
General Motors Holdings LLC

Reprezentowany w Unii przez:

KnowMotive Bouwhuispad 1

8121 PX Olst

Niderlandy

33)
GM Korea Company

Reprezentowany w Unii przez:

Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

34)
Great Wall Motor Company Ltd

Reprezentowany w Unii przez:

Great Wall Motor Europe Technical Center GmbH

Otto-Hahn-Str. 5

63128 Dietzenbach

Niemcy

35)
Honda Automobile (China) Co., Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

36)
Honda Motor Co., Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

37)
Honda Turkiye A.S.

Reprezentowany w Unii przez:

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

38)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

Honda Motor Europe Ltd.

Cain Road

Bracknell

Berkshire

RG12 1HL

Zjednoczone Królestwo

39)
Hyundai Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

40)
Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

41)
Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

42)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

43)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowany w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

44)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

B-2630 Aartselaar

Belgia

45)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

46)
Jaguar Land Rover Ltd.

Abbey Road Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

47)
KIA Motors Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

48)
KIA Motors Slovakia s.r.o.

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

49)
Koenigsegg Automotive AB

Valhall Park

262 74 Angelholm

Szwecja

50)
KTM-Sportmotorcycle AG

Stallhofnerstraße 3

5230 Mattighofen

Austria

51)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

52)
LADA France S.A.S.

13 Route Nationale 10

78310 Coignieres

Francja

53)
Automobili Lamborghini S.p.A.

via Modena 12

40019 Sant'Agata Bolognese (BO)

Włochy

54)
Litex Motors AD

3 Lachezar Stanchev Str., 2nd floor,

1706 Sofia

Bułgaria

55)
Lotus Cars Ltd.

Hethel Norwich

Norfolk

NR14 8EZ

Zjednoczone Królestwo

56)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

57)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

58)
Maruti Suzuki India Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

59)
Maserati S.p.A.

Viale Ciro Menotti 322

41122 Modena

Włochy

60)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre Hiroshimastr. 1

61440 Oberursel/Ts

Niemcy

61)
McLaren Automotive Ltd.

Chertsey Road Woking

Surrey GU21 4YH

Zjednoczone Królestwo

62)
Mercedes-AMG GmbH

Mercedesstr. 137/1

Zimmer 229 HPC F 403

70327 Stuttgart

Niemcy

63)
MG Motor UK Ltd.

International HQ

Q Gate

Low Hill Lane

Birmingham B31 2BQ

Zjednoczone Królestwo

64)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

65)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowany w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

66)
Morgan Technologies Ltd.

Pickersleigh Road Malvern Link

Worcestershire

WR14 2LL

Zjednoczone Królestwo

67)
National Electric Vehicle Sweden A.B.

Saabvägen 5

SE-461 38 Trollhättan

Szwecja

68)
Nissan International SA

Reprezentowany w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

69)
Noble Automotive Ltd

24a Centurion Way

Meridian Business Park

Leicester LE19 1WH

Zjednoczone Królestwo

70)
Adam Opel GmbH

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

71)
Pagani Automobili S.p.A.

Via dell' Artigianato 5

41018 San Cesario sul Panaro (Modena),

Włochy

72)
PGO Automobiles

ZA de la pyramide

30380 Saint Christol les Alès

Francja

73)
Radical Motorsport Ltd.

24 Ivatt Way Business Park

Westwood

Peterborough

PE3 7PG

Zjednoczone Królestwo

74)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

75)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

76)
Rolls-Royce Motor Cars Ltd.

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

77)
Secma S.A.S.

Rue Denfert Rochereau

59580 Aniche

Francja

78)
Shanghai Maple Automobile Co Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

LTI Vehicles Ltd

Holyhead Road

Coventry

CV5 8JJ

Zjednoczone Królestwo

79)
SsangYong Motor Company

Reprezentowany w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstraße 1

60528 Frankfurt am Main

Niemcy

80)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Departament Prawny

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

81)
Suzuki Motor Thailand Co. Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Departament Prawny

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

82)
Taiqi Electric Vehicle Co Limited

Reprezentowany w Unii przez:

Quickstart 05/14

Vermögensverwaltung GmbH

Ganghoferstraße 33

80399 München

Niemcy

83)
Tata Motors Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

International Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry

CV4 7AL

Zjednoczone Królestwo

84)
Tazzari GL S.p.A.

VIA Selice Provinciale 42/E

40026 Imola

Bologna

Włochy

85)
Tesla Motors Ltd.

Reprezentowany w Unii przez:

Tesla Motors NL

7-9 Atlasstraat 5047

RG Tilburg

Niderlandy

86)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

87)
Volvo Car Corporation

VAK building

Assar Gabrielssons väg

405 31 Göteborg

Szwecja

88)
Grupa producentów: BMW Group

Petuelring 130

80788 Munich

Niemcy

89)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr. 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

Niemcy

90)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

91)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry Ford Straße 1

50725 Köln

Niemcy

92)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

93)
Grupa producentów: Honda

Motor Europe Ltd.

470 London Road Slough

Berkshire SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

94)
Grupa producentów: Hyundai

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5 63067 Offenbach

Niemcy

95)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

96)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SH Born

Niderlandy

97)
Grupa producentów: Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex Francja

98)
Grupa producentów: Suzuki

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

99)
Grupa producentów: Tata Motors Ltd.,

Jaguar Cars Ltd.,

Land Rover Abbey Road Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

Sporządzono w Brukseli dnia 19 stycznia 2018 r.
W imieniu Komisji
Miguel ARIAS CAÑETE
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości dotyczące wyników producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
ADIDOR VOITURES SAS DMD 16 179,000 1 300,00 179,000
ALFA ROMEO SPA P3 63 120 115,042 128,478 - 13,436 - 13,436 1 359,09 115,042
ALPINA BURKARD BOVENSIEPEN GMBH E CO KG DMD 773 172,604 1 873,15 172,604
ANHUI JIANGHUAI AUTOMOBILE DMD 52 232,692 1 586,92 232,692
ASTON MARTIN LAGONDA LTD D 1 367 308,661 309,000 - 0,339 - 0,339 1 830,98 308,661
AUTOMOBILES CITROEN 614 686 103,312 122,810 - 19,498 - 19,498 1 235,06 103,312
AUTOMOBILES PEUGEOT 889 051 101,748 123,348 - 21,600 - 21,600 1 246,84 101,748
AVTOVAZ JSC P10 2 676 180,060 120,367 59,693 59,693 1 181,62 180,060
BENTLEY MOTORS LTD D 3 260 285,502 294,000 - 8,498 - 8,682 2 499,31 285,502
BLUECAR SAS 1 466 0,000 128,873 - 128,873 - 128,873 1 367,74 0,000
BLUECAR ITALY SRL 8 0,000 133,089 - 133,089 - 133,089 1 460,00 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG P1 973 555 121,947 138,104 - 16,157 - 16,218 1 569,72 121,983
BMW M GMBH P1 15 780 175,968 144,250 31,718 30,524 1 704,21 175,976
BYD AUTO INDUSTRY COMPANY LIMITED DMD 32 0,000 2 455,00 0,000
CATERHAM CARS LIMITED DMD 130 150,438 644,54 150,438
CHEVROLET ITALIA SPA P5 1 116,000 120,293 - 4,293 - 4,293 1 180,00 116,000
FCA US LLC P3 104 390 146,673 142,421 4,252 4,199 1 664,19 146,673
CNG-TECHNIK GMBH P4 567 162,695 137,799 24,896 24,896 1 563,05 162,695
AUTOMOBILE DACIA SA P10 414 892 117,432 121,203 - 3,771 - 3,771 1 199,90 117,432
DAIMLER AG P2 910 189 124,543 138,640 - 14,097 - 14,236 1 581,46 125,012
DONKERVOORT AUTOMOBIELEN BV DMD 5 178,000 865,00 178,000
DR MOTOR COMPANY SRL DMD 490 147,808 1 183,29 147,808
FERRARI SPA D 2 482 281,007 290,000 - 8,993 - 8,993 1 710,05 281,007
FCA ITALY SPA P3 768 863 115,961 119,443 - 3,482 - 3,484 1 161,40 115,961
FORD INDIA PRIVATE LIMITED P4 7 363 113,646 114,583 - 0,937 - 0,955 1 055,05 113,646
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P4 1 206,000 173,762 32,238 32,238 2 350,00 206,000
FORD MOTOR COMPANY P4 16 184 216,871 149,108 67,763 67,547 1 810,52 216,871
FORD-WERKE GMBH P4 1 010 774 118,435 128,663 - 10,228 - 10,241 1 363,15 118,435
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD ND 30 249 158,756 164,616 - 5,860 - 5,930 1 606,29 158,756
GENERAL MOTORS COMPANY P5 1 138 265,656 151,235 114,421 114,421 1 857,07 265,656
GENERAL MOTORS HOLDINGS LLC P5 642 267,399 152,108 115,291 115,291 1 876,16 267,399
GM KOREA COMPANY P5 378 121,569 124,182 - 2,613 - 2,613 1 265,09 121,577
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 167 184,964 1 751,60 184,964
HONDA AUTOMOBILE CHINA CO LTD P6 5 128,800 118,657 10,143 10,143 1 144,20 128,800
HONDA MOTOR CO LTD P6 66 732 116,989 123,400 - 6,411 - 6,411 1 247,98 116,989
HONDA TURKIYE AS P6 1 081 154,871 125,445 29,426 29,426 1 292,73 154,871
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD P6 83 283 134,565 135,144 - 0,579 - 0,579 1 504,95 134,565
HYUNDAI MOTOR COMPANY P7 78 881 131,212 135,580 - 4,368 - 4,368 1 514,51 131,212
HYUNDAI ASSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET AS P7 164 974 112,035 115,761 - 3,726 - 3,726 1 080,83 112,035
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO P7 245 611 130,815 133,970 - 3,155 - 3,155 1 479,27 130,815
HYUNDAI MOTOR EUROPE GMBH P7 840 109,012 116,796 - 7,784 - 7,784 1 103,47 109,012
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD P7 15 114,533 118,194 - 3,661 - 3,661 1 134,07 114,533
ISUZU MOTORS LTD DMD 9 198,556 2 015,00 198,556
JAGUAR LAND ROVER LIMITED P12/ND 225 192 149,841 178,025 - 28,184 - 28,184 1 953,39 149,841
KIA MOTORS CORPORATION P8 250 700 119,687 127,681 - 7,994 - 7,994 1 341,65 119,687
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P8 171 005 132,348 132,789 - 0,441 - 0,441 1 453,42 132,348
KOENIGSEGG AUTOMOTIVE AB DMD 4 377,750 1 432,75 377,750
KTM-SPORTMOTORCYCLE AG DMD 30 189,967 895,00 189,967
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 889 215,847 1 284,97 215,847
AUTOMOBILI LAMBORGHINI SPA D 856 315,729 318,000 - 2,271 - 2,271 1 693,16 315,729
LITEX MOTORS AD DMD 51 181,902 1 720,78 181,902
LOTUS CARS LIMITED DMD 784 207,352 1 199,71 207,352
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD P11/ND 137 789 120,610 123,114 - 2,504 - 2,504 1 186,03 120,610
MAHINDRA & MAHINDRA LTD DMD 396 172,326 1 825,89 172,326
MARUTI SUZUKI INDIA LTD P11/ND 14 234 100,181 123,114 - 22,933 - 22,934 960,77 100,181
MASERATI SPA D 7 111 197,005 245,000 - 47,995 - 48,023 2 072,67 197,005
MAZDA MOTOR CORPORATION ND 219 859 126,740 129,426 - 2,686 - 2,687 1 323,59 126,740
MCLAREN AUTOMOTIVE LIMITED D 739 262,188 275,000 - 12,812 - 12,812 1 493,83 262,188
MERCEDES-AMG GMBH P2 2 194 220,390 141,170 79,220 77,774 1 636,83 220,390
MG MOTOR UK LIMITED D 4 159 126,445 146,000 - 19,555 - 19,555 1 305,57 126,445
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P9 78 199 125,408 140,027 - 14,619 - 14,619 1 611,81 125,408
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P9 26 176 96,226 108,560 - 12,334 - 12,334 923,26 96,226
MORGAN TECHNOLOGIES LTD DMD 473 187,977 1 080,64 187,977
NATIONAL ELECTRIC VEHICLE SWEDEN DMD 1 161,000 1 910,00 161,000
NISSAN INTERNATIONAL SA 550 090 116,666 129,402 - 12,736 - 12,736 1 379,31 116,666
NOBLE AUTOMOTIVE LTD DMD 2 333,000 1 416,00 333,000
ADAM OPEL AG P5 968 401 122,854 127,667 - 4,813 - 4,813 1 341,36 122,854
PAGANI AUTOMOBILI SPA DMD 1 343,000 1 487,00 343,000
PGO AUTOMOBILES DMD 26 172,423 1 065,54 172,423
RADICAL MOTORSPORT LTD DMD 5 319,800 1 088,40 319,800
RENAULT SAS P10 1 128 508 105,185 125,246 - 20,061 - 20,063 1 288,38 105,185
RENAULT TRUCKS DMD 49 172,184 2 172,04 172,184
ROLLS-ROYCE MOTOR CARS LTD P1 756 334,075 183,226 150,849 148,449 2 557,09 334,075
SECMA SAS DMD 39 132,846 678,79 132,846
SHANGHAI MAPLE AUTOMOBILE CO LTD DMD 1 256,000 1 455,00 256,000
SSANGYONG MOTOR COMPANY ND 18 228 153,254 167,573 - 14,319 - 14,319 1 633,60 153,254
SUZUKI MOTOR CORPORATION P11/ND 14 893 156,047 123,114 32,933 32,806 1 111,88 156,047
SUZUKI MOTOR THAILAND CO LTD P11/ND 26 427 96,760 123,114 - 26,354 - 26,354 882,11 96,760
TAIQI ELECTRIC VEHICLE CO. LIMITED DMD 1 0,000 1 313,00 0,000
TATA MOTORS LIMITED P12/ND 5 149,800 178,025 - 28,225 - 28,225 1 485,00 149,800
TAZZARI GL SPA DMD 2 0,000 712,00 0,000
TESLA MOTORS LTD 10 829 0,000 169,018 - 169,018 - 169,018 2 246,18 0,000
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 616 164 105,447 126,835 - 21,388 - 21,834 1 323,15 105,447
VOLVO CAR CORPORATION 270 854 121,166 145,620 - 24,454 - 24,454 1 734,20 121,166

Tabela 2

Wartości dotyczące wyników grup producentów potwierdzone lub zmienione zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit drugi rozporządzenia (WE) nr 443/2009

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średni poziom emisji CO2 (100 %)
BMW GROUP P1 990 091 122,970 138,236 - 15,266 - 15,389 1 572,62 123,006
DAIMLER AG P2 912 383 124,774 138,646 - 13,872 - 14,020 1 581,59 125,241
FCA ITALY SPA P3 936 373 119,323 122,614 - 3,291 - 3,299 1 230,78 119,323
FORD-WERKE GMBH P4 1 034 889 119,964 128,888 - 8,924 - 8,938 1 368,07 119,964
GENERAL MOTORS P5 970 560 123,117 127,710 - 4,593 - 4,593 1 342,29 123,117
HONDA MOTOR EUROPE LTD P6 151 101 126,948 129,887 - 2,939 - 2,939 1 389,93 126,948
HYUNDAI P7 490 321 124,522 128,073 - 3,551 - 3,551 1 350,23 124,522
KIA P8 421 705 124,821 129,752 - 4,931 - 4,931 1 386,97 124,821
MITSUBISHI MOTORS P9 104 375 118,090 132,136 - 14,046 - 14,046 1 439,13 118,090
RENAULT P10 1 546 076 108,601 124,153 - 15,552 - 15,553 1 264,45 108,601
SUZUKI POOL P11/ND 193 343 118,576 123,114 - 4,538 - 4,542 1 122,19 118,576
TATA MOTORS LTD, JAGUAR CARS LTD, LAND ROVER P12/ND 225 197 149,841 178,025 - 28,184 - 28,184 1 953,38 149,841

Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące drobnego producenta na rok kalendarzowy 2016.

"ND" oznacza, że zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 przyznano odstępstwo dotyczące producenta niszowego na rok kalendarzowy 2016.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma wyjątek de minimis przewidziany w art. 2 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, zgodnie z którym producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2016 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych na podstawie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, a porozumienie o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2016.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Średni indywidualny poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2. Średnie indywidualne poziomy emisji CO2 obejmują redukcje emisji wynikające z innowacji ekologicznych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, to średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza docelowy indywidualny poziom emisji.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie różnią się od wartości w kolumnie F, wartości z kolumny F skorygowano, aby uwzględnić margines błędu. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o wpisach opatrzonych kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 2 . Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji z uwzględnieniem pojazdów, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do danego producenta. W stosownych przypadkach podano średni indywidualny poziom emisji CO2 z uwzględnieniem powiadomienia o błędach przekazanego Komisji przez zainteresowanego producenta. Wpisy wykorzystywane do obliczeń obejmują wpisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, nie obejmują natomiast redukcji emisji wynikających z innowacji ekologicznych, o których mowa w art. 12 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.

1 Dz.U. L 140 z 5.6.2009, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 293 z 11.11.2010, s. 15).

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2018.25.64

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2018/144 potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
Data aktu: 19/01/2018
Data ogłoszenia: 30/01/2018