Rozporządzenie wykonawcze 2015/588 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 470/2014 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2015/588
z dnia 14 kwietnia 2015 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 470/2014 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej 1 , w szczególności jego art. 9 ust. 4 i art. 14 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W dniu 13 maja 2014 r. Komisja przyjęła rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 470/2014 2 ("rozporządzenie nakładające ostateczne cła antydumpingowe") oraz rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 471/2014 3 ("rozporządzenie nakładające ostateczne cła wyrównawcze").

(2) Zgodnie z rozporządzeniem nakładającym ostateczne cła antydumpingowe margines dumpingu dla przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą ustalono na 84,7 % 4 . Poziom usuwający szkodę mający zastosowanie do tych przedsiębiorstw ustalono na 36,5 % 5 .

(3) Trzy z tych przedsiębiorstw nie współpracowały w równoległym dochodzeniu antysubsydyjnym i z tego powodu obowiązującą je stawkę ostatecznego cła antysubsydyjnego ustalono na 17,1 % 6 . Przedsiębiorstwami tymi są:

- Henan Ancai Hi-Tech Co., Ltd.,

- Henan Succeed Photovoltaic Materials Corporation, oraz

- Zibo Jinxing Glass Co. Ltd.

(4) Zgodnie z motywem 167 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe w równoległych dochodzeniach, w których marginesy subsydiowania są niższe od poziomu usuwającego szkodę, ostateczne cło antysubsydyjne należy nałożyć na poziomie ustalonych marginesów subsydiowania, a ostateczne cło antydumpingowe - do odpowiedniego poziomu usuwającego szkodę.

(5) Na tej podstawie w przypadku trzech przedsiębiorstw, które współpracowały w dochodzeniu antydumpingowym, lecz nie współpracowały w równoległym dochodzeniu antysubsydyjnym, stawki cła antydumpingowego i cła antysubsydyjnego należy ustalić na następującym poziomie:

Przedsiębiorstwo Margines subsydiowania Margines dumpingu Poziom usuwający szkodę Wyrównawcze cło (antysubsydyjne) Cło antydumpingowe
Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące w dochodzeniu antydumpingowym, lecz niewspółpracujące w równoległym dochodzeniu antysubsydyjnym 17,1 % 84,7 % 36,5 % 17,1 % 19,4 %

(6) Tym samym motyw 167 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe powinien również zawierać informacje o trzech przedsiębiorstwach, o których mowa w poprzednim motywie.

(7) Należy zatem odpowiednio zmienić art. 1 ust. 2 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe.

(8) Jeśli kwota jakichkolwiek ceł zapłaconych lub zaksięgowanych zgodnie z art. 1 ust. 2 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe przekracza kwoty należne na podstawie niniejszego rozporządzenia, należy ją zwrócić lub umorzyć. Podobne zasady mają zastosowanie do ceł tymczasowych ostatecznie pobranych na mocy art. 2 tego rozporządzenia.

(9) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego w art. 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Tabelę w art. 1 ust. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 470/2014 zastępuje się następującą tabelą:

"Przedsiębiorstwo

Cło antydumpingowe

Dodatkowy kod TARIC

Xinyi PV Products (Anhui) Holdings Ltd

36,1 %

B943

Zhejiang Hehe Photovoltaic Glass Technology Co., Ltd

9,1 %

B944

Zhejiang Jiafu Glass Co., Ltd; Flat Solar Glass Group Co., Ltd; Shanghai Flat Glass Co., Ltd

29,3 %

B945

Henan Yuhua New Material Co., Ltd

0,4 %

B946

Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące wymienione w załączniku I, lecz nieuwzględnione w załączniku I do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 471/2014 (1)

19,4 %

Pozostałe przedsiębiorstwa współpracujące wymienione w załączniku I

24,1 %

Wszystkie pozostałe przedsiębiorstwa

25,0 %

B999

(1) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 471/2014 z dnia 13 maja 2014 r. nakładające ostateczne cła wyrównawcze na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 142 z 14.5.2014, s. 23)."

Artykuł  2
1.
Zwraca się lub umarza kwotę ceł zapłaconych lub zaksięgowanych na podstawie art. 1 lub art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 470/2014, która przekracza kwoty ustanowione w art. 1 tego rozporządzenia.
2.
Wniosek o zwrot lub umorzenie płatności składa się do krajowych organów celnych zgodnie z mającymi zastosowanie przepisami prawa celnego w terminie określonym w art. 236 ust. 2 rozporządzenia Rady (EWG) nr 2913/92 7 .
Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się z mocą wsteczną od dnia 15 maja 2014 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 14 kwietnia 2015 r.

W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący
1 Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 470/2014 z dnia 13 maja 2014 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 142 z 14.5.2014, s. 1).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 471/2014 z dnia 13 maja 2014 r. nakładające ostateczne cła wyrównawcze na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L 142 z 14.5.2014, s. 23).
4 Zob. motyw 60 i 167 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe.
5 Zob. motyw 167 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła antydumpingowe.
6 Zob. art. 1 rozporządzenia nakładającego ostateczne cła wyrównawcze.
7 Rozporządzenie Rady (EWG) nr 2913/92 z dnia 12 października 1992 r. ustanawiające Wspólnotowy Kodeks Celny (Dz.U. L 302 z 19.10.1992, s. 1).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.98.6

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2015/588 zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 470/2014 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz szkła solarnego pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej
Data aktu: 14/04/2015
Data ogłoszenia: 15/04/2015
Data wejścia w życie: 16/04/2015, 15/05/2014