Decyzja wykonawcza 2015/2250 potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2014 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2015/2250
z dnia 26 listopada 2015 r.
potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2014 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2015) 8346)

(Jedynie teksty w języku angielskim, estońskim, francuskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(Dz.U.UE L z dnia 4 grudnia 2015 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6 i art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzenia lub zmiany średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. Na tej podstawie Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów utworzone zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia zapewnili zgodność ze swoimi docelowymi indywidualnymi poziomami emisji zgodnie z art. 4 tego rozporządzenia.

(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 średnie indywidualne poziomy emisji producentów na 2014 r. są obliczane zgodnie z akapitem trzecim wymienionego artykułu, z uwzględnieniem 70 % nowych lekkich samochodów dostawczych danego producenta zarejestrowanych w tym roku.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji, znajdują się w części A pkt 1 i w części C załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011; dane te są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym.

(4) W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, zgodnie z częścią B pkt 7 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011, za emisje CO2 skompletowanego pojazdu odpowiada producent pojazdu podstawowego.

(5) Większość państw członkowskich przekazała Komisji dane dotyczące 2014 r. przed terminem upływającym dnia 28 lutego 2015 r., zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) Dnia 13 maja 2015 r. Komisja, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, opublikowała wstępne dane i powiadomiła 64 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2014 r. oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 tego rozporządzenia. 23 producentów złożyło powiadomienia o błędach.

(7) W przypadku pozostałych 41 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych ani nie przedłożyli innej odpowiedzi, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(8) Komisja zweryfikowała korekty zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia, i w stosownych przypadkach poprawiła dane.

(9) W przypadku wpisów bez odpowiednich numerów identyfikacyjnych pojazdów lub z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(10) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego poziomu emisji, obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać wynik producenta w stosunku do docelowego poziomu jego emisji, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.

(11) Zgodnie z art. 10 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 należy uznać, że producent spełnia wymogi dotyczące docelowego indywidualnego poziomu emisji, o których mowa w art. 4 tego rozporządzenia, jeżeli średni poziom emisji podany w niniejszej decyzji jest niższy od docelowego indywidualnego poziomu emisji i wyraża się ujemną wartością odległości do poziomu docelowego. W przypadku gdy średni poziom emisji przekracza docelowy indywidualny poziom emisji, zgodnie z art. 9 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 nakłada się opłatę z tytułu przekroczenia poziomu emisji, chyba że dany producent korzysta ze zwolnienia z tego docelowego poziomu w trybie art. 2 ust. 4 albo art. 11 tego rozporządzenia, lub jest członkiem grupy producentów zgodnie z art. 7 rozporządzenia, zaś grupa spełnia wymóg dotyczący docelowego indywidualnego poziomu emisji.

(12) W wyniku oświadczenia Volkswagen Group z dnia 3 listopada 2015 r., zgodnie z którym stwierdzono nieprawidłowości przy określaniu poziomów emisji CO2 dla homologacji typu niektórych pojazdów tej grupy, nie należy potwierdzać średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 ani docelowych indywidualnych poziomów emisji dla grupy Volkswagena i jej członków do momentu uzyskania dalszych wyjaśnień od Volkswagen Group. W związku z tym grupa Volkswagena i jej członkowie (Audi AG, Dr Ing. h.c.F. Porsche AG, Quattro GmbH, Seat SA, Skoda Auto A.S. i Volkswagen AG) nie powinni podlegać niniejszej decyzji.

(13) Należy w związku z tym odpowiednio potwierdzić lub zmienić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2014 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy tymi dwoma wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2014 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)-e) rozporządzenia (UE) nr 510/2011, odnoszące się do każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2014, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji, z zastrzeżeniem producentów objętych wyjątkiem ustanowionym w art. 2 ust. 4 tego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011:

1)
Alke S.r.l.

via Vigonovese 123

35127 Padova Włochy

2)
Automobiles Citroen

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

3)
Automobiles Peugeot

Route de Gizy

78943 Vélizy-Villacoublay

Cedex Francja

4)
AVTOVAZ JSC

Reprezentowane w Unii przez:

Lada France S.A.S.

13, Route Nationale 10

78310 Coignières,

Francja

5)
BLUECAR SAS

31-32 quai de Dion Bouton

92800 Puteaux

Francja

6)
Bayerische Motoren Werke AG

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

7)
BMW M GmbH

Petuelring 130

80788 München

Niemcy

8)
FCA US LLC (Chrysler Group LLC)

Reprezentowane w Unii przez:

Fiat Chrysler Automobiles

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

9)
CNG-Technik GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

10)
Automobile Dacia S.A.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

11)
Daimler AG

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

12)
Dongfeng Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Giotti Victoria Srl

Sr.l. Pissana Road 11/a 50021

Barberino Val D' Elsa (Florence)

Włochy

13)
DR Motor Company S.p.A.

S S 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia

Włochy

14)
Esagono Energia S.r.l.

Via Puecher 9

20060 Pozzuolo Martesana (MI)

Włochy

15)
FCA Italy S.p.A. (Fiat Group Automobiles S.p.A.)

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

16)
Ford Motor Company of Australia Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

17)
Ford Motor Company

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

18)
Ford Werke GmbH

Niehl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

19)
Fuji Heavy Industries Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Subaru Europe NV/SA

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem Belgia

20)
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

21)
Mitsubishi Fuso Truck Europe S.A.

Reprezentowane w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

22)
LLC Automobile Plant Gaz

Poe 2

60502 Lähte

Tartumaa

Estonia

23)
GM Korea Company

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

24)
GAC Gonow Auto Co. Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Gonow Europe S.r.l.

Via Ottaviano 42

00192 Rome

Włochy

25)
Great Wall Motor Company Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

International Motors Limited

I.M. House South Drive

Coleshill B46 1DF

Zjednoczone Królestwo

26)
Hebei Zhongxing Automobile Co., Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

URSUS S.A. Lublin

ul. Frezerów 7

20-952 Lublin

Polska

27)
Honda Motor Co., Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

28)
Honda of the UK Manufacturing Ltd.

470 London Road

Slough Berkshire

SL3 8QY

Zjednoczone Królestwo

29)
Hyundai Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

30)
Hyundai Assan Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.S.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

31)
Hyundai Motor Manufacturing Czech S.r.o.

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

32)
Hyundai Motor India Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

Niemcy

33)
Isuzu Motors Limited

Reprezentowane w Unii przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

Belgia

34)
IVECO S.p.A.

Via Puglia 35

10156 Torino

Włochy

35)
Jaguar Land Rover Limited

Abbey Road

Whitley

Coventry CV3 4LF

Zjednoczone Królestwo

36)
KIA Motors Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

37)
KIA Motors Slovakia S.r.o.

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

38)
LADA Automobile GmbH

Erlengrund 7-11

21614 Buxtehude

Niemcy

39)
Lada France S.A.S.

13 Route Nationale 10

78310 Coignières

Francja

40)
Magyar Suzuki Corporation Ltd.

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

41)
Mahindra & Mahindra Ltd.

Reprezentowane w Unii przez:

Mahindra Europe S.r.l.

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

Włochy

42)
Mazda Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

D-61440 Oberursel/Ts

Niemcy

43)
M.F.T.B.C.

Reprezentowane w Unii przez:

Daimler AG,

Mercedesstr 137/1 Zimmer 229

HPC F403

70327 Stuttgart

Niemcy

44)
Mia Electric S.A.S.

45 rue des Pierrières

BP 60324

79143 Cerizay Cedex

Francja

45)
Mitsubishi Motors Corporation MMC

Reprezentowane w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe B.V. MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

The Netherlands

46)
Mitsubishi Motors Europe B.V.

MME Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

47)
Mitsubishi Motors Thailand Co., Ltd. MMTh

Reprezentowane w Unii przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

48)
Nissan International SA

Reprezentowane w Unii przez:

Renault Nissan Representation Office

Av des Arts 40

1040 Bruxelles

Belgia

49)
Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

50)
Piaggio & C S.p.A.

Viale Rinaldo Piaggio 25

56025 Pontedera (PI)

Włochy

51)
Renault S.A.S.

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

Francja

52)
Renault Trucks

99 Route de Lyon TER L10 0 01

69802 Saint Priest Cedex

Francja

53)
Ssangyong Motor Company

Reprezentowane w Unii przez:

SsangYong Motor Europe Office

Herriotstrasse 1

60528 Frankfurt am Main

Niemcy

54)
Suzuki Motor Corporation

Reprezentowane w Unii przez:

Suzuki Deutschland GmbH

Legal Department Suzuki-Allee 7

64625 Bensheim

Niemcy

55)
Tata Motors Limited

Reprezentowane w Unii przez:

Tata Motors European Technical Centre Plc.

Internal Automotive Research Centre

University of Warwick

Coventry CV4 7AL

Zjednoczone Królestwo

56)
Toyota Motor Europe NV/SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

Belgia

57)
Toyota Caetano Portugal S.A.

Avenida Vasco de Gama 1410

4431-956 Vila Nova de Gaia

Portugalia

58)
Volvo Car Corporation

VAK building Assar Gabrielssons väg

SE-405 31 Göteborg

Szwecja

59)
Grupa producentów: Daimler AG

Mercedesstr 137/1

Zimmer 229

70546 Stuttgart

Niemcy

60)
Grupa producentów: FCA Italy S.p.A.

Building 5 - Ground floor - Room A8N

C.so Settembrini, 40

10135 Torino

Włochy

61)
Grupa producentów: Ford-Werke GmbH

Neihl Plant, building Imbert 479

Henry-Ford-Straße 1

50735 Köln

Niemcy

62)
Grupa producentów: General Motors

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

Niemcy

63)
Grupa producentów: Kia

Theodor-Heuss-Allee 11

60486 Frankfurt am Main

Niemcy

64)
Grupa producentów: Mitsubishi Motors

Mitsubishi Avenue 21

6121 SG Born

Niderlandy

65)
Pool Renault

1 Avenue du Golf

78288

Guyancourt Cedex

Francja

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 listopada 2015 r.

W imieniu Komisji

Miguel ARIAS CAÑETE

Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) nr 510/2011

A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy producentów i odstępstwa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średnie

emisje CO2

(100 %)

ALKE SRL 16 0,000 222,482 - 222,482 - 222,482 2 216,56 0,000
AUTOMOBILES CITROËN 154 961 127,146 160,663 - 33,517 - 33,517 1 551,84 148,026
AUTOMOBILES PEUGEOT 154 473 124,856 160,399 - 35,543 - 35,543 1 549,00 146,894
AVTOVAZ JSC P7 77 210,189 137,116 73,073 72,997 1 298,64 214,805
BLUECAR SAS 121 0,000 133,522 - 133,522 - 133,522 1 260,00 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG 2 422 129,180 177,329 - 48,149 - 48,149 1 731,04 141,416
BMW M GMBH 243 142,347 190,631 - 48,284 - 48,284 1 874,07 150,222
CHRYSLER GROUP LLC P2 1 318 200,728 210,825 - 10,097 - 20,813 2 091,21 211,988
CNG- TECHNIK GMBH P3 621 116,949 152,149 - 35,200 - 35,200 1 460,29 125,337
AUTOMOBILE DACIA SA P7 21 978 120,885 135,623 - 14,738 - 14,987 1 282,59 132,196
DAIMLER AG P1 125 357 187,428 217,544 - 30,116 - 30,151 2 163,46 199,685
DONGFENG MOTOR CORPORATION DMD 324 153,270 1 174,41 162,614
DR MOTOR COMPANY SRL DMD 2 254,000 1 755,00 254,000
ESAGONO ENERGIA SRL DMD 2 0,000 1 287,50 0,000
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA P2 124 796 141,101 172,327 - 31,226 - 31,230 1 677,26 157,616
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P3 12 338 213,167 219,493 - 6,326 - 6,333 2 184,42 228,221
FORD MOTOR COMPANY P3 731 217,325 220,629 - 3,304 - 3,304 2 196,63 231,048
FORD- WERKE GMBH P3 178 997 158,184 189,189 - 31,005 - 31,028 1 858,57 175,294
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD DMD 52 150,500 1 585,31 157,154
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION P1 723 235,611 245,321 - 9,710 - 9,710 2 462,14 241,080
MITSUBISHI FUSO TRUCK EUROPE SA P1 4 236,000 241,960 - 5,960 - 5,960 2 426,00 237,750
LLC AUTOMOBILE PLANT GAZ DMD 4 274,000 2 271,25 290,750
GM KOREA COMPANY P4 29 142,400 171,736 - 29,336 - 29,336 1 670,90 154,862
GONOW AUTO CO LTD D 74 161,000 175,000 - 14,000 - 14,000 1 138,99 173,419
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED DMD 279 182,482 1 760,34 195,645
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO Ltd DMD 15 205,200 1 705,20 214,800
HONDA MOTOR CO LTD 11 147,571 192,340 - 44,769 - 44,769 1 892,45 174,727
HONDA OF THE UK MANUFACTURING LTD 237 143,721 165,215 - 21,494 - 21,494 1 600,78 154,270
HYUNDAI MOTOR COMPANY 1 375 145,133 179,341 - 34,208 - 34,208 1 752,68 163,534
HYUNDAI ASSAN OTO-MOTIV SANAYI VE 782 107,751 112,806 - 5,055 - 5,055 1 037,25 109,752
HYUNDAI MOTOR MANUFACTURING CZECH SRO 1 285 134,567 150,479 - 15,912 - 15,912 1 442,33 142,786
HYUNDAI MOTOR INDIA LTD 3 110,000 121,029 - 11,029 - 11,029 1 125,67 111,333
ISUZU MOTORS LIMITED 10 810 192,379 207,105 - 14,726 - 14,726 2 051,22 200,433
IVECO SPA 31 381 218,029 244,542 - 26,513 - 26,513 2 453,76 228,131
JAGUAR LAND ROVER LIMITED D 14 517 255,021 276,930 - 21,909 - 21,909 2 030,51 267,020
KIA MOTORS CORPORATION P5 1 378 121,285 145,127 - 23,842 - 23,842 1 384,79 132,739
KIA MOTORS SLOVAKIA SRO P5 403 116,418 152,246 - 35,828 - 35,828 1 461,34 129,288
LADA AUTOMOBILE GMBH DMD 55 218,842 1 236,35 220,745
LADA FRANCE P7 13 179,000 141,392 37,608 37,608 1 344,62 179,000
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD DMD 204 114,063 1 283,70 118,029
MAHINDRA & MA-HINDRA LTD DMD 178 205,573 2 099,21 210,539
MAZDA MOTOR CORPORATION DMD 335 132,235 1 715,02 152,313
M.F.T.B.C. P1 6 237,750 220,725 17,025 17,025 2 197,67 242,167
MIA ELECTRIC SAS 9 0,000 100,094 - 100,094 - 100,094 900,56 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P6/D 2 368 192,202 210,000 - 17,798 - 17,798 1 971,60 202,592
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P6/D 430 203,641 210,000 - 6,359 - 6,359 2 060,83 208,040
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P6/D 9 711 202,875 210,000 - 7,125 - 7,125 1 955,90 206,504
NISSAN INTERNATIONAL SA 39 343 140,282 191,926 - 51,644 - 51,644 1 888,00 184,325
ADAM OPEL AG P4 77 322 156,975 177,176 - 20,201 - 20,201 1 729,40 172,516
PIAGGIO & C SPA D 2 285 115,871 155,000 - 39,129 - 39,129 1 093,36 145,090
RENAULT SAS P7 204 847 114,825 166,494 - 51,669 - 51,822 1 614,54 149,052
RENAULT TRUCKS 7 682 214,930 245,610 - 30,680 - 30,680 2 465,25 225,265
SSANGYONG MOTOR COMPANY D 741 197,079 210,000 - 12,921 - 12,921 2 064,60 203,709
SUZUKI MOTOR CORPORATION DMD 190 158,421 1 231,19 162,100
TATA MOTORS LIMITED 77 191,358 209,026 - 17,668 - 17,668 2 071,87 193,169
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 28 016 181,199 195,431 - 14,232 - 14,360 1 925,69 192,592
TOYOTA CAETANO PORTUGAL SA DMD 662 256,985 1 940,61 259,695
VOLVO CAR CORPORATION 2 406 142,776 183,178 - 40,402 - 40,402 1 793,94 158,808
Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) nr 510/2011

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do

poziomu docelowego

Średnia masa Średnie

emisje CO2

(100 %)

DAIMLER P1 126 090 187,577 217,704 - 30,127 - 30,160 2 165,18 199,926
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA P2 126 114 141,520 172,730 - 31,210 - 31,253 1 681,59 158,184
FORD-WERKE GMBH P3 192 687 160,689 191,129 - 30,440 - 30,467 1 879,43 178,734
GENERAL MOTORS P4 77 351 156,966 177,174 - 20,208 - 20,208 1 729,38 172,510
KIA P5 1 781 120,066 146,738 - 26,672 - 26,672 1 402,11 131,958
MITSUBISHI MOTORS P6/D 12 509 200,650 210,000 - 9,350 - 9,350 1 962,48 205,817
POOL RENAULT P7 226 915 113,870 163,493 - 49,623 - 49,771 1 582,27 147,444
Objaśnienia do tabel 1 i 2:

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"D" oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 ze skutkiem od roku kalendarzowego 2014.

"DMD" oznacza, że zastosowanie ma odstępstwo de minimis, tj. producent, który wraz ze wszystkimi powiązanymi przedsiębiorstwami był odpowiedzialny za mniej niż 1 000 nowych pojazdów zarejestrowanych w 2014 r., nie musi osiągać docelowego indywidualnego poziomu emisji.

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa powołująca grupę jest ważna na rok kalendarzowy 2014.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 70 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tamtej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średni poziom emisji CO2 (100 %)" oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.318.39

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2015/2250 potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2014 na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011
Data aktu: 26/11/2015
Data ogłoszenia: 04/12/2015
Data wejścia w życie: 01/01/1970