uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej 1 ,
uwzględniając rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 917/2011 z dnia 12 września 2011 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz płytek ceramicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej 2 , w szczególności jego art. 3,
A. WCZEŚNIEJSZA PROCEDURA
(1) Zgodnie z art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009 Rada nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Unii płytek ceramicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej ("ChRL") na mocy rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011.
(2) Zgodnie z art. 17 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009 pierwotne dochodzenie obejmowało próbę chińskich producentów eksportujących.
(3) Rada nałożyła na przedsiębiorstwa objęte próbą indywidualne stawki cła na przywóz płytek ceramicznych, w wysokości od 26,3 % do 36,5 %. Na współpracujących producentów eksportujących, którzy nie zostali włączeni do próby, nałożono stawkę cła w wysokości 30,6 %. Wykaz współpracujących producentów eksportujących niewłączonych do próby znajduje się w załączniku I do rozporządzenia pierwotnego. Ponadto na przywóz płytek ceramicznych przez chińskie przedsiębiorstwa, które się nie zgłosiły lub nie współpracowały w dochodzeniu, nałożono ogólnokrajową stawkę cła w wysokości 69,7 %.
(4) Wykaz współpracujących producentów eksportujących znajdujący się w załączniku I do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011 został zmieniony rozporządzeniem wykonawczym Rady (UE) nr 567/2012 3 .
(5) Artykuł 3 rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011 stanowi, że jeżeli którykolwiek producent płytek ceramicznych z ChRL przedstawi wystarczające dowody na to, iż:
1) nie dokonywał wywozu płytek ceramicznych pochodzących z ChRL do Unii w okresie objętym dochodzeniem od dnia 1 kwietnia 2009 r. do dnia 31 marca 2010 r.;
2) nie jest powiązany z żadnym eksporterem ani producentem, który podlega środkom antydumpingowym nałożonym wspomnianym rozporządzeniem; oraz
3) faktycznie dokonał wywozu do Unii towarów objętych postępowaniem lub stał się stroną nieodwołalnego zobowiązania umownego do wywozu znaczącej ilości do Unii dopiero po zakończeniu okresu objętego dochodzeniem, a więc po dniu 31 marca 2010 r.;
wówczas art. 1 ust. 2 wspomnianego rozporządzenia może zostać zmieniony przez przyznanie temu nowemu producentowi eksportującemu stawki cła mającej zastosowanie do współpracujących przedsiębiorstw nieobjętych próbą, mianowicie średniej ważonej stawki cła w wysokości 30,6 %.
B. WNIOSKI O PRZYZNANIE STATUSU PODMIOTU TRAKTOWANEGO JAKO NOWY PRODUCENT EKSPORTUJĄCY
(6) Producent eksportujący z ChRL ("wnioskodawca") stwierdził, że spełnia wszystkie trzy kryteria wymienione w motywie 4 powyżej i że w związku z tym należy przyznać mu tę samą stawkę celną, jaka ma zastosowanie do współpracujących przedsiębiorstw nieobjętych próbą. Na poparcie tego twierdzenia dostarczył odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu i dowody potwierdzające.
(7) Komisja Europejska przeanalizowała przedstawiony materiał dowodowy i stwierdziła, że wnioskodawca spełnia wszystkie trzy powyższe kryteria i że w związku z tym można uznać go za nowego producenta eksportującego.
(8) W związku z powyższym należy umieścić wnioskodawcę w wykazie przedsiębiorstw zawartym w załączniku I do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 917/2011 oraz - w konsekwencji -stosować wobec niego stawkę celną w wysokości 30,6 %.
(9) Wnioskodawca i przemysł unijny zostali powiadomieni o ustaleniach poczynionych w niniejszym dochodzeniu oraz mieli możliwość przedstawienia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag.
(10) Niniejsze rozporządzenie jest zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1225/2009,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 19 maja 2015 r.
| W imieniu Komisji | |
| Jean-Claude JUNCKER | |
| Przewodniczący |
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2015.124.9 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 2015/782 zmieniające rozporządzenie wykonawcze Rady (UE) nr 917/2011 nakładające ostateczne cło antydumpingowe i stanowiące o ostatecznym pobraniu tymczasowego cła nałożonego na przywóz płytek ceramicznych pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej poprzez dodanie jednego przedsiębiorstwa do wykazu producentów z Chińskiej Republiki Ludowej zawartego w załączniku I |
| Data aktu: | 19/05/2015 |
| Data ogłoszenia: | 20/05/2015 |
| Data wejścia w życie: | 21/05/2015 |