a także mając na uwadze, co następuje:(1) W dniu 22 grudnia 2010 r. Rada przyjęła decyzję 2010/800/WPZiB.
(2) W dniu 10 grudnia 2012 r. Rada wyraziła głębokie zaniepokojenie z powodu zamiaru wystrzelenia przez Koreańską Republikę Ludowo-Demokratyczną ("KRLD") "satelity roboczego", ponieważ przy takim wystrzeleniu wykorzystuje się technologię pocisków balistycznych, co stanowi kolejne wyraźne naruszenie międzynarodowych zobowiązań KRLD określonych w szczególności w rezolucjach Rady Bezpieczeństwa Organizacji Narodów Zjednoczonych (RB ONZ) nr 1695 (2006), nr 1718 (2006) i nr 1874 (2009) i bezpośrednio ignoruje jednogłośne wezwanie społeczności międzynarodowej, by nie dokonywać takich działań.
(3) W dniu 22 stycznia 2013 r. RB ONZ przyjęła rezolucję nr 2087 (2013), w której potępiła wystrzelenie przez KRLD satelity w dniu 12 grudnia 2012 r. z wykorzystaniem technologii pocisków balistycznych, stanowiące naruszenie rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006) i nr 1874 (2009).
(4) W dniu 12 lutego 2013 r. KRLD - naruszając swoje międzynarodowe zobowiązania wynikające z rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), nr 1874 (2009) i nr 2087 (2013) - przeprowadziła próbę jądrową, co stanowi poważne zagrożenie dla pokoju i bezpieczeństwa w regionie i na świecie.
(5) Pkt 5 lit. a) rezolucji RB ONZ nr 2087 (2013) stanowi, że kolejne osoby i podmioty mają podlegać środkom ograniczającym.
(6) Oprócz tego w pkt 5 lit. b) rezolucji RB ONZ nr 2087 (2013) stwierdza się, że zakaz dostarczania, sprzedaży lub przekazywania pewnych produktów, materiałów, sprzętu, towarów i technologii zgodnie z pkt 8 lit. a) ppkt ii) rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006) ma mieć zastosowanie także do produktów określonych w pkt 5 lit. b) rezolucji RB ONZ nr 2087 (2013).
(7) W pkt 8 rezolucji RB ONZ nr 2087 (2013) precyzuje się pewne metody, które powinny stosować państwa pragnące zutylizować przedmioty zajęte na mocy postanowień rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006) i nr 1874 (2009) oraz zgodnie z pkt 14 rezolucji RB ONZ nr 1874 (2009).
(8) W pkt 12 rezolucji RB ONZ nr 2087 (2013) apeluje się również do państw, by zachowały czujność i powściągliwość w kwestii wjazdu na ich terytorium lub przejazdu przez nie osób pracujących na rzecz lub pod kierownictwem umieszczonych w wykazie osób lub podmiotów.
(9) Zgodnie z pkt 13 rezolucji RB ONZ nr 2087 (2013) należy ustalić, że osobom lub podmiotom wymienionym w wykazie ani żadnej innej osobie lub innemu podmiotowi z KRLD nie mogą zostać przyznane żadne roszczenia w związku z wykonaniem jakiejkolwiek umowy lub transakcji, na które wpływ mają środki ustalone na mocy odnośnych rezolucji RB ONZ lub ustalone przez Unię lub którekolwiek jej państwo członkowskie zgodnie z odnośną decyzją RB ONZ lub na mocy niniejszej decyzji.
(10) Zgodnie z konkluzjami Rady na temat KRLD z dnia 10 grudnia 2012 r. stosowne jest przyjęcie dodatkowych środków ograniczających.
(11) Do decyzji 2010/800/WPZiB wprowadzić należy dodatkowe kryterium autonomicznego umieszczania przez Unię kolejnych pozycji w wykazach osób i podmiotów podlegających środkom ograniczającym.
(12) Należy zakazać sprzedaży, dostarczania lub przekazywania do KRLD niektórych innych towarów mających znaczenie dla programów KRLD dotyczących broni masowego rażenia, zwłaszcza sektora pocisków balistycznych; w szczególności dotyczy to pewnych rodzajów aluminium.
(13) Ponadto należy sprecyzować, że w przypadkach gdy niniejsza decyzja przewiduje zakaz dotyczący usług finansowych, zakaz taki obejmuje świadczenie usług z zakresu ubezpieczeń i reasekuracji.
(14) Należy także zakazać sprzedaży rządowi KRLD lub na jego rzecz złota, metali szlachetnych i diamentów, nabywania ich od rządu KRLD, transportu lub pośrednictwa w handlu nimi z udziałem lub na rzecz rządu KRLD.
(15) Ponadto zakazane powinno być również przekazywanie nowo wydrukowanych banknotów i nowo wybitego bilonu lub niewyemitowanych banknotów i bilonu w walucie KRLD Bankowi Centralnemu KRLD lub na jego rzecz.
(16) Należy zakazać sprzedaży lub kupna obligacji państwowych KRLD lub obligacji gwarantowanych przez państwo.
(17) Ponadto należy zakazać otwierania nowych oddziałów, filii lub przedstawicielstw banków KRLD na terytorium państw członkowskich oraz tworzenia nowych spółek joint venture lub przejmowania przez banki KRLD, w tym Bank Centralny KRLD, własności banków podlegających jurysdykcji państw członkowskich. Co więcej, państwa członkowskie powinny podjąć stosowne środki, aby zakazać instytucjom finansowym na swoim terytorium lub instytucjom finansowym podlegającym ich jurysdykcji otwierania w KRLD przedstawicielstw lub filii.
(18) W związku z decyzją Komitetu RB ONZ utworzonego na mocy rezolucji RB ONZ nr 1718 (2006), sześć podmiotów należy wykreślić z wykazów zamieszczonych w załącznikach II i III do decyzji 2010/800/WPZiB i umieścić je w wykazie zamieszczonym w załączniku I do tej decyzji. Należy również zmienić treść wpisów dotyczących tych podmiotów.
(19) Ponadto zgodnie z art. 12 ust. 3 decyzji 2010/800/WPZiB Rada dokonała pełnego przeglądu wykazów osób i podmiotów zamieszczonych w załącznikach II i III do tej decyzji oraz uznała, że te osoby i podmioty powinny być nadal objęte odpowiednimi środkami ograniczającymi przewidzianymi w tej decyzji.
(20) Należy w związku z tym odpowiednio zmienić decyzję 2010/800/WPZiB,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
______(1) Dz.U. L 341 z 23.12.2010, s. 32.