Decyzja wykonawcza 2013/807/UE potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 17 grudnia 2013 r.
potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011

(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 9184)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2013/807/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 28 grudnia 2013 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011 z dnia 11 maja 2011 r. określające normy emisji dla nowych lekkich samochodów dostawczych w ramach zintegrowanego podejścia Unii na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych 1 , w szczególności jego art. 8 ust. 6 i art. 10 ust. 1,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzenia lub zmiany średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych w Unii. Na tej podstawie Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów utworzone zgodnie z art. 7 ust. 1 powyższego rozporządzenia zapewniły zgodność ze swoimi docelowymi indywidualnymi poziomami emisji zgodnie z art. 4 tego rozporządzenia.

(2) W odniesieniu do lat kalendarzowych 2012 i 2013 docelowe indywidualne poziomy emisji nie są wiążące, zatem Komisja powinna obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji. Te orientacyjne docelowe poziomy emisji mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2014 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji CO2 producentów w latach 2012 i 2013 zgodnie z wymogami określonymi w art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz uwzględnić 70 % nowych lekkich samochodów dostawczych każdego producenta zarejestrowanych w tych latach.

(3) Szczegółowe dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji, znajdują się w części A pkt 1 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011; dane te są oparte na rejestracjach nowych lekkich samochodów dostawczych w państwach członkowskich.

(4) W przypadku gdy lekkim samochodom dostawczym udzielono homologacji typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu, zgodnie z częścią B pkt 7 załącznika II do rozporządzenia (UE) nr 510/2011, za emisje CO2 skompletowanego pojazdu odpowiada producent pojazdu podstawowego. Zanim zastosowanie będzie miała procedura określania emisji CO2 z tej kategorii pojazdów określona w sekcji 5 załącznika XII do rozporządzenia Komisji (WE) nr 692/2008 2 , Komisja powinna obliczać docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów pojazdów podstawowych, stosując masę gotowego do jazdy pojazdu skompletowanego zgodnie z definicją w art. 3 ust. 1 lit. g) rozporządzenia (UE) nr 510/2011 oraz powinna stosować indywidualne poziomy emisji CO2 pojazdu podstawowego zgodnie z art. 4 akapit drugi tego rozporządzenia.

(5) Komplety danych ze wszystkich państw członkowskich zostały udostępnione Komisji do końca marca 2013 r. W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą tych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia z państwem członkowskim nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.

(6) Należy zauważyć, że niektóre państwa członkowskie nie były w stanie rozróżnić kompletnych i skompletowanych lekkich samochodów dostawczych w swoich systemach monitorowania. W związku z powyższym dane za 2012 r. dotyczące lekkich samochodów dostawczych należy uznać za niekompletne w odniesieniu do monitorowania pojazdów, które otrzymały homologację typu w wyniku procesu wielostopniowej homologacji typu. W celu zapewnienia pełnego i dokładnego monitorowania emisji CO2 oraz danych technicznych dotyczących w szczególności pojazdów budowanych wieloetapowo, konieczne jest dostosowanie systemów monitorowania zarówno na szczeblu Unii, jak i państw członkowskich. W związku z tym wartości końcowych potwierdzonych w niniejszej decyzji nie należy uważać za w pełni reprezentatywne dla poziomów emisji CO2 z nowych pojazdów w 2012 r.

(7) Dnia 18 czerwca 2013 r. Komisja opublikowała wstępne dane dotyczące lekkich samochodów dostawczych i powiadomiła 60 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2012 r. oraz o docelowych indywidualnych poziomach emisji, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (UE) nr 510/2011. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 tego rozporządzenia. Czterech producentów powiadomiło Komisję, że akceptują wstępne dane bez korekty, natomiast dwudziestu czterech producentów powiadomiło o błędach.

(8) W przypadku 36 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w danych, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.

(9) Komisja zweryfikowała korekty zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia, i w stosownych przypadkach poprawiła dane.

(10) W przypadku wpisów z brakującymi lub błędnymi parametrami identyfikacyjnymi, takimi jak typ, wariant, kod wersji lub numer homologacji typu pod uwagę należy wziąć fakt, że producenci nie mogą zweryfikować lub skorygować tych wpisów. W związku z tym do wartości emisji CO2 i masy w tych wpisach należy zastosować margines błędu.

(11) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako docelowy indywidualny poziom emisji odjęty od średniego poziomu emisji, obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy ta różnica jest wartością dodatnią czy ujemną.

(12) Należy w związku z tym odpowiednio potwierdzić lub zmienić średni indywidualny poziom emisji CO2 dla nowych lekkich samochodów dostawczych zarejestrowanych w 2012 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę pomiędzy tymi dwoma wartościami,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, potwierdzone lub zmienione dla każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz dla każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012 zgodnie z art. 8 ust. 6 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Wartości, o których mowa w art. 10 ust. 1 lit. a)-e) rozporządzenia (UE) nr 510/2011, odnoszące się do każdego producenta lekkich samochodów dostawczych oraz każdej grupy producentów lekkich samochodów dostawczych w odniesieniu do roku kalendarzowego 2012, również określa się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych:

1.
AUDI AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

NIEMCY

2.
AUTOMOBILES CITROËN

6 rue Fructidor

75017 Paris

FRANCJA

3.
AUTOMOBILES DANGEL

5 Rue Du Canal

68780 Sentheim

FRANCJA

4.
AUTOMOBILES PEUGEOT

75 avenue de la Grande Armée

75016 Paris

FRANCJA

5.
AZURE DYNAMICS

Unit 10 The IO Centre,

Whittle Way, Arlington Business Park

Gunnels Wood Road

Stevenage SG1 2BD

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

6.
AVTOVAZ

Reprezentowane w UE przez:

LADA France SAS 13,

Route Nationale 10,

78310 Coignières,

FRANCJA

7.
BLU CAR S.R.L

Via Adua, 58 D/E

25034 Orzinuovi (BS)

WŁOCHY

8.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG

Petuelring 130

80788 München,

NIEMCY

9.
BMW M GMBH

Petuelring 130

80788 München

NIEMCY

10.
CHRYSLER GROUP LLC

Bundesstraße 83

8071 Dörfla bei Graz

AUSTRIA

11.
AUTOMOBILE DACIA SA

Uzinei Street 1 - Mioveni

115400 Arges

RUMUNIA

12.
DAIHATSU MOTOR CO LTD

1-1, Daihatsu-Cho

Ikeda City,

Osaka 563-865

JAPONIA

13.
DAIMLER AG

Mercedesstr 137/1 70327 Zimmer 229

Stuttgart, HPC F403

NIEMCY

14.
DONGFENG MOTOR CORPORATION

Giotti Victoria Sr.l. Pissana Road, 11/a,

50021 Barberino, Val d'Elsa (Florence)

WŁOCHY

15.
DR MOTOR COMPANY SRL

S S 85, Venafrana km 37.500

86070 Macchia d'Isernia,

WŁOCHY

16.
ERKE EQUIPAMENTO PARA VEHICULOS S.A.

Ibaiondo Poligonoa, 3(Orbegozo)

Hernani (20120), GIPUZKOA,

HISZPANIA

17.
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA

c.so Settembrini 40 Gate 8 Building 5 Room A8N

10135 Torino

WŁOCHY

18.
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED

Neihl Plant, building Imbert

479 Henry-For-dStraße 1

50735 Köln

NIEMCY

19.
FORD MOTOR COMPANY

Neihl Plant, building Imbert

479 Henry-For-dStraße 1

50735 Köln

NIEMCY

20.
FORD WERKE GMBH

Neihl Plant, building Imbert

479 Henry-For-dStraße 1

50735 Köln

NIEMCY

21.
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD

Leuvensesteenweg 555 B/8

1930 Zaventem

BELGIA

22.
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION

Reprezentowane w UE przez:

DAIMLER AG

Mercedesstr 137/1 70327 Zimmer 229

Stuttgart, HPC F403

NIEMCY

23.
GENERAL MOTORS CORPORATION

Reprezentowane w UE przez:

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

NIEMCY

24.
GM KOREA COMPANY

Reprezentowane w UE przez:

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1 IPC 39-12

65423 Rüsslesheim

NIEMCY

25.
ZHEJIANG GONOW AUTO CO. Ltd

Reprezentowane w UE przez:

Gonow Europe S.R.L.

Direzione Generale Via Aurelia, 1250

00166 Roma

WŁOCHY

26.
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED

Reprezentowane w UE przez:

International Motors Limited

I.M. House South Drive

Coleshill B46 1DF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

27.
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO., Ltd

Reprezentowane w UE przez:

URSUS S.A. Lublin

ul. Frezerów 7

20-952 Lublin

POLSKA

28.
HYUNDAI MOTOR COMPANY

Reprezentowane w UE przez:

Hyundai Motor Europe GmbH

Kaiserleipromenade 5

63067 Offenbach

NIEMCY

29.
ISUZU MOTORS LIMITED

Reprezentowane w UE przez:

Isuzu Motors Europe NV

Bist 12

2630 Aartselaar

BELGIA

30.
IVECO SPA

Via Puglia 35

10156 Torino

WŁOCHY

31.
KIA MOTORS CORPORATION

Reprezentowane w UE przez:

Kia Motors Europe GmbH

Theodor-Heus-sAllee 11

60486 Frankfurt/M

NIEMCY

32.
JAGUAR LAND ROVER LIMITED

w/10/5 Abbey Road

Whitley Coventry CV3 4LF

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

33.
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

34.
MAHINDRA & MAHINDRA LTD

Reprezentowane w UE przez:

Mahindra Europe Srl

Via Cancelliera 35

00040 Ariccia (Roma)

WŁOCHY

35.
MAZDA MOTOR CORPORATION

Reprezentowane w UE przez:

Mazda Motor Europe GmbH

European R&D Centre

Hiroshimastr 1

61440 Oberursel/Ts

NIEMCY

36.
MIA ELECTRIC SAS

45, rue des Pierrières

BP 60324

79143 CERIZAY Cedex

FRANCJA

37.
MICRO-VETT SPA

Via Gambellara 34

40026 Imola (BO)

WŁOCHY

38.
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC

Reprezentowane w UE przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Op de Baan 8

6121 SG Born

NIDERLANDY

39.
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME

Reprezentowane w UE przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Op de Baan 8

6121 SG Born

NIDERLANDY

40.
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH

Reprezentowane w UE przez:

Mitsubishi Motors Europe BV MME

Op de Baan 8

6121 SG Born

NIDERLANDY

41.
MULTICAR GmbH (Multicar Zweigwerk der Hako-Werke Gmbh)

Hako GmbH

Hamburger Str. 209 - 239

23843 Bad Oldesloe

NIEMCY

42.
NISSAN INTERNATIONAL SA

Cranfield Technology Park

Moulsoe Road Cranfield

Bedfordshire MK43 OBD

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

43.
OMCI SRL

Via Franchi Maggi 119

20089 Milan

WŁOCHY

44.
ADAM OPEL AG

Adam Opel AG

Bahnhofsplatz 1IPC 39-12

65423 Rüsselsheim

NIEMCY

45.
PIAGGIO & C SPA

Viale Rinaldo Piaggio, 25

56025 Pontedera (PI)

WŁOCHY

46.
DR. ING. h.c.F. PORSCHE AG

Porscheplatz 1

70435 Stuttgart

NIEMCY

47.
RENAULT S.A.S

Guyancourt

1 avenue du Golf

78288 Guyancourt Cedex

FRANCJA

48.
SANTANA MOTOR SA

Avda. Primero de Mayo s/n

23700 Linares (JÉAN)

HISZPANIA

49.
SEAT SA

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

NIEMCY

50.
SKODA AUTO AS

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

NIEMCY

51.
SOLOMON COMMERCIALS Ltd

Knowsley Road Industrial Estate

Haslingden, Rossendale

Lancashire BB4 4RX

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

52.
SSANGYONG MOTOR COMPANY

Reprezentowane w UE przez:

SsangYongEuropean Parts Center B.V.

IABC 5253/5254

4814 RD Breda

NIDERLANDY

53.
SUZUKI MOTOR CORPORATION

Reprezentowane w UE przez:

Suzuki International Europe GmbH

Legal Department

Suzuki Allee 7

64625 Bensheim

NIEMCY

54.
TATA MOTORS LIMITED

Reprezentowane w UE przez:

Tata Motors European Technical Centre PLC

18 Grosvenor Place

London SW1X 7HS

ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO

55.
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

BELGIA

56.
TOYOTA CAETANO PORTUGAL, S.A.

Avenida Vasco de Gama 1410,

4431-956 Vila Nova de Gaia

PORTUGALIA

57.
TOYOTA SOUTH AFRICA

Avenue du Bourget 60

1140 Brussels

BELGIA

58.
PJSC UAZ

Moskovskoye shosse, 92,

Ulyanovsk 432034,

FEDERACJA ROSYJSKA

59.
VOLKSWAGEN AG

Berliner Ring 2

38436 Wolfsburg

NIEMCY

60.
VOLVO CAR CORPORATION

VAK building, Assar Gabrielssons väg

Göteborg

SE-405 31 Göteborg

SZWECJA

Niniejsza decyzja zostaje opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Sporządzono w Brukseli dnia 17 grudnia 2013 r.

W imieniu Komisji
Connie HEDEGAARD
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK

Tabela 1

Wartości odnoszące się do wyników producentów, o których mowa w art. 1
A B C D E F G H I
Nazwa producenta Grupy Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średnie emisje CO2 (100 %)
AUDI AG 302 151,436 183,837 - 32,401 - 32,401 1 801,02 163,056
AUTOMOBILES CITROEN 115 815 137,458 167,747 - 30,289 - 30,289 1 628,01 157,895
AUTOMOBILES DANGEL 99 161,348 186,911 - 25,563 - 25,563 1 834,08 177,727
AUTOMOBILES PEUGEOT 116 305 139,205 169,453 - 30,248 - 30,248 1 646,36 159,315
AVTOVAZ 67 225,000 135,736 89,264 89,264 1 283,81 225,000
AZURE DYNAMICS 3 0,000 188,392 - 188,392 - 188,392 1 850,00 0,000
BLU CAR S.R.L 2 0,000 115,852 - 115,852 - 115,852 1 070,00 0,000
BAYERISCHE MOTOREN WERKE AG 96 104,403 138,646 - 34,243 - 34,243 1 315,10 116,917
BMW M GMBH 245 153,421 191,330 - 37,909 - 37,909 1 881,59 166,518
CHRYSLER GROUP LLC 15 200,300 205,008 - 4,708 - 4,708 2 028,67 210,467
AUTOMOBILE DACIA SA 10 350 132,210 135,924 - 3,714 - 3,731 1 285,83 145,052
DAIHATSU MOTOR CO LTD 2 190,000 133,708 56,292 56,292 1 262,00 190,000
DAIMLER AG 97 919 207,921 224,473 - 16,552 - 17,476 2 237,97 218,766
DONGFENG MOTOR CORPORATION 10 167,286 112,476 54,810 54,810 1 033,70 173,500
DR MOTOR COMPANY SRL 25 233,294 172,880 60,414 60,414 1 683,20 239,920
ERKE EQUIPAMENTO PARA VEHICULOS S.A. 174 142,851 172,320 - 29,469 - 29,469 1 677,18 164,672
FIAT GROUP AUTOMOBILES SPA 101 848 140,141 169,142 - 29,001 - 29,001 1 643,01 157,156
FORD MOTOR COMPANY OF AUSTRALIA LIMITED P1 4 500 219,159 220,156 - 0,997 - 1,002 2 191,55 228,499
FORD MOTOR COMPANY P1 463 212,840 213,164 - 0,324 - 0,579 2 116,37 218,490
FORD WERKE GMBH P1 123 420 173,548 186,163 - 12,615 - 13,450 1 826,03 188,212
FUJI HEAVY INDUSTRIES LTD 38 154,308 169,043 - 14,735 - 14,735 1 641,95 157,921
MITSUBISHI FUSO TRUCK & BUS CORPORATION 81 250,268 203,518 46,750 46,750 2 012,65 253,951
GENERAL MOTORS CORPORATION 46 106,813 137,034 - 30,221 - 30,221 1 297,76 115,826
GM KOREA COMPANY 3 150,000 175,341 - 25,341 - 25,341 1 709,67 153,000
ZHEJIANG GONOW AUTO CO. Ltd 133 253,742 182,665 71,077 71,077 1 788,42 255,075
GREAT WALL MOTOR COMPANY LIMITED 1 850 223,959 190,359 33,600 33,600 1 871,15 233,671
HEBEI ZHONGXING AUTOMOBILE CO., Ltd 31 234,000 199,012 34,988 34,988 1 964,19 234,000
HYUNDAI MOTOR COMPANY 2 186 175,528 192,055 - 16,527 - 16,527 1 889,39 186,936
ISUZU MOTORS LIMITED 6 812 201,622 210,188 - 8,566 - 8,677 2 084,37 211,719
IVECO SPA 14 583 218,250 248,465 - 30,215 - 30,215 2 495,95 230,260
KIA MOTORS CORPORATION 728 124,491 152,966 - 28,475 - 28,475 1 469,08 140,747
LAND ROVER 10 374 262,824 204,593 58,231 58,216 2 024,20 272,479
MAGYAR SUZUKI CORPORATION LTD 11 131,714 142,991 - 11,277 - 11,277 1 361,82 135,818
MAHINDRA & MAHINDRA LTD 259 240,392 207,949 32,443 32,443 2 060,29 242,876
MAZDA MOTOR CORPORATION 492 246,811 197,137 49,674 49,674 1 944,03 249,622
MIA ELECTRIC SAS 64 0,000 98,865 - 98,865 - 98,865 887,34 0,000
MICRO-VETT SPA 31 0,000 123,847 - 123,847 - 123,847 1 155,97 0,000
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION MMC P2 5 555 203,264 191,721 11,543 - 4,411 1 885,80 209,786
MITSUBISHI MOTORS EUROPE BV MME P2 631 225,907 208,572 17,335 17,335 2 066,99 228,043
MITSUBISHI MOTORS THAILAND CO LTD MMTH P2 2 514 202,844 202,084 0,760 0,714 1 997,23 209,839
MULTICAR GmbH 6 147,000 247,370 - 100,370 - 100,370 2 484,17 156,000
NISSAN INTERNATIONAL SA 31 066 178,578 194,329 - 15,751 - 15,751 1 913,84 198,544
OMCI SRL 4 140,000 111,202 28,798 28,798 1 020,00 140,000
ADAM OPEL AG 65 372 161,954 181,237 - 19,283 - 19,308 1 773,06 178,149
PIAGGIO & C SPA 2 709 115,213 116,551 - 1,338 - 1,338 1 077,52 143,900
DR ING HCF PORSCHE AG 30 197,762 218,524 - 20,762 - 20,762 2 174,00 218,267
RENAULT S.A.S 152 149 131,957 185,305 - 53,348 - 53,363 1 816,81 170,759
SANTANA MOTOR SA 15 283,200 219,392 63,808 63,808 2 183,33 286,800
SEAT SA 673 98,979 126,422 - 27,443 - 27,537 1 183,66 104,895
SKODA AUTO AS 5 009 124,641 132,922 - 8,281 - 14,605 1 253,55 133,174
SOLOMON COMMERCIALS Ltd 15 214,000 250,702 - 36,702 - 36,702 2 520,00 214,000
SSANGYONG MOTOR COMPANY 552 204,158 210,956 - 6,798 - 6,798 2 092,62 212,130
SUZUKI MOTOR CORPORATION 54 170,162 151,390 18,772 18,772 1 452,13 173,722
TATA MOTORS LIMITED 557 215,550 196,996 18,554 18,554 1 942,52 218,099
TOYOTA MOTOR EUROPE NV SA 23 508 190,598 200,278 - 9,680 - 10,836 1 977,81 201,927
TOYOTA CAETANO PORTUGAL, S.A. 12 252,000 219,547 32,453 32,453 2 185,00 256,667
TOYOTA SOUTH AFRICA 13 219,000 200,610 18,390 18,390 1 981,38 220,308
UAZ 26 296,000 218,045 77,955 77,955 2 168,85 297,615
VOLKSWAGEN AG 156 850 168,878 195,693 - 26,815 - 27,308 1 928,51 184,543
VOLVO CAR CORPORATION 425 186,620 215,986 - 29,366 - 29,366 2 146,71 196,901

Tabela 2

Wartości odnoszące się do wyników grup, o których mowa w art. 1

A B C D E F G H I
Nazwa grupy Grupa Liczba rejestracji Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %) Docelowy indywidualny poziom emisji Odległość do poziomu docelowego Skorygowana odległość do poziomu docelowego Średnia masa Średnie emisje CO2 (100 %)
FORD-WERKE GMBH P1 128 383 174,819 187,452 - 12,633 - 13,614 1 839,89 189,733
MITSUBISHI MOTORS P2 8 700 203,460 195,938 7,522 0,519 1 931,14 211,125

Objaśnienia do tabel 1 i 2

Kolumna A:

Tabela 1: "Nazwa producenta" oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.

Tabela 2: "Nazwa grupy" oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.

Kolumna B:

"P" oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (UE) nr 510/2011, a umowa o utworzeniu grupy jest ważne na rok kalendarzowy 2012.

Kolumna C:

"Liczba rejestracji" oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w roku kalendarzowym, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje wartości masy lub CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje. Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.

Kolumna D:

"Skorygowane średnie emisje CO2 (70 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 70 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit trzeci rozporządzenia (UE) nr 510/2011. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.

Kolumna E:

"Docelowy indywidualny poziom emisji" oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

Kolumna F:

"Odległość do poziomu docelowego" oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji CO2 podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Jeżeli wartość w kolumnie F jest dodatnia, oznacza to, że średni indywidualny poziom emisji CO2 przekracza poziom docelowy.

Kolumna G:

"Skorygowana odległość do poziomu docelowego" oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tamtej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:

Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 - TG1) - (AC2 - TG2)]

AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);

TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);

AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;

TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.

Kolumna I:

"Średnie emisje CO2 (100 %)" oznaczają średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji CO2 skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości masy oraz emisji CO2, ale nie uwzględniają superjednostek, o których mowa w art. 5 rozporządzenia (UE) nr 510/2011.

1 Dz.U. L 145 z 31.5.2011, s. 1.
2 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 692/2008 z dnia 18 lipca 2008 r. wykonujące i zmieniające rozporządzenie (WE) nr 715/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych (Euro 5 i Euro 6) oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów (Dz.U. L 199 z 28.7.2008, s. 1).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2013.353.64

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2013/807/UE potwierdzająca lub zmieniająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów nowych lekkich samochodów dostawczych w roku kalendarzowym 2012 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 510/2011
Data aktu: 17/12/2013
Data ogłoszenia: 28/12/2013
Data wejścia w życie: 01/01/1970