uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1831/2003 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 22 września 2003 r. w sprawie dodatków stosowanych w żywieniu zwierząt(1), w szczególności jego art. 13 ust. 1, 2 i 3,
(1) Stosowanie Saccharomyces cerevisiae NCYC Sc 47, należącego do kategorii "dodatki zootechniczne" i do grupy funkcjonalnej "stabilizatory flory jelitowej", zostało dopuszczone na okres dziesięciu lat rozporządzeniem Komisji (WE) nr 232/2009(2) u bawołów mlecznych, rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1447/2006(3) u jagniąt rzeźnych, rozporządzeniem Komisji (WE) nr 188/2007(4) u kóz mlecznych i owiec mlecznych, rozporządzeniem Komisji (WE) nr 186/2007(5) u koni oraz rozporządzeniem Komisji (WE) nr 209/2008(6) u tuczników. Na bezterminowe stosowanie tego preparatu u bydła opasowego zezwolono rozporządzeniem Komisji (WE) nr 316/2003(7), u krów mlecznych - rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1811/2005(8), u macior - rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1288/2004(9) oraz u prosiąt odsadzonych od maciory - rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2148/2004(10).
(2) Zgodnie z art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 posiadacz zezwolenia zaproponował zmianę warunków udzielania zezwoleń na stosowanie Saccharomyces cerevisiae NCYC Sc 47 określonych w rozporządzeniach wymienionych w motywie 1.
(3) Stosowanie Bacillus subtilis DSM 17299, należącego do kategorii "dodatki zootechniczne" i do grupy funkcjonalnej "stabilizatory flory jelitowej", zostało dopuszczone na okres dziesięciu lat rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1137/2007(11) u kurcząt rzeźnych.
(4) Zgodnie z art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 posiadacz zezwolenia zaproponował zmianę warunków zezwolenia na stosowanie Bacillus subtilis DSM 17299 określonych w rozporządzeniu wymienionym w motywie 3.
(5) Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności ("Urząd") przyjął opinie w sprawie stosowania pewnych mikroorganizmów w paszach na podstawie kwalifikowanego domniemania bezpieczeństwa (Qualified Presumption of Safety - QPS) przedmiotowych mikroorganizmów ("Opinia naukowa dotycząca utrzymania wykazu czynników biologicznych ze statusem kwalifikowanego domniemania bezpieczeństwa celowo dodawanych do żywności i pasz" ("Scientific Opinion on the maintenance of the list of QPS biological agents intentionally added to food and feed", wersja zaktualizowana z 2011 r.)(12)). Posiadacze zezwolenia zaproponowali usunięcie ograniczenia dotyczącego maksymalnej zawartości mikroorganizmów Saccharomyces cerevisiae NCYC Sc 47 i Bacillus subtilis DSM 17299 w mieszankach paszowych pełnoporcjowych, dowodząc, iż maksymalne dawki nie były spójne z podejściem QPS.
(6) Aby uniknąć zakłóceń na rynku, należy usunąć ograniczenie dotyczące wspomnianej maksymalnej zawartości również w odniesieniu do zezwoleń na stosowanie innych mikroorganizmów o tym samym statusie QPS.
(7) Zgodnie z art. 13 ust. 1 poproszono Urząd o przedstawienie opinii w sprawie możliwości usunięcia informacji o maksymalnej zawartości w przypadku pozostałych mikroorganizmów o tym samym statusie QPS; stosowanie Saccharomyces cerevisiae CNCM I-1077 zostało dopuszczone na okres dziesięciu lat rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1293/2008(13) u jagniąt, rozporządzeniem Komisji (WE) nr 226/2007(14) u kóz mlecznych i owiec mlecznych oraz bezterminowo rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1200/2005(15) u krów mlecznych i bydła opasowego; stosowanie Saccharomyces cerevisiae CNCM I-1079 zostało dopuszczone bezterminowo rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1847/2003(16) u prosiąt oraz rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2036/2005(17) u macior; stosowanie Saccharomyces cerevisiae CBS 493.94 zostało dopuszczone bezterminowo rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1288/2004 u bydła opasowego i cieląt oraz rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1811/2005(18) u krów mlecznych; stosowanie Saccharomyces cerevisiae MUCL 39885 zostało dopuszczone bezterminowo rozporządzeniem Komisji (WE) nr 492/2006(19) u bydła opasowego; stosowanie Bacillus amyloliquefaciens CECT 5940 zostało dopuszczone na okres dziesięciu lat rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1292/2008(20) u kurcząt rzeźnych; stosowanie Lactobacillus farciminis CNCM MA 67/4R zostało dopuszczone na okres czterech lat rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1876/2006(21) u kurcząt i indyków rzeźnych oraz kur niosek i bezterminowo rozporządzeniem Komisji (WE) nr 492/2006 u prosiąt odsadzonych od maciory; stosowanie Pediococcus acidilactici CNCM MA18/5M dopuszczono bezterminowo rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1200/2005 u kurcząt rzeźnych oraz rozporządzeniem Komisji (WE) nr 2036/2005 u tuczników; stosowanie Lactobacillus acidophilus D2/CSL CECT4529 dopuszczono bezterminowo rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1520/2007(22) u kur niosek; stosowanie Bacillus subtilis C-3102 (DSM 15544) zostało dopuszczone na okres dziesięciu lat rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1444/2006(23) u kurcząt rzeźnych.
(8) Urząd stwierdził w opinii z dnia 24 kwietnia 2012 r.(24), że określenie maksymalnej zawartości Saccharomyces cerevisiae NCYC Sc 47, Bacillus subtilis DSM 17299, Saccharomyces cerevisiae CNCM I-1077, Saccharomyces cerevisiae CNCM I-1079, Saccharomyces cerevisiae CBS 493.94, Saccharomyces cerevisiae MUCL 39885, Bacillus amyloliquefaciens CECT 5940, Lactobacillus farciminis CNCM MA 67/4R, Pediococcus acidilactici CNCM MA18/5M, Lactobacillus acidophilus D2/CSL CECT4529 i Bacillus subtilis C-3102 (DSM 15544) w mieszankach paszowych pełnoporcjowych nie przyczynia się do wzrostu bezpieczeństwa u zwierząt docelowych ani u konsumentów. Nie ma zatem powodów, by utrzymać ograniczenie dotyczące maksymalnej zawartości tych organizmów.
(9) Warunki przewidziane w art. 5 rozporządzenia (WE) nr 1831/2003 zostały spełnione.
(10) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenia (WE) nr 232/2009, (WE) nr 188/2007, (WE) nr 186/2007, (WE) nr 209/2008, (WE) nr 1447/2006, (WE) nr 316/2003, (WE) nr 1811/2005, (WE) nr 1288/2004, (WE) nr 2148/2004, (WE) nr 1137/2007, (WE) nr 1293/2008, (WE) nr 226/2007, (WE) nr 1444/2006, (WE) nr 1876/2006, (WE) nr 1847/2003, (WE) nr 2036/2005, (WE) nr 492/2006, (WE) nr 1200/2005 i (WE) nr 1520/2007.
(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli dnia 5 listopada 2012 r.
| W imieniu Komisji | |
| José Manuel BARROSO | |
| Przewodniczący |
(1) Dz.U. L 268 z 18.10.2003, s. 29.
(2) Dz.U. L 74 z 20.3.2009, s. 14.
(3) Dz.U. L 271 z 30.9.2006, s. 28.
(4) Dz.U. L 57 z 24.2.2007, s. 3.
(5) Dz.U. L 63 z 1.3.2007, s. 6.
(6) Dz.U. L 63 z 7.3.2008, s. 3.
(7) Dz.U. L 46 z 20.2.2003, s. 15.
(8) Dz.U. L 291 z 5.11.2005, s. 12.
(9) Dz.U. L 243 z 15.7.2004, s. 10.
(10) Dz.U. L 370 z 17.12.2004, s. 24.
(11) Dz.U. L 256 z 2.10.2007, s. 5.
(12)Dziennik EFSA 2011; 9(12):2497.
(13) Dz.U. L 340 z 19.12.2008, s. 38.
(14) Dz.U. L 64 z 2.3.2007, s. 26.
(15) Dz.U. L 195 z 27.7.2005, s. 6.
(16) Dz.U. L 269 z 21.10.2003, s. 3.
(17) Dz.U. L 328 z 15.12.2005, s. 13.
(18) Dz.U. L 291 z 5.11.2005, s. 12.
(19) Dz.U. L 89 z 28.3.2006, s. 6.
(20) Dz.U. L 340 z 19.12.2008, s. 36.
(21) Dz.U. L 360 z 19.12.2006, s. 126.
(22) Dz.U. L 335 z 20.12.2007, s. 17.
(23) Dz.U. L 271 z 30.9.2006, s. 19.
(24)Dziennik EFSA 2012; 10(5):2680.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2012.307.56 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie wykonawcze 1018/2012 zmieniające rozporządzenia (WE) nr 232/2009, (WE) nr 188/2007, (WE) nr 186/2007, (WE) nr 209/2008, (WE) nr 1447/2006, (WE) nr 316/2003, (WE) nr 1811/2005, (WE) nr 1288/2004, (WE) nr 2148/2004, (WE) nr 1137/2007, (WE) nr 1293/2008, (WE) nr 226/2007, (WE) nr 1444/2006, (WE) nr 1876/2006, (WE) nr 1847/2003, (WE) nr 2036/2005, (WE) nr 492/2006, (WE) nr 1200/2005 i (WE) nr 1520/2007 w odniesieniu do maksymalnej zawartości niektórych mikroorganizmów w mieszankach paszowych pełnoporcjowych |
| Data aktu: | 05/11/2012 |
| Data ogłoszenia: | 07/11/2012 |
| Data wejścia w życie: | 27/11/2012 |