Decyzja wykonawcza 2011/689/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 14 października 2011 r.
wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) *

(notyfikowana jako dokument nr C(2011) 7105)

(Jedynie teksty w języku hiszpańskim, duńskim, niemieckim, greckim, angielskim, włoskim, maltańskim, niderlandzkim, polskim, portugalskim, fińskim i szwedzkim są autentyczne)

(2011/689/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 15 października 2011 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na podstawie art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów i nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż 24 miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku na dzień 30 kwietnia 2011 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Włoskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Malty, Królestwa Niderlandów, Rapubliki Austrii, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Republiki Finlandii, Królestwa Szwecji i Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 14 października 2011 r.

W imieniu Komisji
Dacian CIOLOȘ
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK 

PCZ Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj % Waluta Kwota Odliczenia Skutki finansowe
POZYCJA BUDŻETOWA 6701
AT Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2006 Przekroczenie pułapów JEDNORAZOWA EUR - 1 303 515,38 0,00 - 1 303 515,38
OGÓŁEM

(AT)

EUR - 1 303 515,38 0,00 - 1 303 515,38
CY Płatności bezpośrednie 2006 Niestosowanie kar JEDNORAZOWA CYP - 284 123,39 0,00 - 284 123,39
CY Płatności bezpośrednie 2006 Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu JEDNORAZOWA CYP - 757 074,89 0,00 - 757 074,89
CY Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system jednolitej płatności obszarowej - SAPS) 2007 Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu JEDNORAZOWA EUR - 1 808 329,75 0,00 - 1 808 329,75
CY Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system jednolitej płatności obszarowej - SAPS) 2007 Niestosowanie kar JEDNORAZOWA EUR - 582 030,50 0,00 - 582 030,50
CY Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia kontrolach na miejscu JEDNORAZOWA EUR - 1 656 910,66 0,00 - 1 656 910,66
CY Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Niestosowanie kar JEDNORAZOWA EUR - 666 122,62 0,00 - 666 122,62
CY Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS JEDNORAZOWA EUR - 1 474 495,53 0,00 - 1 474 495,53
OGÓŁEM

(CY)

CYP - 1 041 198,28 0,00 - 1 041 198,28
OGÓŁEM

(CY)

EUR - 6 187 889,06 0,00 - 6 187 889,06
DE Rozliczenie rachunków 2008 Najbardziej prawdopodobny błąd, znany błąd JEDNORAZOWA EUR - 949 205,00 0,00 - 949 205,00
DE Owoce i warzywa - programy operacyjne 2008 Wydatki niekwalifikowalne w 3 organizacjach producentów JEDNORAZOWA EUR - 846 668,37 0,00 - 846 668,37
OGÓŁEM

(DE)

EUR - 1 795 873,37 0,00 - 1 795 873,37
DK Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2006 Korekta dotycząca obszarów odłogowanych, obszarów niewykorzystywanych pod uprawę oraz trwałych użytków zielonych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % DKK - 33 186 833,89 0,00 - 33 186 833,89
DK Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2006 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kary, tolerancja kontroli krzyżowych, próba losowa do analizy działki referencyjnej JEDNORAZOWA DKK - 38 993 246,83 0,00 - 38 993 246,83
DK Płatności bezpośrednie 2007 Korekta dotycząca obszarów odłogowanych, obszarów niewykorzystywanych pod uprawę oraz trwałych użytków zielonych STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 4 935 369,61 0,00 - 4 935 369,61
DK Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kary, tolerancja kontroli krzyżowych, próba losowa do analizy działki referencyjnej JEDNORAZOWA EUR - 9 726,04 0,00 - 9 726,04
DK Płatności bezpośrednie 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kary, tolerancja kontroli krzyżowych, próba losowa do analizy działki referencyjnej JEDNORAZOWA EUR - 5 669 895,79 0,00 - 5 669 895,79
DK Uprawnienia 2006 Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % DKK - 3 744,13 - 557,28 - 3 186,85
DK Uprawnienia 2006 Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % DKK - 19 696,62 - 19 696,62 0,00
DK Uprawnienia 2007 Konsekwencje korekty jednorazowej w ramach postępowania AA/2006/05/DK JEDNORAZOWA EUR 0,00 - 369,71 369,71
DK Uprawnienia 2007 Nieprawidłowości kontroli statusu rolników w przypadku transferów podlegających klauzuli umowy prywatnej JEDNORAZOWA EUR - 80 459,15 0,00 - 80 459,15
DK Uprawnienia 2007 Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 181 248,40 - 26 735,94 - 154 512,46
DK Uprawnienia 2007 Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 147 389,20 - 147 389,20 0,00
DK Uprawnienia 2008 Nieprawidłowości kontroli statusu rolników w przypadku transferów podlegających klauzuli umowy prywatnej JEDNORAZOWA EUR - 80 483,98 0,00 - 80 483,98
DK Uprawnienia 2008 Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 178 999,72 0,00 - 178 999,72
DK Uprawnienia 2008 Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 142 037,56 0,00 - 142 037,56
DK Uprawnienia 2009 Nieprawidłowości w zakresie kontroli statusu rolników w przypadku przeniesienia praw podlegających klauzuli umowy prywatnej JEDNORAZOWA EUR - 80 417,10 0,00 - 80 417,10
DK Uprawnienia 2009 Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 160 151,14 0,00 - 160 151,14
DK Uprawnienia 2009 Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 131 624,35 0,00 - 131 624,35
DK Uprawnienia 2010 Nieprawidłowości w zakresie kontroli statusu rolników w przypadku przeniesienia praw podlegających klauzuli umowy prywatnej JEDNORAZOWA EUR - 80 598,58 0,00 - 80 598,58
DK Uprawnienia 2010 Brak kontroli potwierdzającej, że właściciele gruntów są rolnikami STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 173 759,98 0,00 - 173 759,98
DK Uprawnienia 2010 Pozarolnicze wykorzystanie zadeklarowanego obszaru STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 281 759,83 0,00 - 281 759,83
DK Audyt finansowy - przekroczenie pułapu 2008 Przekroczenie pułapu finansowego JEDNORAZOWA EUR - 1 500,20 - 1 353,02 - 147,18
DK Audyt finansowy - płatności po terminie i terminy płatności 2008 Nieprzestrzeganie terminów płatności JEDNORAZOWA EUR - 329 708,43 - 329 708,43 0,00
OGÓŁEM

(DK)

DKK - 72 203 521,47 - 20 253,90 - 72 183 267,57
OGÓŁEM

(DK)

EUR - 12 665 129,06 - 505 556,30 - 12 159 572,76
ES Rozliczenie rachunków - EFRG 2005 Dłużnicy JEDNORAZOWA EUR - 277 219,89 0,00 - 277 219,89
ES Rozliczenie rachunków - EFRG 2005 Błędy finansowe - nieodzyskane błędy finansowe JEDNORAZOWA EUR - 76 518,03 0,00 - 76 518,03
ES Rozliczenie rachunków - EFRG 2005 Błędy finansowe - najbardziej prawdopodobny błąd JEDNORAZOWA EUR - 103 605,08 0,00 - 103 605,08
ES Rozliczenie rachunków - EFRG 2006 Błędy finansowe - najbardziej prawdopodobny błąd JEDNORAZOWA EUR - 113 321,70 0,00 - 113 321,70
OGÓŁEM

(ES)

EUR - 570 664,70 0,00 - 570 664,70
FI Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2007 Błędne stosowanie kar JEDNORAZOWA EUR - 10 268,39 0,00 - 10 268,39
FI Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 188 478,74 0,00 - 188 478,74
FI Dodatkowe kwoty pomocy 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 4 661,37 0,00 - 4 661,37
FI Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 242,40 0,00 - 242,40
FI Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Błędne stosowanie kar JEDNORAZOWA EUR - 8 285,31 0,00 - 8 285,31
FI Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Kwoty nieodzyskane na przestrzeni lat JEDNORAZOWA EUR - 14 577,20 0,00 - 14 577,20
FI Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 171,75 0,00 - 171,75
FI Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 186 113,92 0,00 - 186 113,92
FI Dodatkowe kwoty pomocy 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 5 698,74 0,00 - 5 698,74
FI Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Kwoty nieodzyskane na przestrzeni lat JEDNORAZOWA EUR - 43 442,18 0,00 - 43 442,18
FI Pomoc bezpośrednia - inne - uprawy energetyczne 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 26,97 0,00 - 26,97
FI Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, region Laponii STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 2,95 0,00 - 2,95
FI Uprawnienia 2007 Aktywacja uprawnień dotyczących ogródków warzywnych JEDNORAZOWA EUR - 134 535,85 0,00 - 134 535,85
FI Uprawnienia 2007 Nieodzyskane płatności uznane za nienależne w wyniku aktualizacji danych o działkach JEDNORAZOWA EUR - 208 560,32 0,00 - 208 560,32
FI Uprawnienia 2007 Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego JEDNORAZOWA EUR - 10 112,98 0,00 - 10 112,98
FI Uprawnienia 2008 Aktywacja uprawnień dotyczących ogródków warzywnych JEDNORAZOWA EUR - 106 422,80 0,00 - 106 422,80
FI Uprawnienia 2008 Nieodzyskane płatności uznane za nienależne w wyniku aktualizacji danych o działkach JEDNORAZOWA EUR - 38 963,06 0,00 - 38 963,06
FI Uprawnienia 2008 Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego JEDNORAZOWA EUR - 10 092,45 0,00 - 10 092,45
FI Uprawnienia 2009 Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego JEDNORAZOWA EUR - 10 117,45 0,00 - 10 117,45
FI Uprawnienia 2010 Nadpłaty związane z kwotami referencyjnymi na produkcję buraka cukrowego JEDNORAZOWA EUR - 10 135,57 0,00 - 10 135,57
OGÓŁEM

(FI)

EUR - 990 910,38 0,00 - 990 910,38
GB Uprawnienia 2006 Braki w zakresie kontroli nowych rolników (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % GBP - 614 431,29 - 307 215,65 - 307 215,64
GB Uprawnienia 2006 Nieprawidłowy przydział środków z rezerwy krajowej w kategorii inwestorzy (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % GBP - 712 321,41 - 356 160,71 - 356 160,70
GB Uprawnienia 2006 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Irlandia Północna) JEDNORAZOWA GBP - 100 767,54 0,00 - 100 767,54
GB Uprawnienia 2006 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Szkocja) JEDNORAZOWA GBP - 216 419,91 0,00 - 216 419,91
GB Uprawnienia 2006 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Walia) JEDNORAZOWA GBP - 97 813,25 0,00 - 97 813,25
GB Uprawnienia 2007 Braki w zakresie kontroli nowych rolników (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 900 088,77 - 450 044,39 - 450 044,38
GB Uprawnienia 2007 Nieprawidłowy przydział środków z rezerwy krajowej w kategorii inwestorzy (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 1 037 875,96 - 518 937,98 - 518 937,98
GB Uprawnienia 2007 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Irlandia Północna) JEDNORAZOWA EUR - 147 022,79 0,00 - 147 022,79
GB Uprawnienia 2007 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Szkocja) JEDNORAZOWA EUR - 317 354,51 0,00 - 317 354,51
GB Uprawnienia 2007 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Walia) JEDNORAZOWA EUR - 145 427,65 0,00 - 145 427,65
GB Uprawnienia 2007 Przekroczenie regionalnego pułapu finansowego (Irlandia Północna) JEDNORAZOWA EUR - 321 536,36 0,00 - 321 536,36
GB Uprawnienia 2008 Braki w zakresie kontroli nowych rolników (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 896 459,38 0,00 - 896 459,38
GB Uprawnienia 2008 Nieprawidłowy przydział środków z rezerwy krajowej w kategorii inwestorzy (Irlandia Północna) STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 1 033 690,98 0,00 - 1 033 690,98
GB Uprawnienia 2008 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Szkocja) JEDNORAZOWA EUR - 317 354,51 0,00 - 317 354,51
GB Uprawnienia 2008 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Walia) JEDNORAZOWA EUR - 140 080,83 0,00 - 140 080,83
GB Uprawnienia 2008 Nieprawidłowe zmniejszenie na poczet rezerwy krajowej (Irlandia Północna) JEDNORAZOWA EUR - 146 429,96 0,00 - 146 429,96
GB Uprawnienia 2008 Przekroczenie regionalnego pułapu finansowego (Irlandia Północna) JEDNORAZOWA EUR - 292 441,14 0,00 - 292 441,14
OGÓŁEM

(GB)

GBP - 1 741 753,40 - 663 376,36 - 1 078 377,04
OGÓŁEM

(GB)

EUR - 5 695 762,84 - 968 982,37 - 4 726 780,47
GR Uprawnienia 2007 Niewłączenie powierzchni paszowej (hodowcy owiec) STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 11 191 152,98 - 7 020 040,97 - 4 171 112,01
GR Uprawnienia 2007 Nieprawidłowe wyliczenie średniego regionalnego pułapu JEDNORAZOWA EUR - 2 951 138,27 0,00 - 2 951 138,27
GR Uprawnienia 2007 Kryteria dotyczące rezerwy krajowej STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 10 460 620,42 - 10 460 620,42 0,00
GR Uprawnienia 2007 Zwrot wynikający ze zmniejszenia populacji zagrożonej, podlegający 10 % korekcie ryczałtowej na podstawie postępowania wyjaśniającego nr AA/2007/006 JEDNORAZOWA EUR 0,00 - 295 113,83 295 113,83
GR Wino - destylacja 2004 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 252 757,14 0,00 - 252 757,14
GR Wino - moszcz 2004 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 341 649,98 0,00 - 341 649,98
GR Wino - inne: destylacja 2004 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 28 978,93 0,00 - 28 978,93
GR Wino - restrukturyzacja 2004 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 713 964,37 0,00 - 713 964,37
GR Wino - restrukturyzacja 2005 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 695 736,36 0,00 - 695 736,36
GR Wino - destylacja 2005 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 471 948,20 0,00 - 471 948,20
GR Wino - moszcz 2005 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 371 061,43 0,00 - 371 061,43
GR Wino - inne: destylacja 2005 Niedociągnięcia w zakresie kluczowych kontroli, braki w zakresie zakładania i dostępu do rejestru winnic STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 41 646,07 0,00 - 41 646,07
OGÓŁEM

(GR)

EUR - 27 520 654,16 - 17 775 775,22 - 9 744 878,94
IT Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system płatności jednolitych - SPS) 2008 Nieprawidłowości w LPIS-GIS oraz w naliczaniu kar w roku składania wniosków 2007 z uwzględnieniem kwot odzyskanych do dnia 30/06/2011 w następstwie aktualizacji LPIS JEDNORAZOWA EUR - 6 626 678,98 0,00 - 6 626 678,98
IT Rozliczenie rachunków - EFRG 2005 Kwota niewypłacona, uwzględniona w deklaracji rocznej JEDNORAZOWA EUR - 67 178,23 0,00 - 67 178,23
IT Kwoty mleczne 2005 Opóźnione kontrole - region Abruzzo STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 1 433 721,00 0,00 - 1 433 721,00
IT Kwoty mleczne 2005 Opóźnione kontrole - region Lazio STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 9 201,00 0,00 - 9 201,00
IT Kwoty mleczne 2005 Opóźnione kontrole - region Lazio STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 14 238 138,00 0,00 - 14 238 138,00
IT Kwoty mleczne 2005 Opóźnione kontrole - region Marche STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 739 456,00 0,00 - 739 456,00
IT Kwoty mleczne 2005 Opóźnione kontrole - region Puglia STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 10 869 023,00 0,00 - 10 869 023,00
IT Kwoty mleczne 2005 Opóźnione kontrole - region Sardegna STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 1 501 436,00 0,00 - 1 501 436,00
IT Kwoty mleczne 2006 Opóźnione kontrole - region Abruzzo STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 2 647 097,00 0,00 - 2 647 097,00
PCZ Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj % Waluta Kwota Odliczenia Skutki finansowe
IT Kwoty mleczne 2006 Opóźnione kontrole - region Calabria STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00% EUR -916 827,00 0,00 -916 827,00
IT Kwoty mleczne 2006 Opóźnione kontrole - region Fruili Venezia Guilia STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00% EUR -1 603 613,00 0,00 -1 603 613,00
IT Kwoty mleczne 2006 Opóźnione kontrole - region Lazio STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR -12 955 974,00 0,00 -12 955 974,00
IT Kwoty mleczne 2006 Opóźnione kontrole - region Puglia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00% EUR -5 214 971,00 0,00 -5 214 971,00
IT Kwoty mleczne 2006 Opóźnione kontrole - region Sardegna STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00% EUR -3 592 277,00 0,00 -3 592 277,00
IT Kwoty mleczne 2006 Opóźnione kontrole - region Valle D'Aosta STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00% EUR -212 754,00 0,00 -212 754,00
IT Kwoty mleczne 2007 Opóźnione kontrole - region Calabria STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00% EUR -845 921,00 0,00 -845 921,00
IT Kwoty mleczne 2007 Opóźnione kontrole - region Fruili Venezia Guilia STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00% EUR -3 708 423,00 0,00 -3 708 423,00
IT Kwoty mleczne 2007 Opóźnione kontrole - region Marche STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00% EUR -661 562,00 0,00 -661 562,00
IT Kwoty mleczne 2007 Opóźnione kontrole - region Puglia STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR -9 761 988,00 0,00 -9 761 988,00
OGÓŁEM

(IT)

EUR - 77 606 239,21 0,00 - 77 606 239,21
MT Pomoc bezpośrednia - inne -płatności bezpośrednie 2007 Niedociągnięcia związane z LPIS-GIS JEDNORAZOWA EUR -24 934,28 0,00 -24 934,28
MT Rozliczenie rachunków -EFRG 2007 Nieprawidłowości/długi JEDNORAZOWA EUR -38 922,70 0,00 -38 922,70
OGÓŁEM

(MT)

EUR -63 856,98 0,00 -63 856,98
NL Uprawnienia 2007 Niewłączenie powierzchni paszowej -rolnicy nieobjęci spisem STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00% EUR -196 376,29 -928,45 -195 447,84
NL Uprawnienia 2007 Przekroczenie pułapu krajowego JEDNORAZOWA EUR -1 400 132,00 0,00 -1 400 132,00
NL Uprawnienia 2007 Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii JEDNORAZOWA EUR -6 164,44 -29,15 -6 135,29
NL Uprawnienia 2007 Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00% EUR -7 732,46 -36,56 -7 695,90
NL Uprawnienia 2008 Niewłączenie powierzchni paszowej - rolnicy nieobjęci spisem STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 196 376,29 0,00 - 196 376,29
NL Uprawnienia 2008 Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii JEDNORAZOWA EUR - 6 982,28 0,00 - 6 982,28
NL Uprawnienia 2008 Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 7 732,46 0,00 - 7 732,46
NL Uprawnienia 2009 Niewłączenie powierzchni paszowej - rolnicy nieobjęci spisem STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 196 376,29 0,00 - 196 376,29
NL Uprawnienia 2009 Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii JEDNORAZOWA EUR - 6 982,28 0,00 - 6 982,28
NL Uprawnienia 2009 Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 7 732,46 0,00 - 7 732,46
NL Uprawnienia 2010 Niewłączenie powierzchni paszowej - rolnicy nieobjęci spisem STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 196 376,29 0,00 - 196 376,29
NL Uprawnienia 2010 Jednoczesne przyznanie ilości referencyjnych z rezerwy krajowej należących do różnych kategorii JEDNORAZOWA EUR - 6 681,11 0,00 - 6 681,11
NL Uprawnienia 2010 Błąd systematyczny w wyliczeniu słomy i konopi STAWKA RYCZAŁTOWA 5,00 % EUR - 7 732,46 0,00 - 7 732,46
OGÓŁEM

(NL)

EUR - 2 243 377,11 - 994,16 - 2 242 382,95
PT Rozliczenie rachunków - EFRG 2007 Błędy finansowe w populacji EFRG objętej ZSZiK - błąd systematyczny JEDNORAZOWA EUR - 179 421,00 0,00 - 179 421,00
PT Owoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów 2007 Braki w kontrolach wydajności przetwórstwa STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 674 661,75 0,00 - 674 661,75
PT Owoce i warzywa - przetwórstwo pomidorów 2008 Braki w kontrolach wydajności przetwórstwa STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 2 974,43 0,00 - 2 974,43
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe 2006 Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących środków rolno-środowiskowych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 1 412 286,78 - 1 412 286,78 0,00
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe 2006 Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 1 323 588,00 - 1 323 588,00 0,00
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe 2006 Opóźnione zastosowanie systemu kar oraz procedur odzyskiwania w przypadku środka Zalesianie JEDNORAZOWA EUR - 157 547,00 0,00 - 157 547,00
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe 2007 Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących środków rolno-środowiskowych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 46 042,43 - 46 042,43 0,00
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe 2007 Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 40 691,34 - 40 691,34 0,00
OGÓŁEM

(PT)

EUR - 3 837 212,73 - 2 822 608,55 - 1 014 604,18
SE Płatności bezpośrednie 2006 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA SEK - 223 191 203,03 0,00 - 223 191 203,03
SE Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - poprawa konkurencyjności 2006 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA SEK - 145 546,50 0,00 - 145 546,50
SE Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki obszarowe 2006 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA SEK - 18 707 318,95 0,00 - 18 707 318,95
SE Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000-2006) - środki nieobszarowe 2006 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA SEK - 23 524,74 0,00 - 23 524,74
SE Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA EUR - 23 916 240,00 0,00 - 23 916 240,00
SE Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA EUR - 22 173 168,00 0,00 - 22 173 168,00
OGÓŁEM

(SE)

SEK - 242 067 593,22 0,00 - 242 067 593,22
OGÓŁEM

(SE)

EUR - 46 089 408,00 0,00 - 46 089 408,00
OGÓŁEM

6701

CYP - 1 041 198,28 0,00 - 1 041 198,28
OGÓŁEM

6701

DKK - 72 203 521,47 - 20 253,90 - 72 183 267,57
OGÓŁEM

6701

GBP - 1 741 753,40 - 663 376,36 - 1 078 377,04
OGÓŁEM

6701

SEK - 242 067 593,22 0,00 - 242 067 593,22
OGÓŁEM

6701

EUR - 186 570 492,99 - 22 073 916,60 - 164 496 576,39
POZYCJA BUDŻETOWA 6500
CY Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2006 Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu JEDNORAZOWA EUR - 887 611,15 0,00 - 887 611,15
CY Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2006 Niestosowanie kar JEDNORAZOWA EUR - 333 112,47 0,00 - 333 112,47
CY Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu JEDNORAZOWA EUR - 420 652,93 0,00 - 420 652,93
CY Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Niestosowanie kar JEDNORAZOWA EUR - 135 391,70 0,00 - 135 391,70
OGÓŁEM

(CY)

EUR - 1 776 768,25 0,00 - 1 776 768,25
MT Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Niedociągnięcia związane z LPIS-GIS JEDNORAZOWA EUR - 196 874,70 0,00 - 196 874,70
OGÓŁEM

(MT)

EUR - 196 874,70 0,00 - 196 874,70
PL Rozliczenie rachunków 2006 Istotny błąd w populacji JEDNORAZOWA EUR - 454 236,65 0,00 - 454 236,65
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Środek E (ONW) - niedociągnięcia w systemie kar dotyczące zwyczajowych dobrych praktyk gospodarki rolnej STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 5 324 873,00 - 5 324 873,00 0,00
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Środek F (Środki rolno- środowiskowe) - niedociągnięcia w systemie kar dotyczące zwyczajowych dobrych praktyk gospodarki rolnej STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 2 011 045,00 - 2 011 045,00 0,00
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2005 Środek H (Zalesianie) - brak oceny oddziaływania na środowisko w przypadku projektów obejmujących obszar mniejszy niż 20 ha STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 40 254,00 - 20 127,00 - 20 127,00
PCZ Środek Rok budżetowy Uzasadnienie Rodzaj % Waluta Kwota Odliczenia Skutki finansowe
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2006 Środek H (Zalesianie) - brak oceny oddziaływania na środowisko w przypadku projektów obejmujących obszar mniejszy niż 20 ha STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 197 006,00 - 98 503,00 - 98 503,00
PL Rozwój obszarów wiejskich - instrument przejściowy 2007 Środek H (Zalesianie) - brak oceny oddziaływania na środowisko w przypadku projektów obejmujących obszar mniejszy niż 20 ha STAWKA RYCZAŁTOWA 10,00 % EUR - 164 908,00 - 82 454,00 - 82 454,00
OGÓŁEM

(PL)

EUR - 8 192 322,65 - 7 537 002,00 - 655 320,65
OGÓŁEM

6500

EUR - 10 165 965,60 - 7 537 002,00 - 2 628 963,60
POZYCJA BUDŻETOWA 6711
CY Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Braki w systemie LPIS i niedociągnięcia w kontrolach na miejscu JEDNORAZOWA EUR - 582 867,03 0,00 - 582 867,03
CY Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niestosowanie kar JEDNORAZOWA EUR - 234 328,21 0,00 - 234 328,21
CY Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2009 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS JEDNORAZOWA EUR - 184 341,03 0,00 - 184 341,03
OGÓŁEM

(CY)

EUR - 1 001 536,27 0,00 - 1 001 536,27
DE Rozliczenie rachunków 2008 Naruszenie istotności w przypadku populacji EFRROW nieobjętej ZSZIK JEDNORAZOWA EUR - 696 861,00 0,00 - 696 861,00
OGÓŁEM

(DE)

EUR - 696 861,00 0,00 - 696 861,00
IT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w LPIS-GIS oraz w naliczaniu kar w roku składania wniosków 2007 z uwzględnieniem kwot odzyskanych do dnia 30/06/2011 w następstwie aktualizacji LPIS JEDNORAZOWA EUR - 980 405,64 0,00 - 980 405,64
OGÓŁEM

(IT)

EUR - 980 405,64 0,00 - 980 405,64
PT Rozliczenie rachunków 2007 Błędy finansowe w populacjach EFRROW nieobjętych ZSZIK - najbardziej prawdopodobny błąd JEDNORAZOWA EUR - 151 837,24 0,00 - 151 837,24
PT Rozliczenie rachunków 2007 Błędy finansowe w populacjach EFRROW nieobjętych ZSZIK - systematyczny błąd JEDNORAZOWA EUR - 69 343,67 0,00 - 69 343,67
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących środków rolno-środowiskowych STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 381 557,00 0,00 - 381 557,00
PT Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Braki w zakresie kontroli na miejscu dotyczących obszarów o niekorzystnych warunkach gospodarowania (ONW) STAWKA RYCZAŁTOWA 2,00 % EUR - 116 522,00 0,00 - 116 522,00
OGÓŁEM

(PT)

EUR - 719 259,91 0,00 - 719 259,91
SE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2007 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA EUR - 1 985 365,00 0,00 - 1 985 365,00
SE Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007-2013, środki obszarowe) 2008 Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, kontrolach administracyjnych oraz stosowaniu kar JEDNORAZOWA EUR - 1 316 185,00 0,00 - 1 316 185,00
OGÓŁEM

(SE)

EUR - 3 301 550,00 0,00 - 3 301 550,00
OGÓŁEM

6711

EUR - 6 699 612,82 0,00 - 6 699 612,82
* Nin. dezycja została uznana za nieważną ex tunc, w zakresie w jakim nakłada na Republikę Grecką korektę ryczałtową dotyczącą przyznania uprawnień z rezerwy krajowej dla nowych rolników zgodnie z wyrokiem Sadu w sprawie T-632/11z dnia 6 listopada 2014 r. (Dz.U.UE.C.2014.448.17/2).

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 26.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2011.270.33

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja wykonawcza 2011/689/UE wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)
Data aktu: 14/10/2011
Data ogłoszenia: 15/10/2011