Decyzja 2010/58/UE w sprawie rozliczenia rachunków niektórych agencji płatniczych w Grecji, Portugalii i Finlandii dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2007

DECYZJA KOMISJI
z dnia 1 lutego 2010 r.
w sprawie rozliczenia rachunków niektórych agencji płatniczych w Grecji, Portugalii i Finlandii dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2007

(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 425)

(Jedynie teksty w języku fińskim, greckim, portugalskim i szwedzkim są autentyczne)

(2010/58/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 5 lutego 2010 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 30 i 33,

po konsultacji z Komitetem Funduszu,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzjami Komisji 2008/397/WE(2) oraz 2009/86/WE(3) dokonano rozliczenia rachunków za rok budżetowy 2007 wszystkich agencji płatniczych z wyjątkiem greckiej agencji płatniczej "OPEKEPE", portugalskiej agencji płatniczej "IFAP" i fińskiej agencji płatniczej "MAVI".

(2) W świetle otrzymanych nowych informacji oraz wyników dodatkowych kontroli Komisja jest już w stanie podjąć decyzję w sprawie wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) dotyczącą kompletności, dokładności i prawdziwości ksiąg rachunkowych przedłożonych przez grecką agencję płatniczą "OPEKEPE", portugalską agencję płatniczą "IFAP" oraz fińską agencję płatniczą "MAVI".

(3) Zgodnie z art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla ewentualnych późniejszych decyzji Komisji wykluczających z finansowania wspólnotowego wydatki dokonane niezgodnie z przepisami Wspólnoty,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Niniejszym zostają rozliczone rachunki greckiej agencji płatniczej "OPEKEPE", portugalskiej agencji płatniczej "IFAP" i fińskiej agencji płatniczej "MAVI" dotyczące wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) w odniesieniu do roku budżetowego 2007.

Kwoty, które na podstawie niniejszej decyzji podlegają zwrotowi przez każde z państw członkowskich lub które są płatne na rzecz każdego państwa członkowskiego w ramach poszczególnych programów rozwoju obszarów wiejskich, wraz z kwotami wynikającymi z zastosowania art. 33 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, określono w załączniku I.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Greckiej, Republiki Portugalskiej i Republiki Finlandii.

Sporządzono w Brukseli dnia 1 lutego 2010 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

(2) Dz.U. L 139 z 29.5.2008, s. 40.

(3) Dz.U. L 33 z 3.2.2009, s. 35.

ZAŁĄCZNIK 

Rozliczenie wydatków EFRROW wyłączonych z rozliczenia w rozbiciu na poszczególne programy i działania na rzecz rozwoju obszarów wiejskich za rok budżetowy 2007

Kwoty do zwrotu przez państwa członkowskie lub płatne na ich rzecz w ramach poszczególnych programów

(w EUR)
Środek Wydatki w 2007 r. Korekty Razem Kwoty, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane Zatwierdzona kwota rozliczona za rok budżetowy 2007 Okresowe płatności za dany rok budżetowy zwracane państwom członkowskim Kwota do wyegzekwowania od państwa członkowskiego (-) lub płatna na jego rzecz (+) w kolejnej deklaracji
GR: 2007GR06RPO001 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
211 83.342.228,55 0,00 83.342.228,55 0,00 83.342.228,55 83.342.228,55 0,00
212 32.123.903,36 0,00 32.123.903,36 0,00 32.123.903,36 32.123.903,36 0,00
214 61.783.222,40 0,00 61.783.222,40 0,00 61.783.222,40 61.783.222,40 0,00
221 16.765.452,61 0,00 16.765.452,61 0,00 16.765.452,61 16.765.452,61 0,00
Razem 194.014.806,92 0,00 194.014.806,92 0,00 194.014.806,92 194.014.806,92 0,00
PT: 2007PT06RPO001 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
113 1.429.348,64 0,00 1.429.348,64 0,00 1.429.348,64 1.429.348,64 0,00
212 483.629,57 0,00 483.629,57 0,00 483.629,57 483.629,57 0,00
213 4.360.765,91 0,00 4.360.765,91 0,00 4.360.765,91 4.360.765,91 0,00
221 730.820,23 0,00 730.820,23 0,00 730.820,23 730.820,23 0,00
Razem 7.004.564,35 0,00 7.004.564,35 0,00 7.004.564,35 7.004.564,35 0,00
PT: 2007PT06RPO002 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
113 3.266.789,56 0,00 3.266.789,56 0,00 3.266.789,56 3.266.789,56 0,00
211 4.097.213,53 0,00 4.097.213,53 0,00 4.097.213,53 4.097.213,53 0,00
212 1.723.170,65 0,00 1.723.170,65 0,00 1.723.170,65 1.723.170,65 0,00
214 48.341.911,66 0,00 48.341.911,66 0,00 48.341.911,66 48.341.911,66 0,00
221 25.542.706,82 0,00 25.542.706,82 0,00 25.542.706,82 25.542.706,82 0,00
511 285.000,00 0,00 285.000,00 0,00 285.000,00 285.000,00 0,00
Razem 83.256.792,22 0,00 83.256.792,22 0,00 83.256.792,22 83.256.792,22 0,00
FI: 2007FI06RPO001 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
111 83.036,13 0,00 83.036,13 0,00 83.036,13 83.036,13 0,00
113 9.302.896,89 0,00 9.302.896,89 0,00 9.302.896,89 9.240.576,62 62.320,27
123 48.210,89 0,00 48.210,89 0,00 48.210,89 48.210,89 0,00
211 65.633.160,53 12.860,21 65.620.300,32 0,00 65.620.300,32 65.620.300,32 0,00
212 52.090.453,86 - 8.927,92 52.099.381,78 0,00 52.099.381,78 52.099.381,78 0,00
214 87.503.613,64 201.327,95 87.302.285,69 0,00 87.302.285,69 87.302.285,69 0,00
221 1.097.959,60 0,00 1.097.959,60 0,00 1.097.959,60 1.097.959,60 0,00
311 345.766,76 0,00 345.766,76 0,00 345.766,76 345.766,76 0,00
313 62.252,31 0,00 62.252,31 0,00 62.252,31 62.252,31 0,00
321 175.571,99 0,00 175.571,99 0,00 175.571,99 175.571,99 0,00
322 13.200,31 0,00 13.200,31 0,00 13.200,31 13.200,31 0,00
411 10.253,00 0,00 10.253,00 0,00 10.253,00 10.253,00 0,00
413 243.625,99 0,00 243.625,99 0,00 243.625,99 242.561,41 1.064,58
Razem 216.610.001,90 205.260,24 216.404.741,66 0,00 216.404.741,66 216.341.356,81 63.384,85
FI: 2007FI06RPO002 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
212 773,68 0,00 773,68 0,00 773,68 773,68 0,00
214 4.010,84 0,00 4.010,84 0,00 4.010,84 4.010,84 0,00
Razem 4.784,52 0,00 4.784,52 0,00 4.784,52 4.784,52 0,00

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2010.34.24

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2010/58/UE w sprawie rozliczenia rachunków niektórych agencji płatniczych w Grecji, Portugalii i Finlandii dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2007
Data aktu: 01/02/2010
Data ogłoszenia: 05/02/2010