Decyzja 2010/722/UE w sprawie rozliczenia rachunków niektórych agencji płatniczych w Niemczech i Hiszpanii dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2009

DECYZJA KOMISJI
z dnia 26 listopada 2010 r.
w sprawie rozliczenia rachunków niektórych agencji płatniczych w Niemczech i Hiszpanii dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2009

(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 8223)

(Jedynie teksty w języku niemieckim i hiszpańskim są autentyczne)

(2010/722/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 27 listopada 2010 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej(1), w szczególności jego art. 30 i 33,

po konsultacji z Komitetem Funduszu,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzją Komisji 2010/263/UE(2) rozliczono za rok budżetowy 2009 rachunki wszystkich agencji płatniczych z wyłączeniem niemieckich agencji płatniczych "BadenWürttemberg", "Bayern", "Hessen", "Rheinland-Pfalz", "Thüringen", "IBH" oraz "Helaba", hiszpańskich agencji płatniczych "Andalucia" i "Asturias", włoskiej agencji płatniczej "ARBEA" oraz rumuńskiej agencji płatniczej "PARDF".

(2) W świetle otrzymanych nowych informacji oraz wyników dodatkowych kontroli Komisja jest już w stanie podjąć decyzję w sprawie wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) dotyczącą kompletności, dokładności i prawdziwości ksiąg rachunkowych przedłożonych przez niemieckie agencje płatnicze "BadenWürttemberg", "Hessen", "IBH", "Helaba" oraz "Thüringen", jak również hiszpańskie agencje płatnicze "Andalucia" i "Asturias".

(3) Zgodnie z art. 30 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 niniejsza decyzja pozostaje bez uszczerbku dla późniejszych decyzji Komisji wykluczających z finansowania wspólnotowego wydatki dokonane niezgodnie z przepisami Wspólnoty,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Rachunki niemieckich agencji płatniczych "Baden-Württemberg", "Hessen", "IBH", "Helaba" oraz "Thüringen", jak również hiszpańskich agencji płatniczych "Andalucia" i "Asturias", w odniesieniu do wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2009, niniejszym zostają rozliczone.

Kwoty, które na podstawie niniejszej decyzji podlegają zwrotowi przez każde z państw członkowskich lub które są płatne na rzecz każdego państwa członkowskiego w ramach poszczególnych programów rozwoju obszarów wiejskich, wraz z kwotami wynikającymi z zastosowania art. 33 ust. 8 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, określono w załączniku.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Federalnej Niemiec oraz do Królestwa Hiszpanii.

Sporządzono w Brukseli dnia 26 listopada 2010 r.

W imieniu Komisji
Dacian CIOLOȘ
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

(2) Dz.U. L 113 z 6.5.2010, s. 14.

ZAŁĄCZNIK 

ROZLICZENIE WYDATKÓW WYŁĄCZONYCH Z ROZLICZENIA POSZCZEGÓLNYCH PROGRAMÓW I ŚRODKÓW ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH ZA ROK BUDŻETOWY 2009

Kwoty podlegające zwrotowi przez państwa członkowskie lub płatne na ich rzecz w ramach poszczególnych programów
(w EUR)
Kod CCI Wydatki w 2009 r. Korekty Razem Kwoty, które nie mogą zostać ponownie wykorzystane Zatwierdzona kwota rozliczona za rok budżetowy 2009 Okresowe płatności zwracane państwom członkowskim za rok budżetowy Kwota do zwrotu przez państwo członkowskie (-) lub płatna na jego rzecz (+) w kolejnej deklaracji
DE: 2007DE06RPO003 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
114 42 788,89 0,00 42 788,89 0,00 42 788,89 42 788,88 0,01
121 9 408 071,15 0,00 9 408 071,15 0,00 9 408 071,15 9 408 071,14 0,01
123 3 398 353,10 0,00 3 398 353,10 0,00 3 398 353,10 3 398 353,10 0,00
125 4 271 671,28 0,00 4 271 671,28 0,00 4 271 671,28 4 271 671,27 0,01
211 5 191 035,83 0,00 5 191 035,83 0,00 5 191 035,83 5 191 035,83 0,00
212 11 432 574,31 0,00 11 432 574,31 0,00 11 432 574,31 11 432 573,79 0,52
213 32 477,37 0,00 32 477,37 0,00 32 477,37 32 477,37 0,00
214 37 576 392,38 0,00 37 576 392,38 0,00 37 576 392,38 37 577 252,41 - 860,03
221 997,05 0,00 997,05 0,00 997,05 997,05 0,00
224 284 637,39 0,00 284 637,39 0,00 284 637,39 284 637,39 0,00
225 1 094 034,14 0,00 1 094 034,14 0,00 1 094 034,14 1 094 157,10 - 122,96
227 386 389,96 0,00 386 389,96 0,00 386 389,96 386 389,96 0,00
311 1 589 904,79 0,00 1 589 904,79 0,00 1 589 904,79 1 589 904,78 0,01
312 30 626,80 0,00 30 626,80 0,00 30 626,80 30 626,80 0,00
313 263 757,83 0,00 263 757,83 0,00 263 757,83 263 757,83 0,00
323 4 785 556,40 0,00 4 785 556,40 0,00 4 785 556,40 4 681 650,28 103 906,12
331 148 195,46 0,00 148 195,46 0,00 148 195,46 148 195,45 0,01
341 733 316,92 0,00 733 316,92 0,00 733 316,92 733 316,91 0,01
413 47 261,93 0,00 47 261,93 0,00 47 261,93 47 261,92 0,01
511 1 324 948,08 0,00 1 324 948,08 0,00 1 324 948,08 1 324 948,07 0,01
Razem 82 042 991,06 0,00 82 042 991,06 0,00 82 042 991,06 81 940 067,33 102 923,73
DE: 2007DE06RPO010 i ii iii = i + ii iv v = iii – iv vi vii = v – vi
121 5 903 008,83 0,00 5 903 008,83 0,00 5 903 008,83 5 903 010,64 - 1,81
123 254 179,00 0,00 254 179,00 0,00 254 179,00 254 179,00 0,00
125 1 194 378,41 0,00 1 194 378,41 0,00 1 194 378,41 1 194 378,53 - 0,12
212 10 738 675,14 0,00 10 738 675,14 0,00 10 738 675,14 10 736 716,41 1 958,73
214 11 139 893,88 0,00 11 139 893,88 0,00 11 139 893,88 11 135 531,55 4 362,33
227 1 254 764,20 0,00 1 254 764,20 0,00 1 254 764,20 1 254 764,46 - 0,26
311 230 760,90 0,00 230 760,90 0,00 230 760,90 230 760,92 - 0,02
312 46 477,00 0,00 46 477,00 0,00 46 477,00 46 477,00 0,00
313 41 065,00 0,00 41 065,00 0,00 41 065,00 41 065,00 0,00
321 40 941,00 0,00 40 941,00 0,00 40 941,00 40 941,00 0,00
322 1 271 621,00 0,00 1 271 621,00 0,00 1 271 621,00 1 271 621,00 0,00
323 71 823,00 0,00 71 823,00 0,00 71 823,00 71 823,00 0,00
341 2 400,00 0,00 2 400,00 0,00 2 400,00 2 400,00 0,00
413 743 967,00 0,00 743 967,00 0,00 743 967,00 743 967,50 - 0,50
431 184 676,00 0,00 184 676,00 0,00 184 676,00 184 676,00 0,00
511 200 206,02 0,00 200 206,02 0,00 130 395,72 200 206,03 - 69 810,31
Razem 33 318 836,38 0,00 33 318 836,38 0,00 33 318 836,38 33 312 518,04 6 318,34
DE: 2007DE06RPO023 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
111 436 988,24 0,00 436 988,24 0,00 436 988,24 436 988,24 0,00
114 87 377,25 0,00 87 377,25 0,00 87 377,25 87 377,25 0,00
121 5 830 296,65 0,00 5 830 296,65 0,00 5 830 296,65 5 830 296,64 0,01
123 1 841 508,62 0,00 1 841 508,62 0,00 1 841 508,62 1 841 508,61 0,01
DE: 2007DE06RPO023 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
125 6 419 767,85 0,00 6 419 767,85 0,00 6 419 767,85 6 419 767,85 0,00
126 1 678 178,63 0,00 1 678 178,63 0,00 1 678 178,63 1 678 178,63 0,00
212 15 310 072,86 0,00 15 310 072,86 0,00 15 310 072,86 15 310 072,85 0,01
214 18 704 629,38 0,00 18 704 629,38 0,00 18 704 629,38 18 704 629,37 0,01
221 721 124,67 0,00 721 124,67 0,00 721 124,67 721 124,67 0,00
227 2 266 339,56 0,00 2 266 339,56 0,00 2 266 339,56 2 266 339,57 - 0,01
311 1 358 229,41 0,00 1 358 229,41 0,00 1 358 229,41 1 358 229,41 0,00
313 205 622,04 0,00 205 622,04 0,00 205 622,04 205 622,04 0,00
321 4 064 300,00 0,00 4 064 300,00 0,00 4 064 300,00 4 064 300,00 0,00
322 6 547 891,93 0,00 6 547 891,93 0,00 6 547 891,93 6 547 891,93 0,00
323 953 717,71 0,00 953 717,71 0,00 953 717,71 953 717,70 0,01
331 1 111,50 0,00 1 111,50 0,00 1 111,50 1 111,50 0,00
341 34 770,11 0,00 34 770,11 0,00 34 770,11 34 770,11 0,00
411 1 530 160,00 0,00 1 530 160,00 0,00 1 530 160,00 1 530 160,00 0,00
413 2 822 171,91 0,00 2 822 171,91 0,00 2 822 171,91 2 822 171,91 0,00
431 791 769,18 0,00 791 769,18 0,00 791 769,18 791 769,18 0,00
511 1 515 573,70 0,00 1 515 573,70 0,00 1 515 573,70 1 515 573,69 0,01
Razem 73 121 601,20 0,00 73 121 601,20 0,00 73 121 601,20 73 121 601,15 0,05
ES: 2007ES06RPO001 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
112 430 020,11 0,00 430 020,11 0,00 430 020,11 430 020,09 0,02
113 379 771,01 0,00 379 771,01 0,00 379 771,01 379 771,79 - 0,78
121 1 947 755,93 0,00 1 947 755,93 0,00 1 947 755,93 1 947 755,88 0,05
123 2 214 238,82 0,00 2 214 238,82 0,00 2 214 238,82 2 214 238,82 0,00
125 4 318 218,57 0,00 4 318 218,57 0,00 4 318 218,57 4 318 218,55 0,02
ES: 2007ES06RPO001 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
132 2 275 057,77 0,00 2 275 057,77 0,00 2 275 057,77 2 275 057,71 0,06
133 333 590,00 0,00 333 590,00 0,00 333 590,00 333 590,01 - 0,01
211 9 543 191,93 0,00 9 543 191,93 0,00 9 543 191,93 9 543 206,61 - 14,68
212 3 707 946,19 0,00 3 707 946,19 0,00 3 707 946,19 3 707 951,22 - 5,03
214 46 444 177,05 0,00 46 444 177,05 0,00 46 444 177,05 46 444 167,44 9,61
221 13 026 236,41 0,00 13 026 236,41 0,00 13 026 236,41 13 026 231,88 4,53
511 201 308,14 0,00 201 308,14 0,00 201 308,14 201 308,13 0,01
Razem 84 821 511,93 0,00 84 821 511,93 0,00 84 821 511,93 84 821 518,13 - 6,20
ES: 2007ES06RPO003 i ii iii = i + ii iv v = iii - iv vi vii = v - vi
113 12 149 430,02 0,00 12 149 430,02 0,00 12 149 430,02 12 149 387,22 42,80
122 549 228,56 0,00 549 228,56 0,00 549 228,56 549 228,48 0,08
123 5 023 729,94 0,00 5 023 729,94 0,00 5 023 729,94 5 023 729,77 0,17
125 2 104 510,51 0,00 2 104 510,51 0,00 2 104 510,51 2 104 510,50 0,01
211 6 745 526,78 0,00 6 745 526,78 0,00 6 745 526,78 6 745 521,06 5,72
212 101 797,64 0,00 101 797,64 0,00 101 797,64 101 797,49 0,15
213 637 059,69 0,00 637 059,69 0,00 637 059,69 637 058,09 1,60
214 4 593 774,02 0,00 4 593 774,02 0,00 4 593 774,02 4 593 773,91 0,11
223 1 120 606,68 0,00 1 120 606,68 0,00 1 120 606,68 1 120 606,65 0,03
226 2 819 297,06 0,00 2 819 297,06 0,00 2 819 297,06 2 819 297,02 0,04
227 522 693,17 0,00 522 693,17 0,00 522 693,17 522 693,14 0,03
Razem 36 367 654,07 0,00 36 367 654,07 0,00 36 367 654,07 36 367 603,33 50,74

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2010.312.25

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2010/722/UE w sprawie rozliczenia rachunków niektórych agencji płatniczych w Niemczech i Hiszpanii dotyczących wydatków finansowanych przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) za rok budżetowy 2009
Data aktu: 26/11/2010
Data ogłoszenia: 27/11/2010