Decyzja 2010/711/UE w sprawie dodatkowego wkładu finansowego Unii w wydatki poniesione przez państwa członkowskie na określone projekty w dziedzinie kontroli, inspekcji oraz nadzoru rybołówstwa w 2010 r.

DECYZJA KOMISJI
z dnia 23 listopada 2010 r.
w sprawie dodatkowego wkładu finansowego Unii w wydatki poniesione przez państwa członkowskie na określone projekty w dziedzinie kontroli, inspekcji oraz nadzoru rybołówstwa w 2010 r.

(notyfikowana jako dokument nr C(2010) 7996)

(Jedynie teksty w językach angielskim, duńskim, estońskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, łotewskim, maltańskim, niderlandzkim, niemieckim, polskim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim i włoskim są autentyczne)

(2010/711/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 25 listopada 2010 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 861/2006 z dnia 22 maja 2006 r. ustanawiające wspólnotowe środki finansowe na rzecz wdrażania wspólnej polityki rybołówstwa oraz w obszarze prawa morza(1), w szczególności jego art. 21,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) W oparciu o wnioski o współfinansowanie ze środków unijnych, przekazane przez państwa członkowskie w ramach programów kontroli rybołówstwa na 2010 r., Komisja przyjęła decyzję 2010/352/UE(2), zgodnie z którą część budżetu na rok 2010 przeznaczona na kontrolę rybołówstwa pozostała niewykorzystana.

(2) Tę niewykorzystaną część budżetu na 2010 r. należy obecnie rozdysponować na mocy nowej decyzji.

(3) Zgodnie z art. 21 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 poproszono państwa członkowskie o przedstawienie programów w związku z dodatkowymi środkami przeznaczonymi na obszary priorytetowe określone przez Komisję, tj. automatyzację i zarządzanie danymi, nowe technologie oraz seminaria dotyczące nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych połowów (NNN).

(4) Na tej podstawie wnioski o finansowanie unijne w ramach tych programów związane z takimi działaniami jak projekty pilotażowe oraz budowa statków i samolotów patrolowych zostały odrzucone jako niezwiązane z wymienionymi powyżej obszarami priorytetowymi.

(5) Ze względu na ograniczoną ilość środków w ramach wskazanych przez Komisję obszarów priorytetowych możliwe okazało się odzyskanie jedynie części z poniesionych w ramach programów wydatków kwalifikowalnych. Komisja dokonała wyboru projektów, które otrzymają dofinansowanie, w oparciu o kryterium zgodności z priorytetami przez nią określonymi. W zakresie urządzeń do elektronicznej rejestracji i przekazywania informacji pierwszeństwo miały urządzenia łączące funkcje ERS i VMS.

(6) Wnioski dotyczące działań wymienionych w art. 8 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006 mogą kwalifikować się do finansowania przez Unię.

(7) Wnioski o finansowanie przez Unię powinny być zgodne z zasadami określonymi w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 391/2007(3).

(8) Należy zatem ustalić maksymalne kwoty i wysokość wkładu finansowego Unii w granicach ustanowionych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 oraz ustanowić warunki, na jakich taki wkład może być przyznawany.

(9) W celu stworzenia zachęty do inwestowania w ramach działań priorytetowych określonych przez Komisję oraz uwzględniając negatywny wpływ kryzysu finansowego na budżety państw członkowskich, z tytułu wydatków związanych z obszarami priorytetowymi, o których mowa powyżej, przysługiwać powinna wysoka stawka współfinansowania, mieszcząca się w granicach określonych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006.

(10) Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu finansowego, automatyczne urządzenia lokacyjne powinny spełniać wymogi ustalone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2244/2003 z dnia 18 grudnia 2003 r. ustanawiającym przepisy szczegółowe dotyczące satelitarnych systemów monitorowania statków(4).

(11) Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu finansowego, urządzenia do elektronicznej rejestracji i przekazywania informacji znajdujące się na pokładach statków rybackich powinny spełniać wymogi ustalone w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1077/2008 z dnia 3 listopada 2008 r. ustanawiającym szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1966/2006 w sprawie elektronicznej rejestracji i raportowania działalności połowowej oraz w sprawie środków teledetekcji i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1566/2007(5).

(12) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Rybołówstwa i Akwakultury,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Przedmiot

Niniejsza decyzja przewiduje wkład finansowy Unii na 2010 r. w wydatki poniesione przez państwa członkowskie w 2010 r. w związku z wdrażaniem określonych projektów dotyczących systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybołówstwa (WPRyb), o których mowa w art. 8 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006. Ustanawia ona kwotę wkładu finansowego Unii dla każdego państwa członkowskiego, stawkę wkładu finansowego Unii oraz warunki, na jakich wkład ten może zostać przyznany.

Artykuł  2

Zamknięcie zobowiązań pozostających do spłaty

Wszystkie płatności, w odniesieniu do których złożono wnioski o zwrot wydatków, zostają zrealizowane przez dane państwo członkowskie najpóźniej do dnia 30 czerwca 2014 r. Płatności dokonywane przez państwa członkowskie po tym terminie nie kwalifikują się do zwrotu. Niewykorzystane środki wspólnotowe związane z niniejszą decyzją podlegają wycofaniu najpóźniej do dnia 31 grudnia 2015 r.

Artykuł  3

Nowe technologie i sieci informatyczne

Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku I, na wdrożenie nowych technologii oraz na budowę sieci informatycznych, w celu umożliwienia skutecznego i bezpiecznego gromadzenia danych i zarządzania nimi na potrzeby monitorowania i kontrolowania działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  4

Automatyczne urządzenia lokacyjne

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku II, na zakup i instalację na statkach rybackich automatycznych urządzeń lokacyjnych umożliwiających ośrodkom monitorowania rybołówstwa zdalne monitorowanie statków przy wykorzystaniu satelitarnego systemu monitorowania statków (VMS) kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, wynosi nie więcej niż 2.500 EUR na statek.
3.
Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu finansowego, o którym mowa w ust. 1, automatyczne urządzenia lokacyjne muszą spełniać wymogi ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 2244/2003.
Artykuł  5

Elektroniczne systemy do rejestrowania i przekazywania informacji

Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku III, na rozwój, zakup i instalację niezbędnych komponentów elektronicznych systemów do rejestrowania i przekazywania informacji (ERS) oraz na związaną z nimi pomoc techniczną, w celu umożliwienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych na potrzeby monitorowania i kontrolowania działalności połowowej oraz nadzoru nad nią, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  6

Urządzenia elektroniczne do rejestrowania i przekazywania informacji

1.
Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku IV, na zakup i instalację na pokładzie statków rybackich urządzeń elektronicznych do rejestrowania i przekazywania informacji (ERS) umożliwiających statkom elektroniczną rejestrację danych o połowach i przekazywanie ich do centrum monitorowania rybołówstwa kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w wymienionym załączniku.
2.
Bez uszczerbku dla przepisów ust. 4 wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1, wynosi nie więcej niż 3.000 EUR na statek.
3.
Aby kwalifikować się do otrzymania wkładu finansowego, urządzenia ERS muszą spełniać wymogi ustanowione w rozporządzeniu (WE) nr 1077/2008.
4.
W przypadku urządzeń łączących w sobie funkcje ERS i VMS oraz spełniających wymogi ustanowione w rozporządzeniach (WE) nr 2244/2003 i (WE) nr 1077/2008, wkład finansowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego artykułu, wynosi nie więcej niż 4.500 EUR.
Artykuł  7

Inicjatywy zwiększające znajomość przepisów WPRyb

Wydatki poniesione w związku z projektami, o których mowa w załączniku, na przedsięwzięcia obejmujące seminaria i narzędzia medialne mające na celu zwiększenie świadomości rybaków i innych uczestników, takich jak inspektorzy, prokuratorzy i sędziowie, a także społeczeństwo, na temat potrzeby zwalczania nielegalnych, nieraportowanych i nieuregulowanych połowów oraz potrzeby wdrożenia nowego rozporządzenia dotyczącego kontroli, kwalifikują się do otrzymania wkładu finansowego w wysokości 90 % wydatków kwalifikowanych w granicach określonych w wymienionym załączniku.

Artykuł  8

Całkowity maksymalny wkład Unii na państwo członkowskie

Całkowita kwota planowanych wydatków, całkowita kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji oraz całkowita kwota maksymalnego wkładu Unii na państwo członkowskie przyznanego na mocy niniejszej decyzji wynoszą odpowiednio:

(w EUR)

Państwo członkowskie

Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa na 2010 r.

Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji

Maksymalny wkład Unii

Belgia

235 000

222 500

195 000

Dania

2 284 608

907 124

816 412

Niemcy

1 367 695

1 151 035

1 035 932

Estonia

161 803

89 835

80 852

Irlandia

2 145 000

580 000

330 000

Grecja

9 150 000

1 800 000

1 620 000

Hiszpania

400 000

0

Francja

7 429 203

2 424 000

2 181 600

Włochy

10 890 000

4 040 000

3 636 000

Cypr

100 000

70 000

63 000

Łotwa

11 459

0

Malta

358 029

8 460

7 614

Niderlandy

2 085 000

157 500

141 750

Polska

1 091 633

922 493

830 243

Portugalia

3 105 763

2 408 000

1 354 500

Rumunia

30 500

0

Szwecja

1 674 595

103 541

93 187

Zjednoczone Królestwo

1 610 375

1 178 824

1 060 940

Ogółem

44 130 664

16 063 311

13 447 030

Artykuł  9

Adresaci

Niniejsza decyzja skierowana jest do Królestwa Belgii, Królestwa Danii, Republiki Federalnej Niemiec, Republiki Estońskiej, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Cypru, Republiki Łotewskiej, Republiki Maltańskiej, Królestwa Niderlandów, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Królestwa Szwecji oraz Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 23 listopada 2010 r.

W imieniu Komisji
Maria DAMANAKI
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 160 z 14.6.2006, s. 1.

(2) Dz.U. L 160 z 26.6.2010, s. 11.

(3) Dz.U. L 97 z 12.4.2007, s. 30.

(4) Dz.U. L 333 z 20.12.2003, s. 17.

(5) Dz.U. L 295 z 4.11.2008, s. 3.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

NOWE TECHNOLOGIE I SIECI INFORMATYCZNE

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa na 2010 r. Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia
BE/10/04 200 000 200 000 180 000
Razem 200 000 200 000 180 000
Dania
DK/10/15 67 194 67 194 60 475
DK/10/16 33 597 0 0
DK/10/17 1 343 887 0 0
Razem 1 444 679 67 194 60 475
Niemcy
DE/10/22 24 000 0 0
DE/10/23 14 000 0 0
Razem 38 000 0 0
Estonia
EE/10/07 10 898 0 0
Razem 10 898 0 0
Irlandia
IE/10/13 75 000 0 0
IE/10/14 300 000 0 0
IE/10/15 70 000 0 0
IE/10/16 100 000 0 0
IE/10/22 340 000 0 0
Razem 885 000 0 0
Grecja
EL/10/13 2 000 000 0 0
EL/10/14 800 000 0 0
Razem 2 800 000 0 0
Hiszpania
ES/10/08 400 000 0 0
Razem 400 000 0 0
Francja
FR/10/12 3 340 000 0 0
Razem 3 340 000 0 0
Włochy
IT/10/12 340 000 340 000 306 000
IT/10/13 1 100 000 0 0
IT/10/14 1 850 000 0 0
Razem 3 290 000 340 000 306 000
Cypr
CY/10/04 30 000 0 0
Razem 30 000 0 0
Łotwa
LV/10/01 11 459 0 0
Razem 11 459 0 0
Malta
MT/10/01 314 825 0 0
Razem 314 825 0 0
Niderlandy
NL/10/18 340 000 0 0
Razem 340 000 0 0
Polska
PL/10/05 7 346 0 0
PL/10/06 4 897 0 0
Razem 12 244 0 0
Portugalia
PT/10/01 148 050 0 0
Razem 148 050 0 0
Rumunia
RO/10/08 14 000 0 0
RO/10/09 6 000 0 0
RO/10/10 7 500 0 0
Razem 27 500 0 0
Szwecja
SE/10/11 103 541 103 541 93 187
SE/10/12 350 000 0 0
SE/10/13 500 000 0 0
Razem 953 541 103 541 93 187
Zjednoczone Królestwo
UK/10/63 3 662 0 0
UK/10/65 5 772 0 0
UK/10/66 11 765 0 0
UK/10/70 8 235 0 0
UK/10/73 4 706 0 0
UK/10/74 706 0 0
UK/10/75 5 529 0 0
Razem 40 375 0 0
Ogółem 14 286 571 710 735 639 662

ZAŁĄCZNIK  II

AUTOMATYCZNE URZĄDZENIA LOKACYJNE

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa na 2010 r. Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia
BE/10/05 12 500 0 0
Razem 12 500 0 0
Niemcy
DE/10/20 12 000 0 0
DE/10/33 66 660 0 0
Razem 78 660 0 0
Estonia
EE/10/05 40 905 0 0
Razem 40 905 0 0
Irlandia
IE/10/20 160 000 0 0
Razem 160 000 0 0
Grecja
EL/10/15 3 360 000 0 0
EL/10/16 950 000 0 0
EL/10/17 240 000 0 0
Razem 4 550 000 0 0
Francja
FR/10/10 1 520 000 0 0
Razem 1 520 000 0 0
Włochy
IT/10/15 3 300 000 0 0
IT/10/16 600 000 0 0
Razem 3 900 000 0 0
Cypr
CY/10/05 70 000 70 000 63 000
Razem 70 000 70 000 63 000
Malta
MT/10/02 22 000 0 0
MT/10/03 12 744 0 0
Razem 34 744 0 0
Niderlandy
NL/10/16 87 500 0 0
Razem 87 500 0 0
Rumunia
RO/10/05 3 000 0 0
Razem 3 000 0 0
Szwecja
SE/10/14 401 222 0 0
SE/10/15 112 750 0 0
Razem 513 972 0 0
Zjednoczone Królestwo
UK/10/100 20 588 0 0
UK/10/103 250 000 0 0
UK/10/105 120 588 0 0
Razem 391 176 0 0
Ogółem 11 362 457 70 000 63 000

ZAŁĄCZNIK  III

ELEKTRONICZNE SYSTEMY REJESTROWANIA I PRZEKAZYWANIA INFORMACJI

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa na 2010 r. Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Niemcy
DE/10/26 50 000 0 0
DE/10/29 50 000 0 0
Razem 100 000 0 0
Irlandia
IE/10/18 100 000 100 000 90 000
IE/10/21 520 000 0 0
Razem 620 000 100 000 90 000
Francja
FR/10/11 145 203 0 0
Razem 145 203 0 0
Niderlandy
NL/10/15 1 500 000 0 0
Razem 1 500 000 0 0
Polska
PL/10/07 61 217 61 217 55 096
PL/10/08 14 693 0 0
PL/10/09 48 974 48 974 44 076
Razem 124 884 110 191 99 172
Szwecja
SE/10/16 207 082 0 0
Razem 207 082 0 0
Ogółem 2 697 169 210 191 189 172

ZAŁĄCZNIK  IV

URZĄDZENIA ELEKTRONICZNE DO REJESTROWANIA I PRZEKAZYWANIA INFORMACJI

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa na 2010 r. Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Belgia
BE/10/06 22 500 22 500 15 000
Razem 22 500 22 500 15 000
Dania
DK/10/20 839 930 839 930 755 937
Razem 839 930 839 930 755 937
Niemcy
DE/10/28 349 965 349 965 314 969
DE/10/30 612 070 612 070 550 863
DE/10/31 84 000 84 000 75 600
DE/10/32 105 000 105 000 94 500
Razem 1 151 035 1 151 035 1 035 932
Estonia
EE/10/06 110 000 89 835 80 852
Razem 110 000 89 835 80 852
Irlandia
IE/10/19 480 000 480 000 240 000
Razem 480 000 480 000 240 000
Grecja
EL/10/18 1 800 000 1 800 000 1 620 000
Razem 1 800 000 1 800 000 1 620 000
Francja
FR/10/09 2 424 000 2 424 000 2 181 600
Razem 2 424 000 2 424 000 2 181 600
Włochy
IT/10/17 3 700 000 3 700 000 3 330 000
Razem 3 700 000 3 700 000 3 330 000
Niderlandy
NL/10/17 157 500 157 500 141 750
Razem 157 500 157 500 141 750
Polska
PL/10/10 305 598 305 598 275 038
PL/10/11 59 503 59 503 53 553
PL/10/12 447 200 447 200 402 480
PL/10/13 21 500 0
PL/10/14 35 000 0
PL/10/15 85 705 0
Razem 954 506 812 301 731 071
Portugalia
PT/10/02 2 408 000 2 408 000 1 354 500
Razem 2 408 000 2 408 000 1 354 500
Zjednoczone Królestwo
UK/10/76 70 588 70 588 63 529
UK/10/99 16 471 16 471 14 824
UK/10/101 200 000 200 000 180 000
UK/10/102 795 294 795 294 715 765
UK/10/104 96 471 96 471 86 824
Razem 1 178 824 1 178 824 1 060 941
Ogółem 15 226 294 15 063 924 12 547 582

ZAŁĄCZNIK  V

INICJATYWY ZWIĘKSZAJĄCE ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW WPRYB

(w EUR)
Państwo członkowskie i kod projektu Wydatki planowane w dodatkowym krajowym programie kontroli rybołówstwa na 2010 r. Kwota wydatków na projekty wybrane na mocy niniejszej decyzji Maksymalny wkład Unii
Malta
MT/10/06 8 460 8 460 7 614
Razem 8 460 8 460 7 614
Portugalia
PT/10/04 549 713 0 0
Razem 549 713 0 0
Ogółem 558 173 8 460 7 614

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2010.309.7

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2010/711/UE w sprawie dodatkowego wkładu finansowego Unii w wydatki poniesione przez państwa członkowskie na określone projekty w dziedzinie kontroli, inspekcji oraz nadzoru rybołówstwa w 2010 r.
Data aktu: 23/11/2010
Data ogłoszenia: 25/11/2010
Data wejścia w życie: 01/01/1970