DECYZJA RADY I PRZEDSTAWICIELI RZĄDÓW PAŃSTW CZŁONKOWSKICH UNII EUROPEJSKIEJ ZEBRANYCH W RADZIE
z dnia 24 czerwca 2010 r.
w sprawie podpisania i tymczasowego stosowania Protokołu zmieniającego Umowę o transporcie lotniczym między Stanami Zjednoczonymi Ameryki, z jednej strony, a Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z drugiej strony
(2010/465/UE)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ I PRZEDSTAWICIELE RZĄDÓW PAŃSTW CZŁONKOWSKICH ZEBRANI W RADZIE,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 100 ust. 2, w związku z art. 218 ust. 5 i art. 218 ust. 8 akapit pierwszy,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:(1) W Umowie o transporcie lotniczym między Stanami Zjednoczonymi Ameryki, z jednej strony, a Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z drugiej strony (zwanej dalej "umową"), podpisanej w dniach 25 i 30 kwietnia 2007 r., znalazł się zapis zobowiązujący obie strony do rozpoczęcia drugiego etapu negocjacji.
(2) W wyniku wejścia w życie Traktatu z Lizbony w dniu 1 grudnia 2009 r. Unia Europejska zastępuje Wspólnotę Europejską i jest jej następcą prawnym.
(3) Komisja wynegocjowała w imieniu Unii i państw członkowskich protokół zmieniający umowę o transporcie lotniczym (zwany dalej "protokołem"), zgodnie z art. 21 tej umowy.
(4) Protokół parafowano w dniu 25 marca 2010 r.
(5) Protokół jest w pełni zgodny z przepisami Unii, w szczególności z systemem handlu uprawnieniami do emisji UE.
(6) Wynegocjowany przez Komisję protokół powinien zostać podpisany i być tymczasowo stosowany przez Unię i państwa członkowskie, w zakresie, na jaki pozwala prawo krajowe, z zastrzeżeniem możliwości jego zawarcia w późniejszym terminie.
(7) Konieczne jest określenie procedur podjęcia, w stosownym przypadku, decyzji dotyczącej sposobu zaprzestania tymczasowego stosowania protokołu oraz sposobu przyjmowania środków zgodnie z art. 21 ust. 5 umowy zmienionej protokołem. Konieczne jest również określenie procedur zawieszenia wzajemnego uznawania warunków prawnych dotyczących oceny sprawności operacyjnej przedsiębiorstwa lotniczego i jego przynależności państwowej, zgodnie z art. 6bis ust. 2 umowy zmienionej protokołem, oraz procedury wdrażania niektórych postanowień umowy, w tym postanowień dotyczących środowiska, zgodnie z art. 15 ust. 5 umowy zmienionej protokołem,
PRZYJMUJĄ NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
1 Art. 2 uchylony przez art. 2 decyzji nr 1110/2020 z dnia 23 stycznia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2020.244.6) zmieniającej nin. decyzję z dniem 23 stycznia 2018 r.
2 Art. 3 uchylony przez art. 2 decyzji nr 1110/2020 z dnia 23 stycznia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2020.244.6) zmieniającej nin. decyzję z dniem 23 stycznia 2018 r.
3 Art. 4 uchylony przez art. 2 decyzji nr 1110/2020 z dnia 23 stycznia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2020.244.6) zmieniającej nin. decyzję z dniem 23 stycznia 2018 r.
4 Art. 5 uchylony przez art. 3 decyzji nr 2022/124 z dnia 25 stycznia 2022 r. (Dz.U.UE.L.2022.20.38) zmieniającej nin. decyzję z dniem 25 stycznia 2022 r.