KOMISJA EUROPEJSKA,uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/45/WE z dnia 6 maja 2009 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich(1), w szczególności jej art. 10,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dla zachowania przejrzystości dyrektywę Rady 98/18/WE z dnia 17 marca 1998 r. w sprawie reguł i norm bezpieczeństwa statków pasażerskich(2) oraz jej akty zmieniające ujednolicono i przekształcono dyrektywą 2009/45/WE.
(2) Do celów dyrektywy 2009/45/WE przyjmuje się międzynarodowe konwencje, w tym Międzynarodową konwencję o bezpieczeństwie życia na morzu (konwencja SOLAS) z 1974 r. i inne międzynarodowe kodeksy i rezolucje zawierające reguły i normy bezpieczeństwa statków pasażerskich, w brzmieniu obowiązującym w dniu przyjęcia wspomnianej dyrektywy.
(3) Od wprowadzenia ostatniej ważnej zmiany dyrektywy 98/18/WE dyrektywą Komisji 2003/75/WE(3) wprowadzono zmiany do właściwych instrumentów międzynarodowych, takich jak konwencje, protokoły, kodeksy i rezolucje Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO).
(4) W odpowiednich artykułach dyrektywy 2009/45/WE oraz w załącznikach do tej dyrektywy należy uwzględnić wspomniane nowe instrumenty międzynarodowe.
(5) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 2009/45/WE.
(6) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Bezpiecznych Mórz powołanego na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 2099/2002(4),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli dnia 1 czerwca 2010 r.
|
W imieniu Komisji |
|
José Manuel BARROSO |
|
Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 163 z 25.6.2009, s. 1.
(2) Dz.U. L 144 z 15.5.1998, s. 1.
(3) Dz.U. L 190 z 30.7.2003, s. 6.
(4) Dz.U. L 324 z 29.11.2002, s. 1.