Decyzja 2009/300/WE ustalająca zrewidowane ekologiczne kryteria przyznawania wspólnotowego oznakowania ekologicznego odbiornikom telewizyjnym

DECYZJA KOMISJI
z dnia 12 marca 2009 r.
ustalająca zrewidowane ekologiczne kryteria przyznawania wspólnotowego oznakowania ekologicznego odbiornikom telewizyjnym

(notyfikowana jako dokument nr C(2009) 1830)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2009/300/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 28 marca 2009 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1980/2000 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 lipca 2000 r. w sprawie zrewidowanego programu przyznawania wspólnotowego oznakowania ekologicznego 1 , w szczególności jego art. 6 ust. 1 akapit drugi,

po konsultacji z Komitetem Unii Europejskiej ds. Oznakowania Ekologicznego,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Na mocy rozporządzenia (WE) nr 1980/2000 wspólnotowe oznakowanie ekologiczne może być przyznawane produktom wykazującym cechy, dzięki którym wnoszą one znaczący wkład w poprawę istotnych aspektów środowiskowych.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 1980/2000 stanowi, że szczegółowe kryteria dotyczące oznakowania ekologicznego, opracowane na podstawie kryteriów sporządzonych przez Komitet Unii Europejskiej ds. Oznakowania Ekologicznego, należy ustalić dla poszczególnych grup produktów.

(3) Stanowi ono również, że przegląd kryteriów przyznawania oznakowania ekologicznego oraz związanych z nimi wymogów w zakresie oceny i weryfikacji ma nastąpić w odpowiednim czasie przed zakończeniem okresu obowiązywania kryteriów określonych dla danej grupy produktów.

(4) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1980/2000 przeprowadzono we właściwym czasie przegląd kryteriów ekologicznych oraz związanych z nimi wymogów dotyczących oceny i weryfikacji, ustanowionych w decyzji Komisji 2002/255/WE z dnia 25 marca 2002 r. ustanawiającej ekologiczne kryteria przyznawania wspólnotowego oznakowania ekologicznego odbiornikom telewizyjnym 2 .

(5) W świetle tego przeglądu, w celu uwzględnienia rozwoju naukowego oraz tendencji na rynku, należy ustanowić nowe kryteria ekologiczne.

(6) Ponadto należy zmodyfikować definicję grupy produktów zawartą w przedmiotowej decyzji w celu uwzględnienia nowych technologii.

(7) Dla zapewnienia jasności należy zatem zastąpić decyzję 2002/255/WE. Jako że okres obowiązywania kryteriów ekologicznych ustanowionych w przedmiotowej decyzji został przedłużony do dnia 31 października 2009 r., powinna ona zostać zastąpiona z dniem 1 listopada 2009 r.

(8) Kryteria ekologiczne oraz związane z nimi wymogi w zakresie oceny i weryfikacji powinny obowiązywać do dnia 31 października 2013 r.

(9) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu utworzonego na mocy art. 17 rozporządzenia (WE) nr 1980/2000,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Grupa produktów "odbiorniki telewizyjne" obejmuje:

"Sprzęt elektroniczny z zasilaniem sieciowym, którego głównym celem i funkcją jest odbiór, dekodowanie i wyświetlanie sygnałów przekazu telewizyjnego.".

Artykuł  2

Aby otrzymać wspólnotowe oznakowanie ekologiczne na mocy rozporządzenia (WE) nr 1980/2000, odbiornik telewizyjny musi należeć do grupy produktów "odbiorniki telewizyjne" i spełniać kryteria określone w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł  3 3

Kryteria ekologiczne dla grupy produktów "odbiorniki telewizyjne" oraz związane z nimi wymogi dotyczące oceny i weryfikacji obowiązują do dnia 31 grudnia 2020 r.

Artykuł  4

Do celów administracyjnych odbiornikom telewizyjnym przydziela się numer kodu "022".

Artykuł  5

Decyzja 2002/255/WE traci moc.

Artykuł  6

Niniejszą decyzję stosuje się od dnia 1 listopada 2009 r.

Artykuł  7

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 12 marca 2009 r.
W imieniu Komisji
Stavros DIMAS
Członek Komisji

ZAŁĄCZNIK  4  

RAMY

Cel kryteriów

Aby uzyskać oznakowanie ekologiczne, produkt musi spełniać kryteria określone w niniejszym załączniku, których celem jest promowanie:

zmniejszenia szkód w środowisku oraz zagrożeń związanych z wykorzystaniem energii (globalne ocieplenie, zakwaszenie, wyczerpywanie nieodnawialnych źródeł energii) poprzez zmniejszenie zużycia energii,
zmniejszenia szkód w środowisku związanych z wykorzystywaniem zasobów naturalnych,
zmniejszenia szkód w środowisku związanych z wykorzystaniem substancji niebezpiecznych, przez ograniczenie stosowania takich substancji.

Dodatkowo kryteria te zachęcają do stosowania najlepszych praktyk (optymalne użytkowanie z punktu widzenia ochrony środowiska) i zwiększają świadomość ekologiczną konsumentów.

Zaleca się właściwym organom, aby podczas oceniania wniosków i monitorowania zgodności z kryteriami wymienionymi w niniejszym załączniku wzięły pod uwagę wdrożenie uznanych systemów zarządzania środowiskowego, takich jak EMAS lub EN ISO 14001 (uwaga: wdrażanie takich systemów zarządzania nie jest wymagane).

Wymogi w zakresie oceny i weryfikacji

Szczegółowe wymogi w zakresie oceny i weryfikacji podane są w ramach każdego kryterium.

Jeżeli jest to możliwe, testy powinny przeprowadzać należycie akredytowane laboratoria lub laboratoria, które spełniają wymogi określone w normie EN ISO 17025 i które są kompetentne do przeprowadzania stosownych testów.

W stosownych przypadkach właściwe organy mogą wymagać odpowiedniej dokumentacji, a także mogą przeprowadzać niezależne testy weryfikacyjne.

Zaleca się właściwym organom, aby podczas oceniania wniosków i monitorowania zgodności z kryteriami wzięły pod uwagę wdrożenie uznanych systemów zarządzania środowiskowego, takich jak EMAS lub ISO 14001 (uwaga: wdrażanie takich systemów zarządzania nie jest wymagane).

KRYTERIA

1.
Oszczędność energii
a)
Stan biernej gotowości
(i)
zużycie energii przez odbiornik telewizyjny w stanie biernej gotowości wynosi ≤ 0,30 W, chyba że spełniono warunek zawarty w ppkt (ii);
(ii)
w przypadku odbiorników telewizyjnych z łatwo zauważalnym wyłącznikiem sprzętowym, gdzie przy ustawieniu wyłącznika w położeniu wyłączenia zużycie energii przez odbiornik telewizyjny wynosi < 0,01 W, zużycie energii w stanie biernej gotowości wynosi ≤ 0,50 W.
b)
Maksymalne zużycie energii

Zużycie energii przez odbiorniki telewizyjne w stanie włączonym wynosi ≤ 100 W.

c)
Energooszczędność

Odbiornik telewizyjny musi spełniać warunki dotyczące współczynnika efektywności energetycznej, określone w załączniku I do rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 1062/2010 5  dla klasy efektywności energetycznej określonej w niżej opisany sposób lub bardziej efektywnej klasy efektywności energetycznej:

(i)
klasa efektywności energetycznej A dla urządzeń o widzialnej przekątnej ekranu ≤ 90 cm (lub 35,4 cala);
(ii)
klasa efektywności energetycznej A+ (A dla UHD) dla urządzeń o widzialnej przekątnej ekranu > 90 cm (lub 35,4 cala) i < 120 cm (47,2 cala);
(iii)
klasa efektywności energetycznej A++ (A+ dla UHD) dla urządzeń o widzialnej przekątnej ekranu ≥ 120 cm (47,2 cala).

W tym punkcie "UHD" oznacza znormalizowaną 6  Ultra High Definition z dwiema rozdzielczościami: 3 840 × 2 160 pikseli (UHD-4K) lub 7 680 × 4 320 pikseli (UHD-8K).

Ocena i weryfikacja (lit. a)-c)): Wnioskodawca przedkłada sprawozdanie z badań danego modelu telewizora obejmujące badanie przeprowadzone zgodnie z normą EN 50564 potwierdzające spełnienie warunków określonych w lit. a) oraz z badań przeprowadzonych z zastosowaniem procedur i metod pomiaru, o których mowa w ust. 1 i 2 załącznika VII do rozporządzenia delegowanego (UE) nr 1062/2010 potwierdzające spełnienie warunków określonych w lit. b) i c). W sprawozdaniu należy ponadto podać klasę efektywności energetycznej i widzialną przekątną ekranu.

Aby spełnić warunek określony w lit. a) ppkt (ii), wnioskodawca deklaruje, że odbiornik telewizyjny spełnia wymóg oraz przedstawia dowód fotograficzny na istnienie wyłącznika.

2.
Zawartość rtęci w lampach fluorescencyjnych

Całkowita zawartość rtęci (Hg) we wszystkich lampach nie jest większa niż 75 mg na ekran dla ekranów o widzialnej przekątnej ekranu równej 40 cali lub mniejszej (101 cm).

Całkowita zawartość rtęci (Hg) we wszystkich lampach nie jest większa niż 99 mg na ekran dla ekranów o widzialnej przekątnej ekranu większej od 40 cali (101 cm).

Ocena i weryfikacja: wnioskodawca przedkłada podpisaną deklarację stwierdzającą, że odbiornik telewizyjny spełnia powyższe wymogi. Deklaracja zawiera dokumentację dotyczącą liczby lamp oraz całkowitej zawartości rtęci w lampach otrzymaną od dostawców.

3.
Gwarancja żywotności

Producent oferuje gwarancję handlową zapewniającą, że odbiornik telewizyjny będzie funkcjonował przez przynajmniej dwa lata. Gwarancja taka jest ważna od daty dostawy do klienta.

Dostępność kompatybilnych elektronicznych części zamiennych gwarantowana jest przez siedem lat od czasu zakończenia produkcji.

Ocena i weryfikacja: Wnioskodawca deklaruje zgodność produktu z tymi wymogami.

4.
Łatwość demontażu

Producent wykazuje, że odbiornik telewizyjny może zostać z łatwością zdemontowany przez osoby zawodowo zajmujące się recyklingiem z wykorzystaniem dostępnych im zwykle narzędzi, w celu:

naprawy i wymiany zużytych części,
wymiany starszych lub przestarzałych części na nowe,
rozdzielenia części i materiałów z przeznaczeniem do recyklingu.

W celu ułatwienia demontażu:

elementy mocujące w odbiorniku pozwalają na demontaż (np. śrubki, zatrzaski), w szczególności w odniesieniu do części zawierających substancje niebezpieczne,
części plastikowe wykonane są z jednego polimeru lub polimerów kompatybilnych do celów recyklingu oraz posiadają stosowne oznaczenie ISO11469, jeżeli ich masa przekracza 25 g,
nie stosuje się wstawek metalowych niemożliwych do oddzielenia,
dane dotyczące charakteru i ilości substancji niebezpiecznych w odbiornikach telewizyjnych są zbierane zgodnie z dyrektywą Rady 2006/121/WE 7  oraz Globalnie Zharmonizowanym Systemem Klasyfikacji i Oznakowania Chemikaliów.

Ocena i weryfikacja: Wraz z wnioskiem przedstawia się sprawozdanie z przeprowadzonych testów, w którym opisano demontaż odbiornika telewizyjnego. Zawiera ono rysunek katalogowy tzw. "eksplodujący" odbiornika telewizyjnego z opisem głównych elementów oraz z oznaczeniem wszelkich substancji niebezpiecznych w elementach. Sprawozdanie może mieć formę pisemną lub audiowizualną. Informacje dotyczące substancji niebezpiecznych przedkłada się właściwemu organowi przyznającemu oznakowanie ekologiczne w formie wykazu materiałów określającego rodzaj materiału, stosowaną ilość i położenie.

5.
Metale ciężkie i środki przeciwpalne
a)
Kadm, ołów, rtęć, sześciowartościowy chrom lub środki przeciwpalne, tj. polibromowy difenyl (PBB) lub polibromowy eter fenylowy (PBDE), wymienione w art. 4 ust. 1 dyrektywy 2002/95/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 8  nie są wykorzystywane w odbiornikach telewizyjnych, chyba że zastosowania tych substancji są wymienione w załączniku do tej dyrektywy jako zastosowania wyłączone z wymogów jej art. 4 ust. 1 lub ich maksymalny poziom stężenia jest równy lub mniejszy od progu określonego w tym załączniku. Maksymalny poziom stężenia PBB i PBDE określono w załączniku na < 0,1 %.
b)
Części plastikowe nie zawierają substancji przeciwpalnych ani preparatów zawierających substancje, którym w momencie składania wniosku przypisywane są lub mogą być przypisane którekolwiek z następujących określeń ryzyka lub ich kombinacje:
R40 (możliwe ryzyko raka),
R45 (może powodować raka),
R46 (może powodować dziedziczne uszkodzenia genetyczne),
R50 (bardzo toksyczny dla organizmów wodnych),
R51 (toksyczny dla organizmów wodnych),
R52 (szkodliwy dla organizmów wodnych),
R53 (może powodować długotrwałe niekorzystne skutki dla środowiska wodnego),
R60 (może upośledzać płodność),
R61 (może działać szkodliwie na dziecko w łonie matki),
R62 (możliwe ryzyko upośledzenia płodności),
R63 (możliwe ryzyko szkodliwego działania na dziecko w łonie matki),

zgodnie z definicją w dyrektywie 2006/121/WE. Wymóg ten nie ma zastosowania do reaktywnych środków przeciwpalnych tj. takich, które wskutek użycia zmieniają właściwości (czyli nie są zawarte w produkcie końcowym w stężeniu > 0,1 %) w taki sposób, że powyższe określenia ryzyka nie mają zastosowania.

Ocena i weryfikacja: Właściwemu organowi przyznającemu oznakowanie ekologiczne przedstawia się podpisane przez producenta odbiornika telewizyjnego świadectwo potwierdzające spełnienie wymogów. Właściwemu organowi przyznającemu oznakowanie ekologiczne przedstawia się również deklarację zgodności podpisaną przez dostawców plastiku i środków przeciwpalnych, jak również kopie arkuszy istotnych danych dotyczących bezpieczeństwa dla materiałów i substancji. Zastosowanie wszelkich środków przeciwpalnych jest wyraźnie zaznaczone.

6.
Instrukcje dla użytkownika

Odbiornik telewizyjny sprzedawany jest z odpowiednimi informacjami dla użytkownika, określającymi jego właściwe użytkowanie z punktu widzenia ochrony środowiska. Informacje te znajdują się w jednym, łatwym do znalezienia miejscu w instrukcji dla użytkownika oraz na stronie internetowej producenta. Informacje te obejmują zwłaszcza:

a)
zużycie energii przez odbiornik telewizyjny w poszczególnych stanach: włączonym, wyłączonym i w stanie gotowości, w tym informację na temat możliwych oszczędności energii w każdym z tych stanów;
b)
średnie roczne zużycie energii przez odbiornik telewizyjny wyrażone w kWh, obliczone na podstawie zużycia w stanie włączonym przez 4 h dziennie, 365 dni w roku;
c)
informację, energooszczędność pozwala na ograniczenie zużycie energii i pozwala na uzyskanie oszczędności w związku z niższymi rachunkami za energię elektryczną;
d)
następujące wskazówki dotyczące ograniczenia zużycia energii, kiedy odbiornik nie jest używany:
odłączenie odbiornika telewizyjnego od zasilania zredukuje zużycie energii do zera w przypadku wszystkich odbiorników; jest to zalecane, gdy odbiornik nie jest używany przez dłuższy czas, np. podczas wakacji,
użycie wyłącznika sprzętowego ograniczy zużycie energii do poziomu bliskiego zeru (jeżeli wyłącznik jest zainstalowany),
przełączenie w stan gotowości ograniczy zużycie energii, jednak odbiornik będzie nadal pobierał energię,
zmniejszenie jasności ekranu pozwoli na zmniejszenie zużycia energii;
e)
położenie wyłącznika sprzętowego (jeżeli jest on zainstalowany);
f)
informacje dotyczące podmiotów posiadających kwalifikacje do naprawy odbiorników, z podaniem danych teleadresowych w stosownych przypadkach;
g)
instrukcje właściwego usunięcia odbiornika po zakończeniu eksploatacji w punktach zbierania odpadów lub poprzez stosowne programy odbierania sprzętu przez sprzedawców, zgodne z dyrektywą 2002/69/WE Parlamentu Europejskiego i Rady 9 ;
h)
informacje o przyznaniu produktowi oznakowania ekologicznego UE, z krótkim wyjaśnieniem znaczenia tego faktu wraz ze wskazaniem, że więcej informacji na temat oznakowania ekologicznego można znaleźć na stronie internetowej http://www.ecolabel.eu.

Ocena i weryfikacja: Wnioskodawca deklaruje zgodność produktu z tymi wymogami i dostarcza właściwemu organowi oceniającemu wniosek kopię instrukcji obsługi.

7.
Informacje na oznakowaniu ekologicznym

Pole 2 oznakowania ekologicznego zawiera następujący tekst:

wysoka energooszczędność,
ograniczenie emisji CO2,
zaprojektowany w sposób ułatwiający naprawę i recykling.

Ocena i weryfikacja: Wnioskodawca deklaruje zgodność produktu z tym wymogiem i dostarcza właściwemu organowi przyznającemu oznakowanie ekologiczne kopię oznakowania ekologicznego umieszczonego na opakowaniu i/lub produkcie, i/lub dołączonej dokumentacji.

1 Dz.U. L 237 z 21.9.2000, s. 1.
2 Dz.U. L 87 z 4.4.2002, s. 53.
3 Art. 3:

- zmieniony przez art. 3 decyzji nr 2013/295/UE z dnia 17 czerwca 2013 r. (Dz.U.UE.L.13.167.57) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 3 decyzji nr 2014/336/UE z dnia 5 czerwca 2014 r. (Dz.U.UE.L.2014.168.112) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (UE) 2015/2056 z dnia 13 listopada 2015 r. (Dz.U.UE.L.2015.300.41) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji z dnia 14 listopada 2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.308.59) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (UE) 2018/59 z dnia 11 stycznia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.10.17) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

- zmieniony przez art. 1 decyzji nr (UE) 2019/1134 z dnia 1 lipca 2019 r. (Dz.U.UE.L.2019.179.25) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.

4 Załącznik zmieniony przez art. 2 decyzji nr (UE) 2018/59 z dnia 11 stycznia 2018 r. (Dz.U.UE.L.2018.10.17) zmieniającej nin. decyzję z dniem notyfikacji.
5 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 1062/2010 z dnia 28 września 2010 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2010/30/UE w odniesieniu do etykiet efektywności energetycznej dla telewizorów (Dz.U. L 314 z 30.11.2010, s. 64).
6 Zalecenie Międzynarodowego Związku Telekomunikacyjnego (ITU-R) BT.2020.
7 Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 795. Sprostowanie w Dz.U. L 136 z 29.5.2007, s. 281.
8 Dz.U. L 37 z 13.2.2003, s. 19.
9 Dz.U. L 37 z 13.2.2003, s. 24.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2009.82.3

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2009/300/WE ustalająca zrewidowane ekologiczne kryteria przyznawania wspólnotowego oznakowania ekologicznego odbiornikom telewizyjnym
Data aktu: 12/03/2009
Data ogłoszenia: 28/03/2009
Data wejścia w życie: 28/03/2009, 01/11/2009