uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1782/2003 z dnia 29 września 2003 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników oraz zmieniające rozporządzenia (EWG) nr 2019/93, (WE) nr 1452/2001, (WE) nr 1453/2001, (WE) nr 1454/2001, (WE) nr 1868/94, (WE) nr 1251/1999, (WE) nr 1254/1999, (WE) nr 1673/2000, (EWG) nr 2358/71 i (WE) nr 2529/2001(1), w szczególności jego art. 71 ust. 2 akapit drugi,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku")(2), w szczególności jego art. 90 i art. 194 lit. a) w powiązaniu z art. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Rozporządzenie Rady (WE) nr 1786/2003 z dnia 29 września 2003 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego(3) należy uchylić z dniem 1 kwietnia 2008 r. na mocy art. 201 ust.1 lit. b) rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.
(2) Artykuł 86 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 przewiduje przyznawanie pomocy z tytułu przetwórstwa produktów sektora suszu paszowego przedsiębiorstwom zajmującym się przetwórstwem produktów tego sektora. Warunki i obowiązki, jakie przedsiębiorstwa te powinny spełniać, są określone w rozporządzeniu (WE) nr 1786/2003 oraz w przepisach wykonawczych do tego rozporządzenia zawartych w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 382/2005(4).
(3) W szczególności art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003 ustanawia między innymi obowiązek prowadzenia ewidencji towarowej przez przedsiębiorstwa przetwórcze. W art. 12 tego rozporządzenia określono informacje, które należy zawrzeć w umowach przewidzianych w art. 86 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1234/2007, zaś art. 13 rozporządzenia (WE) nr 1786/2003 stanowi, że państwa członkowskie są zobowiązane do wprowadzenia systemu inspekcji.
(4) Wymienione warunki i obowiązki nie zostały zawarte w rozporządzeniu (WE) nr 1234/2007.
(5) W celu umożliwienia prawidłowego funkcjonowania sektora suszu paszowego oraz w celu zapewnienia przejrzystości i racjonalizacji omawiane warunki i obowiązki należy ustanowić w rozporządzeniu (WE) nr 382/2005.
(6) W celu zakwalifikowania się do otrzymania pomocy w niektórych przypadkach wymagane jest zawarcie umowy między producentami a przedsiębiorstwami przetwórczymi. W celu wspierania przejrzystości łańcucha produkcyjnego oraz w celu ułatwienia zasadniczych kontroli podawanie niektórych danych szczegółowych w umowach powinno być obowiązkowe.
(7) W celu uzyskania pomocy przetwórcy powinni zatem zostać zobowiązani do prowadzenia ewidencji towarowej zawierającej niezbędne informacje celem zweryfikowania prawa do otrzymania pomocy oraz do dostarczania wszelkich innych potrzebnych dokumentów.
(8) W przypadku braku umowy między producentami a przedsiębiorstwami przetwórczymi te ostatnie powinny zostać zobowiązane do przedstawienia innych informacji umożliwiających zweryfikowanie prawa do otrzymania pomocy.
(9) Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 382/2005.
(10) Zgodnie z art. 33 ust. 2 lit. e) rozporządzenia (WE) nr 382/2005 państwa członkowskie powinny przekazywać Komisji między innymi informacje na temat ewolucji powierzchni przeznaczonych pod uprawę roślin motylkowych i innych zielonych roślin pastewnych. W celu uściślenia tego przepisu należy określić, że odnośne powierzchnie to powierzchnie, z których produkcja w poprzednim roku gospodarczym została przetworzona w związku z otrzymaniem pomocy, o której mowa w art. 88 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.
(11) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 14 marca 2008 r.
| W imieniu Komisji | |
| Mariann FISCHER BOEL | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, s. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 146/2008 (Dz.U. L 46 z 21.2.2008, s. 1).
(2) Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.
(3) Dz.U. L 270 z 21.10.2003, s. 114. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 456/2006 (Dz.U. L 82 z 21.3.2006, s. 1).
(4) Dz.U. L 61 z 8.3.2005, s. 4. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1388/2007 (Dz.U. L 310 z 28.11.2007, s. 3).
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2008.73.6 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 232/2008 zmieniające rozporządzenie (WE) nr 382/2005 ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1786/2003 w sprawie wspólnej organizacji rynku suszu paszowego |
| Data aktu: | 14/03/2008 |
| Data ogłoszenia: | 15/03/2008 |
| Data wejścia w życie: | 01/04/2008, 18/03/2008 |