(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej L 186 z dnia 15 lipca 2008 r.)
(Dz.U.UE L z dnia 23 lipca 2008 r.)
Strona 40, dodaje się załącznik w brzmieniu:
"ZAŁĄCZNIK
Pozycja budżetowa 6701
| Państwo członkowskie | Środek | Rok budżetowy | Przyczyna korekty | Rodzaj | % | Waluta | Kwota | Wcześniej dokonane odliczenia | Skutki finansowe |
| DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2003 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -867.397,00 | 0,00 | -867.397,00 |
| DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2004 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -922.307,00 | 0,00 | -922.307,00 |
| DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2005 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -182.680,00 | 0,00 | -182.680,00 |
| DE | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji | 2005 | Duża liczba błędów administracyjnych i formalnych | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -999.506,00 | 0,00 | -999.506,00 |
| Ogółem DE | - 2.971.890,00 | 0,00 | - 2.971.890,00 | ||||||
| ES | Premie za zwierzęta i rośliny uprawne | Zwrot w wyniku częściowego unieważnienia decyzji Komisji 2004/457/WE na mocy wyroku Trybunału Sprawiedliwości w sprawie T-266/04 | 823.834,00 | 0,00 | 823.834,00 | ||||
| ES | Premie mleczne | 2004 | Przekroczenie pułapu ilościowego | jednorazowa | EUR | -52.361,34 | 0,00 | -52.361,34 | |
| ES | Owoce i warzywa - orzechy | 2005 | Opóźnione płatności dla beneficjentów systemów pomocy | jednorazowa | EUR | -14.397.498,21 | 0,00 | -14.397.498,21 | |
| ES | Owoce i warzywa - orzechy | 2006 | Opóźnione płatności dla beneficjentów systemów pomocy | jednorazowa | EUR | -1.009.945,97 | 0,00 | -1.009.945,97 | |
| ES | Owoce i warzywa - wycofania | 2004 | Nieprzestrzeganie warunków ochrony środowiska naturalnego | jednorazowa | EUR | -634.839,09 | 0,00 | -634.839,09 | |
| ES | Owoce i warzywa - wycofania | 2005 | Nieprzestrzeganie warunków ochrony środowiska naturalnego | jednorazowa | EUR | -410.503,12 | 0,00 | -410.503,12 | |
| ES | Owoce i warzywa - wycofania | 2006 | Nieprzestrzeganie warunków ochrony środowiska naturalnego | jednorazowa | EUR | -546.120,92 | 0,00 | -546.120,92 | |
| ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2003 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -373.751,67 | 0,00 | -373.751,67 |
| ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2004 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | - 361.340,41 | 0,00 | -361.340,41 |
| ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2005 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -354.082,79 | 0,00 | -354.082,79 |
| ES | Premie za mięso - premia wołowa | 2006 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -150,72 | 0,00 | -150,72 |
| Ogółem ES | -17.316.760,25 | 0,00 | - 17.316.760,25 | ||||||
| FR | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2003 | Niezgodność z procesem produkcji | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | - 1.069.944,66 | 0,00 | - 1.069.944,66 |
| FR | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2004 | Niezgodność z procesem produkcji | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -1.988.080,56 | 0,00 | -1.988.080,56 |
| FR | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2005 | Niezgodność z procesem produkcji | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -490.222,38 | 0,00 | -490.222,38 |
| FR | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące (środki obszarowe) | 2003 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - sprawozdania z kontroli niewystarczające w odniesieniu do dobrych praktyk rolniczych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | - 3.242.982,00 | 0,00 | - 3.242.982,00 |
| FR | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące (środki obszarowe) | 2004 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - sprawozdania z kontroli niewystarczające w odniesieniu do dobrych praktyk rolniczych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -432.112,00 | 0,00 | -432.112,00 |
| FR | Rozwój obszarów wiejskich - S. Gwarancji - Środki towarzyszące (środki obszarowe) | 2005 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - sprawozdania z kontroli niewystarczające w odniesieniu do dobrych praktyk rolniczych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -68.795,00 | 0,00 | -68.795,00 |
| Ogółem FR | -7.292.136,60 | 0,00 | -7.292.136,60 | ||||||
| GB | Rośliny uprawne | 2004 | Niewłaściwa organizacja czasowa pokontrolnych szybkich wizyt terenowych, niedokładne określenie obszaru kwalifikującego się do płatności obszarowych | ryczałtowa | 5,00 % | GBP | -39.302.426,21 | 0,00 | -39.302.426,21 |
| GB | Rośliny uprawne | 2005 | Niewłaściwa organizacja czasowa pokontrolnych szybkich wizyt terenowych, niedokładne określenie obszaru kwalifikującego się do płatności obszarowych | ryczałtowa | 5,00 % | GBP | -15.577.901,94 | 0,00 | -15.577.901,94 |
| GB | Premie za mięso - premia wołowa | 2003 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | - 5.924,49 | 0,00 | - 5.924,49 | |
| GB | Premie za mięso - premia wołowa | 2004 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | -24.360,32 | 0,00 | -24.360,32 | |
| GB | Premie za mięso - premia za owce | 2003 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | -14.109,69 | 0,00 | -14.109,69 | |
| GB | Premie za mięso - premia za owce | 2004 | Włączenie terenów wspólnych do obliczeń obszaru uprawy paszowej w ramach programów pomocowych na zwierzęta | jednorazowa | GBP | -13.785,20 | 0,00 | -13.785,20 | |
| Ogółem GB | - 54.938.507,85 | 0,00 | - 54.938.507,85 | ||||||
| GR | Orzechy | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | - 71.794,60 | 0,00 | - 71.794,60 |
| GR | Dopłaty bezpośrednie | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -2.833.706,98 | 0,00 | -2.833.706,98 |
| GR | Dopłaty bezpośrednie | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 15,00 % | EUR | -32.073.291,47 | 0,00 | -32.073.291,47 |
| GR | Dopłaty bezpośrednie | 2005 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -28.846.753,54 | 0,00 | -28.846.753,54 |
| GR | Orzechy | 2006 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -86.496,35 | 0,00 | -86.496,35 |
| GR | Dopłaty bezpośrednie | 2006 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 10,00% | EUR | -34.745.488,98 | 0,00 | - 34.745.488,98 |
| GR | Dopłaty bezpośrednie | 2006 | Niepełne funkcjonowanie LPIS-GIS, niedostateczne kontrole na miejscu | ryczałtowa | 15,00 % | EUR | -29.056.988,80 | 0,00 | -29.056.988,80 |
| Ogółem GR | -127.714.520,73 | 0,00 | - 127.714.520,73 | ||||||
| IT | Rośliny uprawne | 2004 | Uchybienia w procedurze kontrolnej opartej na obrazach z wcześniejszych lat | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -27.847.155,97 | 0,00 | -27.847.155,97 |
| IT | Rośliny uprawne | 2004 | Problemy w interpretacji ortoobrazów | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -27.434.620,36 | 0,00 | -27.434.620,36 |
| IT | Rośliny uprawne | 2005 | Uchybienia w procedurze kontrolnej opartej na obrazach z wcześniejszych lat | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -21.206.744,69 | 0,00 | -21.206.744,69 |
| IT | Rośliny uprawne | 2005 | Problemy w interpretacji ortoobrazów | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -33.645.298,99 | 0,00 | -33.645.298,99 |
| IT | Pomoc obszarowa | 2006 | Uchybienia w procedurze kontrolnej opartej na obrazach z wcześniejszych lat | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -7.433.776,26 | 0,00 | -7.433.776,26 |
| IT | Pomoc obszarowa | 2006 | Problemy w interpretacji ortoobrazów | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -27.590.205,43 | 0,00 | -27.590.205,43 |
| IT | Refundacje wywozowe | 2001 | Niewłaściwa realizacja kontroli kluczowych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -67.271,33 | 0,00 | -67271,33 |
| IT | Refundacje wywozowe | 2002 | Niewłaściwa realizacja kontroli kluczowych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -361.362,50 | 0,00 | -361.362,50 |
| IT | Refundacje wywozowe | 2003 | Niewłaściwa realizacja kontroli kluczowych | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -79.763,99 | 0,00 | -79.763,99 |
| IT | Owoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych | 2004 | Częściowe przeprowadzenie lub brak przeprowadzenia kontroli kluczowych, udowodnione nadużycia w sektorze przetwórstwa owoców cytrusowych | ryczałtowa | 25,00% | EUR | -14.993.038,39 | 0,00 | -14.993.038,39 |
| IT | Owoce i warzywa - przetwórstwo owoców cytrusowych | 2005 | Częściowe przeprowadzenie lub brak przeprowadzenia kontroli kluczowych, udowodnione nadużycia w sektorze przetwórstwa owoców cytrusowych | ryczałtowa | 25,00% | EUR | -355.653,75 | 0,00 | -355.653,75 |
| IT | Owoce i warzywa - fundusze operacyjne | 2005 | Niekwalifikujące się wydatki w jednym programie operacyjnym | jednorazowa | EUR | -13.200,00 | 0,00 | -13.200,00 | |
| IT | Kwota mleczna | 2003 | Niewłaściwe kontrole w zakresie dostaw i sprzedaży bezpośredniej | ryczałtowa | 2,00 % | EUR | -5.001.671,00 | 0,00 | -5.001.671,00 |
| IT | Kwota mleczna | 2003 | Niewłaściwe kontrole w zakresie dostaw i sprzedaży bezpośredniej | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -8.675.150,00 | 0,00 | -8.675.150,00 |
| Ogółem IT | -174.704.912,66 | 0,00 | -174.704.912,66 | ||||||
| NL | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2003 | Uchybienia w procedurze kontrolnej - niewystarczająca częstotliwość kontroli; nieobiektywna procedura pobierania próbek | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -3.451.612,54 | 0,00 | -3.451.612,54 |
| NL | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2004 | Uchybienia w procedurze kontrolnej - niewystarczająca częstotliwość lub zakres kontroli; nieobiektywna procedura pobierania próbek | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -3.672.868,18 | 0,00 | -3.672.868,18 |
| NL | Mleko w proszku do produkcji kazeiny | 2005 | Uchybienia w procedurze kontrolnej - niewystarczająca częstotliwość lub zakres kontroli; nieobiektywna procedura pobierania próbek | ryczałtowa | 5,00 % | EUR | -192.151,14 | 0,00 | -192.151,14 |
| Ogółem NL | - 7.316.631,86 | 0,00 | - 7.316.631,86 | ||||||
| PL | Pomoc obszarowa | 2005 | Uchybienia w kontrolach kluczowych - niedostateczna lub niewłaściwa jakość kontroli | ryczałtowa | 5,00 % | PLN | -10.950.597,00 | 0,00 | -10.950.597,00 |
| Ogółem PL | -10.950.597,00 | 0,00 | - 10.950.597,00 | ||||||
| SE | Premie za mięso - premia za owce | 2003 | Wypłata pomocy rolnikom z uprawnieniem do mniej niż 10 premii | jednorazowa | SEK | -251.958,00 | 0,00 | -251.958,00 | |
| SE | Premie za mięso - premia za owce | 2003 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -813.863,38 | 0,00 | -813.863,38 |
| SE | Premie za mięso - premia za owce | 2004 | Wypłata pomocy rolnikom z uprawnieniem do mniej niż 10 premii | jednorazowa | SEK | -491.987,00 | 0,00 | -491.987,00 | |
| SE | Premie za mięso - premia za owce | 2004 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -791.216,00 | 0,00 | -791.216,00 |
| SE | Premie za mięso - premia za owce | 2005 | Wypłata pomocy rolnikom z uprawnieniem do mniej niż 10 premii | jednorazowa | SEK | -661.305,00 | 0,00 | -661.305,00 | |
| SE | Premie za mięso - premia za owce | 2005 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -788.339,00 | 0,00 | -788.339,00 |
| SE | Premie za mięso - premia za owce | 2006 | Uchybienia w kontrolach na miejscu | ryczałtowa | 2,00 % | SEK | -454,86 | 0,00 | -454,86 |
| Ogółem SE | - 3.799.123,24 | 0,00 | - 3.799.123,24" | ||||||
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2008.194.37 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie do decyzji Komisji 2008/582/WE z dnia 8 lipca 2008 r. wyłączającej z finansowania wspólnotowego niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie w ramach Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) oraz Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) |
| Data aktu: | 23/07/2008 |
| Data ogłoszenia: | 23/07/2008 |
| Data wejścia w życie: | 08/07/2008 |