Rozporządzenie 968/2007 w odniesieniu do wkładu Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1493/1999 na rok winiarski 2007/2008

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 968/2007
z dnia 17 sierpnia 2007 r.
w odniesieniu do wkładu Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1493/1999 na rok winiarski 2007/2008

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1493/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wspólnej organizacji rynku wina(1), w szczególności jego art. 80 lit. b),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Artykuł 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 stanowi, że w regionach klasyfikowanych jako regiony objęte celem 1 zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 1260/1999 z dnia 21 czerwca 1999 r. określającym ogólne przepisy dotyczące funduszy strukturalnych(2) wkład Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia nie może przekroczyć 75 % tych kosztów.

(2) Rozporządzenie (WE) nr 1260/1999 zostało uchylone, ze skutkiem od dnia 1 stycznia 2007 r., rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083/2006(3) ustanawiającym przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności. Zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1260/1999 regionami objętymi celem 1 były regiony określone na poziomie II Nomenklatury Jednostek Terytorialnych do celów Statystycznych (NUTS), których PKB na mieszkańca, mierzony parytetem siły nabywczej, był niższy od 75 % średniej wspólnotowej. Zgodnie z art. 5 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1083/2006 regiony te kwalifikują się do finansowania w ramach celu Konwergencja.

(3) Niektóre regiony objęte celem 1 nie są objęte celem Konwergencji. W przeciwieństwie do tego, terytorium Bułgarii i Rumunii jest objęte celem Konwergencji, lecz nie jest objęte celem 1.

(4) Sytuacja ta powoduje określone problemy praktyczne przy realizacji planów restrukturyzacji i przekształcania, które należy przygotować i zatwierdzić dla roku winiarskiego 2007/2008, ponieważ w obecnym sformułowaniu art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 nie przewiduje większego finansowania dla regionów objętych celem 1, gdyż regiony takie już nie istnieją, ani dla regionów konwergencji, gdyż regiony takie nie są objęte zakresem wspomnianego przepisu. Należy jednak dążyć do zapewnienia wyższej stawki pomocy dla słabiej rozwiniętych regionów.

(5) Stosowane obecnie ustalenia tymczasowe, przewidziane w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 225/2007(4), są rozwiązaniem dotyczącym wyłącznie roku winiarskiego 2006/2007. W związku z tym w oczekiwaniu na reformę wspólnej organizacji rynku wina należy przewidzieć możliwość przyznania dla regionów konwergencji, w odniesieniu do roku winiarskiego 2007/2008, wyższej stawki pomocy przewidzianej w art. 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999.

(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wina,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Artykuł 13 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1493/1999 stosuje się w odniesieniu do roku winiarskiego 2007/2008 i w odniesieniu do regionów, które są sklasyfikowane jako regiony konwergencji zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1083/2006, z wyłączeniem regionów, o których mowa w art. 8 ust. 1 i 2 tego rozporządzenia.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 sierpnia 2007 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 179 z 14.7.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1791/2006 (Dz.U. L 363 z 20.12.2006, str. 1).

(2) Dz.U. L 161 z 26.6.1999, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1198/2006 (Dz.U. L 223 z 15.8.2006, str. 1).

(3) Dz.U. L 210 z 31.7.2006, str. 25. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1989/2006 (Dz.U. L 411 z 30.12.2006, str. 6).

(4) Dz.U. L 64 z 2.3.2007, str. 25.

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2007.215.4

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie 968/2007 w odniesieniu do wkładu Wspólnoty w koszty restrukturyzacji i przekształcenia przewidzianego w rozporządzeniu Rady (WE) nr 1493/1999 na rok winiarski 2007/2008
Data aktu: 17/08/2007
Data ogłoszenia: 18/08/2007
Data wejścia w życie: 21/08/2007, 01/08/2007