Decyzja 2007/262/WE w sprawie przyjęcia regulaminu wewnętrznego Rady Stowarzyszenia

DECYZJA NR 1/2007 RADY STOWARZYSZENIA UE-ALGERIA
z dnia 24 kwietnia 2007 r.
w sprawie przyjęcia regulaminu wewnętrznego Rady Stowarzyszenia

(2007/262/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 28 kwietnia 2007 r.)

RADA STOWARZYSZENIA UE-ALGERIA,

uwzględniając Układ eurośródziemnomorski ustanawiający stowarzyszenie między Wspólnotą Europejską i jej państwami członkowskimi, z jednej strony, a Algierską Republiką Ludowo- Demokratyczną, z drugiej strony, w szczególności jego art. 92-100,

uwzględniając, że wspomniany układ wszedł w życie w dniu 1 września 2005 r.

STANOWI, CO NASTĘPUJE:

Artykuł  1

Przewodniczący

Radzie Stowarzyszenia przewodniczy rotacyjnie przez okres dwunastu miesięcy przedstawiciel Prezydencji Rady Unii Europejskiej w imieniu Wspólnoty Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawiciel rządu Algierskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej.

Pierwsza kadencja przewodniczącego rozpoczęła się w dniu pierwszego posiedzenia Rady Stowarzyszenia i upłynęła w dniu 31 grudnia 2006 r.

Artykuł  2

Posiedzenia

Rada Stowarzyszenia zbiera się regularnie raz do roku na poziomie ministerialnym. Jeżeli strony wyrażą na to zgodę, możliwe jest zwoływanie nadzwyczajnych posiedzeń Rady Stowarzyszenia, na wniosek jednej ze stron.

O ile strony nie uzgodnią inaczej, posiedzenia Rady Stowarzyszenia odbywają się w zwykłym miejscu posiedzeń Rady Unii Europejskiej w terminie uzgodnionym przez strony.

Posiedzenia Rady Stowarzyszenia zwołuje sekretarz Rady Stowarzyszenia w porozumieniu z Przewodniczącym.

Artykuł  3

Pełnomocnictwo

Członkowie Rady Stowarzyszenia, którzy nie mogą uczestniczyć w posiedzeniu, mogą być reprezentowani przez pełnomocnika. Jeżeli członek Rady Stowarzyszenia chce być reprezentowany przez pełnomocnika, musi przekazać przewodniczącemu imię i nazwisko pełnomocnika przed posiedzeniem.

Pełnomocnik członka Rady Stowarzyszenia korzysta z jego wszelkich praw.

Artykuł  4

Delegacje

Członkom Rady Stowarzyszenia mogą towarzyszyć urzędnicy. Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

W przypadku poruszania kwestii dotyczących Europejskiego Banku Inwestycyjnego w posiedzeniach Rady Stowarzyszenia uczestniczy przedstawiciel banku w roli obserwatora.

Rada Stowarzyszenia może na podstawie umowy pomiędzy stronami zaprosić do uczestnictwa w posiedzeniach osoby niebędące jej członkami celem uzyskania od nich informacji w określonych sprawach.

Artykuł  5

Sekretariat

Urzędnik Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej oraz urzędnik Ambasady Algierskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej w Brukseli sprawują wspólnie funkcję sekretarzy Rady Stowarzyszenia.

Artykuł  6

Korespondencja

Korespondencja skierowana do Rady Stowarzyszenia jest przesyłana do przewodniczącego Rady Stowarzyszenia na adres Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej.

Obydwaj sekretarze zapewniają przekazanie korespondencji przewodniczącemu Rady Stowarzyszenia oraz, w stosownych przypadkach, rozesłanie jej do innych członków Rady Stowarzyszenia. Rozsyłana korespondencja jest kierowana do Sekretariatu Generalnego Komisji, stałych przedstawicielstw państw członkowskich oraz do Ambasady Algierskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej w Brukseli.

Komunikaty przewodniczącego Rady Stowarzyszenia są przekazywane adresatom za pośrednictwem dwóch sekretarzy, a w stosownych przypadkach - przesyłane do innych członków Rady Stowarzyszenia na adresy wskazane w akapicie drugim.

Artykuł  7

Jawność

Posiedzenia Rady Stowarzyszenia nie są dostępne publicznie, chyba że postanowiono inaczej.

Artykuł  8

Porządek obrad

1.
Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Sekretarze Rady Stowarzyszenia przekazują go adresatom wymienionym w art. 6, najpóźniej piętnaście dni przed terminem posiedzenia.

W tymczasowym porządku obrad ujęte są zagadnienia, które zostały przekazane przewodniczącemu do włączenia do porządku obrad co najmniej na 21 dni przed rozpoczęciem posiedzenia, z zastrzeżeniem, że takie zagadnienia nie są umieszczane w tymczasowym porządku obrad, o ile najpóźniej do dnia wysłania porządku obrad sekretarzom nie została przekazana dokumentacja uzupełniająca.

Rada Stowarzyszenia przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia. Jeżeli strony wyrażą na to zgodę, w porządku obrad można umieścić punkt, który nie znajdował się w porządku tymczasowym.

2.
Przewodniczący może, w porozumieniu ze stronami, skrócić termin określony w ust. 1 celem uwzględnienia wymagań dotyczących konkretnego przypadku.
Artykuł  9

Protokół

Obydwaj sekretarze sporządzają projekt protokołu z każdego posiedzenia.

W protokole co do zasady uwzględnia się w odniesieniu do każdego punktu porządku obrad:

– dokumenty przedłożone Radzie Stowarzyszenia,

– oświadczenia, o których wpisanie wnieśli członkowie Rady Stowarzyszenia,

– podjęte decyzje, przyjęte oświadczenia oraz wnioski.

Projekt protokołu przekazywany jest Radzie Stowarzyszenia do zatwierdzenia. Protokoły zatwierdza się w terminie sześciu miesięcy od każdego posiedzenia Rady Stowarzyszenia. Po zatwierdzeniu protokół jest podpisywany przez przewodniczącego oraz obu sekretarzy. Protokół zostaje złożony w archiwach Sekretariatu Generalnego Rady Unii Europejskiej. Każdemu z adresatów wymienionych w art. 6 przesłany zostaje uwierzytelniony odpis protokołu.

Artykuł  10

Decyzje i zalecenia

1.
Rada Stowarzyszenia przyjmuje swoje decyzje i zalecenia w drodze porozumienia stron.

W okresie pomiędzy posiedzeniami Rada Stowarzyszenia może przyjmować decyzje lub zalecenia w drodze procedury pisemnej, jeżeli strony wyrażą na to zgodę.

2.
Decyzje i zalecenia Rady Stowarzyszenia w rozumieniu art. 94 Układu eurośródziemnomorskiego tytułuje się odpowiednio "decyzjami" i "zaleceniami", po których następuje sygnatura, data ich przyjęcia oraz streszczenie tematu. Każda decyzja zawiera datę jej wejścia w życie.

Decyzje i zalecenia Rady Stowarzyszenia podpisuje przewodniczący, potwierdzają je obydwaj sekretarze.

Decyzje i zalecenia przekazuje się wszystkim adresatom wymienionym w art. 6.

Rada Stowarzyszenia może podjąć decyzję o publikacji swoich decyzji i zaleceń w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej oraz Dzienniku Urzędowym Algierskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej.

Artykuł  11

Języki

Językami urzędowymi Rady Stowarzyszenia są języki urzędowe obu stron.

Jeżeli Rada nie postanowi inaczej, Rada Stowarzyszenia prowadzi posiedzenia w oparciu o dokumentację sporządzoną w tych językach.

Artykuł  12

Wydatki

Wspólnota Europejska i Algierska Republika Ludowo-Demokratyczna pokrywają koszty, jakie ponoszą w związku z ich uczestnictwem w posiedzeniach Rady Stowarzyszenia, zarówno w odniesieniu do kosztów personelu, podróży i diet, jak i wydatków na opłaty pocztowe i usługi telekomunikacyjne.

Wydatki związane z tłumaczeniami ustnymi podczas posiedzeń, tłumaczeniami pisemnymi i powielaniem dokumentów ponosi Wspólnota Europejska, z wyjątkiem wydatków związanych z tłumaczeniem ustnym lub pisemnym na język arabski lub z tego języka, które to wydatki pokrywa Algierska Republika Ludowo-Demokratyczna.

Inne wydatki związane z organizacją posiedzeń ponosi strona, która pełni rolę gospodarza posiedzeń.

Artykuł  13

Komitet Stowarzyszenia

1.
Radę Stowarzyszenia w wykonywaniu jej obowiązków wspiera Komitet Stowarzyszenia. W skład Komitetu wchodzą przedstawiciele Komisji Europejskiej i przedstawiciele Rady Unii Europejskiej, z jednej strony, oraz przedstawiciele rządu Algierskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, z drugiej strony.
2.
Komitet Stowarzyszenia przygotowuje posiedzenia i obrady Rady Stowarzyszenia, w stosownych przypadkach wykonuje decyzje Rady Stowarzyszenia oraz ogólnie zapewnia ciągłość stosunków w ramach stowarzyszenia i należyte funkcjonowanie układu eurośródziemnomorskiego. Komitet bada każdą sprawę przekazaną mu przez Radę Stowarzyszenia, a także każdą inną sprawę, która może pojawić się w ramach bieżącego stosowania układu eurośródziemnomorskiego. Przedkłada Radzie Stowarzyszenia do zatwierdzenia wnioski lub wszelkie projekty decyzji lub zaleceń.
3.
W przypadku gdy układ eurośródziemnomorski przewiduje obowiązek lub możliwość konsultacji, konsultacje te mogą odbyć się w ramach Komitetu Stowarzyszenia. Konsultacje mogą być kontynuowane w ramach Rady Stowarzyszenia za porozumieniem stron.
4.
Projekt regulaminu Komitetu Stowarzyszenia stanowi załącznik do niniejszej decyzji.
Artykuł  14

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Luksemburgu, dnia 24 kwietnia 2007 r.

W imieniu Rady Stowarzyszenia
M. BEDJAOUI
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK 

REGULAMIN KOMITETU STOWARZYSZENIA

Artykuł 1

Przewodniczący

Komitetowi Stowarzyszenia przewodniczą rotacyjnie przez okres dwunastu miesięcy przedstawiciel Komisji Europejskiej w imieniu Wspólnoty Europejskiej i jej państw członkowskich oraz przedstawiciel rządu Algierskiej Republiki Ludowo- Demokratycznej.

Pierwsza kadencja przewodniczącego rozpoczęła się w dniu pierwszego posiedzenia Rady Stowarzyszenia i upłynęła w dniu 31 grudnia 2006 r.

Artykuł  2

Posiedzenia

Komitet Stowarzyszenia zbiera się, gdy wymagają tego okoliczności, za zgodą obu stron.

Każde posiedzenie Komitetu Stowarzyszenia odbywa się w terminie i w miejscu uzgodnionym przez obie strony.

Posiedzenia Komitetu Stowarzyszenia zwołuje przewodniczący.

Artykuł  3

Delegacje

Przed każdym posiedzeniem przewodniczący jest informowany o planowanym składzie delegacji każdej ze stron.

Artykuł  4

Sekretariat

Urzędnik Komisji Europejskiej oraz urzędnik rządu Algierskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej sprawują wspólnie funkcję sekretarzy Komitetu Stowarzyszenia.

Wszelkie komunikaty skierowane do przewodniczącego Komitetu Stowarzyszenia lub wydane przez niego w ramach niniejszego regulaminu adresowane są do sekretarzy Komitetu Stowarzyszenia oraz sekretarzy i przewodniczącego Rady Stowarzyszenia.

Artykuł  5

Jawność

Posiedzenia Komitetu Stowarzyszenia są nie są publicznie dostępne, chyba że postanowiono inaczej.

Artykuł  6

Porządek obrad

1.
Przewodniczący sporządza tymczasowy porządek obrad każdego posiedzenia. Sekretarze Komitetu Stowarzyszenia przekazują go adresatom wymienionym w art. 4 najpóźniej piętnaście dni przed terminem rozpoczęciem posiedzenia.

W tymczasowym porządku obrad ujęte są zagadnienia, które zostały przekazane przewodniczącemu do włączenia do porządku obrad co najmniej na 21 dni przed rozpoczęciem posiedzenia, z zastrzeżeniem, że takie zagadnienia nie zostają umieszczone w tymczasowym porządku obrad, o ile do dnia wysłania porządku obrad sekretarzom nie została przekazana dokumentacja uzupełniająca.

Komitet Stowarzyszenia może zaprosić do uczestnictwa w posiedzeniach ekspertów, celem uzyskania od nich informacji dotyczących określonych spraw.

Komitet Stowarzyszenia przyjmuje porządek obrad na początku każdego posiedzenia.

Jeżeli obie strony wyrażą na to zgodę, w porządku obrad można umieścić punkt nieznajdujący się wcześniej w porządku tymczasowym.

2.
Przewodniczący może, w porozumieniu ze stronami, skrócić termin określony w ust. 1 celem uwzględnienia wymagań dotyczących konkretnego przypadku.
Artykuł  7

Protokół

Z każdego posiedzenia sporządza się protokół. Jest on oparty na podsumowaniu wniosków Komitetu Stowarzyszenia dokonanym przez przewodniczącego.

Po jego zatwierdzeniu przez Komitet Stowarzyszenia protokół podpisuje przewodniczący i obaj sekretarze, a każda ze stron otrzymuje jeden egzemplarz. Uwierzytelnione odpisy protokołu zostają przesłane na każdy z adresów wymienionych w art. 4.

Artykuł  8

Obrady

W określonych przypadkach, w których Komitet Stowarzyszenia jest upoważniony przez Radę Stowarzyszenia na mocy układu eurośródziemnomorskiego do przyjmowania decyzji lub zaleceń, akty te otrzymują odpowiednio nazwę "decyzja" i "zalecenie", po których następuje sygnatura, data ich przyjęcia oraz streszczenie tematu.

W każdym przypadku, gdy Komitet Stowarzyszenia podejmuje decyzję, art. 10 i 11 niniejszej decyzji Rady Stowarzyszenia UE-Algeria stosuje się odpowiednio. Decyzje i zalecenia Komitetu Stowarzyszenia przesyła się do każdego z adresatów wymienionych w art. 4.

Artykuł  9

Wydatki

Każda ze stron pokrywa wydatki związane z uczestnictwem w posiedzeniach Komitetu Stowarzyszenia oraz w każdej z grup roboczych lub organów, które mogą zostać powołane zgodnie z art. 98 układu eurośródziemnomorskiego, zarówno jeżeli chodzi o wynagrodzenie personelu, koszty podróży i diety, jak i wydatki pocztowe i telekomunikacyjne.

Wydatki związane z tłumaczeniami ustnymi posiedzeń, tłumaczeniami pisemnymi i powielaniem dokumentów ponosi Wspólnota, z wyjątkiem wydatków związanych z tłumaczeniem ustnym lub pisemnymi na język arabski i z tego języka, które to wydatki pokrywa Algierska Republika Ludowo-Demokratyczna.

Inne wydatki związane z organizacją posiedzeń ponosi strona, która pełni rolę gospodarza posiedzeń.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024