Rozporządzenie 1744/2006 w sprawie przepisów wykonawczych dotyczących przyznawania pomocy na hodowlę jedwabników (Wersja skodyfikowana)

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (WE) NR 1744/2006
z dnia 24 listopada 2006 r.
w sprawie przepisów wykonawczych dotyczących przyznawania pomocy na hodowlę jedwabników

(Wersja skodyfikowana)

(Dz.U.UE L z dnia 25 listopada 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1544/2006 z dnia 5 października 2006 r. w sprawie specjalnych środków w celu wsparcia hodowli jedwabników(1), w szczególności jego art. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1054/73 z dnia 18 kwietnia 1973 r. w sprawie przepisów wykonawczych dotyczących przyznawania pomocy na hodowlę jedwabników(2) zostało kilkakrotnie znacząco zmienione(3). Dla zapewnienia jasności i zrozumiałości powinno zostać skodyfikowane.

(2) Zgodnie z art. 1 rozporządzenia (WE) nr 1544/2006 i art. 2 ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 922/72 Rady z dnia 2 maja 1972 r. ustanawiającego ogólne zasady przyznawania pomocy w odniesieniu do jedwabników(4) pomoc przyznaje się wyłącznie na pojemniki jaj jedwabników, które zawierają minimalną ilość jaj i które wydały minimalną produkcję kokonów. Należy zezwolić państwom członkowskim na określanie minimalnych ilości, lecz przy uwzględnieniu zwykłych warunków produkcji we Wspólnocie.

(3) Artykuł 3 rozporządzenia (EWG) nr 922/72 stanowi, że państwa członkowskie mają wprowadzić kontrolę zapewniającą, że produkt, w sprawie którego wnioskuje się o pomoc, spełnia wymagania dotyczące jej przyznania. Dlatego wnioski o pomoc złożone przez hodowców muszą zawierać minimum informacji, koniecznych do celów tej kontroli.

(4) Należy ustanowić jednolite warunki wypłacania kwoty pomocy.

(5) Upoważniono państwa członkowskie do przyznawania pomocy wyłącznie hodowcom, którzy otrzymali pojemniki jaj jedwabników od zatwierdzonych jednostek i którzy dostarczyli wyprodukowane kokony zatwierdzonym jednostkom. W celu właściwego stosowania systemu pomocy należy określić warunki zatwierdzania takich jednostek.

(6) W tym szczególnym przypadku w celu zapewnienia skuteczności systemu kontroli, o którym mowa powyżej, do wniosków o pomoc powinny zostać dołączone zaświadczenia wystawione przez te jednostki, a ich poprawność powinna zostać sprawdzona przez państwa członkowskie.

(7) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Włókien Naturalnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Pomoc określoną w art. 1 rozporządzenia Rady (WE) nr 1544/2006 przyznaje się na warunkach ustanowionych w art. 2-6 niniejszego rozporządzenia w odniesieniu do jedwabników hodowanych we Wspólnocie.

Artykuł  2

Pomoc przyznaje się jedynie na pojemniki jaj jedwabników, które:

a) zawierają co najmniej 20.000 jaj jedwabników odpowiednich do wylęgania;

b) wydały minimalną liczbę wyselekcjonowanych kokonów, posiadających właściwy wygląd zewnętrzny, i które są dojrzałe, w jednolitej barwie i rozmiarach, wolnych od skaz i rdzy, i nadających się do motania.

Minimalną produkcję, o której mowa w lit. b), określa zainteresowane państwo członkowskie i nie może być ona mniejsza niż 20 kg.

Artykuł  3
1.
Pomoc przyznaje się hodowcom jedwabników, którzy złożą wnioski najpóźniej do dnia 30 listopada każdego roku, z wyjątkiem przypadku siły wyższej.

Jednakże jeżeli wnioski składa się:

– nie później niż do dnia 31 grudnia tego samego roku, przyznaje się dwie trzecie pomocy,

– nie później niż do dnia 31 stycznia roku następnego, przyznaje się jedną trzecią pomocy.

Każdy hodowca może złożyć tylko jeden wniosek.

2.
Państwo członkowskie wypłaca hodowcy kwotę pomocy w ciągu czterech miesięcy następujących po miesiącu, w którym złożono wniosek.
Artykuł  4
1.
Wniosek zawiera przynajmniej następujące dane:

– nazwisko, adres i podpis strony składającej wniosek,

– liczbę użytych pojemników jaj jedwabników i termin lub terminy, w których były one odebrane,

– ilość kokonów wyprodukowanych z tych jaj i termin lub terminy, w których kokony te dostarczono,

– miejsce przechowywania wyprodukowanych kokonów lub, jeżeli zostały one sprzedane i dostarczone, nazwę i adres pierwszego nabywcy.

2.
W przypadku zastosowania przepisów art. 2 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 922/72 wniosek jest dopuszczalny tylko wtedy, gdy towarzyszą mu świadectwa określone w art. 6 niniejszego rozporządzenia.
Artykuł  5
1.
Zgodnie z art. 2 ust. 2 rozporządzenia (EWG) nr 922/72 można zatwierdzić jedynie takie publiczne lub prywatne jednostki prowadzące księgowość, z której wynika przynajmniej:

– liczba dostarczonych pojemników, nazwisko hodowcy, któremu zostały przekazane, i termin wysyłki,

– ilość odebranych kokonów, nazwisko hodowcy, który je dostarcza, i datę ich odebrania.

2.
Państwa członkowskie poddają zatwierdzone jednostki kontroli, polegającej na sprawdzeniu, w szczególności, zgodności pomiędzy danymi otrzymanymi z księgowości i danymi w świadectwach, o których mowa w art. 6.
Artykuł  6

Zatwierdzone jednostki wystawiają hodowcom:

– nie później niż 40 dni po wysyłce pojemników z jajami - świadectwo określające przynajmniej nazwisko i adres zainteresowanego hodowcy, liczbę dostarczonych pojemników, termin wysyłki i datę wystawienia świadectwa,

– nie później niż 40 dni po otrzymaniu kokonów - świadectwo określające przynajmniej nazwisko i adres zainteresowanego hodowcy, ilość otrzymanych kokonów, termin otrzymania i datę wystawienia świadectwa.

Artykuł  7

Rozporządzenie (EWG) nr 1054/73 zostaje uchylone.

Odesłania do uchylonego rozporządzenia należy odczytywać jako odesłania do niniejszego rozporządzenia, zgodnie z tabelą korelacji w załączniku II.

Artykuł  8

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 24 listopada 2006 r.

W imieniu Komisji
José Manuel BARROSO
Przewodniczący

______

(1) Dz.U. L 286 z 17.10.2006, str. 1.

(2) Dz.U. L 105 z 20.4.1973, str. 4. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 3565/92 (Dz.U. L 362 z 11.12.1992, str. 10).

(3) Patrz: str. 21 Dz.U.

(4) Dz.U. L 106 z 5.5.1972, str. 1. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (EWG) nr 668/74 (Dz.U. L 85 z 29.3.1974, str. 61).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

Uchylone rozporządzenie i jego kolejne zmiany

Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 1054/73 (Dz.U. L 105 z 20.4.1973, str. 4)

Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 683/74 (Dz.U. L 83 z 28.3.1974, str. 13)

Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 3565/92 (Dz.U. L 362 z 11.12.1992, str. 10)

ZAŁĄCZNIK  II

Tabela korelacji

Rozporządzenie (EWG) nr 1054/73 Niniejsze rozporządzenie
Artykuł 1 Artykuł 1
Artykuł 2 Artykuł 2
Artykuł 3 Artykuł 3
Artykuł 4 Artykuł 4
Artykuł 5 Artykuł 5
Artykuł 6 Artykuł 6
- Artykuł 7
Artykuł 7 Artykuł 8
- Załączniki I i II

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024